Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 20 září 2019
Celkem je zde 5 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Michal03
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 7
Uživatelů celkem: 44 017
Online návštěvníků
Návštěvníků: 4
Uživatelů: 1
Celkem: 5

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 46541 | Témat: 8169

17.01 2019 9:00


Test Ford Mustang 5.0 V8 Bullitt: King of Cool
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


Příspěvek Test Ford Mustang 5.0 V8 Bullitt: King of Cool pochází z Autoweb.cz

Autor: Hugo
Kategorie: Ford Mustang Velký test auto brzdy Ford ráfky řízení speciální výkon
Datum zveřejnění: Wed, 16 Jan 2019 09:00:14 +0000
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


Americkou detektivku Bullittův případ z roku 1968, ve které Steve McQueen ztvárnil roli drsného policajta Franka Bullitta, zná snad každý automobilový nadšenec. Už jenom kvůli legendární automobilové honičce mezi zeleným Fordem Mustang GT 390 hlavního hrdiny a černým Dodgem Charger záporáků.

Přestože je to honička z dnešního pohledu možná trochu nudná a nepříliš akční, na vrchol bezpočtu žebříčků nejlepších honiček všech dob se vyšplhala díky velké míře autenticity. Nejenže z pochopitelných důvodů neobsahuje žádné speciální počítačové efekty, na svou dobu byla celkem revoluční z hlediska velmi profesionálního přístupu tvůrců.

Drtivou většinu záběrů navíc odřídil sám Steve McQueen, který platil za brilantního řidiče, což se už dnes mezi herci příliš nenosí (všechna čest třeba Rowanu Atkinsonovi). V démonickém Chargeru mu jako jeden ze záporáků sekundoval Bill Hickman, věhlasný řidič kaskadér svojí doby. Parádní hudební podkres ve stylu bebop jazz zkomponoval geniální Lalo Schifrin. A celé to režíroval Peter Yates, kterého si McQueen vyhlédl, když zhlédl tehdy rok starý film Robbery na motivy Velké vlakové loupeže s podobně laděnou honičkou.

Zdroj: Autoweb.cz

San Francisko jako kulisa potom samo o sobě funguje jako dostatečný tahák, abych se na tenhle snímek podíval pokaždé, kdy se mi zasteskne - podle mého názoru - po nejkrásnějším městě na zeměkouli, přestože je dílo samotné relativně béčkovou detektivkou. Jednoduchá jednohubka s naprosto strhující atmosférou ale funguje dodnes.

A teď se můžu alespoň na chvíli cítit jako sám „King of Cool". Ford se totiž rozhodl k 50. výročí uvedení snímku vyrobit speciální edici Mustangu, která se odkazuje na filmovou GT 390. To ale jistě víte. Klasická temně zelená barva, černé pětipaprskové ráfky a několik znáčků Bullitt jsou jasným poznávacím znamením. Vypadá prostě dokonale a tohle je přesně kombinace, do které bych Mustanga oblékl, i kdyby neexistovala verze Bullitt.

Změny se udály i pod kapotou, i když ne příliš velké. Je tu otevřený filtr sání a mírně vyladěná řídicí jednotka motoru, která se postarala o 9 koní a vyšší špičku. Americká verze se navíc chlubí ještě větším výkonem, lehčími vnitřnostmi a setrvačníkem nebo rozpěrou mezi předními tlumiči, evropští zákazníci ale nemusejí zoufat. Výkonu má Bullitt opravdu dostatek. V deštivém prostředí na zimních pneumatikách má stabilizace co dělat. Stačí se chovat jenom trochu neopatrně a klidně to pošlete do škarpy.

Zdroj: Autoweb.cz

Doteď mám sevřené půlky, když se mi zničehonic na trojku při plném plynu zvlnila záď natolik, že jsem to málem dotáhl na vrchol týdenní hitparády YouTubu. Se zapnutou stabilizací! S plynem tak musíte hodně opatrně, zvlášť v tomto počasí, ačkoliv výkon graduje pěkně lineárně a převody jsou extrémně dlouhé. Fenomenální lačnost motoru po otáčkách a burácení výfuků, které v San Francisku snad musejí zakázat, protože by vyvolalo zemětřesení, si tak užíváte na velmi tenké hranici zákona. Vždyť jedničku vytočíte skoro do 90 km/h a dvojku do 135 km/h!

Kouzlem Mustangu ovšem je, že si dokonale vychutnáte i vyloženě vyhlídkovou jízdu na spotřebu. Za podmanivého pobublávání osmiválce kolem patnácti set otáček a se stovkou na rychloměru umí jezdit klidně za 8,2 l/100 km. Po městě se potom s trochou snahy vejdete do 15 litrů. Což je dokonce méně, než říkají oficiální čísla!

Navzdory pověrám, které kolují o vozech americké provenience, zejména ohledně jejich ovladatelnosti, funguje Bullitt, potažmo i standardní Mustang, velmi obstojně. Stále cítíte obrovskou hmotu, tohle není žádný lehkonohý evropský sporťák, můžete ji ovšem velmi snadno ovládnout. Mustang ale potřebuje hodně pevnou a rozhodnou ruku, protože umí snadno kousnout, pokud to přeženete se sebevědomím. Nicméně právě snadno dostupný a čitelný výkon společně se slušně odladěnou ovladatelností činí z Mustangu velmi hravé auto, ve kterém objevíte náramnou hračku.

