Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 20 dubna 2024
Celkem je zde 398 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: MattyK99
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 413
Online návštěvníků
Návštěvníků: 395
Uživatelů: 3
Celkem: 398

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 70968 | Témat: 8169

01.09 2022 9:00


Trucky závodí v Mostě již 30 let. Podívejte se na unikátní fotky z historie
Autodrom Most již tento víkend 2. - 4. září přivítá jubilejní 30. ročník mistrovství Evropy okruhových tahačů. Letošní Textar Czech Truck Prix tak navazuje na tři desetiletí trvající tradici, kterou zahájil nultý ročník pořádaný v roce 1992. Tehdejší premiérové mezinárodní závody tahačů v Mostě ještě nebyly zařazeny do mistrovství Evropy, ale již v následujícím roce 1993 se stávají jeho součástí.

Autor: Hugo
Kategorie: motorsport nákladní auta Autodrom Most automobilové závody Czech Truck Prix kamion Mercedes-Benz nákladní objem motoru Renault Škoda tahače Tatra výkon závody
Datum zveřejnění: Thu, 01 Sep 2022 06:41:04 +0000

Autodrom Most již 30 let hostí závody tahačů, jejichž historie však sahá až do roku 1985, kdy byl pořádán první ročník Evropského poháru tahačů. V průběhu let prošel samotný šampionát mnohými proměnami, které znamenaly především zjednodušení soutěžních tříd z původních tří (A, B a nejsilnější C), až na současnou jednu, kterou charakterizuje maximální objem motoru do 13 litrů.

Jeho výkon se pohybuje kolem 809 kW (1 100 koní), ale pohonná jednotka musí vycházet ze sériově vyráběného agregátu. Minimální hmotnost tahače je omezena na 5 300 kg a rychlost je z bezpečnostních důvodů omezena na 160 km/h.

Premiérový závodní víkend v Mostě se odehrál 4. až 6. září roku 1992. Závody tehdy moderoval populární bavič Petr Novotný a country skupina Fešáci hrála živě přímo na kamionu. Na start dorazila řada evropských jezdeckých es, mezi nimiž nechyběl slavný švédský závodník Stig Blomqvist, který se proslavil především v rallye, v níž získal za volantem Audi Quattro světový mistrovský titul v roce 1984.

Další výjimečnou osobností na startu byl Slim Borgudd, který se proslavil jako hudebník spolupracující i se slavnou skupinou ABBA, a rovněž uspěl i v motoristickém sportu, když v letech 1981 a 1982 startoval za týmy ATS a Tyrrell ve Formuli 1, a v roce 1995 vybojoval s tahačem Mercedes-Benz 1834-S evropský mistrovský titul v nejvyšší třídě Super Race Truck.

Čtěte také: Nejnabitější závodní víkend v Mostě okoření účast Top Gearu včetně Stiga

Pozornost pak přitahoval i Steve Parrish a jeho Mercedes-Benz 1450-S, s nímž tento britský jezdec vybojoval v roce 1992 svůj druhý z celkem pěti titulů evropského mistra v závodech tahačů.

Československé barvy byly v Mostě reprezentovány v září roku 1992 závodními tahači domácí značky LIAZ. Mezi hlavní hvězdy se s nimi i díky svým výkonům a výsledkům řadil František Vojtíšek, a vedle něj i populární Karel Patočka, který tehdy v jednom ze závodů zvítězil.

Autodrom Most byl po úspěšné zkoušce z roku 1992 zařazen do kalendáře šampionátu, a rok 1993 přinesl závody, jejichž výsledky se již započítávaly do bojů o mistrovské tituly v jednotlivých třídách. Po dvou prvenstvích v nich získali Francouz Gérard Cyunet ve skupině A, Němec Gerd Körber ve skupině B a Brit Steve Parrish ve skupině C.

Z domácích závodníků byl tehdy nejlepší František Vojtíšek, kterého však pronásledovala smůla, když se v úvodu druhého závodu srazil se Stanislavem Matějovským, a Finkou Minnou Kopalovou, a závod dokončil s poškozeným tahačem.

