Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 19 dubna 2024
Celkem je zde 473 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: MattyK99
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 413
Online návštěvníků
Návštěvníků: 469
Uživatelů: 4
Celkem: 473

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 70968 | Témat: 8169

26.07 2022 9:00


Citroën chce navázat na časy, kdy stavěl nejpohodlnější auta světa. Představuje technickou novinku
Plug-in hybridní verze C5 X nabízí ve světové premiéře aktivní odpružení Citroën Advanced Comfort, které kombinuje tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy s aktivním řízením odpružení. Vůz přizpůsobuje odpružení každého kola, které je tak v závislosti na stavu vozovky měkčí, nebo tužší.

Autor: Hugo
Kategorie: autovideo Citroën C5 hybrid suv technika Citroën Citroën C5 X crossover Plug-in-Hybrid podvozek podvozek auta řízení
Datum zveřejnění: Mon, 25 Jul 2022 07:06:22 +0000

Díky senzorům, které během několika milisekund vyhodnotí vozovku a její nerovnosti, se informace přenášejí do počítače, který v každém okamžiku určí správné nastavení pro zajištění maximálního komfortu všem cestujícím.

Kromě snímačů systému dynamické kontroly stability ESP má řízené odpružení k dispozici čtyři snímače svislé polohy a tři snímače otáček kol, které analyzují pohyby karoserie a rytmus jízdy: podélné a příčné zrychlení, rychlost stáčení (úhlová rychlost otáčení vozidla kolem svislé osy), úhel a rychlost natočení volantu, polohu pedálu plynu, brzdný tlak nebo zatížení vozidla. Všechny tyto informace umožňují počítači průběžně upravovat odpružení.

Systém řízení odpružení tak posiluje účinnost progresivních hydraulických dorazů® tím, že během jízdy ještě více uvolňuje odpružení, aby vůz mohl na rovině doslova letět nad silnicí, a zároveň zaručuje účinnou stabilitu karoserie při velkém namáhání a posiluje tak pocit bezpečí na palubě.

Režimy odpružení Normal a Komfort jsou do rychlosti 50 km/h podobné, aby byla zajištěna co nejlepší úroveň pružnosti při nízkých frekvencích. Při rychlosti nad 50 km/h se režimy liší, v režimu Komfort je zajištěna co nejlepší pružnost a v režimu Normal co nejlepší kombinace komfortu a stability v závislosti na rychlosti.

Čtěte také:
Test Citroënu C4 1.5 BlueHDi 130 EAT8, avantgardního parťáka pro řidiče kliďase
Test Citroënu C5 Aircross Hybrid, extravagantní vlajkové lodi
Test Citroënu C3 Elle 1.2 PureTech 82: Jen růžová to může být

A konečně v režimu Sport pracuje nepřetržitě spalovací motor a pro maximální dynamiku mu pomáhá elektromotor. Dynamičtější je současně nastavení řízení, akcelerace a automatické převodovky. Systém aktivního odpružení se také přepne do tužšího režimu Sport, aby se zvýšil požitek z jízdy.

C5 X ve verzi se spalovacím motorem je sériově vybaven odpružením Citroën Advanced Comfort s progresivními hydraulickými dorazy, které nabízí pro značku charakteristickou hladkou jízdu a lehce si poradí s retardéry, výmoly nebo jinými nerovnostmi na silnici.

Odpružení pracuje podle potřeby zatížená ve dvou fázích. Při lehkém stlačení a následném odskoku kontroluje pružina a tlumič vertikální pohyby bez nutnosti použití hydraulických dorazů. Přítomnost těchto dorazů však konstruktérům umožnila poskytnout vozu větší zdvih kol, a vytvořit tak efekt jízdy na létajícím koberci.

Při velké kompresi a následném odskoku pracuje pružina a tlumič ve spojení s hydraulickým dorazem, který postupně zpomaluje pohyb, čímž zabraňuje náhlému zastavení na konci zdvihu. Na rozdíl od běžného mechanického dorazu, který energii pohlcuje, ale část jí uvolňuje, hydraulický doraz tuto energii absorbuje a rozptyluje. Nedochází tedy k žádnému odrazu.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





26.07 2022 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email