Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 29 března 2024
Celkem je zde 206 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Paliboron
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 5
Uživatelů celkem: 48 393
Online návštěvníků
Návštěvníků: 205
Uživatelů: 1
Celkem: 206

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK nováček
AK nováček


Registrace: 21.7. 2013
Příspěvků: 18 | Témat: 5

07.07 2020 17:29


Ahoj. Snad tu este majitelia tychto babiciek nevymreli.

Obstaral som si relativne fajn kus, no motor nechodil pekne, dost nahlas klepal - od poslechu rozhodene cerpadlo. VAG ukazoval pociatok vstreku 19° - 20° ATDC (na inej verzii VAGu BTDC, co dava zmysel viac) pri pozadovanych ~5°, hodnota predzapalu 255, takze ktovie. Malo to nepekny ostry zvuk, ale auto slo a hlavne startovalo studene doslova na pol otacky (teple uz nie). Ostry zvuk zostal aj za tepla, spalovanie nic moc...

Otvorili sme to, videl som tam rozvod znaceny na fixku, tak sme to dali na znacky vratane cerpadla a auto nenastartovalo. Po xy precitanych temach ako tu tak na zahranicnych forach venovanych casovaniu AEL sa ukazalo ze znacky na cerpadle nebudu uplne smerodatne. Takze sme to poposuvali na zadnom rozvode a super. Aj startoval, aj nebol taky hlucny. Na VAGu sme poladili pociatok vstreku na pozadovane hodnoty, predzapal na (takmer) pozadovane hodnoty, zhasol som to, nastartoval (za tepla) a TOP.

Ked motor vychladol, nejde nastartovat.

Ked odpojim cidlo teploty a pride poriadna davka nafty, nejak sa to dohrka k tomu aby naskocil, ale trva to a po zvuku je to extremne komplikovany porod...

Posledna vec co ma napada - vstreky, ale povedal som si, ze tu spusta ludi riesila casovanie a vobec vsetko mozne okolo AEL, rozvodov a cerpadla (aj ked vacsinou opacny problem s vydrenou hlavou cerpadla, kedy studene super a teple zle), tak mozno niekto bude mat nejaky zaujimavy tip. Ak by to vychadzalo na tie vstreky, poslem ich na repas, ale zaujima ma, ci to vobec je realna hypoteza.

Diky za kazdy pripadny tip a vela zdaru!
Naposledy upravil vital dne 10.07 2020 20:39, celkově upraveno 1 krát. (3% původního příspěvku)
nahoru

sponzor





07.07 2020 17:29


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 5.2. 2017
Příspěvků: 220 | Témat: 8

08.07 2020 8:26


Ahoj, já bych to viděl opravdu na nějaký špek v nastavení. Spíš bych chtěl říct svůj názor na ty vstřiky, na které bych to určitě neviděl. Podle mě by byl repas vyhozené peníze, teda samozřejmě relativně, neboť už budou mít po stovkách tisíc km na opravu nárok, ale popisovaný problém v nich nebude, možná je přezkoušet pro klid duše na stolici. Já bych začal od píky, vyhodil žhavičky, přezkoušel, změřil tlaky ve válcích, alespoň budeš vědět stav motoru. Následně nastavení a pokud bude vše OK viděl bych to na problém v čerpadle. Jinak největší odborník na fórech byl na tyhle stroje uživatel Vlasta, k tomu hodně lidí s těmi motory jezdilo myslím si, že byl hlavně na Dieselpoweru. Já osobně jsem měl štěstí, že mi motor šel slušně, musel jsem jen udělal na tom autě mraky věcí kolem (blatníky, kapota - řez, pretesnit vršek čerpadla a další věci na motoru, udělat ložiska v převodovce, Tempomat*, palubní PC, atd.) Je to už kus historie, nejezdí to za 5 litrů, ale líbí se mi to a svým způsobem se tím bavím a relaxuji. Ať se ti daří a cokoli budu vědět, poradím.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 21.7. 2013
Příspěvků: 18 | Témat: 5

08.07 2020 10:43


Vdaka za nazor a radu!

Nejaka zrada tam je urcite, o tom zadna, len mi to moc nejde do hlavy. Premyslam este, ze zozeniem hodinky, cerpadlo DAM* na .25-.35 a ked nic, tak asi pojdem postupne tak ako pises. Aj ked sa trochu bojim, ze by to tym padom bolo cerpadlo.

