Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 22 kvě 2025
Celkem je zde 109 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: mimimiki
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 49 207
Online návštěvníků
Návštěvníků: 108
Uživatelů: 1
Celkem: 109

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

12.09 2009 16:46


Tak už mám nějaký ten týden svou novou A4, ale až nyní jsem si dokázal sáhnout na hranu možností tohoto vynikajícího podvozku v kombinaci s quattrem. Pokud nejste příliš rychlí při nájezdu do zatáčky a udržíte si vysoké otáčky, pak lze doslova přímo cítit tu sílu, kterou jste vytaženi ze zatáčky a stále bezpečně. Když se to přepískne, pak jen situaci koriguje ESP. To jsou většinou případy klasických zatáček.

Ale dostal jsem se na velký široký a prázdný kruháč, kde se nechalo držet na dvojku stálých cca. 70-90km/h. V tuto chvíli když se auto dostalo na hranici, lehce se utrhl nejprve zadek a pak celé auto a velice neutrálně bez vážnějšího přetočení se sunulo ve smyku ven z oblouku, zadkem trochu víc. V tu chvíli sepnulo ESP a auto srovnalo do stopy bez smyku. Vše se nechalo opakovat jen přidáním plynu a opětovném "utržení" zadku a celého podvozku. Překvapili mě dvě věci - první že se auto nechalo i na suchu takto utrhnout a že šel zadek o něco dřív a vše bylo kontrolované a řízené a druhá věc že ESP není příliš přecitlivělé a nechá auto jít trochu do smyku, případně nechá i zahvízdat v krátkém smyku kola při razantním brzdění. To se mi líbí.

Zkoušel jste někdy někdo najít si také u svého auta tu hranu? Je to zajímavé (až na ty gumy) si to vyzkoušet a příště vyzkouším to samé ale s vypnutým ESP případně na mokru či sněhu. Musím říct, že podvozku Audi s Quattrem věřím čím dál víc, i když na to samozřejmě slepě nespoléhám a řeším to proto, abych věděl jak se auto bude chovat v opravdu krizové situaci. Při běžném provozu nemá člověk ani páru kam až s tímhle podvozkem může zajít. Pěkné, quattra opravdu nelituji ani kvůli větší spotřebě či větším ztrátám výkonu.
nahoru

sponzor





12.09 2009 16:46


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 8.5. 2008
Příspěvků: 413 | Témat: 29

12.09 2009 17:42


koukam ze si objevil ameriku...

speedy se svoji s4 by te mohl proskolit jak se jezdi s qatrem bokem do jakykoliv zatacky

PS. tohle patri spis do pokecu nez do techniky a uprav
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

12.09 2009 18:00


tsin: vždyť píšu že mám audi chvíli, tak jak se s ní jezdí objevuji až nyní. pár rad jak driftovat si rád nechám dát, co jsem koukal na speedyho aktivity tak ten opravdu vypadá jako povolaná osoba . a tu sekci sem asi opravdu netrefil... admin by to mohl přesunout.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

12.09 2009 19:54


tsin: Je to názor, takže proč ne.

lordmystic: Quattro mám 2 roku, takže vím o čem mluvíš. Stabilita vozu je opravdu fascinující. Sice je rozdíl tvojí a mojí verze, kde já mám stále pohon bez elektroniky. Ale i tak je auto velice stabilní, a to nejen na mokru, ale i na sněhu či ledu.
No a na závěr musím konstatovat i fakt, že i manželka se v autě s Quattrem cítí bezpečněji, a to má už naježděno s různými auty mnoho tisíc kilometrů.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 4.12. 2007
Příspěvků: 7375 | Témat: 56

12.09 2009 20:09


auto se systemem quattro jako takove je nedotacive, pokud se prezene naprah pred zatackou, po tecne kraaaaasne opustis silnici
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 16.8. 2009
Příspěvků: 342 | Témat: 24

12.09 2009 20:17


Moje zkušenost s Quattrem je taky navýsost pozitivní Ale když už se to tady řeší zeptám se:
ASR a ESP jsou dvě odlišný funkce, nebo jen jiný označení??
Co sem pročetl tak ASR je protiprokluz kol a ESP elektronická stabilizace..ale přijde mi to dost podobný. A hlavně mi připadá že obě funkce "šahaj" na plyn.