Zdroj: Autoweb.cz

Podvozek je schopný vygenerovat obstojné množství přilnavosti, zároveň je také dokonale vyvážený, takže čumák netrpí na nedotáčivost a přetáčivost je zase krásně čitelná. Jenom musíte stále počítat s enormní setrvačností, když jej pošlete bokem. Řízení stále postrádá zpětnou vazbu a volant tak slouží spíš ke směřování předních kol, než jako horká linka žhavých informací o dění pod koly. Připadá mi ovšem, že je řízení Bullitta o kousek rychlejší a přesnější, než je tomu normálně.

Naopak řazení je stále naprosto pohádkové - krátké, přesné, mechanické a s krásnou bílou koulí. Desetistupňový automat do Bullitta neobjednáte, což je dobře, nejen proto, že automat je dost vágní, ale hlavně proto, že tohle auto je dělané pro pořádné chlapy, ne pro hipstery, kteří se chtějí producírovat po Pařížské! I když, díky sice velmi tuhému, avšak stále relativně pohodlnému podvozku by klidně mohli. Stejně skvělé jsou i brzdy Brembo. Zpočátku si na ně musíte zvykat, jelikož jsou pekelně ostré, při svižné jízdě ale oceníte jejich tuhý chod a možnost precizně dávkovat účinek.

Když jsem nakousl interiér, změny jsou předvídatelné a jednoduché - tmavě zelené obšívání, plaketa na palubní desce, logo na volantu a ona bílá koule řazení. Zbytek je normální, takže nečekejte prvotřídní kvalitu materiálů ani zpracování, ale tuhle kapitolu jsme si už snad jednou vysvětlili. O kráse interiéru Mustang rozhodně není, a co ztrácí na vnímané kvalitě, dohání zase stylem. Retro tu dýchá z mnoha detailů, ale trochu si nemohu zvyknout na kombinaci s digitálními přístroji.

Zdroj: Autoweb.cz

Chápu, že Mustang musí jít s dobou, a digitální budíky mají krásnou grafiku a spoustu volitelných režimů včetně možnosti zobrazit tři libovolné údaje o motoru (bohužel, teplota oleje tu chybí, přestože před faceliftem tu byla), ale přesto jsem spíš zastáncem klasiky. Dvojice tubusů s mechanickými budíky a nápisy Revolutions per Minute v otáčkoměru a Ground Speed v rychloměru měla zkrátka styl. Do očí bijí i ovladače klimatizace, multimediálního systému nebo páčky pod volantem z moderních Fordů v kombinaci s retro detaily, jako jsou ovládání rádia a nebo páčkové přepínače. Ale to by potom Mustang nemohl stát 1,25 milionu...

A pak mám s přímo s Bullittem ještě jedno naprosto nedůležité, leč podvědomí hryzající trápení - samotný název Bullitt. Je příliš hipsterský. Chápu, že je marketingově snáz uchopitelný název filmu, ve kterém auto účinkovalo, a také navazuje na předešlé dvě generace speciálních verzí, jenže pořád si myslím, že by mu víc slušelo GT 390. Tedy označení, které nesl původní Ford Mustang z filmu. Ale to je jen taková nedůležitá prkotina.

Ford Mustang Bullitt je zkrátka parádní kára minimem chybiček, které mu ovšem mile rádi odpustíte. A přestože z funkčního hlediska speciální edice Bullitt nepřináší příliš mnoho vylepšení, už jenom proto, že pokaždé v Mustangu poslouchám soundtrack z Bullitta, je tohle přesně ta verze, kterou musím mít. Mustang je prostě krásný, stylový, řidičsky přitažlivý, relativně prostorný a za rozumné peníze. Prostě stále jedno z TOP 3 nejlepších sportovních aut dnešní doby!

Zdroj: Autoweb.cz

Příspěvek Test Ford Mustang 5.0 V8 Bullitt: King of Cool pochází z Autoweb.cz


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





17.01 2019 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] ...... 1 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 110kw 120kw 132kw 2.0 tdi 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 250kw 2din 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 5570 8e 8l 8p 8tfsi a2 a3 a3 8p a4 a4b6 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak akn alarm allegro allroad alternátor alu kola ami ank antiradar anténa asn asr audi audi a3 8l audi a4 audi a5 audi a6 audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 b8.5 ban barva baterie bau bene_302 bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio cana_klapky canbus carplay cd changer cdhb centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home common rail common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s d3s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dovírání dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree hid historie hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to jednotka tiptronicu quattro k-jetronic kabel kabely kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor key keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísá kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor motorizace mp3 mtm multifunkční volant multitronic málo tlaku měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odhlučnění odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana omezovač oprava ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phaeton phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek poistka diag. zásuvky pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku prověření pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio radiátor ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s tronic s-line s-tronic s2 s3 s4 s5 s6 s8 safe safe kód sahara schéma sd karta sedan sedačky senzor senzor světla service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skrytá kamera skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spz spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrač stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer sundavaci svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tazne zarizeni tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo ulomena šróba update usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec vnitřní voda vodní pumpa volant volnoběh vp44 vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výbojka výfuk výkon výměna výměník vývěva větrák w12 wastegate wate leak webasto xcarlink xenon zadní lampy zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztekanie vody ztráta oleje zvuk zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje únik tlaku čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru šiber škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email