Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 29 března 2024
Celkem je zde 191 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Paliboron
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 5
Uživatelů celkem: 48 393
Online návštěvníků
Návštěvníků: 190
Uživatelů: 1
Celkem: 191

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 70839 | Témat: 8169

03.08 2022 9:00


Test Ford Ranger Stormtrak 2.0 EcoBlue pohledem ženy aneb Probuďte v sobě americký sen
Ačkoliv přichází nová generace Rangerů (představena byla v květnu), starší zůstává. To ale znamená jen jedno. Víc krásných pick-upů na českých silnicích. Dovolte nám představit Ford Ranger Stormtrak - auto, které na silnici nepřehlédnete (a taky už jiné nebudete chtít).

Autor: Hugo
Kategorie: Ford Ranger offroad užitkové vozy Velký test autotest Ford Ford Ranger Stormtrak Hummer off-road pick up pickup redakční test test užitkáče ženský test
Datum zveřejnění: Tue, 02 Aug 2022 07:49:10 +0000

Na začátku se rovnou přiznám k jedné věci. Stormtrak se mi vryl hluboko do srdce nejen svým vizuálem, ale i tím, jak dokáže zastoupit funkci daily-car. Umí totiž terén, dálnici a okresky „spolknout" jedním dechem.

Už to dávno není jen užitkový vůz. Podívejte se třeba na stát Severní Karolína v USA, odkud nyní test píšu. Jakmile vyjedete na jejich desetipruhovou dálnici, obklopí vaši přítomnost pick-upy.

Čtěte také:
Test Volkswagenu Amarok 3.0 TDI v drsné offroadové úpravě Delta4x4
Test Land Roveru Defender 110 P400, offroadu, který přejel ze safari do města
Test Suzuki Jimny 1.5 VVTi AT: Mrňavý teréňák v reflexní vestě

Nebo stačí vylézt z kanceláře na rozlehlé parkoviště a během pěti minut napočítáte minimálně patnáct pick-upů. Tohle auto je určené fakt pro všechny.

Když už, tak výrazně

Ford Ranger Stormtrak vychází z výbavy Rangeru Wildtrak a je ve verzi Double Cab (vejdete se tam pohodlně ve čtyrech i v pěti). Vyrábí se ve třech barevných modifikacích - s bílou nemetalickou Frozen barvou, příplatkovou modrou Lightning, nebo námi testovanou červenou Rapid s polepy na kapotě a bocích karoserie. Logo Stormtrak se objevuje i na předních dveřích a víku korby.

Zdroj: Hugo Kottás
Zdroj: Hugo Kottás

Předku dominuje leskle černá maska chladiče s nápisem Ranger, která po stranách oplývá červeně lakovanými detaily. Na celém autě pak najdete černé lakované doplňky - zrcátka, nášlapy, kliky a oblouky na korbě. Světla jsou tu LEDková. Vzadu pak nepřehlédnete nápis Ranger, který se právě po celé zadní partii rozpíná.

Z oněch praktických a vizuálně zajímavých prvků vystupují na odiv černá 18palcová kola z lehkých slitin, na kterých naleznete terénní pneumatiky, a hliníkový kryt korby, jehož ovládání je plně elektrické, takže není třeba se lopotit s ručním zavíráním.

Co se týká samotné korby, dokážete na ni naložit až jednu tunu nákladu. Pokud se bojíte, že by vám umístěné věci klouzaly, není třeba mít obavy - máte zde ochrannou vanu, která posouvání zabraňuje, zároveň se zabudovanou posuvnou přepážkou. Jinak zde najdete i 12V zásuvku.

Kdyby korba na věci nestačila, tak tenhle divoch zvládne na kouli utáhnout až 3 500 kg, takže za něj můžete na plato dát třeba vrtulník (pozn. jedná se o reálnou situaci aneb Dnes ráno jsem viděla, jak to opravdu pick-up táhnul).