Máti má v Jettě ASR a kámík mi poradil ať to zkusim vypnout a projedu se. Po vypnutí ASR bylo auto mnohem pružnější a na výjezdech ze zatáček jsem cejtil znatelný zrychlení (nechalo mě to víc přidat).

Já mám ve svym ESP a tam mi ten rozdíl při "normální jízdě" nepřijde tak velkej. Ale v zimě když jsem si chtěl zadriftovat a nechal sem zapnutý ESP, tak hned jak šlo auto do smyku, sebralo mi to plyn a auto málem chcíplo:/ Tak jsem vypnul ESP a už jsem lítal bokem po parkovišti:) Z toho důvodu, když jedu v zimě do nějaký hodně zasněžený vracečky, tak ESP vypínám abych se kdyžtak bez problému vyhrabal ven. Je to sice trochu klouzavější, ale když to ustřelí, snadno se srovnám plynem. Jinak to mám furt ON;)
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

12.09 2009 20:18


vlasta: ano přesně jak jsem psal v původním příspěvku - je to opravdu těžké na předek a to dost, ale pokud se do zatáčky najede "přiměřenou" rychlostí je to paráda a platí to hlavně pro ostřejší zatáčky. táhlejší a rychlejší zatáčky jsou pro audi lahůdkou, viz. např. ten kruháč, zde jde první zadek.

a ano, tohle vlákno je spíš o fascinaci podvozkem a quattrem jak psal petan
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

12.09 2009 20:20


vlasta:
auto se systemem quattro jako takove je nedotacive, pokud se prezene naprah pred zatackou, po tecne kraaaaasne opustis silnici


To je pravda, fyzikální zákony se oklamat nedají. Nicméně když se s autem člověk sžije, tak se dá Quattro dobře využít. Otázkou je samozřejmě elektronika, kterou já nemám, ale i tak už dnes vím, co si s autem můžu dovolit.
nahoru

sponzor





12.09 2009 20:20


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 16.8. 2009
Příspěvků: 342 | Témat: 24

12.09 2009 20:22


Jéé..tak mi to tady hezky všechno podtrhalo a přečetl jsem si vysvětlení na TechWiki:D
Takže ASR je jen součást ESP.. Tzn. Jetta za 750.000 má pěknej shit:D Zahučim do máti, ať si koupí quattro!
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

12.09 2009 20:35


DAW1d: no přijde mi úsměvné vypínat před zatáčkou ESP kvůli tomu kdyby to náhodou ustřelilo aby ses vyhrabal. čtyřkolka MUSÍ projet jakoukoliv zatáčku čistě a hladce bez ustřelení (to srovná ESP) a pokud to chci driftem, pak je ESP třeba vypnout jak správně píšeš. si to na zimu zkusím nechat předělat aby se po nastartování rovnou ESP vypnulo

jinak dobrá nakousnutá myšlenka - i při běžné akceleraci kdy je dostatek trakce, může zaplé ESP trochu ubírat výkon, např. pro tu kontrolu trakce či podobně? to mě nenapadlo možná by to chtělo vyzkoušet, protože podobné názory jsem slyšel od kluků s fordy!
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

12.09 2009 20:38


lordmystic: Víš jaký poměr rozložení sil máš u svého Quattra mezi přední a zadní nápravou? Myslím, že tato otázka je také důležitá.
Naposledy upravil Petan dne 12.09 2009 20:45, celkově upraveno 2 krát. (0% původního příspěvku)
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 24.2. 2008
Příspěvků: 8905 | Témat: 74

