Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 20 dubna 2024
Celkem je zde 409 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: MattyK99
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 413
Online návštěvníků
Návštěvníků: 409
Uživatelů: 0
Celkem: 409

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK batole
AK batole


Registrace: 17.8. 2019
Příspěvků: 459 | Témat: 10

03.12 2019 0:33


Zdravim Vas tu vsechny.

Jsem tady docela novej a uz jsem tu mel par hloupych dotazu....tak tu mam dalsi.

Sahara - docela casto se to slovo tady v diskuzich objevuje a tak me napadlo, ze na to taky kouknu. Po precteni vetsiny, ne-li vsech prispevku jsem asi dosel k zaveru, ze je to chlazeni motoru, asi hlavne v situacich, kdy jede naplno i klima...takove to huceni a funeni i po shasnuti motoru...laicky receno.
To slychavam na hodne aut, vcetne Audi...
Jen ne na mem.

Zaimalo me to uz od zacatku, co to auto mam.
Kupovalo se v lete a od te doby, ikdyz venku 35 a naplno klima, krasne chladi, nebo venku -5 ted a klima krasne hreje...NIC. Nikde nic nehuci, po shasnuti motoru auto mlci. Teploty nejdou nad 90 a to ani kdyz tomu davam a jedu treba 200-300km vkuse...

Vse (teplota, vykon, klima...) se zda v normalu, ale nikdy jsem neslysel ten vetrak jet “nahlas”, uz vubec ne po vytazeni klicku, nehlede na delku trasy, venkovni teploty atd.

Je to normalni?

(Diagnostika hlasila pred casem chybu virivych klapek a nadmerne zaneseneho DPF*, pokud to pomuze, ale ten uz by mel byt zregenerovanej jizdou (dle navodu) doufam)

“Sorry jako” za blbej dotaz, a diky za vsechny postrehy a napady.
nahoru

sponzor





03.12 2019 0:33


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 22.10. 2017
Příspěvků: 479 | Témat: 17

03.12 2019 6:16


keď máš saharu a nestihne ti dovypalovat filter a ty vypnes tak vtedy je počuť saharu(ochladzuje DPF* .... ináč je to nezávisle kúrenie... a tie teploty určite by sa tj malo vedieť zohriať auto aj na 90 C ak s tym auto ma problém treba hladat chybu
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 17.8. 2019
Příspěvků: 459 | Témat: 10

03.12 2019 8:53


Aha.
Takze Sahara = Webasto?
To nemam. Tudiz vse spravne u me.

Ja se snazil se to nekde docist, jestli je to to nezavisle topeni nebo ne ale nikdo to nikde snad nerekl takhle.

Tak diky, tim se vse vysvetluje
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2586 | Témat: 73

03.12 2019 9:28


Sahara je lidový název pro elektrický větrák na chladiči chladící kapaliny. Webasto je zase obecný název pro nezávislé topení (převzato od názvu jednoho výrobce z mnoha - Eberspacher, Webasto, Defa, Planar, atd.)

V dobách dřevní automobility se sahara resp. větrák na spínal jen bimetalovým teplotní spínačem v chladiči. Pak se přidal binární teplotní spínač a větrák měl dvě rychlosti. První slabší přes omezovací odpor, a pokud se teplota i tak zvýšila tak se spínač přepnul na druhý okruh a větrák jel naplno bez snižovacího odporu. Pak se přidávaly různě dochlazovací jednotky, kupříkladu Golf 2 měl třeba na karburátoru teplotní čidlo a pokud teplota motoru i po 10ti minutách přesahovala 70°C, tak se spustil větrák a dochlazoval motorový prostor.

Dnešní auta už mají na řízení větráků na chladiči elektronické jednotky a je to celé řízené na základě všelijakých vstupů a měřených veličin. Tak či tak se větrák na chladiči spustí vždy, když se zapne Klimatizace*. Stlačené chladivo se musí nuceně chladit a zkapalnit v chladiči, než jde do výparníku.

Ale, pokud ti větrák při spuštěné klimatizaci nejede, tak je něco špatně. Přes diagnostiku by ti měl jít spustit testem akčních členů. Pokud nejde tak je někde chyba. To že ti to teď topí OK není důsledkem Klimatizace*, protože ta v Audi nefunguje jako tepelné čerpadlo (pokud nemáš elektromobil). Ani by při -5°C neměla jít spustit.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 16.8. 2012
Příspěvků: 501 | Témat: 4

03.12 2019 9:34


Citace:
Ale, pokud ti větrák při spuštěné klimatizaci nejede, tak je něco špatně. Přes diagnostiku by ti měl jít spustit testem akčních členů. Pokud nejde tak je někde chyba. To že ti to teď topí OK není důsledkem Klimatizace**, protože ta v Audi nefunguje jako tepelné čerpadlo (pokud nemáš elektromobil). Ani by při -5°C neměla jít spustit.


