Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 27 února 2025
Celkem je zde 1323 lidí (5 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: mysacek65
Uživatelů dnes: 2
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 49 060
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1318
Uživatelů: 5
Celkem: 1323

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72574 | Témat: 8169

před 7h (9:00)


Žehlička dálnic i okresek. Lexus UX 300h nabídne reálný komfort a skutečně vypiplané pohonné ústrojí
Hybridní ústrojí páté generace, luxusní interiér a podvozek jako na obláčku. Inovovaný Lexus cílí na velmi náročného zákazníka, který si potrpí na to dobré, co japonská automobilka nabízí.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Lexus UX Velký test auto blatníky Lexus nízká spotřeba řízení speciální spotřeba spotřeba paliva střechy výkon
Datum zveřejnění: Mon, 24 Feb 2025 12:16:22 +0000

Lexusí vozy mě vždy bavily svým inovativním pojetím zpracování motorizací. Odjakživa stavěly na bezchybnosti a hybridy pro ně byly reálně tím pravým ořechovým - to, co je dělalo výjimečné. Bolestivým prvkem ale bývaly interiéry, respektive tamější touchpad. Nicméně u nové UX 300h už je všechno jinak. Lépe. Skoro by se dalo říct až fantaskně dobře.

Vizuálně se tady toho moc nového neudálo. Ale přeci jen si nová UX zaslouží trošku toho popisu. Designově se mi líbí, jak ona přední část je jakoby protáhlejšího charakteru a rozseparovanou masku na zajímavé černé segmenty, které se na spodním nárazníku zakusují do chromového obtékání. Ostatně chromové segmenty zde designéři použili i do zrcátek, které protínají přesně v půlce a dávají jim ostrý vizuál. A stejně tak jsou použity kolem všech oken.

    - Zdroj: Sabina Sarkisovová
    -
    -
    -
Celá galerie 39

Tvarově se vůbec nedá tvrdit, že auto působí jednolitě - všude, kam oko dohlédne jsou buď zajímavé prolisy, nebo vystupující části ve formě převisu střechy nebo vystupujících zadních světel nahoru do boků. Speciálně blatníky mají velmi specifický tvar, který vypadá, jak kdyby byl na UX domontován ad hoc.

Inovací prošel i interiér a díky bohu za to. Očistil se o tak v Lexusech známý touchpad, kterým se ovládal infotainment a je to jedině dobře. Jeho místo nahradilo ovládání odvětrávání a vyhřívání sedaček, které by mohlo být decentnější, ale budiž. Vnitřek auta nicméně najednou působí tak svěže a čistě. Zůstalo ale typické ovládání automatické převodovky, a to nikoliv jednoduchým posunem dopředu dozadu, ale pokud chcete zařadit drive, musíte páku vyosit doleva a posunout dolů, pokud zpátečku, tak doleva nahoru. Jedná se o příjemnou technologii řazení, kterou si poměrně rychle osvojíte.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Co ale stále je, ona robustní přístrojovka, které vévodí jak displej pro řidiče, tak onen vystupující infotainmentový s velikostí 12,3 palce. U prvního zmíněného najdete pořád otočné ovladače pro změnu jízdního režimu (což považujeme asi za nejzvláštnější stylizaci), za to ten druhý si zaslouží pochvalu za vylepšenou grafiku a vykreslení parkovacích kamer. Chválu pěji i na staromilská tlačítka na ovládání klimatizace. Čemu ale nemůžu přijít na chuť je zvláštní kaskádovitý sesklad celé oné přístrojovky do 3 úrovní. Nahoře máte plastovou část, pod ní rádoby koženou, pod ní plast a pod ní ještě jeden plast jiného typu. Na to, jak jinak vzdušně a luxusně vnitřek auta působí (což je mimochodem i díky luxusním sedadlům v bílé barvě), je to zvláštní řešení. A mimochodem, pokud se vrátím zpět k sedadlům, japonská automobilka nabízí vážně unikátní věc - u čalounění z pravé i syntetické kůže si můžete zvolit vzor prošívání inspirovaný tradiční japonskou technikou prošívání Sašiko („malé vpichy"), za to u čalounění perforovanou kůží se můžete zase hnout směrem šestiúhelníkového vzoru tzv. „Kagome", odvozeným od tradičních pletených košů.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Během testovací jízdy s novým Lexusem UX 300h jsem měla možnost vyzkoušet nejnovější generaci samonabíjecí hybridní technologie, která propojuje výkonný 2litrový zážehový motor s elektromotory. Celkový výkon soustavy dosahuje 199 koní, což se promítá do dynamické, ale zároveň úsporné jízdy. Zaujala mě nejen nízká spotřeba paliva (uvidíte na konci článku), ale i plynulý přechod mezi jednotlivými jízdními režimy, který vytváří dojem čistě elektrického pohonu. Díky lehčí a výkonnější lithium-iontové baterii bylo zrychlení plynulejší a hladší, což ocení zejména řidiči, kteří preferují okamžitou odezvu na sešlápnutí plynového pedálu.