12.09 2009 20:42


lordmystic: len aby si to s tym autom potom aj cez zimu prezil, nemysli ze quattro je carovne a ty nie si harry potter
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

12.09 2009 20:47


Petan: a to právě nevím. vím že některé nové audi mají 40:60 (přední/zadní) ale u té mé opravdu nevím a nevím jak to zjistit. snad až napadne sníh tak si to natočit při startu na sněhu slow motion kamerou a zanalyzovat které kola berou víc a dřív...
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 1.12. 2007
Příspěvků: 7144 | Témat: 199

12.09 2009 20:47


ja jsem tu moji plechovku jeste na suchu neutrh, na mokru uz jo, ale esp me vytahlo, pro radost mi staci ostrejsi prujezdy zatackou, hledat hranice ani nechci a s tim vypinanim esp v zime, to nedelas dobre jaromire, to se ti vymsti
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

12.09 2009 20:54


lordmystic:
Petan: a to právě nevím. vím že některé nové audi mají 40:60 (přední/zadní) ale u té mé opravdu nevím a nevím jak to zjistit. snad až napadne sníh tak si to natočit při startu na sněhu slow motion kamerou a zanalyzovat které kola berou víc a dřív...


Jestli se nepletu, tak ty máš poměr 60:40 (přední/zadní). To je rozdíl oproti možná těm novým modelům. S tím je potřeba počítat. Jinak se stačí podívat na průměr hřídele nápravy. Přední je u mého modelu větší než u zadní, ale podle mě i tohle je zavádející. Rozdíl mezi Haldex a Torsen je podle mě také.

PS: Nevím jestli jsem přesně vystihl myšlenku.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 16.8. 2009
Příspěvků: 342 | Témat: 24

12.09 2009 21:09


2lordmystic: To dělám jen v zimě když jedu na hory na Boží Dar.. Celou cestu z Varů jedu na pohodu se zaplím ESP a před božákem jsou tam takový dvě hezký vracečky, tak tam si to vypnu na dva drifty:D Když jsem to nevypnul a lehce to ujelo, tak se fakt začla tak podivně dusit a mohl jsem přidávat jak sem chtěl a nenechala mě Jinak to samozřejmě nevypínám před každou zatáčkou jak vokurka:D
Přijde mi že to ESP je ideální na klidnou komfortní jízdu, žádný divočiny. Pěkně si tam pomalu najet na dvoječku a hezky pozvolna to projet (bavim se o sněhu - v létě to mám radši furt ON)..

2x vracečka..
http://maps.google.cz/?ie=UTF8&t=h&ll=50.3 [zkrácená url]

A takhle jsem se s ní seznamoval na Klínoveckým parkáči

Přímý odkaz na youtube video
nahoru

sponzor





12.09 2009 21:09


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 16.8. 2009
Příspěvků: 342 | Témat: 24

12.09 2009 21:17


2lumirs: neboj..dělám to jen z důvodů bezpečného projetí Nemužu si pomoct, ale když sem v kluzký zasněžený vracečce, tak chci mít všechny koně připravený zatáhnout a ne aby se mi do toho srala nějaká elektronika a radila mi kolik plynu dát..
Tak snad to pak nebude mít vliv na funkci...rostlináře
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 1.12. 2007
Příspěvků: 7144 | Témat: 199

12.09 2009 21:24


na klínovci sem byl jednou s predohrabem na letnich asi s 1,5 mm gum a to byl jeste snih, tam je to v pohode i bez esp
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 16.8. 2009
Příspěvků: 342 | Témat: 24

12.09 2009 21:33


To vyprávěj těm zfetovanejm němcům co už v Jáchymově nandavaj řetězy na Quattra a Imprezy a jedou 20 až nahoru..a 10 dolů!!!:/ Já tam předtim jezdil Matizem a bylo to taky v pohodě..ty "100ky" gumy se zařezávali až na asfalt:D
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 8.5. 2008
Příspěvků: 413 | Témat: 29

