Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 19 dubna 2024
Celkem je zde 439 lidí (5 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: MattyK99
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 413
Online návštěvníků
Návštěvníků: 434
Uživatelů: 5
Celkem: 439

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 70968 | Témat: 8169

02.08 2022 9:00


Test Cupra Leon Sportstourer 2.0 TSI: Zahraje na rozum i emoce
Rodinný kombík, který zabrnká na emoce a přitom je opravdu praktický? Nehledejte dál.

Autor: Hugo
Kategorie: Cupra Leon Velký test auto hybrid podvozek převodovka řízení výkon
Datum zveřejnění: Mon, 01 Aug 2022 07:52:55 +0000

Odolat pokušení ostrých seatů není vůbec snadné. Vždycky totiž nabízely emotivnější design, vyšší výkon a nižší cenu než koncernoví sourozenci se stejnou technikou. Přesto je na silnicích potkáváte zdaleka nejméně, což je na jednu stranu škoda, na druhou stranu však dostanete jistý punc exkluzivity.

Totéž platí i dnes, kdy SEAT odštěpil ostré verze pod svoji sportovní značku Cupra. Základní recept ale zůstal stejný, tedy velmi emotivní design doplňuje silný motor a dravé jízdní vlastnosti.

Čtěte také: Cupra Formentor VZ5 přijíždí v limitované edici Taiga Grey čítající jen 999 kusů

Aktuální generace Leonu vypadá sama o sobě parádně, jak hatchback, tak kombík. Troufnu si říct, že je tohle jeden z nejkrásnějších kombíků na trhu. A když k tomu ještě přidáte sportovní koření v podobě agresivnějšího bodykitu a větších kol spolu se zajímavou kombinací matně šedého laku a detaily v měděné barvě, vypadá to prostě skvěle!

Měděný motiv, který je typický pro značku Cupra, najdete i uvnitř. Jinak trochu černý interiér ozvláštňují právě měděné linie kolem výdechů klimatizace, na výplních dveří nebo obšívání čalounění. Stejnou barvu najdete dokonce i jako znázornění červeného pole otáčkoměru. Hezký a unikátní detail, kterým se Cupra odlišuje od ostatních.

Zdroj: Hugo Kottás
Zdroj: Hugo Kottás

Příjemně sportovní atmosféru navozuje i výborná pozice za volantem, který padne dobře do ruky a v jeho ovládání se snadno vyznáte, kritiku ovšem musím vznést proti pádlům řazení, která jsou zbytečně daleko mimo dosah prstů. Zpátky ale ke slovům chvály, která si zaslouží sportovní sedačky. Jsou pohodlné na dlouhých cestách, zároveň slušně podrží tělo v zatáčkách a vypadají skvěle.

Celkově je kokpit příjemným místem, které hezky obklopuje řidiče a dodává mu pocit, že je středem všeho dění. Startovací tlačítko hezky uprostřed na středovém tunelu před voličem automatu jenom podtrhuje smysl pro detail. Vtipným detailem je i skutečnost, že tu chybí ekologický jízdní režim. Proč také, když Cupra je sportovní auto, že?

Do testu jsem dostal základní verzi Cupry Leon s motorem 2.0 TSI o výkonu 245 koní a točivém momentu 370 Nm. S motorem se vždy pojí sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG, s manuálem už Cupru nekoupíte vůbec. Ale dvouspojka řadí rychle nahoru i dolů, a to i přes několik převodů, a zaškobrtne jen zřídkakdy.

Zdroj: Hugo Kottás
Zdroj: Hugo Kottás

Motoru ale trochu něco chybí. Zvuk má moc pěkný i bez pomoci repráků, na stovku zrychlí za sympatických 6,6 sekundy a dokáže upalovat 250 km/h, ale slušelo by tomu víc výbušnosti. Hlavně na výjezdech ze zatáček pocítíte, že by auto mohlo vystřelit trochu razantněji. Naštěstí ale můžete sáhnout ještě po 300koňové předokolce nebo čtyřkolce se 310 koňmi.

Cupry vždycky platily za ostrá náčiní a nejinak je tomu i v případě nejnovějšího Leonu ST. Řízení je pěkně ostré a přesné, podvozek hodně tuhý, ale nijak prkenný, takže slušně funguje i na rozbitých cestách.

Přední náprava poskytuje jistotu v podobě velké mechanické přilnavosti a trakce díky jemně naladěnému samosvoru. A když zase správně povolíte plyn uprostřed zatáčky, dočkáte se pořádného ustřelení zadku. Prostě žádné ořezávátko!

Cupra Leon Sportstourer je i v základní verzi zdařilý univerzál. Za něco málo přes milion dostanete svižný rodinný přepravník, který nabídne dostatečnou praktičnost a přitom zabrnká na emoce atraktivním vzhledem a divokými jízdními vlastnostmi. A pokud by to nestačilo, pořád si můžete vybrat za rozumný příplatek silnější motor nebo čtyřkolku.

    - Zdroj: Hugo Kottás
    -
    -
    -
Celá galerie 27
Zdroj: Hugo Kottás

Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





02.08 2022 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email