Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 28 března 2024
Celkem je zde 351 lidí (5 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Wejdík
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 388
Online návštěvníků
Návštěvníků: 346
Uživatelů: 5
Celkem: 351

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK nováček
AK nováček


Registrace: 24.1. 2009
Příspěvků: 30 | Témat: 5

20.10 2009 17:57


Mám A3 1,6 2004 motor BGU
Nevypíná se vůbec ten menší ventilátor chladiče

- při jakémkoli režimu jízdy
- při jakékoli teplotě motoru i okolí
- Při vypnuté i zapnuté klimě
- při vypnutí zapalovaní a vyndání klíčku

- jediná možnost vypnutí je odpojit baterku nebo rozpojit konektor
- druhý (větší ventilátor) spíná a vypína asi tak jak by měl (nebyl problem)

- byl jsem v original AUDI servisu kde to asi měli na diagnostice akorat bohužel podle mě nic jinyho neproměrili, tam mě řekli že je to VENTILÁTOREM, coz se me moc nezdá ... ten ventilátor nemá v sobe nic jinyho než elektromotor, který kdyby byl špatný tak se ventilator točit nebude;

Pokud s tím má někdo zkušenosti tak prosím o radu, opravdu nevím co všechno spouští tento ventilátor a kde by mohla být chyba, popř. schema zapojení.

Díky moc Martin (mchandlik) [/user]
nahoru

sponzor





20.10 2009 17:57


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

20.10 2009 19:50


mchandlik: Hmm, tak to je zajímavá zkušenost se servisem. Možná se mohli zamyslet nad tím, že ten motor ventilátoru spíná relé, které může být "připečené" nebo je chyba ve výkonové elekronice. Proto se stále točí. Ale jestli se nepletu, tak ten malý ventilátor je pro klimu, ne? Bohužel teď nemám k dispozici schémata, abych mohl poradit, které relé to je.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 27.8. 2008
Příspěvků: 204 | Témat: 15

20.10 2009 21:07


Vim že když zapnu klimu toči se oba ventilatory.. A taky vim že když je teplota kolem devadesati tak se opět zapnou oba.Tušim že ten problem by mohl byt ve dvou věcech..Jedna z nich je termostat ale spíš by to mohlo byt teplotni čidlo ktere obvykle byva v chladiči našroubovane..Ono to funguje tak že když auto i po vypnuti motoru je hodně zahřate tak nějakou dobu ještě vemntilatory fiči. což je možne že to čidlo je odpalene a mysli si že je prostě moc vedro..ale to nevysvětluje proč se toči jen jeden..leda že ten druy je spaleny
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 24.1. 2009
Příspěvků: 30 | Témat: 5

20.10 2009 22:01


prave ten druhej ventilator spina a vypina dobre spalený není. čidlo v chladiči není. Termostat by nevysvětloval, že se nevypne ventilátor vůbec, kdyby byl pořád otevřený tak se to dýl bude ohřívat a možná ani neohřeje; pokud by neotevřel tak se to bude přehřívat, což nedělá

jinak děkuju za přízpěvky
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 27.8. 2008
Příspěvků: 204 | Témat: 15

21.10 2009 0:07


Hmmm tak v tom připadě se přiklanim k verzi petana že je připečene rele.Dale jen mohu spekulovat že někde ti bud probiji kabel na plusu protože kostra je společna na kastli..ALE ještě mě napada kamošovi na BMW 330D dělalo to same a on kupoval ventilator ale u bmw ma ventilator svou řidici jednotku přIMO* u motorku u chladiče což jednoducha a3 nema takže slepa ulička.. Nic meně měřaček poměřit odkud kam co vede..Jinak pokud bys na to nepřišel tak ven a připoj kable k druhemu větraku ktery spina spravně.Tak bych to asi vyřešil ja kdybych na nic nepřišel
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 24.1. 2009
Příspěvků: 30 | Témat: 5

19.11 2009 20:05


Konečně jsem problém vyřešil, píšu to sem pro ty, kdo by měl podobný problém.

Problém byl v řídicím členu, který je umístěný v motorku ventilátoru - v tom větším (ne v tom, který mě chteli měnit v servisu za 10000 i s prací). Malý ventilátor je jenom alektromotor a vrtule napojena na ten velky (je tam jenom +/-)

Byla shořelá část, která řídila ten menší ventilátor, velký ventilátor sám o sobě byl ok a i správně spínal a vypínal sám sebe.

Takže kdyby byl ten řídicí člen mimo ventilátor, nebyl by problém. Teď mám zbytečně 2 funkční ventilátory (mají teda už něco za sebou) a díky tomu shořelému členu úplně nanic

Na moc neoriginálních těchto ventilátorů jsem nenarazil, tak mě vyšla originální sada obou i s tím krycím plastem (samostatně se neprodávají ) na 6500 Kč - vše po výměně okamžitě OK a ventilátory při sepnutí nejsou slyšet (funkci jsem ověřoval pohledem, asi na tech originalech neco bude )

Závadu zjistili hodně zkušení auto elektrikáří, nikdo jiný na to nepřišel.

Ještě jednou děkuji za příspěvky.