12.09 2009 22:08


Petan:

Rozdíl mezi Haldex a Torsen je podle mě také.


ani nevis jak propastny, ty dve slova bych ani nepsal vedle sebe
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 1.12. 2007
Příspěvků: 7144 | Témat: 199

12.09 2009 22:34


tsin:


ani nevis jak propastny, ty dve slova bych ani nepsal vedle sebe


snad nebude tak zle, kazde plni svuj ucel
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 4.12. 2007
Příspěvků: 7375 | Témat: 56

12.09 2009 22:43


U systemu torsen neni pevne dany pomer rozdeleni pomeru pohonu napravy - je promenny - v tom tkvi take prednost torsenu
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 8.5. 2008
Příspěvků: 413 | Témat: 29

12.09 2009 22:46


vlasta:
U systemu torsen neni pevne dany pomer rozdeleni pomeru pohonu napravy - je promenny - v tom tkvi take prednost torsenu


vovovo- vo-tom to je
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

12.09 2009 23:22


DAW1d: zajímavé video, už se těším na zimu, já rád videa a až napadne, tak si natočím nějakou řežbu. moc fajnové parkoviště, moc fajnový povrch a moc fajnové počasí. to se v zimě často nepoštěstí dohromady.

vlasta: nový allroad má toto:
Citace:
Čistě mechanický mezinápravový diferenciál rozděluje hnací sílu motoru mezi nápravy v poměru 40:60 %, ale za nepříznivých podmínek může přední náprava přenášet až 65 % točivého momentu a zadní náprava až 85 % točivého momentu.

viz. např. http://audiklub.cz/clanek-71 úplně dole.

našel jsem také to, že A4 B8 má již také poměr 40:60 s preferovanou zadní nápravnou, ale pro B7 jsem tuto informaci nenašel...
nahoru

sponzor





12.09 2009 23:22


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 4.10. 2007
Příspěvků: 14046 | Témat: 168

12.09 2009 23:24


lordmystic:
Vlasta to myslel určitě tak, že to rozdělení není permanentní. Tzn. 40:60 je preferovaný poměr, ale jinak se to chová jako normální quattro: tzn. dynamicky ...

R8 to samé.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 4.12. 2007
Příspěvků: 7375 | Témat: 56

12.09 2009 23:25


lordmystic: torsen pracuje porad na stejnem principu.....zadne zmeny nenastali, takze porad se jedna o promenny system prenosu nahonu.
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

12.09 2009 23:32


root, vlasta:
chápu že to není permanentní, ale stejně mě zajímá ten poměr. i když je to proměnný poměr, tak za ideálních podmínek to musí být nějak nastaveno - od B8 výše je to 40:60 a mě zajímá jak je to u B7?
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 4.10. 2007
Příspěvků: 14046 | Témat: 168

12.09 2009 23:34


lordmystic:
50:50 ale to kecám, neber mě za slovo ... Bo tenhle preferovaný poměr přišel až s R8, B8 a novým Allroadem jak díš.
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

12.09 2009 23:36


root: taky bych řekl že jsem těch 50:50 už někde viděl, jen si nejsem jist. myslím že se o tom mluvilo právě s novou B8, kde říkali že změna na 40:60 o něco sníží nedotáčivost...
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 4.10. 2007
Příspěvků: 14046 | Témat: 168

12.09 2009 23:41


lordmystic:
40:60 jako předek:zadek?

Tak nějak jsem si vždy myslel, že ona nedotáčivost (to že tu ludru musím víc do zatáčky nutit, nebo počkat na správnej okamžik s plynem) je způsobená tím, že zadní náprava přenáší moment, ale pochopitelně nezatáčí a tak mě tlačí po tečně ...

No a kdyby bylo na zadku ještě víc, tak to s tou nedotáčivostí lepší o moc nebude, ne?

Teoretizuju, tak mě nekamenujte ... nevím jak to pořádně funguje, jen vím, že se to chová "jinak" než FWD
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email