Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 22 ledna 2021
Celkem je zde 18 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: nemitom
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 46 759
Online návštěvníků
Návštěvníků: 14
Uživatelů: 4
Celkem: 18

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 25.9. 2010
Příspěvků: 42 | Témat: 10

25.11 2020 16:58


Gúglil jsem nějaké povídání o turbech a to, co jsem našel , to moje hlava prostě nebere Byla tam hezky zpracovaná historie turbokompresorů , hezké fotky i vysvětlení principů. Jedna věc mne ovšem zarazila. Píše se tam , že turbo slouží od 1800 až do 2500 ot/min (asi motoru ) pro zvýšení krouticího momentu a že nyní vyvíjejí turbo , které pomůže už od 1200 ot/min. Tak se ptám : a co od 2500 ot/min výše ??? Moje TT začíná " skotačit " až od 3500 ot/min. To tedy není zásluhou turba ? Tak co ho žene výrazně dopředu ?

Gustav.
nahoru

sponzor





25.11 2020 16:58


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 12.11. 2008
Příspěvků: 4357 | Témat: 62

25.11 2020 19:06


Cziviš: Mozna hod odkaz na clanek. Kazdopadne se to neda takto pausalizovat
nahoru

AK fanatik
AK fanatik


Registrace: 17.6. 2009
Příspěvků: 9096 | Témat: 85

25.11 2020 20:01


Rekl bych ze kazde turbo/mapa motoru to ma jinak.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 23.1. 2020
Příspěvků: 60 | Témat: 16777215

25.11 2020 21:11


tak hlavne turbo a kompresor jsou dve ruzne veci pracujici na odlisnych principech... Tedy se rozhodni, jestli se ptas na turbo nebo na kompreosr...
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2324 | Témat: 69

26.11 2020 8:33


Gustave, z toho co jste už na fórum napsal za postřehy s vaším vozem se obávám, že by zasloužilo spíše řádný servis a diagnostiku u profíka. Prostě u někoho kdo o tom opravdu něco ví. Mám tak nějak dojem, že to vaše TT nejezdí jak by mělo.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 25.9. 2010
Příspěvků: 42 | Témat: 10

26.11 2020 15:07


STRUCTOR (25.11 2020 21:11) orig :
tak hlavne turbo a kompresor jsou dve ruzne veci pracujici na odlisnych principech... Tedy se rozhodni, jestli se ptas na turbo nebo na kompreosr...


Samozřejmě , že diskuze je o turbu jak je ovšem zjevné v předmětu.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 25.9. 2010
Příspěvků: 42 | Témat: 10

26.11 2020 15:18


Nakadah (26.11 2020 8:33) orig :
Gustave, z toho co jste už na fórum napsal za postřehy s vaším vozem se obávám, že by zasloužilo spíše řádný servis a diagnostiku u profíka. Prostě u někoho kdo o tom opravdu něco ví. Mám tak nějak dojem, že to vaše TT nejezdí jak by mělo.

Ano k profíkům to půjde , ale je tam několik podmínek , které musím před tím splnit.
1. Našetřit nemalou sumičku.
2. Vyměnit všechny hadice a hadičky ( to zvládnu sám )
3. Vyčistit motor a motorový prostor - hanbou bych se propadnul přivézt auto k profíkům v takovém stavu v jakém je teď.

Gustav.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.1. 2011
Příspěvků: 1974 | Témat: 25

26.11 2020 15:47


Cela problematika ohladom turb je v prvom rade fyzika a neda sa to zhrnut do 1 clanku.. V skratke:

Male turbo = rychly nastup tlaku (napriklad take k04 ako mas ty tlaci v serii 0.8bar od 2200 otacok az po 0.9 bar pri 6000ot.) Ak by si chcel tlacit 1.6 baru tak to natlacis pri 3500 otackach ale vo vrchnych otackach uz nestiha plnit a tlak turba klesa az na 1.1 bar.

Velke turbo = pomaly nastup , v nizkych otackach mas vlastne atmosferu, vo vysokych otackach tlaci velku masu vzduchu do motoru. (GT3071 roztocis na 1.8T tak mozno pri 4000ot, a tlaci az do 8000otacok)

Potom existuje twinturbo - kde su 2 turba.. 1 velke a 1 male. Male turbo dotuje motor vzduchom v nizkych otackach aby si necitil turbodieru kym sa roztoci velke turbo, ktore zas tlaci az do obmedzovaca.

Kazde turbo ma svoju kompresorovu mapu, ktora charakterizuje jeho ucinnost a to kolko g/s vzduchu je turbo schopne dodat efektivne do motora. Ak je turbo mimo svojej ucinnosti, tak sice moze narastat tlak, ale mnozstvo kyslika klesa, pretoze jedine co budes robit je vhanat do motora horuci vzduch. Vacsia teplota vzduchu = vacsie vzdialenosti medzi molekulami kyslika = vacsia nachylnost k detonaciam (preto mas v aute intercooler aby si schladil ten stlaceny vzduch).

Vacsie turbo, zas vdaka mensej namahe bude menej zahrievat vzduch ako male a nervozne turbo.

Ak das prilis velke turbo na maly motor (turbo zo SCANIE na 1.8T) tak ho ani neroztocis. Ak das prilis male turbo na motor, tak ho roztocis skoro, ale rychlo mu dojde dych.

Dalsia podstatne vec, ze 1 bar z maleho turba, je uplne ine mnozstvo vzduchu ako 1 bar z velkeho.

Na ucinnost celeho systemu ma vplyv takisto intercooler a vedenie vzduchu. Velky cooler = sice vacsia ucinnost, ale vacsi turbo lag.

Taktiez vyplach systemu a sposob ako rychlo plyny opustaju motor. Turbulencie ake vznikaju pri vyplachu (interna/externa wastegate).. Lozisko turba moze ovplyvnit rychlost jeho nabehu (ball bearing/journal bearing)..

Ked sa do toho ponoris, tak mas na pol roka co studovat Plati vsak, ze nie vsetko vacsie je zaroven aj lepsie a vyrobca vacsinou nadizajnuje velkost turba umerne velkosti motora a sposobu jeho vyuzitia.
nahoru

sponzor





26.11 2020 15:47


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 25.9. 2010
Příspěvků: 42 | Témat: 10

28.11 2020 10:34


Děkuji za vysvětlení turba.
Chlapi bohužel VAC hlásí tu nejblbější závadu , jaká mne mohla potkat : je to ten snímač teploty výfukových plynů co má motor BAM - G235:
17862 Snímač teploty výfukových plynů zkrat k zemi
P1454-35-00--
Tohle není dobré. Odpojit to asi nemá cenu.
Takže šetřím peníze a potom dílna.

Gustav
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 25.9. 2010
Příspěvků: 42 | Témat: 10

29.11 2020 16:43


Tak odpojit to cenu má
Hle jaká změna , po odpojení sondy (čidla )Audík začal normálně startovat.Před tím to bylo velmi smutné startování - jako by na jeden válec potom se přidávali ty další. Pravděpodobně před tím jednotka vyhodnocovala přehřátí turba a škrtila benzín. Jinak si to nedokážu vysvětlit.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.1. 2011
Příspěvků: 1974 | Témat: 25

04.12 2020 6:59


Skus pohladat na fore, uz to tu chlapci riesili. Tusim Fuxxo dal navod ako opravit EGT senzor.. Aj v "Projektoch" som videl nieco pisane o EGT.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio cana_klapky canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email