Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 30 listopadu 2024
Celkem je zde 338 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: thommys01
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 846
Online návštěvníků
Návštěvníků: 338
Uživatelů: 0
Celkem: 338

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
téma: Zkušenost
AK nováček
AK nováček


Registrace: 17.11. 2021
Příspěvků: 73 | Témat: 21

17.02 2023 12:29


zdarec, chci se zeptat, má někdo zkušenost s převodovými oleji od Liqui moly? Potřebuji vyměnil olej ve své B6 1.9tdi 96awx 5 kvalt, ale origo olej jsem našel litr za 1500kc, no a dávat do 20 let starého auta oleje skoro za 4k se mi moc nechce, ten od liqui moly je plná syntetika, 75w-90 vw 501.50 GL-4+, jak má být. Co myslíte, nebo nějaké jiné doporučení na jinou značku? 1L origo oleje za 1500kc se mi zdá fakt moc.
nahoru

sponzor





17.02 2023 12:29


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 12.11. 2008
Příspěvků: 5391 | Témat: 68

17.02 2023 12:41


Ahoj

Za prve, zvol lepsi nazev tematu
Za druhe, https://audiklub.cz/forum/tema/322625-po-vymene-prevodoveho-oleje/od-0

Normy splnuji jine oleje, ale vhodnost pouziti je otazna. Viz link, doporuceni je pouzit origo, menis to jednou za par let
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 25.11. 2008
Příspěvků: 731 | Témat: 15

17.02 2023 12:46


ja davam uz niekolko rokov do svojich aut vylucne Liqui-Moly (motor/prevodovky/diferaky) a nikdy som nepostrehol nic negativne...
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 17.11. 2021
Příspěvků: 73 | Témat: 21

17.02 2023 12:51


Mně je jasné, že origo je origo, ale ani u toho origo nemáme jasný původ, furt to může být nějaka značka a udělají z toho origo jen tím, že to přebalí a řeknou si 1500kč/1l. Se značkou Liqui Moly mám převážně taky dobrý zkušenosti. Ale dávat skoro 4000kč za olej do 20 let starého auta, mít nové, neřeším nic a dám origo, ale.. V knížce jsem našel označení oleje G 052 911 A, no je fakt oříšek to najít a když se už najde, stojí 1500kc
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 5.6. 2010
Příspěvků: 14254 | Témat: 6753

17.02 2023 13:47


nalej tam repkovy
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 25.5. 2008
Příspěvků: 508 | Témat: 14

17.02 2023 13:59


Tak patří tam 2,25l G052911A2 který stoj 1200,-/l. Ale nalej tam co uznáš za vhodné.
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 31.5. 2010
Příspěvků: 1362 | Témat: 70

17.02 2023 15:28


Ono se to spoustě lidem zda moc. Někdy jiný olej funguje někdy ne. Třeba převodovky GM M32 tak tam jen origo nebo tutela ( to je olej co je v origu) obě stali skoro stejně a ve své době hodně ( asi i ještě dnes) ale tam nic jiného nefungovalo.

Takže je ti o koncepci a kvalitě oleje. Některá koncepce zvládne ledasjaky šmejd jiná je náchylná i s originálem. Za mne ho nepotřebuješ do převodovky tolik.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 17.11. 2021
Příspěvků: 73 | Témat: 21

17.02 2023 15:37


Nepřijde ho tam moc, já vím, ale když jsem si spočítal cenu oleje, vyjde mě to skoro na 4000kc, což je desetina ceny mého auta a bůh ví, jak dlouho vůbec bude ještě jezdit
nahoru

sponzor





17.02 2023 15:37


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 17.11. 2021
Příspěvků: 73 | Témat: 21

17.02 2023 15:37


Nepřijde ho tam moc, já vím, ale když jsem si spočítal cenu oleje, vyjde mě to skoro na 4000kc, což je desetina ceny mého auta a bůh ví, jak dlouho vůbec bude ještě jezdit
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.1. 2011
Příspěvků: 2223 | Témat: 25