Inak, co sa tyka zvezenia, je to parada. Minuly tyzden som na tom v jeden den spravil 500+ kilakov a vratil sa domov vysmiaty, pretoze predohrab ide a s nevymletou M6 je v tomto aute radost jazdit.
Spotreba netusim, nema to palubak a to je dalsia vec, ktora ma na tom aute tesi. Neriesis kolko si vezme. Az je prazdna, natankujes a ides dalej. Uz aby jazdila...
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 26.3. 2009
Příspěvků: 810 | Témat: 61

08.07 2020 18:25


Na 2.5TDI AEL nastavuju předvstřik podle VAGu na 5,5° až 6,5°. Mám VAG 304 - stará verze, kde nefunguje korektně TDI*-graf s tímto motorem. Dám základní nastavení, kanál 4 a tuším, že to je druhé, nebo třetí okno. Už jsem to dlouho nedělal. Když se to ale dělá přes diagnostiku, je nutné aby byly vstřiky +,- ve stejné kondici a hlavně bezproblémově funkční vstřik se snímačem zdvihu jehly. Dobré je to pak udělat ještě "na ucho" (to už jsou desetiny mm v otočení čerpadlem) a najít tak polohu, kdy začne mít na volnoběh takový lehce "ořechový" zvuk. Kdysi jsem byl u Vlasty, když mi to nastavoval a myslím si, že jsem to pochopil o co v tom zvuku jde, ale chce to vědět, co poslouchat, to nejde popsat.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 21.7. 2013
Příspěvků: 18 | Témat: 5

09.07 2020 15:15


Diky! To som presne urobil - na VAGu to stiahol za behu na cca 5-6° a slapal fajn. No potom uz studeny nenastartuje.

Ked to startovalo na otocku (studene) tak tam bolo asi 9-10°.

Vstreky, to je otazka. 5. vstrek ako jediny ma cca. nulovu odchylku, ostatne tancuju od 0.5 do 1.8. No bez toho aby clovek vedel ako je na tom riadiaci, su tieto info asi dost irelevantne.

Hodinky som sice zohnal, ale adapter je prilis siroky, takze to tam zatial nenarvem
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 5.2. 2017
Příspěvků: 220 | Témat: 8

09.07 2020 16:56


Na řídícím vstřiku stačí změřit odpor, myslím 80 až 120 ohm je OK, 1.8 mg už je dost, ale o stavu vstřiků to moc nevypovídá, já bych udělal tu kompresi, ať víš jak je na tom motor a potom šel dál. Já taky kdysi na A80 TDI* laboroval a nakonec jsem měl tlaky 19-21, čili KO. Nesmrtelný motor neexistuje
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 21.7. 2013
Příspěvků: 18 | Témat: 5

09.07 2020 17:56


Bol som to pozriet a na riadiacom vstreku som nameral 100Ω.

Kompresne tlaky odmerat planujem, len na to potrebujem zohnat naradie. Ale ak by bol KO spodok, tak to mozno ani radsej nechcem vediet
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 26.3. 2009
Příspěvků: 810 | Témat: 61

10.07 2020 13:12


vital: Ještě otázka. Kolik ukazuje VAG teplotu motoru, když to nechce naskočit? Třeba je jen v háji to horní bílé dvoupinové teplotní čidlo? Asi bych ho zkusil vyměnit. Píšeš, že když ho odpojíš, tak to nastartuje. Jo a docela často odchází. Já ho vždy měnil na všech C4 AEL/AAT co jsem měl, protože původní originál z výroby vždy už měřil nesmysly.
nahoru

sponzor





10.07 2020 13:12


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 21.7. 2013
Příspěvků: 18 | Témat: 5

10.07 2020 13:44


Normalne tam mam 17°C (stoji v chladku v garazi). Ked ho odpojim, je tam 2,7°C - zazhavi a posle tam vacsiu davku nafty.

Ale aj tak to skoro nenastartuje a musim ho trapit pekelne dlho. V principe to ale nic neriesi, skor to odpoveda tomu, ze to optimalne nastavenie nie je uplne daleko, ale rozhodne to nema byt tak ako to je teraz.

Jeden nepodstatny postreh: motor a celkovo motorovy priestor je suchy, nevidno ziadny olej ani naftu. Rovnako cerpadlo - uplne suche. Jedine miesto kde je maly naznak oleja je okolo nalievacieho otvoru na veku. Motor nie je umyvany, cele to tam ma taku well-aged prachovu patinu, co naznacuje, ze nejake vaznejsie zasahy ani kamuflaze sa tam pravdepodobne neudiali.

Nahodou nejaky hack, ako tam zapichnut hodiny, ked nemam ten adapter, ktory by mi tam pasoval?
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 26.3. 2009
Příspěvků: 810 | Témat: 61

10.07 2020 17:40


vital: To je stejně nějaký divný. Podle mě když to čidlo odpojíš, měl by VAG psát teplotu chladící kapaliny tak -40°C. Typuju na nějaký problém v kabeláži (nějaké oxidační svody mezi popraskanými kabely, případně na konektorech) nebo řídící jednotce motoru. Vím, že u C4 se k ŘJ motoru neleze zrovna pěkně, ale už jsem zažil, že v ní byla voda a její konektor byl jedna koule zelenobílého oxidu. To auto i přes to jezdilo, ale chovalo se to velmi podivně. Tehdy jsem z té ŘJ vylil tak půl deci vody, vysušil, umyl desku isopropylem, očistil konektory a bylo po problémech. Voda tam šla někudy po kabelovém svazku. Pokud to máš nastavené jak píšeš, nevěřím tomu, že to je nastavením čerpadla.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 21.7. 2013
Příspěvků: 18 | Témat: 5

10.07 2020 19:55


rakyroky: toto znie ako velmi zaujimavy tip, diky za nej! Vysvetlovalo by to mozno aj to, preco cerpadlo pri poslednej vymene rozvodov nastavili takto - pretoze boli bezradni a ziadny problem na agregate nenasli. Tak to dali tak, aby to aspon paradne startovalo...

