Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 19 dubna 2024
Celkem je zde 447 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: MattyK99
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 413
Online návštěvníků
Návštěvníků: 445
Uživatelů: 2
Celkem: 447

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 4.10. 2015
Příspěvků: 72 | Témat: 5

29.07 2018 23:03


Zdravím, měl bych pár dotazů jak má správně fungovat druhý ventilátor na A4 B5. Předpokládám, že by se měl spustit 1. při stání s puštěnou klimou 2. kdykoli teplota z čidla na spodní hadici z chladiče přeleze danou mez - nízká/vysoká rychlost větráku, i když je vypnuté zapalování ?

Při stání s klimou se větrák spustí tak jak má, při vypnuté klimatizaci se ale nespouští nikdy. Teplota se bere z čidla na spodní hadici z chladiče, mám tam 4-pinové čidlo. Mimochodem nemůžu nikde najít, co že má na oněch pinech být. Všude jsem narazil jen na popis pro 3-pinové čidlo, kde je 1 zem, 2 první rychlost, 3 druhá rychlost.

Na konektoru čidla je při vypnutém zapalování všude 0V, při zapnutém zapalování je na dvou pinech 0V a na dvou 12V, když piny spojím, větrák se roztočí, ale v obou případech jen na druhou rychlost.

Ještě jsem si všimnul, že ve chvíli kdy Klimatizace* větrák spustí, klesne mi nabíjení na cca 13V. Ten pokles se váže jen k tomu větráku, dokud běží klima samotná, dobíjí jak má. Nezdá se mi, že by větrák samotný měl s tímhle tak zamávat.
nahoru

sponzor





29.07 2018 23:03


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2586 | Témat: 73

30.07 2018 9:08


Spustí se buď s klimou, kdy ho sepne trinární presostat když Kompresor* začne tlakovat okruh. Pokud je tlak chladiva moc velký tak sepne II. rychlost (hlavně pokud je vedro a chladivo se špatně ochlazuje ve výměníku když auto stojí).

A nebo ho spustí čidlo teploty na chladiči, opět má I nebo II. rychlost. Ale pokud ti jede větrák s viskospojkou tak to už musí být celkem pekelné podmínky, aby se k tomu ještě spustil el.větrák. Jde to vyzkoušet, že rukou zastavíš větrák hnaný viskospojkou a počkáš.

To malé napětí altíku je celkem specifikum u B5, přesněji pro altíky Valeo. Regulátor napětí si v něm až příliš dobře hlídá teplotu sebe sama a podle toho pak omezuje budící proud do rotoru. 14V je schopný držet jenom když je studený. Řešení je vyměnit ten krám za Bosch nejlíp 120A.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 4.10. 2015
Příspěvků: 72 | Témat: 5

30.07 2018 10:38


Altík mám právě Bosch 120A. No ale ten druhý ventilátor by se měl spouštět i při vyplém zapalování ne? Je horko, chcípnu to a v tu chvíli by měl ještě chvíli dochlazovat pokud ho čidlo na chladiči spustí.

Narazil jsem na toto schéma, které vypadá že by mohlo sedět na tu moji verzi se 4-pinovým čidlem


Náhled, klikni pro zvětšení.



Náhled, klikni pro zvětšení.


zdroj:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


Z toho teda chápu, že bych měl mít na onom konektoru čidla 12V na pinech 2 a 4 a zem na 1 a 3. Na přihrádku s relé jsem se díval jen zběžně, nevyndaval jsem z ní nic, ale na první pohled vypadá jako by ji právě vyrobili.

Podezření bych měl spíš na "coolant fan control resistor" a kabeláž mezi ním a ventilátorem, ale vůbec netuším jak má ta věc vypadatat ani kudy kabel vede.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2586 | Témat: 73

30.07 2018 11:08


Coolant fan resistor je taková hliníková krabička. Je zespodu na levém nosníku karosérie, v místě cca pod nádobkou servokapaliny. Vlez pod auto a zespoda ho uvidíš.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 4.10. 2015
Příspěvků: 72 | Témat: 5

30.07 2018 11:47


Díky, večer na to kouknu. Tohle bude asi ono?

Náhled, klikni pro zvětšení.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2586 | Témat: 73

30.07 2018 12:19


Ano to je ono.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 4.10. 2015
Příspěvků: 72 | Témat: 5

30.07 2018 22:29


Takže "coolant fan resistor" - kdyby to někdo hledal, tak číslo dílu 8D0 959 493 - to má evidentně za sebou, kromě zarezlých šroubů s kontakty jsou i rozpraskané oba ty "obdélníky", ve kterých kontakty drží, z fotky to ale není moc vidět...takže tohle by mohl být důvod toho poklesu napětí když se vrtule zapne.


Náhled, klikni pro zvětšení.


Chápu-li schéma správně, tak přes ten resistor to jde na první rychlost, pro druhou okolo...takže to by mohl být celej problém, když propojím piny na čidlu 1 a 2 (nízká rychlost), stane se kulový, když 3 a 4 (vysoká rychlost) tak vrtule běží rychle. No a to teplotní čidlo na spodní hadici je tím pádem taky po smrti, protože v provozu mi nespínalo ani druhou rychlost.

Seženu novej a doplním pak jak to dopadlo.

//edit:
Měnil to už někdo? Nevím jestli bude k sehnání origo...narazil jsem na výrobu od JP Group, BUGIAD, Topran, zkoušel to někdo? JP Group a BUGIAD vůbec neznám, o Topranu nemám valný mínění. Ještě jsem narazil na britskou firmu ECSTuning, která na mě působí vcelku solidně. Nebo zkoušel to někdo nahradit něčím podobným, z C5, B6 ... ?
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 4.10. 2015
Příspěvků: 72 | Témat: 5

02.08 2018 19:50


Vyřešeno:
Po výměně resistoru se první rychlost už spouští jak má. Stinná stránka věci je, že za ten resistor chtějí ve VW 2 tisíce. Dál bylo špatné teplotní čidlo na spodní hadici z chladiče...vrtule už chodí jak maji. Ohledně kolísání napětí bude pes zakopaný asi někde jinde.
nahoru

sponzor





02.08 2018 19:50


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email