Zdroj: Hugo Kottás
Zdroj: Hugo Kottás
Vnitřek čistý a jasný

Interiér nabízí jednoduchost jdoucí ruku v ruce s dynamičností. Posadíte se do koženo/vinylových sedaček, které jsou zvýrazněné červeným prošíváním a vyšívaným logem Stormtrak.

Do rukou uchopíte kožený volant a lehce pohladíte tónované grafitové obložení interiéru. Takhle přeci klasický užitkáč nevypadá, ne? Je to fakt radost.

Displeji přístrojovky vévodí klasický tachometr, po jehož stranách můžete přepínat mezi nespočtem funkcí jako je navigace či spotřeba. Vše je nadefinováno poměrně přehledně.

V prostřední části je displej infotainmentu SYNC3 s poměrně širokou konektivitou. Pod něj Ford implementoval klasická „mačkací" tlačítka na ovládání klimatizace, otočné voliče hlasitosti a frekvence rádia, a po dvou 12V napájeních a stejný počet USB konektorů. Samozřejmě nesmíme zapomenout na volič automatické převodovky (která je 10stupňová) a ruční brzdu v podobě páky! Já tak miluju tu surovost!

Zdroj: Hugo Kottás
Zdroj: Hugo Kottás
Jízda kdekoliv je v podstatě radostí

Ranger Stormtrak je poháněný vznětovým motorem 2.0 EcoBlue Bi-Turbo o výkonu 213 k (157 kW) s 10stupňovou automatickou převodovkou.

Spolu se systémem pohonu všech kol (4WD) s elektronickým řazením za jízdy, který umožňuje změnit pohon dvou kol na pohon čtyř kol - a zpět - pouhým přepnutím spínače, nabízí fakt hafo zábavy, a to nejen na silnici, ale i v terénu.

Pokud si onen terén vyberete fakt složitý, můžete využít i uzávěrku zadního diferenciálu, kterou Stormtrak nabízí. Jen je potřeba dávat pozor na jeho dlouhý rozvor (i když částečně spodek auta ochrání masivní plechy) a nášlapy, které vás v obtížnějším terénu lehce limitují. Jinak je s tímhle Rangerem v terénu, a hlavně v tom bahnitém, velká zábava.

Nenechá se ale zahanbit ani na dálnici, kde táhne kontinuálně a bez větších zaškobrtnutí. Z 0 na 100 km/h to umí za 9 sekund, a to je na takový kolos celkem úctyhodný čas. Zároveň při předjíždění na okreskách se projevuje dynamické zrychlení velmi slušně.

Zdroj: Hugo Kottás
Zdroj: Hugo Kottás

Když vezmete v potaz, že díky vysokým pneumatikám prostě neucítíte většinou žádné nerovnosti a poplujete si jak na obláčku, ještě s vysokým výhledem (to my ženy rády), je to fakt ráj na zemi.

Stormtrak jsem testovala jak v terénu, na dálnici i na okreskách, a po ujetých cca 1 000 km jsem se dostala se spotřebou na 9,2 l/100 km, a to jsem auto nikde nešetřila.

Možná na okreskách jsem si jela piánko, ale v terénu jsem to brala divoce. Takže výsledek, který palubní počítač na konci vykreslil, je více než úctyhodný.

Pokud chcete pocítit kousek Ameriky v Evropě a máte „koule" na to pořídit si auto, které je silné, vizuálně přitažlivé a zároveň je s ním obrovská zábava, tak je na čase si ten „american dream" splnit. A jestlil je pro vás Stormtrak moc fádní, je na čase si pořídit Ford Ranger Raptor. Pak teprve uvidíte zač je toho loket.

Za možnost testování na offroadovém polygonu děkujeme společnosti Hummer Centrum.

    - Zdroj: Hugo Kottás
    -
    -
    -
Celá galerie 33
Zdroj: Hugo Kottás

Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





03.08 2022 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email