17.02 2023 16:58


Pokial splnuje normu a viskozitu tak by som sa nebal a kludne dal Liqui Moly.
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 30.12. 2010
Příspěvků: 14794 | Témat: 53

17.02 2023 17:08


Kurva to jsou zase kecy s přepočtem ceny auta a ceny oleje. Když se na to vysereš nech tam ten co tam je a jezdi.
Proboha tohle mě zvedne tlak když to čtu.Buď kup olej a nebo lítačku na mastnou tyč.
Doprdele ten olej nestojí skoro nic oproti tomu až tam naleješ něco co ti to akorát zkurví a servis převodovky nebo jiná tě bude stát víc než co stojí v přepočtu to tvoje auto

Soráč ale musel jsem to se fakt nedá.
Naposledy upravil áček dne 17.02 2023 17:09, celkově upraveno 1 krát. (0% původního příspěvku)
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 17.11. 2021
Příspěvků: 73 | Témat: 21

17.02 2023 17:09


Vše splňuje, kontroloval jsem to 3x
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 17.11. 2021
Příspěvků: 73 | Témat: 21

17.02 2023 17:10


A má někdo reálné vyzkoušené, že to hned dojebe? Nebo to, že ten origo olej není přebal jiné značky? Hádám, že zlomek lidi
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 25.11. 2008
Příspěvků: 731 | Témat: 15

17.02 2023 20:06


Nepoznam nikoho komu by sa dodrbala prevodovka po pouziti znackoveho oleja z normalneho zdroja, teda nie z ebay, bazosa, aliexpresu a podobne kde sa šmelia faky z ruska, ukrajiny, a inych krajin tretieho sveta...
Zatoze budem mat na skatuli vw tak budem mat popici pocit ze sa lepsie radi? Ukazte mi jednu audi prevodovku po roku 1995 na ktorej sa pri mrazoch pekne radi dvojka....to ju treba najprv trocha zohriat pri akomkolvek oleji. Posledne dobre manualne prevodovky boli v b4 a c4.
Sam viem ako sa mi radi na na C4 a ako podstatne horsie za studena ma B5. Na B6, to pri velkych mrazoch vosla dvojka len s medziplynom....ale zil som s tym v poho
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 17.11. 2021
Příspěvků: 73 | Témat: 21

17.02 2023 20:11


Přesně, každý tvrdí, jak se to hned vysype po použití jiného oleje, než je originální, ale důkazy k tomu nemají žádný. Ve finále ten origo olej může být ze stejné rafinerie, jako ten neorigo. Jen si nalepi značku koncernu, zvednou cenu o 600kc na litr a je to "origo".
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 12.11. 2008
Příspěvků: 5391 | Témat: 68

17.02 2023 20:33


Ano, vacsina manualov nie je tak hakliva, mozes dat trebars febi (https://www.sautodily.cz/Prevodovy-olej-do-manualni-prevodovky-Audi-VW-G052911A2-d3549.htm) alebo liqui moly. Statisticka skusenost je, ze pouzitim neorigo veci clovek raz za cas nieco dojebe a vo vysledku minie viac penazi, nez keby daval veci origo

(Edit: alebo to kupuje na 2x)
nahoru

sponzor





17.02 2023 20:33


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 17.11. 2021
Příspěvků: 73 | Témat: 21

17.02 2023 20:59


To jo, můžeš to tím posrat, ale zas člověk nemá jistotu, že to neposere i origo dílem, ale tvrdit, bez podložení, že po nepoužití orogi dílů se to vysype, je za mě hloupost. Za mě spíš záleží na tom, jak na tom ta daná věc je a jak se k ni člověk choval ty roky před tim, pokud se k tomu choval jak debil, nezachrání to ani origo díl. Já objednal od Liqui Moly 75w-90 GL-4+, VW norma 501.50, což pro 5 kvalty má být Nebo jestli nemá být, rád se poučím, ale v příručce, i na hodné fórech je, že do těhle 5 kvaltu má být 75W-90 VW 501.50 GL4 syntetika.
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 25.11. 2008
Příspěvků: 731 | Témat: 15