Zajtra sa na to skusim pozriet. Ako sa prosimta k RJ motora najjednoduchsie dostat? Dik.
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 26.3. 2009
Příspěvků: 810 | Témat: 61

10.07 2020 20:42


vital: Neříkám, že to s tou vodou v RJ bude i tvůj případ. Může být na pohled ok a i přes to může být vadná. RJ je pod kobercem pod nohama spolujezdce v takovém šikmém kasliku. Spodní lištu u spolujezdce ve dveřích ven, plast sloupku, ještě asi rozvod topení na nohy. Pak odhrnout koberec s molitanem a pod tím je. Pokud tam před tebou nikdo nebyl, nejspíš budeš muset naříznout koberec u středového tunelu. No neleze se tam zrovna dobře.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 21.7. 2013
Příspěvků: 18 | Témat: 5

10.07 2020 20:56


rakyroky: jasne, nespolieham sa na to, ale je to vec, ktoru by som rad vylucil. Diky, pozriem to.
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 12720 | Témat: 228

10.07 2020 21:59


na petivalce je profik vlasta, jeden z mala co je umi seridit podle "hodinek"...
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 21.7. 2013
Příspěvků: 18 | Témat: 5

10.07 2020 22:59


Lumpiq: precital som mnozstvo prispevkov od vlasty na tuto temu a byvat furt v Prahe, ani by som neotvaral kapotu a rovno smer Jirny. Zial, aktualne nerealne - auto je rozdelane tak 650km mimo...
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 12720 | Témat: 228

10.07 2020 23:33


Myslim ze jezdi na moravu na sluzebky, ho kontaktuj
nahoru

sponzor





10.07 2020 23:33


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 21.7. 2013
Příspěvků: 18 | Témat: 5

11.07 2020 22:50


Z moravy to je ku mne furt 400 kilakov proste v prdeli

Update: pre pokoj v dusi som vykopal RJ motora spod koberca a je to vsetko tip top. Konektor a jeho piny krasne nablyskane, telo RJ tiez ako nove. Pri tejto prilezitosti som skontroloval aj 3 poistky nad RJ a vsetky OK.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 21.7. 2013
Příspěvků: 18 | Témat: 5

12.07 2020 14:41


Vyzera to tak, ze sa nasiel horuci kandidat priciny toho, preco to nejde nastavit; ventil N108.
Pri teste akcnych clenov sa zvuk vobec nemeni. Odpor cca. 8kΩ, zatial co na 81kw octavii to ma nejakych 33Ω.
Akurat to vyzera na relativne drahu zalezitost...

Snimac teploty vody vyzera byt OK. Teplota sa totiz zjavne pocita z dvoch hodnot - teploty vody a teploty paliva. Preto pri odpojenom snimaci vody ukazuje VAG stale nieco ine. Ked odpojim aj snimac teploty paliva, je tam -20°C, co uz vyzera lepsie.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 21.7. 2013
Příspěvků: 18 | Témat: 5

13.07 2020 12:36


Ahoj. Vedel by mi niekto povedat/zistit, ci je solenoid N108 pre riadenie predvstreku oznaceni (R5: 0 281 002 149, R4: 0 281 002 187, V6: 0 281 002 150) kompatibilny? Viem to zohnat z R4 aj z V6, tak celkom by to pomohlo.

Ak by nahodou, vopred vdaka!
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 26.3. 2009
Příspěvků: 810 | Témat: 61

13.07 2020 17:00


vital: Vypadá to, že si na to přišel. Pokud ten jiný ventil porovnáš rozměrově s tím původním a bude to stejné, asi by to stálo za to ho tam zkusit. Je to jen elektromagnetický ventil, co otevírá a zavírá na základě rozdílných pulsů od ŘJ. Ty čísla se můžou lišit třeba jen proto, že bude mít jinak dlouhý kabel, nebo jiný konektor. Nikdy jsem ale neměl tenhle N108 možnost porovnat vedle sebe třeba z R4 66,81kw. Stával kolem 5tis Kč v Boschi a myslím, že už ale za něj existuje nějaká náhrada. Nemám možnost zjistit. Asi být tebou bych zajel přímo někam do Bosche a pokud budou ochotní, řeknou ti jaké jsou možnosti.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email