Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 16 dubna 2024
Celkem je zde 143 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: xtrancer
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 410
Online návštěvníků
Návštěvníků: 140
Uživatelů: 3
Celkem: 143

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 70938 | Témat: 8169

01.07 2022 9:00


Test Mercedes-Benz Citan Tourer Pro 113: Když se rodina už nevejde
Vyzkoušeli jsme rodinnou dodávku s trojcípou hvězdou na masce s poněkud netradičním benzinovým pohonem.

Autor: Hugo
Kategorie: Mercedes-Benz Citan užitkové vozy Velký test autotest dodávky Meercedes Citan Mercedes Mercedes-Benz Mercedes-Benz Citan Tourer MPV podvozek převodovky redakční test rodinné auto užitkáče Volkswagen Volkswagen Caddy
Datum zveřejnění: Thu, 30 Jun 2022 07:02:42 +0000

S postupným odchodem jednoho MPV za druhým nezůstává velkým rodinám jiná možnost než přesednout do osobních dodávek. Jedním ze zástupců v kompaktní třídě je i Mercedes-Benz Citan Tourer, resp. jeho luxusněji pojatá třída T, která bude dostupná zanedlouho.

Zatím jsme vyzkoušeli Citan Tourer, který i ve svojí druhé generaci přijíždí ve spolupráci s aliančním Renaultem. Znamená to tedy, že kromě platformy CMF-C sdílí s modelem Kangoo i techniku pod kapotou. Zvenku jsou ale obě auta dostatečně rozdílná, abyste si je nepletli.

Čtěte také:
Test Volkswagenu Caddy 2.0 TDI 4Motion pohledem ženy aneb Nalož, co můžeš
Test Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI: Dostupnější alternativa Multivanu?
Test Volkswagenu Caddy 2.0 TDI, německého Roomsteru, který nebyl

Mercedes Citan prošel od minulé generace velkou proměnou a vypadá o mílové kroky pěkněji. Zejména ve výrazné žluté barvě, která je za příplatek 15 891 korun, dělá hodně velkou parádu už na dálku. Celkově na první pohled působí jako drahé rodinné auto spíš než levná pracovní dodávka. A tak je to správně.

Uvnitř je to na pohled také typický Mercedes. Přestože základ interiéru Citan sdílí s Kangoo, volant, budíky, výdechy klimatizace, multimediální systém MBUX nebo levá páčka blinkrů s typickým mercedesím ovládáním stěračů pozvedávají kabinu levné francouzské dodávky na vyšší úroveň.

Zdroj: Hugo Kottás
Zdroj: Hugo Kottás

Všimnete si ovládání klimatizace sdíleného s Dacií, ale i tam vypadá krásně, takže se do kabiny Mercedesu krásně hodí. Na druhou stranu ale Citan nezakryje některé levnější detaily. Lacinější základ palubní desky byste mu ještě odpustili, ale třeba křehce plechové bouchnutí dveří nepůsobí zrovna prémiově.

Přední dveře ale překvapí úžasným úhlem otevření téměř 90 °, takže se dovnitř velmi pohodlně nasedá stejně jako dozadu díky typickým „šoupačkám". Co do praktičnosti není Citanu co vytknout. Na relativně malém půdorysu dokáže vykouzlit spoustu prostoru jak vpředu, tak vzadu i v zavazadlovém prostoru.

Pod kapotou Citanu pracuje na poměry osobních dodávek trochu netradičně benzinový motor. Z označení 113 rozklíčujete motor 1.3 TCe o výkonu 130 koní z dílen Renaultu. A překvapivě to je příjemný motor i v autě, kterému by normálně sedl spíš turbodiesel.

Ačkoliv papírově to není žádný silák, ostatně stovka za 13 sekund nezní nijak oslnivě, pocitově působí pružnějším dojmem. I řazení šestistupňové manuální převodovky je příjemně přesné a mechanické, takže řidiče vyloženě neobtěžuje, ačkoliv automat by takovému rodinnému křižníku slušel určitě víc.

Zdroj: Hugo Kottás
Zdroj: Hugo Kottás

Se spotřebou benzinu je to už poněkud méně růžové. Dálniční stotřicítka si řekne o 8,5 l/100 km, uvolněným tempem se dostanete i pod sedm litrů, naopak ve městě počítejte klidně s deseti litry. Turbodiesel pochopitelně Citanu sedí lépe, pokud chcete náklady na provoz udržet co nejnižší.

Na druhou stranu s benzinovým motorem je uvnitř nezvyklé ticho. Při dálniční rychlosti o motoru vůbec nevíte a ozve se až ve chvíli, kdy jej trochu podráždíte. Pohodové atmosféře na palubě napomáhá i komfortní a houpavý podvozek na vysokých balonových pneumatikách. Přesně tak, jak by to v takto pojatém rodinném voze mělo být.

Jenom si dejte pozor na zatáčky, Citan totiž nepůsobí zrovna důvěryhodně. Jakmile zatlačíte jenom trochu na pilu, projeví se jeho typicky francouzsky rozevláté naladění podvozku, které si se zatáčkami dvakrát nerozumí. Takže ideálně zvolit rozvážné tempo a budete naprosto spokojeni.

Mercedes-Benz Citan Tourer Pro 113 je celkově povedená rodinná krabička, která poslouží přesně tak, jak má. Jedinou větší pihou na kráse je dost ambiciózní cena. S tímto motorem začíná na 610 tisících, ovšem takto hezky vybavené auto stojí nemalých 850 tisíc. Za trojcípou hvězdu si prostě připlatíte.

    - Zdroj: Hugo Kottás
    -
    -
    -
Celá galerie 18
Zdroj: Hugo Kottás

Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





01.07 2022 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email