Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 13 prosince 2024
Celkem je zde 512 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Rosta97
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 870
Online návštěvníků
Návštěvníků: 509
Uživatelů: 3
Celkem: 512

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72221 | Témat: 8169

před 6h (9:00)


Nová generace BMW 1 je zas o něco větší, ale i zábavnější. Potěší výběrem motorizací
Na výběr je benzinový tříválec i čtyřválec a v přehledu nechybí ani turbodiesel. Vyzkoušeli jsme nejostřejší verzi.

Autor: Robin Běhal
Kategorie: BMW 1 Velký test auto BMW hatchback nafta nejlevnější podvozek pohon zas
Datum zveřejnění: Fri, 13 Dec 2024 06:11:35 +0000

BMW 1 je mezi námi už dvacet let a zprvu se nabízelo ve čtyřech různých karosářských verzích včetně dvoudveřového kupé i kabrioletu. Ty se nicméně s příchodem druhé generace osamostatnily a tvořily novou řadu 2. Evoluce nastala i s nástupem novějšího provedení označovaného jako F40, kdy se z nabídky vytratila třídveřová varianta a zároveň kompaktní hatchback přešel na pohon přední nápravy. Naproti tomu nejnovější vydání zůstalo ve změnách střídmější, a to je vlastně dobře.

Dalo by se říct, že jde o jakousi modernizaci, ačkoliv technologicky je zas o krok dál. Rozměry se totiž až tak neliší, i když to na první pohled tak nevypadá. Do délky si BMW 1 polepšilo o zhruba pět centimetrů a pár čísel si přidalo i ve výšce, rozvor a šířka nicméně zůstaly stejné. Tomu odpovídá také objem zavazadlového prostoru, který činí shodných 320 litrů a po sklopení zadní lavice 1200 litrů.

    - Zdroj: BMW Česká republika
    -
    -
    -
Celá galerie 21

Zúžením světlometů, zploštěním přídě a zmenšením ledvinek designéři docílili toho, že auto vypadá širší, nižší a tím i sportovnější než předchůdce. Patrné je to především při pohledu z boku. Viditelnou úpravou prošla i záď vozu, za mě ovšem nepůsobí tak agresivně jako předtím.

Zásadní je ovšem to, co není vidět na první dobrou. Německý hatchback posouvá své hranice a cílí především na zlepšení jízdních vlastností. Přepracovány byly klíčové části podvozku, což mělo vést ke zvýšení tuhosti a zároveň i stability. Nové jsou například tlumiče i stabilizátory na obou nápravách, přibyla výztuha v motorovém prostoru a díky novým držákům hydraulických silentbloků z hliníku došlo rovněž ke snížení váhy.

Benzín i nafta

Co ovšem zůstalo takřka neměnné, je výčet motorizací. Jen rovnou zapomeňte na manuální převodovku. S příchodem čtvrté generace se jedničkové „bávo" dodává výhradně s automatem. A to i u základní patnáctistovky 116. Možná vás název trochu mate a čekali byste za číselným označením ještě písmeno „i", jak bylo u benzinových pohonných jednotek zvykem. To nicméně už neplatí, neboť íčko si nově automobilka schovává pouze pro elektromotory. Tady je ale zatím nehledejte.

Zážehový tříválec o výkonu 122 koní doplňuje ještě silnější provedení s téměř 50 koňmi navíc, které využívá a zvládne zrychlit na stovku o dvě vteřiny rychleji, konkrétně za 7,8 sekund. Vedle toho je k mání ještě benzinový dvoulitr. Ten se pojí pouze s pohonem všech kol a je k dostání ve dvou verzích. Slabší má k dispozici 218 koní a skrývá se pod označením 123 xDrive, silnější varianta M135 xDrive jich má rovných tři sta, a jelikož jde o sportovní provedení, má v základu nejen řadu doplňků, ale i adaptivní podvozek. Je také přeborníkem v dynamice. Z nuly na sto to vytáhne pod pět vteřin.

Výběr doplňuje ještě naftový čtyřválec o objemu dva litry. Momentálně se nenabízí jinak než s poháněnou přední nápravou, lze však vybírat mezi výkony 150 a 163 koní. Za zmínku stojí také jejich spotřeba. Výrobce u nich udává 4,6 a 4,3 litru. Ne, nespletl jsem se, výkonnější provedení je opravdu papírově úspornější, jelikož využívá mild-hybridní technologii.

