Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 20 dubna 2024
Celkem je zde 451 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: MattyK99
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 413
Online návštěvníků
Návštěvníků: 450
Uživatelů: 1
Celkem: 451

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 25.4. 2019
Příspěvků: 83 | Témat: 18

13.11 2021 14:03


Čauvec,

Né že by to aktuálně bylo potřeba nicméně až to přijde, tak předpokládám, že to bude rychlé .

Již dva roky zpět se mi v autě rozsvítilo, že má baterie nízké napětí, nicméně tu zimu přežila, minulou zimu, když už mělo být nejhůře -15C - -20C tak jsem přivřel nabíječku do kufru a nechal auto přes noc, žádný problém nenastal, začátkem tohoto roku došlo též na výměnu ložisek u altíku a uhlíků a všeho s tím spojeného.

Ale chci být připraven pokud by to náhodou nastalo, že by se baterie uráčila odejít.

Jen chci upozornit, nechci šetřit s autem nemám problémy motoricky a zbytek co se mění jsou akorát části původní od výroby, takže to vem čert tudíž jsem připraven do toho kačku vrazit.


Je nějaký hlubší rozdíl mezi Start-Stop* bateríí X normální baterií ?

Jelikož Start-Stop* vypínám a stane se mi možná tak 1x-3x do roka, že zapomenu, tak přemýšlím zda to má smysl v tomto ohledu.

Nebo jsou "Start-Stop*" baterie více odolné tudíž vydrží déle než ty klasické i při normální používání?

Jde mi o to, zda má smysl do té "Start-Stop*" baterie investovat v případě nutnosti

Děkuji vám.
nahoru

sponzor





13.11 2021 14:03


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 12.6. 2021
Příspěvků: 136 | Témat: 3

13.11 2021 14:48


Zatím jsem nemusel baterku řešit, ale tak nějak obecně vím, že EFB nebo AGM autobarie vydrží větší nápor vybíjení a nabíjení skrz Start-Stop* systém a tudíž bych tak nějak očekával, že při vypnutém systému vydrží víc, než ty "obyčejné" se šplouchajícím elektrolytem. A hlavně nabíjecí systém je nastaven na určitý druh baterie, takže bych asi moc nelaboroval a koupil přesně tu, která tam patří a snese větší napětí. Takhle bych k tomu přistupoval já - laik.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.8. 2012
Příspěvků: 1607 | Témat: 39

14.11 2021 8:44


Jak už bylo řečeno. EFB a AGM vydrží podstatně víc, mají zesílené desky, je to vidět i na vyšší hmotnosti při stejné velikosti.

Problém je jiný. To že si vypneš nebo máš vypnutý Start-Stop* je hezké, ale nemáš vypnutou rekuperaci energie. A to je to, co obyčejnou baterku spolehlivě odrovná. Za jízdy auto nabíjí jak se mu chce, a když brzdíš pošle to do baterie vysoké proudy až 100A do napětí 16V.

Měl jsem tady rekordmana, co měl původní tovární AGMku 9let! A měnila se teď před zimou víceméně preventivně, auto pořád startovalo. Ale měl vypnutou rekuperaci a startstop.
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 20.10. 2009
Příspěvků: 885 | Témat: 32

14.11 2021 20:02


Jak bylo zmineno,na obyc.aku nejlip vyradit krom ss i rekuperaci, ale na druhou stranu EFB nemusi byt od bezny az tak odlisna oproti skelnym vlaknum/"rounu". EFB znamena "extended flooded battery", tj.vys zaplavena baterka a ruzni vyrobci si to resi/vykladaji po svym... Nejjednoduseji proste vetsi mnozstvi elektrolytu, ac to muze byt v kombinaci s ruznejma dalsima vecma jako napr."komurkovej system"(prave aby "nesplouchala"), event.mirny odlisnosnosti ve slozeni elektrolytu(coz muze byt i u "obycejny" napr.pridani Ca, apod.), ev.i ty zesileny desky...
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 14.3. 2010
Příspěvků: 8 | Témat: 3

17.11 2021 16:19


Ta rekuperace se dá vypnout přes vcds?
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.2. 2010
Příspěvků: 278 | Témat: 46

19.11 2021 11:53


ale potom ti vobec nebude dobijat bateriu,normalne si kup AGM Vartu nakoduj a vydrzi aj 6 rokov
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 18.12. 2014
Příspěvků: 1796 | Témat: 44

19.11 2021 12:04


proč by to nedobíjelo
rekuperace nemá s dobíjením co dělat.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.2. 2010
Příspěvků: 278 | Témat: 46

22.11 2021 10:39


rozsini (19.11 2021 12:04) orig :
proč by to nedobíjelo
rekuperace nemá s dobíjením co dělat.

pretoze rekuperace dobiji auto...ked vypnes rekuperaciu co pochybujem ze sa da tak ti auto nedobija.pri systemoch start stop auto dobija iba pri rekuperaci
nahoru

sponzor





22.11 2021 10:39


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 12.6. 2021
Příspěvků: 136 | Témat: 3

