Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 27 února 2025
Celkem je zde 1266 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: mysacek65
Uživatelů dnes: 2
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 49 060
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1265
Uživatelů: 1
Celkem: 1266

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72574 | Témat: 8169

před 7h (9:00)


Škoda Kodiaq není po chuti všem. Ale je to pořád vymazlená hračka
Škodovky jsou nestárnoucí klasika. A i když je už českými úplně nazývat nemůžeme, neznamená to, že Češi k nim inklinovat stále nebudou. A Kodiaq je toho živoucím důkazem.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Škoda Kodiaq Velký test auta auto klimatizace nová nový podvozek Škoda střechy
Datum zveřejnění: Wed, 26 Feb 2025 11:48:53 +0000

Nový „medvěd" jezdí už po našich silnicích nějaký pátek a poznáte ho podle nového designu a specifického D sloupku. Za nás je přepracovaná vizuální stránka auta celkem povedeného charakteru, ale u fanoušků Škodovky a celkově u společnosti vzbuzuje vášně. Pochvalu si ale zaslouží testovaná motorizace společně s chováním podvozku. Podívejme se tedy podrobněji na mladoboleslavský SUV počin.

Předek a zadek prošly inovacemi

Druhá generace modelu Škoda Kodiaq přichází s výrazně propracovaným designem, který má podle designérů kombinovat eleganci s prvky dynamiky. Skulpturálně tvarovaná kapota nově nese logo Škoda v odstínu Dark Chrome. Na ni plynule navazuje mohutná osmihranná maska chladiče, jež může být na přání osvětlena 14 světelnými segmenty, vytvářejícími nepřehlédnutelný světelný pás propojující přední světlomety. V testované verzi jsme tuto specifikaci neměli, nicméně ji vřele doporučujeme všem fanouškům ledkových světel, protože to na silnici vypadá v noci parádně.

Pod maskou se nachází široký nasávací otvor s šestiúhelníkovou strukturou, který je po stranách ohraničen hranatými vzduchovými clonami. Škodovka se chlubí tím, že aerodynamicky optimalizovala linii střechy směrem k zádi tak, že to reálně pomohlo optimalizovat odpor vzduchu - takže s Kodiaqem budete jako vítr. Ale, když se na auto podíváte ze strany, k tomuhle faktu přispívají i nově tvarovaná zpětná zrcátka (která jsou mezi námi fakt mohutná) a hlavně prodloužený spoiler pátých dveří a integrované podélné střešní ližiny.

Poměrně zásadní chválu, si zaslouží zadní část vozu. Ta zaujme rozměrnými pátými dveřmi, které ve spojení s nízkou nákladovou hranou zajišťují snadný přístup do zavazadlového prostoru. Dominantním prvkem zůstává nápis Škoda v odstínu Dark Chrome, umístěný uprostřed pátých dveří. Pod nimi se rozprostírá široký přepracovaný zadní nárazník, jehož robustní vzhled podtrhuje integrovaný difuzor. A jak jsme již zmiňovali, nejvíc specifickým vizuálním detailem je ono kompletní obložení D sloupku rovněž v odstínu Dark Chrome.

    - Zdroj: Robin Běhal pro Autoweb
    -
    -
    -
Celá galerie 17
Nové světelné hry

Specifická jsou i nová světla. Dva nad sebou umístěné moduly obsahují Bi-LED pro potkávací a dálková světla a Matrix modul se 36 segmenty, které vytvářejí typický čtyřoký vzhled. Mezi nimi se vine elegantní LED pásek ve tvaru letícího šípu, sloužící jako denní a směrové světlo. Unikátní prvek Crystallinium dodává světlometům jemný tyrkysový nádech. Zadní část vozu zdobí volitelná Top LED světla s animovanými ukazateli směru, propojená krystalickým červeným pásem vytvářejícím široký světelný podpis ve tvaru písmene C.

