Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 16 dubna 2024
Celkem je zde 160 lidí (6 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: xtrancer
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 410
Online návštěvníků
Návštěvníků: 154
Uživatelů: 6
Celkem: 160

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 70938 | Témat: 8169

01.12 2022 9:00


Test Volvo XC40 P6 Recharge pohledem ženy: Když chcete jezdit zlehka
Vyzkoušeli jsme nové elektrické SUV od Volva. Jak se nám zamlouvá?

Autor: Hugo
Kategorie: elektromobil suv Velký test Volvo XC40 autotest crossover pohledem ženy redakční test Volvo Volvo V90 Volvo XC40 P6 Recharge Volvo XC40 Recharge ženský test
Datum zveřejnění: Wed, 30 Nov 2022 08:37:49 +0000

Dnešní doba nahrává silným elektrickým autům s brutálním zrychlením a výkonem. Co když se ale potřebuji dostat z bodu A do bodu B v pohodě a bez tlačení na pilu?

Pak je tu Volvo XC40 P6 Recharge. Slabší verze XC40 s označením P6 se může pyšnit jedním elektromotorem, tedy nižším výkonem a pohonem předních kol. Přesně, jak jsem uvedla v úvodu, prostě pohoda, klídek a tabáček.

Čtěte také: Test Volvo V90 T8 Recharge pohledem ženy: Masivní reprezentant bezpečnosti
Typický Švéd

Z vizuálního hlediska pak reprezentují typicky švédské vzezření přivřené přední LED světlomety a plochá maska chladiče s čouhající mřížkou. Stejně tak při pohledu ze strany vás zaujmou okna, která se jakoby zepředu uzavírají směrem k zadní části vozu do ostré šipky.

V naší specifikaci jsme se dostali k červené barvě vozu, která hrála prim a sekundovala jí černá v podbězích a prazích, stejně tak jako na střeše a v orámování oken.

Zdroj: Hugo Kottás
Zdroj: Hugo Kottás
Recyklovatelnost na prvním místě

Uvnitř pak, jak se dá očekávat, dostávají hlavní slovo recyklovatelné materiály a vzdušnost. Volvo si v tomto případě na nic nehrálo a řeklo si, že se prostě té kůži vyhne. Takže to, že máte prošitý volant docela umně, jde i bez zvířátek.

Středový tunel je obklopený leskle v černém provedení Piano Black, což se mi neskonale líbí, ale taky je to neuvěřitelně nepraktické. Kam sáhnete, tam necháte otisky. Ale s tím vertikálně posazeným displejem infotainmentu to dobře ladí.

Jinak se v interiéru propojuje hliníkové obložení s textilními sportovními koberečky a všechno směřuje ke kobercovému potahu dveří. Všechno si spolu hraje do noty a ukazuje se tak, že méně je více i při použití „jednoduchých" materiálů.

Především ženy pak ocení chytrá řešení úložného prostoru od drobných detailů usnadňujících cestování (výklopný háček na kabelku nebo odpadkový koš před loketní opěrkou).

Velkou výhodou softwarového řešení infotainmentu je, že po aktivaci získáte přístup k integrovaným službám Google a navíc vám XC40 poskytne intuitivní uživatelské rozhraní, které vychází z OS Google Android.

Zdroj: Hugo Kottás
Zdroj: Hugo Kottás

V pohodě tak dokážete ovládat svůj Google účet z auta. Nechybí Google Asistent, Google Mapy nebo Spotify. Všechno v pohodě přes rozhraní vašeho auta a žádná potřeba propojitelnosti s Android Auto.

Sice menší, ale nenechá se zahanbit

K technikáliím: výkon 170 kW (231 koní) s 330 Nm a se zrychlením z 0 na 100 km/h během 7,4 sekundy. A to není málo.  Dynamiku má XC40 obstojnou hlavně při rozjedu, kdy vás je schopno zatlačit do sedačky se zvukem stíhačky.

Je to taky jediný zvuk, který v kabině uslyšíte, protože jinak je to samozřejmě elektroauto - tedy naprosto tiché. Každopádně, jak už bylo řečeno, je to slabší verze, takže je cítit, že kolem rychlosti nějaký 95 km/h už tu sílu do tahu nemá tak velkou, ale jelikož má maximálku na 160 km/h, tak to není potřeba řešit.

XC40 není určena na dravé ježdění, ale spíše na pohodové, klidné výlety. Navíc při jednopedálovém módu se vaše starosti absolutně rozplynou. Volvo dokáže jezdit za 18 kWh/100 km a při takovéhle spotřebě se dostanete někam na nájezd až reálných 370 km, což vůbec není špatné. A když budete ještě jemnější a citlivější k pedálu a naučíte se aplikovat úspornou jízdu, nájezd natáhnete až za 400 km.

Takhle nějak má vypadat ideální pomocník na vyzvedávání dětí, pojížďky po schůzkách ve městě s dostatkem prostoru a elegance. A samozřejmě s maximem bezpečí, protože Volvo si na něm pořád zakládá, stejně tak, jako v minulosti.

    - Zdroj: Hugo Kottás
    -
    -
    -
Celá galerie 20
Zdroj: Hugo Kottás

Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





01.12 2022 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email