Za volant výjimečného tahače pak usedal jeden z našich nejúspěšnějších motoristických závodníků Martin Koloc, který s ním v Mostě získal čtyři suverénní víkendové výhry a předvedl úžasnou podívanou pro diváky. Z Královi původně skautské přezdívky Baghíra byl později odvozen i název dnes celosvětově známého týmu.

Zdroj: Autodrom Most

První dvě desetiletí jednadvacátého století nabízela v závodech tahačů i nadále dramatické souboje, ale také změny v rozdělení a pravidlech pro jednotlivé třídy, i samotný vývoj techniky, s níž se jezdci staví na start.

Monstra z přelomu osmdesátých a devadesátých let nahrazují sice i nadále extrémní speciály, ale se stále sofistikovanější technikou a důrazem na minimalizaci svého vlivu na životní prostředí, což mimo jiné dokazuje i skutečnost, že naftu nahradilo biopalivo, které výrazně snižuje emise škodlivých výfukových plynů.

Na popularitě závodů tahačů u nás má bezpochyby lví podíl i skutečnost, že Českou republiku v nich reprezentovali domácí jezdci spolu s tahači značek LIAZ, Praha, Tatra a od počátku jednadvacátého století špičkový domácí tým Buggyra ZM Racing s vlastími vozy, který samozřejmě nevynechá ani letošní Czech Truck Prix.

Na start zamíří jeho tahače, které budou řídit Francouz Téo Calvet a rodák z Čeladné Adam Lacko. Ten v letošní sezóně patří mezi špičku v souboji o mistrovský titul a v aktuálním pořadí šampionátu je na čtvrté pozici.

Zdroj: Autodrom Most

Textar Czech Truck Prix na začátku září roku 2022 doplní v Mostě neméně atraktivní šampionáty NASCAR Whelen Euro Series a TCR Eastern Europe. Program závody nabitého víkendu začne již ve čtvrtek 1. září, kdy v 17:30 vyrazí na spanilou jízdu do ulic Mostu kolona téměř dvou desítek závodních vozů.

Ke spanilce se připojí i část týmu britského časopisu Top Gear v čele s legendárním Stigem, kteří ostatně budou součástí celého víkendového programu. Trasa jízdy povede z Autodromu na setkání s fanoušky, které se uskuteční na parkovišti „Za poštou" (Parkoviště pošta, F. L. Gassmanna). Na místě proběhne autogramiáda jezdců, ukázky vozů a techniky, a soutěže o hodnotné ceny.

Závodní víkend pak doprovodí bohatý doprovodný program. Návštěvníci mají volný vstup do paddocku, čekají na ně autogramiády jezdců, pódiová show a oblíbený Truck Fest.

Organizátoři přichystali i výstavu kamionů s alternativními pohony, ukázkové taxijízdy s nákladní vozy, offroad jízdy nákladním vozem Iveco, atrakce pro děti i rodiče a tematický merchandising. Návštěvníci se mohou těšit i na novou moderní restauraci vedle řídící věže, která má na střeše bar a nabízí úžasný výhled na závodní trať.

    - Zdroj: Autodrom Most
    -
    -
    -
Celá galerie 6
Nejúspěšnější piloti Czech Truck Prix podle vítězství v pohárových závodech:

10x Antonio Albacete

10x Jochen Hahn

9x Adam Lacko

9x David Vršecký

5x Norbert Kiss

5x Martin Koloc

5x Markus Bosiger

4x Gerd Korber

4x Steve Parrish

4x Frankie Vojtíšek

4x Egon Allgauer

Nejúspěšnější značky Czech Truck Prix podle vítězství v pohárových závodech:

46x MAN

19x Buggyra

12x Mercedes

5x Iveco

5x Renault

5x SISU

3x Škoda LIAZ

3x Caterpillar


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





01.09 2022 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email