Interiér jsme již probírali mnohokráte, ale pořád je prostě neokoukatelný. Prim hrají 4 zásadní prvky. Řazení pod volantem, středový displej, otočné ovladače a potah interiéru včetně sedaček. Vezměme to odzadu. Náš testovaný kousek byl vyvedený v interiéru typu: Suite hnědý Cognac, kde na sedadlech naleznete perforovanou kůži a celým obložením prochází umělá kůže s hnědým prošíváním. Působí to až neskutečně luxusně, a hlavně se to velmi dobře udržuje čisté. Asi tím nejzajímavější, co dělá nový Kodiaq jiný jsou ony tři multifunkční otočné ovladače pod displejem infotainmentu, které kombinují manuální a digitální ovládání. Každý má 32mm displej a umožňuje intuitivní nastavení funkcí. Zatímco vnější ovladače regulují teplotu a vyhřívání sedadel, prostřední lze konfigurovat pro ovládání hlasitosti, ventilace, jízdních režimů nebo navigace. Navíc jsou doplněny čtyřmi fyzickými tlačítky pro funkci klimatizace a odvětrávání.

Zdroj: Robin Běhal pro Autoweb

Ve středu vozu se tyčí samostatně stojící centrální displejem infotainmentu o úhlopříčce 10" nebo volitelně 13" s navigací. Ačkoliv v první chvílích máte pocit, že bude problém ho ovládat, vězte, že designéři a inženýři to vymysleli tak, že vám k dispozici dali „opěrku ruky", kde zde hranu dlaně zastabilizujete a pak je už velmi jednoduché se prsty pohybovat po obrazovce. Navíc jsou k dispozici i hlasová nebo gestová ovládání.

Poslední zajímavostí je ono řazení pod volantem po americku. Aby mohli designéři očistit prostor středového tunelu a vměstnat tam ony tři ovladače, bylo potřeba vyřešit otázku, kam s „řadicí pákou". Nakonec se inspirovali po zaoceánsku a páku strčili pod volant. Řešení, na které si budete muset chvíli zvykat, ale ve finále se vám zalíbí. ¨

Jezdí dobře, to nemohu říct

Základní benzinový motor1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) nyní poprvé u Škodovky využívá mild-hybridní technologii, která přináší nejen vyšší efektivitu, ale i plynulejší jízdní projev. 48V startér-generátor a lithium-iontová baterie umožňují rekuperaci energie při brzdění, která následně pomáhá motoru elektrickým boostem při akceleraci nebo umožňuje plachtění se zcela vypnutým spalovacím motorem. Ve spojení se sedmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem předních kol nabídla při jízdě vyváženou dynamiku ideální pro městský provoz i delší výlety. Jízda byla hladká a kultivovaná, motor reagoval svižně a s lehkostí, přičemž při klidné noze nebyl problém držet spotřebu kolem 6,2 l/100 km. Upřímně tato motorizace cílí na řidiče, kteří hledají komfortní a nenáročnou jízdu, ale zároveň ocení moderní technologie zlepšující efektivitu a celkový zážitek z řízení. Nebudete s ní trhat asfalt, ale ve finále k tomu nový Kodiaq ani není určený. Proč taky? Má nabídnout komfortní svezení pro celou rodinu s nenáročným ovládáním. Mimochodem, přepracovaný podvozek dodal autu na stabilitě, hlavně při „řezání" zatáček a dodal na komfortu při jízdě na delších trasách - je znát, že se automobilka v tomto ohledu velmi posunula.

Zdroj: Robin Běhal pro Autoweb

Škoda Kodiaq je SUV, které se vám snadno dostane pod kůži. Nabízí komfortní, vyváženou jízdu, která je díky mild-hybridní technologii nejen plynulejší, ale i úspornější. Je to auto, které vás nebude stresovat vysokou spotřebou ani složitou technikou - prostě nasednete a jedete.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 7h (9:00)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email