Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 28 března 2024
Celkem je zde 368 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: P2M
Uživatelů dnes: 4
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 392
Online návštěvníků
Návštěvníků: 364
Uživatelů: 4
Celkem: 368

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK nováček
AK nováček


Registrace: 2.2. 2013
Příspěvků: 63 | Témat: 10

02.05 2021 16:44


Zdarec. Chtěl bych požádat o radu. Při zapnutí Klimatizace* jde z výdechů chladnější vzduch, ale při teplotách venku nad 25°C to nebude stačit vychladit vnitřek auta. Ventil topení pod sklem, který dělá tento problém je vyměněný, Kompresor* s výměníkem a vysoušečem a dalším příslušenství je vyměněno před 3 lety, výměník u pilového filtru je vyčištěn spolu s kontrolou kompresoru na přístroji. Vše se jeví v pořádku, ale chlazení je slabé. Když jsem to porovnal s A3 co mám, tak ta chladí jak prase. Jediná věc, která mě napadá je vadná nějaká klapka, která pouští do kabiny studený vzduch spolu s trochou teplého. Máte někdo s tímto problémem zkušenost popř. která je to klapka pod kastlíkem u spolujezdce. Děkuji za radu.
Naposledy upravil Robert Řiháček dne 11.06 2021 18:02, celkově upraveno 1 krát. (0% původního příspěvku)
nahoru

sponzor





02.05 2021 16:44


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 16.1. 2016
Příspěvků: 359 | Témat: 3

02.05 2021 18:43


Zkus zkontrolovat chladící médium možná je ho málo.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

02.05 2021 18:47


Když mě málo chladilo, ačkoliv vše mělo být technicky OK, bylo to málo chladiva. Asi jen tak 50% celé náplně
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 2.2. 2013
Příspěvků: 63 | Témat: 10

02.05 2021 19:05


Chladivo včetně tlakování kompresoru je v pořádku. Myslí, že se mi míchá studený s teplým vzduchem.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 4.10. 2006
Příspěvků: 7142 | Témat: 19

02.05 2021 19:06


Každý rok se má chladivo na jaře vysát i s olejem zrecyklovat prohnat v mašině a opět naplnit na požadovanou gramáž včetně nového PAG oleje......Kdo to takto z vás dělá???
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 2.2. 2013
Příspěvků: 63 | Témat: 10

02.05 2021 19:16


Dělám jsem to před 14 dny a jinak každý rok.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 27.4. 2008
Příspěvků: 2655 | Témat: 171

02.05 2021 20:44


Ak je to 4F tak je problém zo solenoidmi na teplú vodu pod torpedom je to toho na fóre dosť

A vymieňať náplň každý rok co Vám jebe To už je nonsens...

Ak prestane chladiť zistiť únik opraviť klímu potom naplniť včetne kompresoroveho oleja.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 4.10. 2006
Příspěvků: 7142 | Témat: 19

02.05 2021 21:56


Vlastně jo neměnte to aspon se pak mění rovnou zadřený kompresory...urgi možná než přiště něco vybliješ zaskoč si na nějaký školení ale placený třeba od Valea atd ne google stupid information
nahoru

sponzor





02.05 2021 21:56


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 21.9. 2010
Příspěvků: 4086 | Témat: 32

03.05 2021 0:07


Souhlasím, pokud by zákazník platil jen napuštěné množství, popřípadě olej a službu. Tady u nás se platí prostě za naplnění, nikoho nezajímá, že mi z Q7 odsál 750g z 1050g. 3-5kč za gram, tedy 3150Kč až 5250Kč každý rok na jaře je drahý špás
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 18.12. 2014
Příspěvků: 1791 | Témat: 44

03.05 2021 1:27


ezio
nevim co tam máte za klimaservis, ale já vždy platil jen za dodaný množství
rozdíl mezi náplní dle tabulky a odsátým množstvím
Naposledy upravil rozsini dne 03.05 2021 6:03, celkově upraveno 1 krát. (11% původního příspěvku)
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 2.2. 2013
Příspěvků: 63 | Témat: 10

03.05 2021 4:18


Každý rok nechám odsát popř. doplnit chladivo včetně oleje, protože se mi v minulosti zadřel Kompresor*. Vychází to na cca 600 Kč. Ale pořád jsem nevyřešil, že mi to chladí méně. Setkal jste se někdo s tím, že by byla špatná nějaká klapka a míchala teplý vzduch do studeného ? Ventil pod torpédem je vyměněn, protože jeho každoroční vyčištění už nepomohlo.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 4.10. 2006
Příspěvků: 7142 | Témat: 19

03.05 2021 9:41


Robert Řiháček (03.05 2021 4:18) <a href="/forum/prispevek/1462828-malo-chladi-Klimatizace*-a6-3-0-TDI*#1462828">orig</a> :
Každý rok nechám odsát popř. doplnit chladivo včetně oleje, protože se mi v minulosti zadřel Kompresor*. Vychází to na cca 600 Kč. Ale pořád jsem nevyřešil, že mi to chladí méně. Setkal jste se někdo s tím, že by byla špatná nějaká klapka a míchala teplý vzduch do studeného ? Ventil pod torpédem je vyměněn, protože jeho každoroční vyčištění už nepomohlo.