Martin
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 24.1. 2009
Příspěvků: 30 | Témat: 5

19.11 2009 20:18


ještě mě nékdo proím poraďte jak udělat aby se před názvem tématu zobrazil tag [vyřešeno]


Díky
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 5.4. 2012
Příspěvků: 1 | Témat: 0

05.04 2012 11:39


Zdravím všechny příznivce Audi Právě jsem řešil podobný problém na Audi A3 1.9TDi rv.09/2004, jen s tím rozdílem, že neustále běžely oba ventilátory. Nakonec vyřešeno opravdu výměnou ventilátoru s řídícím segnentem. Cena vyšla také přesně na 6.500,- Při čtení paměti závad auto nehlásilo žádnou chybu, takže bylo opravdu třeba chybu hledat na vedení ručně. Zřejmě na saharách osazených v těchto modelech inženýři vývojáři použili nějakej slabší článek Jelikož tohle byla asi první závada na autě přibližně po 80tis.Km, rozhodně mě od náklonnosti ke čtyřem kruhům ale neodradí

Díky a mějte fajn den
nahoru

sponzor





05.04 2012 11:39


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 7.11. 2008
Příspěvků: 569 | Témat: 24

01.03 2013 15:47


me se toci naplno ten velkej vetrak, vypne ho jen odpojeni baterie nebo rozpojeni konektoru..

doufam ze to jde koupit samostatne a bude pasovat, treba tohle
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 9.2. 2013
Příspěvků: 10 | Témat: 3

20.03 2013 10:50


Já řešil kdysi tenhle problém na Citroen ZX 1.4i motor se rychle zahřál.. ventilátor se spustil po 2km ujetí pomalé jízdy aji za chladného počasí, chladič byl studený..Ventilátor se točil i 5 minut po vypnutí motoru a vytáhnutí klíče se zapalování.. dlouho jsem nad tím maturoval prvně jsem vyměnil termostat pořádně odvzdušnil a nic pak jsem vyhledal které teplotní čidlo spíná ventilátor vyměnil jsem ho stalo mě to cca 300kč a doteď je klid..Tak by to možná mohlo být tím.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 13.5. 2014
Příspěvků: 4 | Témat: 1

13.05 2014 13:53


Ahoj,
mám stejný problém.

Auto: Audi A3, 1.6 75kW, 2004

Tohle jsem zatím zjistil:

Po vypnutí motoru běžel menší ventilátor (na straně spolujezdce) do vyčerpání baterie. Baterii jsem ještě před úplným vybitím odpojil a dobyl (nešlo už startovat).

Další den jsem ráno připojil nabitou baterii. Ventilátor se ihned spustil po připojení kontaktů. Nastartoval jsem a odvezl to do servisu.

Za pár hodin mi volali, že odešla řídící jednotka ventilátoru. Ta je údajně umístěna přímo v tom větším ventilátoru (u řidiče). Podle všeho tedy kabel vede do většího ventilátoru do řídící jednotky a z ně pak přímo do motoru většího ventilátoru a dalším kabelem i do malého ventilátoru, který v sobě už žádnou jednotku nemá. Paradoxně by tedy stálé točení málého ventilátoru měla vyřešit výměna toho většího.

Podle servisu nelze koupit oficálně díl samostatně a je nutné jej vyměnit jako celek - tedy deska s oběma ventilátory. Konkrétně u mého auta se označuje: 1K0998455. Navíc ve výpisů dílů ze servisu byl za pár korun díl "1J0971830 J" (držák násuvné svorkovnice), který jsem pro jistotu přiobjednal také - zatím však nevím jestli bude opravdu potřeba. Takhle by měl vypadal díl "podle internetu":


Díl 1K0 998 455

Odhad servisu po nabídnutí slevy na materiál i práci byl 16000Kč (původně bez slev 19000Kč, jen za díly 12000Kč).

Vzhledem k dalším předchozím nákladům (servisní kontrola, pneu a další) jsem si řekl, že se pokusím trochu zariskovat a sehnat si díl a práci sám. V servisu jsem tedy opravu odmítnul. Zaplatil jsem pouze 1900Kč za samotnou diagnostiku problému a odjel do své garáže.

Po chvilce hledání jsem si objednal originální díl z
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
za 6000Kč včetně DPH - tedy polovina toho, co si řekli v servisu. A nabízeli mi i neoriginál díl cca za 4400Kč. Měl by dorazit do 7mi dnů od objednávky - tedy 19.5.2014. Do té doby mi auto sedí v garáži s odpojenou baterkou.

Díl se pokusím si namontovat sám. Eventuálně bych ocenil pomoc někoho s nářadím a v ideálním případě rampou - klidně za úplatek / flašku.

Napíšu, jak to celé dopadlo.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Žena
Registrace: 20.1. 2015
Příspěvků: 8 | Témat: 1

07.03 2015 12:56


AUDI A3, 2.0 TDI*, 103 kw

Chtěla bych se zeptat na tu stejnou závadu. Ventilátory se točí i po vypnutí motoru, jedině po odpojení baterky se přestanou točit.

Diagnostika ukázala chybu - vadná řídící jednotka ventilátoru.

Vidím, že zkušenosti máte, ale chtěla bych vědět čím to bylo a jak se to vyřešilo.

Děkuji
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 13.5. 2014
Příspěvků: 4 | Témat: 1

07.03 2015 18:18


Ahoj, nakonec se mi nějakou automagií větrák zase začal vypínat. V servisu tvrdí, že se problém může vrátit.

Každopádně náhradní díl (z předchozího příspěvku) mám stále doma nepoužitý a mohu v případě zájmu se slevou prodat. O montáži bohužel nevím nic. V každem servisu mi řekli něco jiného.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Žena
Registrace: 20.1. 2015
Příspěvků: 8 | Témat: 1

08.03 2015 16:11


Dobře, až zjistím, kde je přesně problém, tak se ozvu. Pokud by díl seděl a bude vadný, tak beru
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email