22.11 2021 12:13


audinka: není tak docela pravda, co píšeš. Záleží na více faktorech při dobíjení a když jednotka vyhodnotí baterii jako vybitou, tak ji dobije i bez rekuperace a to za co možná nekratší dobu, aby se nezatěžoval altík a nebrzdil motor skrz spotřebu. Proto AGM a EFB, běžná by to nezvládla. Může se stát, že díky stylu trasy, kde se nebude využívat brždění motorem, přijedete do cíle s baterií nabitou jen na nejnižší potřebnou hodnotu a po pár dnech nebo v mrazu může mít starší baterie problém. Na předchozím autě jsem vyřadil BCM modul,Volty už nechodily tak vysoko, ale samozřejmě to dobíjelo.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.8. 2012
Příspěvků: 1607 | Témat: 39

22.11 2021 12:20


audinka (22.11 2021 10:39) orig :

pretoze rekuperace dobiji auto...ked vypnes rekuperaciu co pochybujem ze sa da tak ti auto nedobija.pri systemoch start stop auto dobija iba pri rekuperaci


Nepochopil jsi to - když je vypnutá rekuperace, systém dobíjení přejde na "klasiku" a TRVALE dobíjí cca 14,40V. Ano, asi to způsobí zvýšenou spotřebu paliva v řádu deci. U některých typů řízení do toho ještě vstupuje venkovní teplota. V zimě dobíjí na víc (cca 14,80V), v létě míň (cca 14,20V) a tak je to správně.
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 17.6. 2009
Příspěvků: 11016 | Témat: 89

22.11 2021 17:29


Toona ma samozrejme pravdu. Rekuperace je zlo, s muze de facto vybit baterii na nejnizsi mozno mez a za par dni/zimu muzes mit problem.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 22.7. 2015
Příspěvků: 278 | Témat: 37

02.12 2021 21:36


a4 b8 100kw 3/2011 a stale povodna baterka
vypnute len Start stop

uvidm čo tato zima ..
mam nove žhaviče tak som zvedavy

ak by som šiel do novej tak určite len tato aku tu mam
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 26.10. 2019
Příspěvků: 36 | Témat: 3

03.12 2021 6:34


A4 b8 100kw 2.0diesel 4/2015, vsetko povodne ( filtre a olej samozrejme nie).
Umna od 2019. Start stop nastavene, aby si pamatal poslednu zvolenu moznost. Kablik na - pol stale zapojeny, start stop ak zapnem, tak funguje.
Bateriu som dobil externou nabijackou, napojil multimeter priamo na bateriu a meral napatie.
Bez nicoho 12.20V
Pri zapnuti kontroliek 11.80V
Po starte to asi 5 sekund trva a napatie sa zdvihne na 14.78V a takto to drzi stale. Jazda po meste.

Kedy nastupuje ta rekuperacia? Alebo to vobec nemam?
To vsetko je rovnake, ci gombikom zapnem ss, alebo vypnem.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 18.12. 2014
Příspěvků: 1796 | Témat: 44

03.12 2021 9:22


baterie KO, nedrží kapacitu.
nedá se dobít na správnou kapacitu.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.8. 2012
Příspěvků: 1607 | Témat: 39

03.12 2021 9:53


rozsini (03.12 2021 9:22) orig :
baterie KO, nedrží kapacitu.
nedá se dobít na správnou kapacitu.


Ne. Toto je úplně normální stav provozu auta s SS a Rekuperaci.

Nabíječka byla při nabíjení správně připojená? + na + pól baterie, minus na kostřící bod Karoserie*?
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 26.10. 2019
Příspěvků: 36 | Témat: 3

03.12 2021 10:26


Nabijacka CTEK MXS 10, ano spravne pripojena na kontakty pod kapotou.

A kedy to robi zlobu? Da sa to nejak nasimulovat jazdou?
nahoru

sponzor





03.12 2021 10:26


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.2. 2010
Příspěvků: 278 | Témat: 46

04.12 2021 10:38


rekuperacia ti dobija pri brzdeni motorom a auta so ss aj ked maju vypnutu softwarovo funkciu SS aj tak im to dobija stale ako je to nastavene od vyroby,rekuperacia sa neda vypnut myslim a auta potrebuju bateriu s AGM alebo Efb bateriu .keby si tam dal obycajnu tak za pol roka ti ju odpali rekuperace
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 20.10. 2009
Příspěvků: 885 | Témat: 32

05.12 2021 9:03


Co se vypnuti rekuperace tyce, je to podobny, ne-li nepatrne jednodussi, jako vypnuti ss, resp.kdyz uz je to u dany jednotky dobre zdokumentovany, tak si to necha libit spis nez "primocary" vypnuti SS...
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.2. 2010
Příspěvků: 278 | Témat: 46

