Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pondělí, 30 prosince 2024
Celkem je zde 329 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: kuba193
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 5
Uživatelů celkem: 48 910
Online návštěvníků
Návštěvníků: 325
Uživatelů: 4
Celkem: 329

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72273 | Témat: 8169

14.11 2023 9:00


Mercedes-Benz GLC kupé dokazuje, že nafta s elektřinou si mohou rozumět
Módní SUV coupé netradičně kombinuje naftový motor s plug-in hybridní technikou. A vážně to skvěle funguje.

Autor: Hugo
Kategorie: hybrid mercedes-benz glc kupé Velký test akumulátor auto Citroën Citroën DS4 Mercedes-Benz Mercedes-Benz GLC nafta naftový motor podvozek statistika střechy test točivý moment
Datum zveřejnění: Tue, 14 Nov 2023 06:06:40 +0000

Dobíjecí hybridy jsou dnes běžnou záležitostí a v portfoliu je má snad každá automobilka. Co ovšem běžné nebývá, je spojení elektrického motoru s naftovým agregátem.

Mercedes s touto kombinací koketuje ze všech značek nejvážněji a nutno uznat, že také úspěšně. Tentokrát osadil netradiční pohonnou jednotkou i svoje SUV GLC kupé.

Zajímavostí je, že ačkoliv si u Mercedesu můžete vybrat i benzinový plug-in hybrid, statistika mluví jasně ve prospěch naftové kombinace. Pro model GLC ještě neexistují přesná data, ale větší GLE volí 75 % zákazníků právě v kombinaci naftového a elektrického motoru.

Je to takový mezičlánek pro zákazníky, kteří ještě nejsou úplně připravení na plně elektrické auto, ale uvědomují si výhody každodenní jízdy na elektřinu, když k tomu mají vhodné podmínky, ale přitom se nechtějí úplně vzdát uživatelského pohodlí a praktičnosti naftového auta.

    - Zdroj: Hugo Kottás
    -
    -
    -
Celá galerie 22
Není kupé jako coupé

Ačkoliv s touhle módou naprosto nesouhlasím a nejvíc mě vytáčí ta hereze a znesvěcování slova coupé, trh si tato auta žádá. Holt časy se mění a už není masírka jezdit ve dvoudveřovém sporťáku s falicky dlouhou kapotou, pod níž rachotí osmiválec.

Toxická petromaskulinita je už dneska prostě out, i když naštěstí u Mercedesu stále ještě existují auta, ve kterých můžete pohoršovat lepšolidi.

Co ovšem dávám ke cti modelu GLC kupé, to je jeho elegantní vzhled. Na poměry SUV kupé je to vážně pěkné auto a nepůsobí tak arogantně a nabubřele, jako podobná auta konkurence.

Jasně, není to takový švihák jako třeba Range Rover Sport, ale Mercedes i autu tohoto typu umí vetknout svoji typickou grácii. A za to dostává jednoznačně palec nahoru.

Podívejte se na test Mercedesu GLC

Uvnitř je to potom typický Mercedes dnešní doby. Tedy jednak velmi luxusní, jak se ostatně sluší a patří, a zadruhé velmi digitální. Na někoho to může být až moc, hlavně absence podstatné většiny fyzických tlačítek, kromě startování, ovládání světel a stahování oken.

S autem sice můžete docela slušně pokecat (myšleno dávat mu pokyny rozumně funkčním hlasovým ovládáním), ale třeba ztlumit podsvícení budíků se mi nepodařilo. A v menu jsem to také nikde nenašel.

Přitom je to tak základní věc, která umí být v noci pěkně otravná. Zrovna kolikrát zapínáte světla (nikdy, protože automatika, takže tady přesně měl být dotykový ovladač) a kolikrát potřebujete sáhnout po důležitějších funkcích?

Dotykové plošky na volantu, kterými se ovládá displej budíků a infotainmentu, také nejsou zrovna dvakrát přesné a intuitivní. Jasně, když v 90. letech bylo v Mercedesech přečudlíkováno, také to nebylo úplně ono, ale tohle je opačný extrém. Trochu ubrat, prosím.

Zdroj: Hugo Kottás
Těsno, ale komu to vadí?

Svažující se silueta střechy si vyžádala omezené místo vzadu a vzrostlému jedinci se tu proto nebude sedět příliš pohodlně. Sedák je krátký, opěradlo moc vzpřímené a místo na hlavu stísněné.

Pravdou ovšem zůstává, že to zřejmě nikomu příliš vadit nebude, protože v plném obsazení tohle auto pracovat často nebude. Stejně tak mělký zavazadlový prostor s vysokou podlahou, ze kterého ukrajuje akumulátor. Stěhovák to prostě být nemá.

Typickou vlastností SUV se splývavou střechou je také téměř nulový výhled ve zpětném zrcátku, jelikož zadní okno připomíná spíš kukaň kulometného hnízda. A že se budete ohlížet, jestli za vámi nevisí tajné policejní auto.

Diesel hybridní pohonná jednotka totiž umí nabídnout celkový systémový výkon 333 koní a masivní točivý moment 750 Nm! A to už stačí na hodně pěknou dynamiku. Stovka za 6,4 sekundy mluví za vše, přitom auto umí nafty jenom usrkávat.

Třícípá hvězdaPoctivé SUV, které váží skoro tři tuny, ale nežere. To je Mercedes GLE 350 de 4Matic

Tradiční německá klasika nabízí k populárnímu rodinnému modelu plug-in hybrid s naftový pohonem. A funguje to.
Mercedes EQS SUV je etalon elektromobility. Posádku zahrne pohodlím a rok bude jezdit zadarmo

Měkoučké svezení a absolutní ticho. To jsou hlavní lákadla luxusního elektromobilu pro bohaté.

Průměr nastřádaný za posledních tisíc kilometrů od mých kolegů činil krásných 4,1 l/100 km. Na poměry plug-in hybridů gigantický akumulátor o kapacitě 31,2 kWh potom vystačí oficiálně na 130 km.

V praxi zvládnete v pohodě nějakých 110 km. Pokud si navíc zvolíte možnost rychlého dobíjení, můžete tak činit výkonem 60 kW, takže máte plně nabito za půl hodiny.

V kombinaci s 62litrovou nádrží na naftu se můžeme bavit o praktickém dojezdu klidně přes tisíc kilometrů. Za týden jsem najel 500 kilometrů a pořád zbývalo přes půl nádrže, a to jsem po většinu času udržoval akumulátor pomocí funkce Battery Hold.

Zdroj: Hugo Kottás

Spotřeba je působivá i ve vztahu k nemalé hmotnosti 2,4 tuny. Že je to pořádný cvalík už ale poznáte na brzdách a v zatáčkách, kde vám dá auto najevo, že nemá žádné sportovní ambice.

Důležitý je tu především komfort jízdy, který je na 20" kolech sice ne úplně dokonalý, ale s třícípou hvězdou na kapotě obstojí. A pokud chcete trochu dravější jízdní vlastnosti, určitě si připlaťte za celovzduchový podvozek a hlavně natáčecí zadní nápravu, která umí divy.

Za dva miliony, na kterých Mercedes-Benz GLC 300 de 4MATIC kupé startuje, dostanete luxusní, svižný a velmi, velmi, velmi úsporný plug-in hybrid, se kterým se moc příjemně žije. A oproti ostatním SUV kupé se na něj i pěkně kouká.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





14.11 2023 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email