17.02 2023 21:30


hemic:

z mojej skusenosti ( ako sa vola aj nazov tejto temy) mozem potvrdit, ze znackovym prevodovym ne-vw olejom som este nikdy nic nesk*rvil. A to si menim olej v prevodovke hned ako kupim auto, a potom dalej pravidelne...

Olejom typu Febi a Swag by som sa ale urcite vyhol, su to len prebalene ktovie ake oleje.

To taky LiquiMoly alebo Ravenol su poctive nemecke znacky, ktore sa aj skutocne v nemecku ( teda v europe) vyrabaju a s ktorymi nic nikdy nepokazis, pokial sedi specifikacia na dane auto...

Len nerozumiem ten "hype" co sa tyka origo olejov...do motora si tiez lejete origo olej? Skor by som sa obaval co tam dali vo vw a audi namixovat...oni tiez nie su blbi a menia ich podla ceny dodavatelov...mozno ze dakedy to bol Castrol, potom Addinol, neskor BP, a teraz ktovie, Fuchs?Olej v roku 2000 bol urcite iny ako v roku 2023.

Jedine co mna ako pragmaticky zmyslajuceho cloveka s tech.vysokou skolou presvedci, je objektivny chemicky resp.tribotechnicky rozbor v labaku, ktory potvrdi prevysujucu kvalitu orig.olejov.

Howg
Naposledy upravil disKoC4 dne 17.02 2023 22:06, celkově upraveno 1 krát. (5% původního příspěvku)
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 17.11. 2021
Příspěvků: 73 | Témat: 21

17.02 2023 21:37


Já taky nechápu, proč každý píše, jak se musí jen origo oleje, přesně jak říkáš, do motoru, který je ještě dražší, než Převodovka*, 90% lidí nelije origo. Souhlasím s tvým názorem, dokud člověk neuvidí rozbor origo oleje, může ve finále platit místo 700kč/1l 1500kč/1l a bude to ten samý olej, jen jiný obal. Já do 5 kvaltu Audi 1.9tdi 96kw objednal
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
Vw normu to má jakou to má mít, 75w-90 to je, v manuálu je psané 75w-90 GL-4, syntetika to je.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2284 | Témat: 26

17.02 2023 22:39


Asi by som suhlasil s diskoC4. Oleju typu Febi by som sa tiez vyhol z toho principu, ze Febi nie je olejarska firma. Takze to bude nejaky prebal. Kludne to moze byt aj prebal LiquiMoly, ale aj Mogulu. Zhanal by som sa po vyrobcoch, co su tradicni vyrobcovia olejov.

Na druhu stranu klasickemu 5q manualu olejom asi moc neublizis. V podstate asi jedina podmienka, ktoru musis nutne splnit je, ze musis pouzit olej pre hypoidne sukolia. Pretoze mas prevodovku v jednom mazacom bloku s diferakom, ktory ma hypoidne sukolie. To znamena, ze vystupna hriadel z prevodovky nezabera v ose otacania diferaku.

Ak ten olej, co chces kupit nie je nejaka prebalova znacka (hint: vyrobca prevazne tlmicov nie je prvovyrobca olejov) a splna normy, ktore na olej do prevodovky Audi kladie, chybu asi nespravis. To cislo G je predpokladam originalne cislo "nahradneho dielu". Takze to je vsade drahe.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 17.11. 2021
Příspěvků: 73 | Témat: 21

17.02 2023 22:51


Paráda, díky moc za názory, konečně nějake, které mají hlavu a patu a ne jen to, že musím pouze originál olej jinak se to hned rozsype bez racionálních argumentů.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email