A výkonem a zmeřením kompresoru jakožto celku soustavy se nekdy nekdo zabýval?
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

03.05 2021 11:23


Tak měla by se spousta věcí na autě že...ale nakonec je to vždy jenom dolití a výměna provozních kapalin (olej, nemrzka). A někdy ani to ne.

Ona jaksi vodní pára se umí postupně dostávat do okruhu chlazení, nakonec zaplní vysoušeč a PAG olej začne vodou degradovat. Proto Satas píše že každý rok, odsát chladivo + olej, změřit objemy, vyměnit vysoušeč. Jenže to dělá málokdo, nakonec to je tak že auto jezdí 8-10 let bez nějakého servisu na klimatizaci a pak si to řeší až 3-4 majitel, až se to posere.

Je to věc pohledu, co je vlastně auto. Pro většinu lidí je to už dnes jen spotřebák a bohužel ty nové auta tomu odpovídají i kvalitou. Tomu pak odpovídá i to, jak se lidi o ty auta starají.

Takže asi tak...
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 2.2. 2013
Příspěvků: 63 | Témat: 10

03.05 2021 12:39


Chladící soustava jako Kompresor* a další věci jsou v pohodě. Bylo to na mašině a tlakuje v pohodě. Měl jsem asi před 4 roky zadřený Kompresor*, tak se dělalo vše výměník, Kompresor* ap. V zimě jsem měnil ventil topení, který většinou blbne. Trubka Klimatizace* do kabiny je studená, ale celkově to málo chladí. V autě jsem čistit výměník včetně výměny pilového filtru. Když ručně přepínám klapky, tak to na chvíli začne i chladit, proto mám podezření na klapku, tak ji snad najdu, která je KO.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 2.2. 2013
Příspěvků: 63 | Témat: 10

08.06 2021 18:10


Tak se s tou klimou drbu pořád. Zjistil jsem, že při zapnuté klimatizaci, která má chladit, tak trubky od ventilu topení pod stěrači, které vedou u spolujezdce jsou studené tzn. že ventil, který bývá poškozen je v pořádku a horkou vodu nepropouští. Naopak trubka od kompresoru je v prostoru stěračů studená, orosená, ale po demontáži pilového filtru je výparník teplý. Klimu jsem měl na mašině a je dopuštěna a Kompresor* tlačí v pořádku. Máte někdo nápad, jestli je výparník ucpaný nebo je tam ještě nějaký ventil ? Dík
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 2.2. 2013
Příspěvků: 63 | Témat: 10

11.06 2021 18:02


Tak vyřešeno. Na netu jsem vygoogloval, že může být špatný expanzní ventil. Koupil jsem ho za směšných 40,- kč a vyměnil. Auto chladí jak prase. Jen pro info, tento ventil je v místě, kde se plní klima ve šroubení. Dík za nápady.
nahoru

sponzor





11.06 2021 18:02


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 12.7. 2020
Příspěvků: 29 | Témat: 8

22.06 2021 15:59


Mužeš říct kde si jej zakoupil, popřípadě výrobní číslo ventilu ? děkuji )
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 2.2. 2013
Příspěvků: 63 | Témat: 10

22.06 2021 18:31


Koupil jsem ho v autodílech. Originál číslo je 8E0820177, ale podle VIN* ho najdou.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 2.6. 2021
Příspěvků: 19 | Témat: 5

23.06 2021 22:01


Ahoj, muzes prosim nejak popsat kde ten ventil je? Drbu se s ní už taky 5tým dnem a tenhle ventil si nedokážu představit kde by byl u místa plnění klimy, asi se bude muset klima vypustit, ze? ... dekuju
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 9.3. 2013
Příspěvků: 876 | Témat: 6

23.06 2021 22:18


Samozrejme musí klíma na mašinu.
Odporúčam rovno vymeniť aj vysúšač.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 2.6. 2021
Příspěvků: 19 | Témat: 5

23.06 2021 23:33


díky, nakonec jsem si to myslel, ze bude tam

dneska sem cistil ten elektromagneticky ventil u torpeda a porad to klimuje jen obcas, klima je naplnena nove (puvodne jsem myslel, ze je prazdna) tak zkusim vymenit tenhle ventil

Kompresor* myslim spíná pořád, dá se to nějak zjistit přes diag?

díky
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 28.12. 2019
Příspěvků: 110 | Témat: 16

23.06 2021 23:41


Kompresor* nespíná pořád je na něm spojka v kladce.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 2.6. 2021
Příspěvků: 19 | Témat: 5

24.06 2021 0:31


to jo, ale normalne cvakne kdyz sepne ne?
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 28.12. 2019
Příspěvků: 110 | Témat: 16

24.06 2021 6:28


To spíš poznáš na motoru lehce zakolísájí otáčky. A diagnostika by ti to taky měla ukázat.
nahoru

sponzor





24.06 2021 6:28


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

24.06 2021 6:56


No tak v té trubce není expanzní ventil, to co chcete měnit je škrtící tryska. Expanzní ventil je kovový kvádřík na vstupu výparníku. Škrtící tryska je prostě jen vložka se sítkem a kovovou trubičkou malého průměru. Tryska neumí měnit svůj průřez, expanzní ventil ano (podle teploty).