05.12 2021 10:34


a niaky navod ako sa da vypnut rekuperacia?cez vcds daj niaky postup.lebo nejde mi to do hlavy ze by sa dala vypnut rekuperacia.vsak to by vsetci co maju auts so ss by ju vypli a mali by pokoj a nemuseli nic riesit
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 18.12. 2014
Příspěvků: 1796 | Témat: 44

05.12 2021 10:42


já teda tady tyto"vymoženosti" nemám, ale VCDS to asi vypnout nepujde
spíš ODIS nebo VAS
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.2. 2010
Příspěvků: 278 | Témat: 46

10.12 2021 14:50


toona85 (14.11 2021 8:44) orig :
Jak už bylo řečeno. EFB a AGM vydrží podstatně víc, mají zesílené desky, je to vidět i na vyšší hmotnosti při stejné velikosti.

Problém je jiný. To že si vypneš nebo máš vypnutý Start-Stop* je hezké, ale nemáš vypnutou rekuperaci energie. A to je to, co obyčejnou baterku spolehlivě odrovná. Za jízdy auto nabíjí jak se mu chce, a když brzdíš pošle to do baterie vysoké proudy až 100A do napětí 16V.

Měl jsem tady rekordmana, co měl původní tovární AGMku 9let! A měnila se teď před zimou víceméně preventivně, auto pořád startovalo. Ale měl vypnutou rekuperaci a startstop.

16v urcite nedobije alternator lebo aj ked nabijas agm bateriu tak napetie nemoze presiahnut 14,6v lebo tieto agm baterie nemusia vydrzat take volty
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 18.12. 2014
Příspěvků: 1796 | Témat: 44

10.12 2021 15:55


toona netvrdí že těch 16V dává alt.tam je regulator
je to z té rekuperace.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.2. 2010
Příspěvků: 278 | Témat: 46

10.12 2021 17:52


tak kolko tam dava ?
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.8. 2012
Příspěvků: 1607 | Témat: 39

11.12 2021 11:09


audinka (10.12 2021 17:52) orig :
tak kolko tam dava ?


Alternátor dává i těch 16V (max. myslím 16,5V), když to auto vyžaduje, typicky při brždění. Žádný regulátor s pevně nastaveným napětím, jako tomu bývalo v roce 1989, v alternátoru opravdu není. Vše si řeší externí řídící jednotka, která reguluje ten alternátor podle potřeby. Prostřednictvím alternátoru se děje ta rekuperace. Jak jinak taky.

Proč by AGM/EFB neměli vydržet takové volty? Na to jsi přišel kde? Už jsi slyšel o cyklickém provozu baterií? Než tu budeš motat blbosti, něco si o tom zjisti.

Ty volty tu baterku nepoškodí, to co jí zkracuje životnost, je právě ten cyklický provoz a vysoké proudy nabíjení/vybíjení, případně málo časté používání auta, které zůstane stát s akumulátorem nabitým na třeba 20% SOC delší dobu.
nahoru

sponzor





11.12 2021 11:09


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.2. 2010
Příspěvků: 278 | Témat: 46

11.12 2021 13:14


Tak prečo potom vyrobcovia nabijačiek pre agm baterie v navode pisu ze baterku nemožu nabijat viac ako 14,8v konkretne ctek spičkovy vyrobcy nabijaciek aby sa neposkodila.Preco potom ked ides nabijat agm bateriu musis dat rezim agm na nabijacke aby napetie nedavala viac ako 14,8v.a ty tu pises ze zvladne aj 16v.tak potom ten ctek vyrobca nevie co vyraba?jedna sa o konkretne ctek 5.0 popis/Akumulátory AGM nebo gelové se nabíjejí tak, aby napětí nikdy nepřekročilo napětí plynovací, to je u šestičlánkového akumulátoru 14,4 V. Někteří výrobci připouštějí u AGM akumulátorů až 14,6 V. Přebíjení AGM a gelových akumulátorů znamená zkracování jejich životnosti a může způsobit i nevratné poškození. Pro jejich bezpečné nabíjení je vhodná IU nabíjecí charakteristika, kterou také používají nabíječky určené pro nabíjení těchto akumulátorů. Tyto nabíječky jsou řízené mikroprocesorem, často používají pulzní proud, mívají také funkci trvalého udržování akumulátoru ve stavu plného nabití.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.8. 2012
Příspěvků: 1607 | Témat: 39

11.12 2021 14:42


Správně jsem tušil, že budeš argumentovat tímto...

Kolik dává proudu taková malá nabíječka? 5-10A? A kolik proudu tak přibližně je schopný dát alternátor? 100-150A? Už víme? Co třeba vnitřní odpor baterie ve vztahu k nabíjecímu proudu?

Podívej, já jsem ten systém rekuperace nevymyslel. Pokud si myslíš že nemám pravdu, sežeň si aspoň VCDS a někoho, kdo má novší koncernové auto s REK a SS. Sám se můžeš přesvědčit, jak vypadá takový provoz, jaké limity voltů jsou nastavené v BCM atd.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email