Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 27 září 2024
Celkem je zde 1044 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: abelaska
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 712
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1041
Uživatelů: 3
Celkem: 1044

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71819 | Témat: 8169

04.10 2023 9:00


Utajovaný trumf Honda ZR-V přišel v naprosté tichosti a má něco, co může závidět i Toyota
ZR-V plní mezeru mezi zaběhlými modely značky, pod kapotou má pouze dvoulitrový hybrid. Funguje ale výtečně.

Autor: Martin Tomaides
Kategorie: Honda Velký test hatchback Karoq osvětlení pohon převodovka Škoda Karoq točivý moment Toyota Toyota Corolla
Datum zveřejnění: Wed, 04 Oct 2023 05:00:34 +0000

Znáte populární anglický termín „flying under the radar"? Značí to, že se někomu či něčemu daří dobře fungovat takřka bez povšimnutí. V mých očích něco podobného poslední dobou zvládá právě Honda. V únoru získal tradiční hatchback Civic titul Auto roku, a to tak, že téměř rozdrtil konkurenci. Přesto na člověka nezírá z každého billboardu nebo tramvajového polepu.

Zmiňovaný vítěz ankety Auto roku: Honza Civic

Podobné je to s nejnovějším modelem ZR-V, na českém trhu se v létě objevil vlastně v naprosté tichosti a má vyplnit mezeru mezi modely HR-V a CR-V. Do prodeje vstupuje se třemi výbavovými stupni, základním s názvem „Elegance", luxusním zvaným „Advance" a zlatou střední cestou „Sport". Ta se také objevila v redakčním testu. A zbystřit by měla především Toyota Corolla Cross, tedy přímý konkurent.

Zdroj: Bart Běhal
Žádné slepé koncovky výfuku

Nenápadně a elegantně vyhlížející SUV nižší střední třídy s délkou 4568 mm zaujme celkem dominantní mřížkou chladiče a úzkými štíhlými světlomety. Svažující se záď zase končí výrazným nárazníkem a chromovanými koncovkami výfuku. Ty si přímo říkaly o to, abych se k nim sehnul kvůli ověření pravosti a následně zakroutil hlavou, odfrkl si a zamrmlal něco o slepých koncovkách u koncernových vozidel. Jenže v obou se skrýval výfuk, za to má Honda palec nahoru.

Zdroj: Bart Běhal

Testované auto se vydařilo i barevně, bílá metalíza s názvem Platinum White Pearl se kombinovala s černou (včetně osmnáctipalcových hliníkových kol) a rodinnému vozu dodala pohlednou dynamiku.

Interiér ve znamení snadného ovládání

Uvnitř je k vidění mnoho podobných prvků, které můžeme vidět v civicu, primárně tedy mřížka s výdechy ventilace - snadný způsob jak udělat interiér zajímavý a přitom nezavánějící obyčejností. Obecně se podařilo jít cestou jednoduchosti, ale zároveň nepůsobit vyloženě zastarale.

ZR-V jasně ukazuje, že moderní a funkční auto nutně nemusí mít zahnutou dotykovou obrazovku, ambientní osvětlení a spoustu zbytečných blikátek, aby působilo jako příjemný vůz z jednadvacátého století. Sedmipalcový digitální přístrojový štít u verze Sport nabízí analogový rychloměr a všechny základní informace. Dva „budíky" vedle sebe jsou příjemným osvěžením.

Další modely HondaHonda Civic Type R přijíždí na český trh. Víme, kolik bude stát

Honda představuje detailní ceny s napětím očekávaného zcela nového modelu Civic Type R.
Recenze Hondy Civic e:HEV Advance

Josef Vrtal otestoval aktuální generaci legendárního vozu Honda Civic, který poháněl zajímavý hybridní pohon. Ten dohromady kombinuje atmosférický benzinový dvoulitr a dva elektromotory.

Na devítipalcovou obrazovku infotainmentu se dá nahlížet dvěma pohledy. Chca-nechca na první pohled prostě působí zastarale. Už tím, že trčí do prostoru. Ale fakt je ten, že sytémově si svoji práci odvede, v navigaci se neztratíte, hudbu si navolíte a netrápíte se hloupostmi, které má množství moderních vozů. Však třeba Audi také nemá v kokpitu displej velikosti domácího kina a pracuje moderně. Navíc důležité věci se stejně ovládají tlačítky a každý ví, že to je vždycky velké plus. Klíčové je, že se v ničem neztratíte.