Tužší, ale stabilnější

Je na čase se podívat, co novinka od bavoráku umí. Nejprve se mi dostalo do rukou v podstatě to nejlepší, co můžete dostat - BMW 1 M135 xDrive. V galerii ho poznáte podle matné modré barvy, na silnici pak podle odlišného tvarování spodní části předního nárazníku, ledvinek s horizontálně vedenými lištami a také čtyř koncovek výfuku i zadního spoileru. Prostě krásná „specka", do které budete chtít obléknout i ostatní verze. A díky paketu taky budete moct.

V základu má sportovní volant, výrazně tvarovaná sedadla, řadu bezpečnostních asistentů, větší osmnáctipalcová kola, ale hlavně již zmiňovaný sportovní podvozek, který se dokáže automaticky přizpůsobit stavu vozovky a jízdnímu stylu řidiče. Oproti standardnímu provedení je snížený o osm milimetrů.

Zdroj: BMW Česká republika

Už po pár metrech a překonání prvních hrbolů bylo jasné, že tenhle bavorák je poměrně tuhý. Než jsme se dostali za Prahu, třikrát jsme zakleli a dvakrát výrobce prokleli. Některé nerovnosti jsou totiž nejen slyšet, ale i cítit. Jenomže pak přišly na řadu okresky a kompaktní hatchback ukázal, v čem tkví jeho podstata. V každé zatáčce se pevně držel silnice, ostřejší průjezdy ho nijak nerozhodily a boční náklony byly téměř neznatelné.

Čím rychleji jsme jeli, tím více nám přišlo, že o to lépe podvozek funguje. Řízení dávalo velmi dobrou zpětnou vazbu i přes silnější volant, zároveň bylo velmi citlivé a přesné, až měl člověk chuť nechat pravou nohu ještě o kus klesnout. Nerovný asfalt s řadou menších děr v zatáčkách nicméně dokáže sportovní choutky velmi rychle zchladit.

Pochvalu zaslouží rychlá odezva motoru na plynový pedál i reakce automatické převodovky, která bez zaváhání sázela jeden kvalt za druhým. Díky kvalitnímu odhlučnění taky docela dobře maskuje rychlost. Ještě, že se můžete spolehnout na kvalitní a dobře dávkovatelné brzdy.

Dostupnější verze postačí

Z nejdražší specifikace jsme se přesunuli do podstatně levnějšího provedení s tříválcovým motorem 120 o výkonu 170 koní. V našem případě bylo ve fialové, pro dámy švestkové barvě. V interiéru sice chybělo hezké prošívání typické pro „eMko", sedadla tak neobepínala tělo a o skvělou akustiku se nestaralo kvalitní ozvučení Harman Kardon, nicméně i tak se nám dostávalo příjemného komfortu a luxusu, i když je o téměř půl milionu dostupnější.

Zdroj: BMW Česká republika

Ve standardu má nejen to podstatné, ale i mnoho dalších prvků zvyšující pohodlí na palubě včetně moderního vybavení v podobě dvou sdružených displejů na palubce. Mají velikosti 10,25 a 10,7 palců a během krátkého seznámení jsme si na jejich funkci nijak nestěžovali.

Ačkoli „stodvacítka" nedisponuje adaptivním podvozkem, jízdními vlastnostmi se nenechá zahanbit. Stále působí stabilně a jistě v zatáčkách, zároveň je o něco komfortnější než sportovně střižená verze a výkonu má tak akorát. Překvapující je i tichý chod řadového tříválce, jež si svůj charakteristický projev nechává až ve vyšších otáčkách. Hlučnější je pak na dálnici proudění vzduchu kolem zpětných zrcátek.

Přes sedm set tisíc

Nové BMW 1 je vstupní branou do světa prémiových vozů německého výrobce. I přesto, že jde o nejlevnější model v nabídce, nezapomíná na svůj původ a nabízí velmi dobré jízdní vlastnosti, zábavu a kvalitní zpracování. Momentálně se prodává od 760 500 korun, ve své nejlepší formě si účtuje téměř 1,4 milionu. Kdo by raději chtěl kompaktní hatchback v naftové podobě, zaplatí nejméně 885 tisíc korun.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 6h (9:00)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email