Tak toto mě také zajímá, jak je tedy možné, když dám Econ na Climatroniku, tak než topí auto z topení trvá to mnohem déle, než když spustím v zimě klimu. A4 B6
Díky
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 16.9. 2018
Příspěvků: 196 | Témat: 4

03.12 2019 10:10


Protože v režinu ECON to nejen nespíná Kompresor* Klimatizace*, ale ani webasto (příhřev). Proste econ > nizsi spotřeba.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2586 | Témat: 73

03.12 2019 10:16


Na to ti neumím odpovědět. Aby ti Klimatizace* fungovala obráceně, musel bys změnit směr toku chladiva. Z výparníku udělat chladič a z chladiče výparník. Změnou chodu směru kompresoru těžko, musel bys přehodit směr otvírání ventilů v hlavě kompresoru. A nikde sem neviděl na schématech klimy v audinách trojcestné ventily ovládané servem. Jedině tak bys z toho udělal tepelné čerpadlo (to se teď používá v elektromobilech).

Možná je to jen subjektivní pocit, třeba proto že vymražený vzduch zbavený vzdušné vlhkosti se snadněji ohřívá a má menší tepelnou vodivost. Opravdu na to odpověď nemám.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 17.8. 2019
Příspěvků: 459 | Témat: 10

03.12 2019 11:12


No ok, ale klima mi neblbne, funguje dobre i v lete i v zime a motor se neprehriva.
Je mozne, ze mi to jede stale jen na prvni stupen, protoze si auto mysli, ze to staci, a tim padem to nevnimam?
nahoru

sponzor





03.12 2019 11:12


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2586 | Témat: 73

03.12 2019 11:20


Je možné že to neslyšíš nebo to nevnímáš a nebo máš hudbu v autě nahlas. Zapni klimu, zvedni kapotu a mrkni jestli ti na chladiči jede větrák.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 24.8. 2015
Příspěvků: 220 | Témat: 2

03.12 2019 13:08


To bych chtěl taky vědět. Na chladiči jsou větráky dva, kdy se spouští ten větší a kdy ten menší? A ještě nikdy se mi nestalo, že by mi větrák pokračoval v dochlazování, když vypnu zapalování. Je to normální?
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 17.8. 2019
Příspěvků: 459 | Témat: 10

03.12 2019 15:45


Rabin4213 (03.12 2019 13:08) orig :
To bych chtěl taky vědět. Na chladiči jsou větráky dva, kdy se spouští ten větší a kdy ten menší? A ještě nikdy se mi nestalo, že by mi větrák pokračoval v dochlazování, když vypnu zapalování. Je to normální?


To “dochlazovani” neboli ten hucak po vypnuti motoru jsem taky nikdy nezazil...prave to me zajimalo a po precteni vsech tech vlaken o sahare jsem se zacal zajimat taky...
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 21.2. 2015
Příspěvků: 1327 | Témat: 58

03.12 2019 16:29


Mám A4 B7 3.0 TDI* V6, v létě chladím jak blázen, ženu po dálnici v Německu, zastavím na pumpě a když vylezu ven, je slyšet hučení. Hučení je mnohem silnější než v zimě, kdy nehučí sahara. Jak chcípnu, je to jako když přistává letadlo. Chvilinku, 5s než to utichne a pak ticho. Nikdy se mi nestalo, že by se mi auto dochlazovalo saharou jako to dělá u oktávky doma, tiguanu a nebo touranu. Je to naprosto normální jev. Jedu z bráchovou oktávkou u nás do kopců v horách a chcípnu a sahara funí. Dělá to i u dědovi Hondy CRV III v benzinu. Prostě v Audi je to možná jinak řešené ty okruhy a nezahřeje se to natolik, kor u takového objemu motoru. Něco jiného je uhnané sporting punto 1.2 s klimatizací na plno při 37C venku, to funí jak splašené.

Myslím si Bora:, že ti vše funguje jak má a je to naprosto normální jev..

e-certik: mám to stejné, na ECON to není takové jako s klimatizaci a stejně bez Klimatizace* se ti pak často za deště rosí okna, takže ji vypínam jen na dálnici, když je auto ohřáté a nepotřebuju chladit teď v zimě, jinak v létě vypínám před tím než chcípnu třeba 2km..
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 17.8. 2019
Příspěvků: 459 | Témat: 10

03.12 2019 23:29


Fan1s (03.12 2019 16:29) orig :

Myslím si Bora:, že ti vše funguje jak má a je to naprosto normální jev...


No vzhledem k tomu, ze vsechno funguje, nic se neprehriva a nehlasi se, tak si taky myslim.
Diky moc
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email