Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 23 listopadu 2024
Celkem je zde 813 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: MMP
Uživatelů dnes: 2
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 830
Online návštěvníků
Návštěvníků: 812
Uživatelů: 1
Celkem: 813

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72138 | Témat: 8169

29.07 2024 9:00


Praze došla trpělivost. Nelegální parkování se prodraží, radní navrhují efektivní řešení
K podobnému rozhodnutí směřovala Praha dlouhodobě. Parkování je nejen v centru hlavního města obrovským problémem a nepoctivě umístěných vozidel je podle radních až 25 procent. Nelegální parkování se aktuálně vyplácí a radní chtějí těmto praktikám konečně učinit přítrž. Nebo je alespoň výrazně zkomplikovat.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Autoporadna auta pokuty policie
Datum zveřejnění: Mon, 29 Jul 2024 05:13:01 +0000

Není to tak dlouho, co jsme psali o boji Prahy 1 se špatně parkujícími řidiči, kteří hlavně v centru města mnohdy stojí na místech zásobování či u poliklinik a nerespektují daná pravidla. Parkování je nekončícím problémem i pro další městské části, které se potýkají s nadmírou automobilů a nedostatkem místa i pro rezidenty. Pomoci mají další nově vznikající P+R parkoviště a také chystaná reforma parkování, kterou řeší náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti).

Nejen reforma parkování

Reforma se má dotknout cen veřejného stání, ale také dosavadních pravidel. Zvažuje se mimo jiné zavedení celoměstské zóny, v níž by se platil paušál pro stání na fialové. Možné je také zavedení parkování v modré zóně i pro nerezidenty, případně navázání emisní plakety na parkovací oprávnění.

Zdroj: Hugo Kottás

Jenže než se vše schválí, přichází radní pro dopravu v jednotlivých městských částech s dalším návrhem řešení, které má efektivně zasáhnout proti špatně parkujícím majitelům vozidel. Na novém řešení se kupodivu shodli zástupci hned deseti městských částí. Zahrnuje výrazné využití botiček a především zavedení dvou nových poplatků. Kromě pokuty by neukáznění řidiči platili i manipulační poplatek za nasazení a odstranění botičky, a také denní poplatek za její využití. Zvýšení finančních trestů má být natolik odrazující, aby klesla dosavadní praxe. Až 25 procent osob totiž parkuje v centru města nepoctivě.

Nutné změny

„Shodli jsme se, že v dopravě v Praze musejí nastat skutečné změny, neboť chaos v ulicích už překročil všechny meze," prohlásil radní Prahy 1 Vojtěch Ryvola, kterému jako jednomu z mnoha vadí dlouhé zástupy řidičů, kteří nedodržují elementární pravidla parkovacích stání. Sjednocení radní ve společném dopise primátorovi navrhují, aby provoz botiček nově spadal pod Správu služeb hl. m. Prahy. Chtějí také zefektivnění procesu využívání botiček a jejich výrazné zpoplatnění.

Zdroj: Petr Semecký

Městská policie totiž nemůže vybírat správní poplatek, pouze pokuty. Za nasazení a sundání botičky se navíc aktuálně neplatí, stejně tak není zpoplatněno její denní využití na vozidle. Řidiči by tudíž v budoucnu neplatili pouze jednorázovou pokutu, ale nasčítaly by se jim i další poplatky právě za využití botičky.

Návrh pražských radních

Aby bylo něco takového možné, musí městská společnost Správa služeb hl. m. Prahy podle radních využívat jednoho zaměstnance bez výcviku, k němuž by spadal jeden strážník s vybavením městské policie. Tím se umožní vypsání pokuty a zároveň vybírání daných poplatků. Navíc by nebylo nutné využívání dvou strážníků, jež je dnes standardem. V dopise primátorovi se píše, že „do poplatku za botičku by se mohla započítávat denní sazba půjčovnėho, neboť je nelogické dostat botu a po x dnech zaplatit stejně jako za hodinu špatného stání."

S novým efektivním systémem by se dle radních na neposlušné řidiče vytvořil nejen silnější tlak. Vzhledem k poplatkům by se celá akce stala i výrazně rentabilnější. V současnosti je nasazování botiček především rutinním zvykem, nikoli fungujícím a ekonomicky obhájitelným způsobem při zajišťování pořádku v městské dopravě. „Botičková auta se využívají převážně jako auta klasicky hlídková a osazuje se spíše ze setrvačnosti," dodávají ve svém dopise radní a doufají, že jejich navrhovaná inovace se brzy dočká schválení a využití.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





29.07 2024 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email