Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 18 dubna 2024
Celkem je zde 344 lidí (7 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: MilanA6 c6
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 411
Online návštěvníků
Návštěvníků: 337
Uživatelů: 7
Celkem: 344

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 70961 | Témat: 8169

06.10 2022 9:00


Ford Driving Skills for Life má za sebou třetí ročník v Česku
Dva dny strávené na polygonu, 12 odborných instruktorů pod vedením bývalého rallye jezdce Martina Semeráda a téměř 250 spokojených mladých řidičů - takový byl víkendový kurz bezpečné jízdy Ford Driving Skills for Life (DSFL), který se po dvouleté pauze způsobené koronavirem opět vrátil do Česka.

Autor: Hugo
Kategorie: Ford reportáž nehody řízení speciální
Datum zveřejnění: Wed, 05 Oct 2022 07:12:06 +0000

„Mezi nejrozšířenější důvody dopravních nehod mladých řidičů patří nepřiměřená rychlost, ztráta kontroly nad vozidlem a nepozornost. Takové nehody většinou končí smrtí, přičemž zhruba 81 % z toho bývají mladí muži. My bychom rádi tuto statistiku změnili, a proto jsme se rozhodli vrátit program Ford Driving Skills for Life zpátky do Česka a přispět tak k celkovému zlepšení situace na českých silnicích," komentuje Petr Burián, Public Relations Communication & Public Affairs Manager ze společnosti Ford Motor Company.

Zvládnutí přetáčivého smyku, testování reakční doby a simulace účinků drog

Účastníci akce Ford DSFL měli možnost vyzkoušet si různé krizové situace, se kterými se za volantem jako řidiči setkají. Jednou z nich byla lekce ovládání vozidla při přetáčivém smyku, kdy je testovací vůz vybaven speciálními plastovými návleky na zadních kolech (tzv. Easy Drift), které simulují ztrátu přilnavosti. Řidiči si tak doslova na vlastní kůži zkusili, jaké to je, když jim „ujede zadek" vozu a jak tuto situaci správně zvládnout.

Dalším cvičením, které dokonale prověřilo schopnosti mladých řidičů, bylo testování reakční doby. V tomto případě se jedná o aktivitu, v níž účastníci poznávají, jak dlouhá je brzdná vzdálenost jejich vozu a kolik vteřin trvá, než zareagují. Na testovací dráhu se rozmístily tři semafory a úkolem účastníků bylo provést co nejrychleji nouzové zastavení, jakmile se na nich rozsvítí zelená. Každý z řidičů tak mohl v praxi vidět, kolik metrů jejich vůz ujede, než bezpečně zastaví.

Třetí praktické cvičení testovalo vliv nedostatečné pozornosti věnované řízení (rizika používání mobilního telefonu za jízdy) a stav po požití návykových látek prostřednictvím speciálních brýlí, které simulují opilost a účinky marihuany. Oba prohřešky bohužel patří mezi častý nešvar mladých řidičů a bývají jednou z nejčastějších příčin dopravných nehod.

Virtuální realita a program „Share the Road"

Doplňkovou aktivitou k jednotlivým praktickým cvičením bylo speciální technické školení, jenž mladé řidiče seznámilo s nejnovějšími asistenčními systémy, které se mohou postarat o jejich bezpečí. Kromě toho byl pro všechny účastníky připraven také moderní výukový program využívající virtuální realitu, který jim zábavnou formou přiblížil, jak se chovat na silnicích ohleduplněji a bezpečněji.

Součástí akce DSFL byl opět i výukový modul projektu „Share the Road", jehož cílem je podpořit bezpečnější způsoby interakce mezi řidiči a cyklisty na evropských silnicích. Účastníci si tak mohli osvojit techniku vystupování z vozu, aby neúmyslně neotevřeli dveře do cesty blížícímu se cyklistovi, jak nepřehlédnout cyklistu v mrtvém úhlu nebo jak jedoucí cyklisty bezpečně předjíždět s dostatečným bočním odstupem.

„Na programu Ford Driving Skills for Life (DSFL) si nejvíc cením toho, že ukazuje mladým řidičům, jak snadno může dojít k dopravní nehodě s často fatálními následky. Zároveň je pro ně skvělou příležitostí vyzkoušet si různé krizové situace za volantem, naučit se jednat a správně reagovat. To vše navíc zábavnou, akční formou, v bezpečném prostředí a ve společnosti našich skvělých lektorů," hodnotí celý program i uplynulý ročník Martin Semerád, bývalý rallye jezdec a hlavní instruktor Ford DSFL.

O programu Ford Driving Skills for Life

Ford Driving Skills for Life (Ford DSFL) byl založen nadací Ford Motor Company Fund v roce 2003. V Evropě funguje od roku 2013, a to ve spolupráci s britskou automobilovou asociací AA a nadací pro prevenci dopravních nehod ROSPA.

Základní myšlenkou Ford Driving Skills for Life je nabídnout další krok v procesu vzdělávání řidičů, kdy čerstvé držitele řidičského oprávnění trénujeme v dovednostech, které si nemohli osvojit ve standardním kurzu autoškoly.

Kurz je bezplatný. Obsahuje praktickou část i online studium prostřednictvím internetové stránky. Lekce v programu Ford Driving Skills for Life se zaměřují na chybějící zkušenosti i záležitosti spojené s nedostatečnou koncentrací na řízení.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





06.10 2022 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email