Zároveň jsem pochopila, jak Lexus u svého modelu dokáže propojit komfort, výkon a sebejistotu na silnici. Největší rozdíl oproti předchozí se totiž skýtá v pohonu všech kol E-FOUR. Jakmile jsem prudce přidala plyn, nový zadní elektromotor s výkonem 30 kW okamžitě reagoval a plynule rozložil sílu mezi nápravy. Auto se doslova přitisklo k silnici a bez zaváhání vystřelilo vpřed - žádné cukání, žádné prodlevy, jen hladká a svižná akcelerace, která mi reálně dala pocit naprosté kontroly bez jakýchkoliv pochyb. Na klikaté okresce, kde jsem měla možnost vyzkoušet suché i vlhké úseky, bylo znát, jak pohon precizně pracuje. Přilnavost se ani na chvíli neztrácela, a když jsem potřebovala ostřeji projet zatáčku, zadní elektromotor pohotově přidal trakci, a mně to za volantem dodalo na mnohem větší jistotě.

LexusLexus RX 500h F Sport si na atleta jenom hraje. Vyzkoušeli jsme netradiční hybridní SUV

Někdy je lepší nemít velké oči a zůstat nohama na zemi. Pro „sporotvní" SUV to platí dvojnásob.
Lexus LBX je novou vstupenkou ke značce. Vyzkoušeli jsme luxusního prcka do města

Luxusní prcek do města na vás prostě zapůsobí. Až na tu cenu.

I zpomalování byla, dá se říct, dost velká radost. Jelikož auto užívá zadní elektromotor nejen pro pohon, ale i pro rekuperační brzdění. Jakmile jsem uvolnila plynový pedál, bylo znát, jak auto jemně zpomaluje a zároveň efektivně přeměňuje kinetickou energii zpět na elektřinu. Nebylo to žádné hrubé brzdění, ale příjemný, plynulý přechod, který usnadňoval řízení a dodal jakýsi pocit přirozené harmonie mezi autem a řidičem. Zejména v městském provozu to bylo znát - každé zastavení na semaforu znamenalo nejen plynulé zpomalení, ale i efektivnější dobíjení baterie. A to v praxi znamená co? No přeci, že jsem ušetřila.

Celkově mě Lexus UX 300h příjemně překvapil svou vyvážeností. Dynamika, stabilita a komfort se zde spojují v dokonale sladěný celek, který nenutí řidiče dělat kompromisy. Ať už jsem na dálnici dynamický zrychlila, nebo projela dravě i jemně apexi, či se jen v klidu přesouvala městem, vždycky jsem měla pocit, že auto reaguje přesně tak, jak očekávám - nebo spíš ještě lépe. Ostatně tomu odpovídala i finální spotřeba - právě při těch krátkých trasách v Praze jsem se dostala na něco pod 5 litrů. Při dynamičtějším řízení jsem si sáhla na 6,2 l/100 km. Ani jedna z hodnot není vůbec špatná.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

A kdybyste se ptali na ticho v kabině - je výjimečné. A ptáte se proč? Stojí za tím řada promyšlených opatření. Karoserie vozu je extrémně pevná, což eliminuje rezonance a vibrace, zatímco strategicky rozmístěné akusticky pohltivé a izolační materiály účinně snižují hluk přicházející zvenčí. Lexus zde též implementoval akustická skla, která ještě více přispívají k pocitu oddělení od ruchu okolí - ať už jde o provoz ve městě nebo svižnou jízdu po dálnici. Automobilka navíc nezapomněla ani na detaily, jako jsou speciální vložky v podbězích kol, které tlumí zvuky odletujících kamínků, nečistot a vody. Prostě luxus do posledního detailu.

A ptáte se, kolik za takový luxusní Lexus dáte? 1 600 000 korun českých, a to není málo. Na druhou stranu víte, že dostanete spolehlivé auto, jehož motory a celkové pojetí je dlouho vyvíjeno a je na něm kvalitně už několik desítek let usilovně pracováno.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 7h (9:00)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email