A ještě posez. Je docela vysoký a na pocitu bezpečí dodávají také menší boční okna. Osazenstvo totiž příjemně uzavřou uvnitř vozu. Cením sympatické odkladové plochy (například jednu specifickou mezi řidičem a spolujezdcem) a hodně prostoru.

Zdroj: Bart Běhal

Zadní dveře mají menší nástupní prostor, ale tím omezení končí. Sedí se dobře a opticky prostor zvětšuje absence středového tunelu na podlaze. Zavazadlový prostor nabízí 370 litrů, tady mají například Corolla Cross či Škoda Karoq náskok. Podařené bylo tlačítko, které spustí zavírání kufru až ve chvíli, kdy senzor zjistí, že jste se vzdálili.

K dispozici jediný pohon

ZR-V pohání jediná možná jednotka, atmosférický dvoulitrový čtyřválec s Atkinsonovým cyklem, přímým vstřikováním a hybridní technologií e:HEV. Maximální výkon je 184 koňských sil, točivý moment 315 Nm, stovku vytáhne za 7,8 sekundy a nejvyšší rychlost dosahuje podle technického průkazu 173 km/h.

Zdroj: Bart Běhal

Tohle číslo není oslnivé, ale u rodinného vozu bohatě stačí. Navíc - nechci nikoho nabádat - ale když si zkusíte ZR-V na dálnici, rozhodně nebudete mít pocit, že tohle je limit...

Ale o tom hybridní pohony nejsou. Mají být tiché, kultivované a šetrné, což ZR-V díky dvěma elektromotorům zvládá výtečně. Plynulost jízdy a neslyšné přepínání už se u kvalitního pohonu musí brát jako samozřejmost. A Honda připravila opravdu velmi dobrý hybrid.

    - Zdroj: Bart Běhal
    -
    -
    -
Celá galerie 28

Ale popořadě. Pokud venku není chladněji, vydá se auto na cestu pouze za pomoci baterie. Jede hezky a čistě, spalovací motor se zapojí do hry až ve chvíli, kdy noha silněji sešlápne plynový pedál. Naopak při jízdě konstantní rychlostí, klidně okolo 90 km/h se může do práce opět pustit baterie. Pravděpodobně to ale nezaznamenáte. Vše probíhá v naprosté tichosti. Stejné to je s automatickou převodovkou eCVT, za kterou bych rád ZR-V vychválil. Je prostě báječná.

I Toyota by mohla závidět

Toyota je aktuální machr přes hybridní pohony, to zpochybní asi málokdo. Oproti konkurenci má také letitý náskok. Jenže její bezestupňová převodovka má opravdu nehezký zvuk a při jakémkoli silnějším sešlápnutí pedálu zní jako vytočený motor. A umí být celkem dost hlučná. Tohle u Hondy odpadá.

Pádla pod volantem slouží k nastavení rekuperace, pro milovníky podřazování místo brždění jde o ideální produkt. Sebejistý a čitelný jízdní projev odpovídá tomu, že řídíme SUV, od kterého se bude většinu času očekávat klidnější, ale ne nutně nudná jízda. Podvozek mi tedy přišel spíš měkčí, ale bylo by zbytečné mu něco vytýkat. Není ani třeba mít strach, že by na nerovnostech nebo v zatáčkách zbytečně houpal.

Spotřeba se během testu ustanovila na 5,5 litrech, ve městě to Honda svedla klidně pod 2,5 litru, to když jsem si chtěl užít hru na šetrnost. Dálnice pak znamenala přibližně 8 litrů.

Zdroj: Bart Běhal

Honda ZR-V je v segmentu té aktuálně možná vůbec nejtvrdší konkurence. Její schopnosti jí dávají velkou možnost uspět. Stejně jako cena 989 tisíc korun pro testovanou verzi, které toho moc k maximu nechybělo.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





04.10 2023 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email