Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 20 dubna 2024
Celkem je zde 214 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: DarteX
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 414
Online návštěvníků
Návštěvníků: 210
Uživatelů: 4
Celkem: 214

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 70975 | Témat: 8169

24.03 2023 9:00


Ergonomický přešlap, nebo geniální vynález? Fascinující příběh i-Cockpitu
Málokterý výrobce automobilů udělal tak riskantní krok jako kdysi Peugeot. Ten kompletně překopal součást vozu, která se v historii automobilů vyvíjela nejméně - místo řidiče. Francouzská automobilka se rozhodla zbořit stereotypy a vydat se cestou, kterou dosud nikdo nešel. Přesně před desetiletím tak vznikl Peugeot i-Cockpit, neboli uspořádání interiéru tvořené maličkým volantem, velkým dotykovým displejem a vyvýšeným přístrojovým panelem, na který se nekouká skrz volant, jak bylo po desetiletí zvykem, ale nad volant.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Peugeot autosalon nový osobní Peugeot 206 Peugeot 208 Peugeot 3008 Peugeot 308 Peugeot 5008 řízení
Datum zveřejnění: Fri, 24 Mar 2023 07:07:12 +0000

Ženevský šok

V roce 2012 přivezl Peugeot na ženevský autosalon svou nejočekávanější novinku, Peugeot 208. Jednalo se o model klíčového významu. Malá auta dvojkové řady značku byla pro značku po mnoho let největším zdrojem příjmů. Jeden z předchůdců, Peugeot 205, se prodal v počtu přes pět milionů kusů. A Peugeot 206 byl s osmi miliony nejprodávanějším peugeotem všech dob. Francouzská automobilka, která se ještě oklepávala z celosvětové ekonomické krize, navíc nutně potřebovala prodejní trhák. A tím se měl stát právě Peugeot 208. Odhalení v Ženevě se odehrávalo ve velkém stylu. Nechyběla velkolepá taneční show ani plamenný proslov tehdejšího ředitele značky. Všechny zraky se upíraly k zahalenému vozu. Plachta spadla a ozvaly se obdivné výkřiky. Malý energický vůz upoutal publikum svým svěžím designem, sportovní siluetou a extravagantními odstíny. Pak ale přišel šok. Interiér vozu byl totiž zcela jiný, než se čekalo. Tradiční místo řidiče se kompletně přerodilo. Volant byl nečekaně maličký, dotykový displej zase obrovský. A hlavně na přístrojovou desku se koukalo úplně jinak, než bylo do té doby zvykem.

Zdroj: Peugeot
Ženevská předzvěst

Peugeot 208 byl prvním sériovým vozem vybaveným i-Cockpitem. Prvním koncepčním vozem byl ovšem Peugeot SR1. Ten se objevil na ženevském autosalonu už v roce 2010. Tento koncept prozradil některé z nápadů, jimiž se značka zabývala. Mezi ně patřila i revoluční pozice řidiče měnící tradiční pravidla designu a ergonomie. Koncept SR1 se stal, jak je ostatně u koncepčních vozů zvykem, vodítkem pro designéry při tvorbě sériových vozů.

Zdroj: Peugeot

V té době se týmy Peugeot snažily vyvinout sedadlo řidiče tak, aby poskytovalo více emocí na palubě, lepší ergonomii a větší bezpečnost. Skupina designérů a inženýrů se pustila do práce a objevil se nápad zmenšit volant. Do té doby se ve všech vozech značky Peugeot používal volant většího průměru s tradičním čtením informací na přístrojové desce skrz volant. Idea nového způsobu získávání informací vycházela z teze, že ideální poloha pro čtení je ve výšce očí. Tato nová poloha v kombinaci s menším volantem vytvořila zcela nový vyvýšený přístrojový panel. Byl přidán dotykový displej, který výrazně zjednodušil veškeré ovládání a začal využívat konektivitu. To byl začátek dotykových displejů ve vozech Peugeot.

Miluješ nebo nesnášíš, nic mezi tím

První reakce novinářů, kteří si půl roku po ženevském autosalonu 2012 Peugeot 208 vyzkoušeli, byly rozpolcené. „Nesmysl! Proč měnit něco, co odjakživa funguje?" říkali jedni. „Úžasné. Ten pocit z řízení je naprosto dokonalý. Jízda s tímto systémem vás prostě neskutečně baví. Proč to ještě nikdo dřív nevymyslel?" oponovali druzí. Pravdou je, že i po deseti letech se řidiči stále dělí na dva tábory. I-Cockpit buď miluješ, nebo nesnášíš. Nic mezi tím. Naštěstí pro značku Peugeot je těch, kteří ho milují opravdu hodně a stále jich přibývá. Dnes už ho mají všechny osobní vozy značky a používá ho deset milionů spokojených klientů. I-Cockpit jednoznačně prokázal, jak dokonale slouží ve prospěch emocí, bezpečnosti a pohodlí řidiče a posádky, což jsou dnes charakteristické vlastnosti vozů Peugeot.

Zdroj: Peugeot
Další desetiletí na obzoru

Peugeot i-Cockpit® se od svého vzniku neustále vyvíjí a modernizuje. V roce 2016 se u druhé generace vozů Peugeot 3008 a Peugeot 5008 představila verze s digitálním přístrojovým panelem s uhlopříčkou 12,3ʺ, který lze plně konfigurovat a přizpůsobovat, zatímco pod centrální dotykovým displejem byly umístěny přepínače (toggle switches), které ještě více usnadnily přístup k základním funkcím. V roce 2019 se u druhé generace modelu Peugeot 208 poprvé objevil digitální 3D přístrojový panel.

Zdroj: Peugeot

U nových modelů Peugeot 308 (2021) a 408 (2022) postoupil Peugeot i-Cockpit ještě o krok dál. Získal nový systém infotainmentu i-Connect®, nový kompaktní volant schopný rozpoznat přítomnost rukou řidiče při používání asistenčních systémů řízení a dotykové ovladače i-toggles, které lze nakonfigurovat pro nastavení klimatizace, telefonního kontaktu, rozhlasové stanice a spouštění aplikací, přičemž všechny tyto funkce si může uživatel sám nastavit podle svého uvážení.

Koncept Inception, který byl představen na veletrhu CES v Las Vegas na začátku letošního roku, ukazuje budoucnost i-Cockpitu, s novým revolučním řídicím systémem Hypersquare, ovládaným novými pohyby rukou. Přizpůsobuje se tak nové generaci, pro kterou jsou tablety, dotykové displeje a další moderní zařízení dnešní doby neodmyslitelnou součástí každodenního života.

Zdroj: Peugeot


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





24.03 2023 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email