Jsou Klimatizace* dvojího typu - se škrtící tryskou a s expanzním ventilem.

Nicméně ať tak či tak, klima musí na plničku, odsát chladivo a pak jde teprve něco na systému dělat. Ta výměna vysoušeče chladiva je vysoce doporučená, protože po otevření se do okruhu začne dostávat vzdušná vlhkost. PAG oleje pro R134a* chladivo jsou hygroskopické, tahají do sebe vodu a to degraduje jejich vlastnosti.

Vysoušeč je patrona, někdy na chladiči, někdy samostatně na okruhu. Uvnitř je v podstatě silikagel, kapacita je myslím okolo 50-60g vody. Záleží podle provedení. U systémů s expanzním ventilem je myslím vysoušeč zároveň i zásobárna kapalného, stlačeného chladiva.

Klimatizace* jsou dost sofistikované systémy, princip je jednoduchý ale realita pak hodně složitá
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 30.12. 2010
Příspěvků: 14646 | Témat: 52

24.06 2021 8:38


BigVictim:
A co když je to stáloběžný komperosor bez elektomagnetické spojky? Ten rozhodně neuslyšíš cvaknout. Má regulovatelný průtok tak že rozhodně žádný zvuky dělat nebude.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 28.12. 2019
Příspěvků: 110 | Témat: 16

24.06 2021 16:14


Tak já ani nepsal že je slyšet cvaknutí ale že to pozná na chodu motoru kdy sepne. Zakolísájí otáčky.
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 9.3. 2013
Příspěvků: 876 | Témat: 6

24.06 2021 19:48


Nakadah (24.06 2021 5:56) orig :
No tak v té trubce není expanzní ventil, to co chcete měnit je škrtící tryska. Expanzní ventil je kovový kvádřík na vstupu výparníku. Škrtící tryska

Nejako mi ani gugel nevie najst pojem škrtící tryska.
Ale zato expanzní ventil najde stale ten isty.Mozes to rozviest blizsie,popripade mas nejake foto?

Tak ako pise acek,,,je to stalobezny Kompresor* a ovlada sa iba prietok.
Na behu motora to je samozrejme citit,pretoze dostane zataz.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

24.06 2021 20:21



Náhled, klikni pro zvětšení.


Toto je škrtící tryska, sítko zachycuje dejme tomu hrubší nečistoty ta trubička je samotná tryska. Před tryskou je kapalné chladivo a vysoký tlak, za tryskou je oblast nízkého tlaku. Do něj se rozpráší přes trysku kapalné chladivo. V nízkém tlaku se chce vypařit, ale na to potřebuje teplo. Takže ho nasává z prostoru celého výparníku. Tím ho ochlazuje a ten zase ochlazuje vzduch, který se přes něj žene do kabiny větrákem.

Plynné chladivo zase nasává zpět Kompresor*, stlačí ho a tím ho ohřeje. Horké stlačené plynné chladivo jde do chladiče (ten je ještě před chladičem motoru), tam se ochladí a zkapalní. Pak jde přes vysoušeč/zásobník chladiva zase do škrtící trysky a nebo expanzního ventilu. A tak pořád dokola.

Systém se škrtící tryskou potřebuje Kompresor* s variabilním zdvihem pístů, aby se dal regulovat tlak chladiva a průtok skrz trysku. Buď má Kompresor* vnitřní regulaci (vlastní diferenční regulátor) a nebo externí kdy se pomocí napětí (PWM) ovládá regulační solenoid. Stáloběžný Kompresor* má externí regulaci.

Expanzní ventil má regulovatelný průřez, tam klidně může být Kompresor* s pevným zdvihem pístů. Není tam žádná tryska, jen kulička na sedle. Podle toho kolik se zvedne, se mění průřez toho ventilu. Regulace je tam tlakem a pak teplotou chladiva co jde už plynné z výparníku do kompresoru (studené).
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 2.2. 2013
Příspěvků: 63 | Témat: 10

24.06 2021 20:34


Tak tuto škrtící trysku jsem měnil, ale byla mi prodávána jako expanzní ventil. Po povolení spojníku trubky chlazení v místě plnění chladivem je tato tryska vsunuta v trubce. Před 3 roky jsem měl zadřený Kompresor* a bylo vyměněno mimo Kompresor* přední chladič a další věci, ale bohužel se na tuto trysku asi zapomnělo a postupem času se ucpala nečistotami. V případě, že máte Kompresor* v pořádku, doplněné chladivo a při zapnuté klimatizaci studenou trubku do kabiny, ale teplý výparník uvnitř auta, tak je možné, že bude problém s touto tryskou jako v mém případě.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email