Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je středa, 17 července 2019
Celkem je zde 19 lidí (16 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Busacek
Uživatelů dnes: 11
Uživatelů včera: 5
Uživatelů celkem: 43 632
Online návštěvníků
Návštěvníků: 3
Uživatelů: 16
Celkem: 19

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 44893 | Témat: 8169

24.04 2018 9:00


Citroën C5 (2008-2017): Elegán hýřící komfortem
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


Druhá generace Citroënu C5 odešla minulý rok do automobilového důchodu a nadále bude k mání už jen na trhu s ojetými vozy. Spolu s ní zmizelo z výrobního programu automobilky také hydropneumatické pérování, propůjčující citroënům jedinečné komfortní vlastnosti.

Příspěvek Citroën C5 (2008-2017): Elegán hýřící komfortem pochází z Autoweb.cz

Autor: MilanJ
Kategorie: Citroën Citroën C5 ojetina automobil motory nový podmínky test výbava výkon
Datum zveřejnění: Tue, 24 Apr 2018 06:00:13 +0000
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


Druhá generace Citroënu C5 se stala posledním modelem, u něhož francouzská automobilka používala vyhlášené hydropneumatické odpružení. Nově jej nahrazuje speciálními tlumiči s proměnnou charakteristikou tlumení, které jsou výrobně nesrovnatelně levnější. „Cé-pětku" s hydropneumatickým odpružením už lze sehnat jen na trhu s ojetými vozy a zde se díky vydařenému designu těší slušnému zájmu.

Stejně jako karoserie je velice pohledný také interiér. Tvarově povedená palubní deska těží z kvalitních plastů s velice dobrou povrchovou úpravou, sedadla nabízejí skvělé pohodlí i výborné boční vedení těla v zatáčkách. Každému nemusí vyhovovat volant s pevným středem, ale to je spíš otázka zvyku. Jinak sedadla a palubní deska působí výborně.

Jenže ve vozidle je citelně méně místa, než by člověk očekával. Jednak za to mohou robustní dveře, které svou velkou šířkou z prostoru pro posádku dost ukrajují a navíc jsou zde výš umístěná sedadla, což citelně omezuje cestující vyšších postav, a je jedno zda budou chtít sedět vpředu nebo vzadu. Řadu zájemců o „cé-pětku" tak odradí testovací jízda, při níž zjistí, že se do vozu zkrátka pohodlně nenaskládají.

Výhrou není ani menší zavazadelník sedanu, který svým objemem 436 litrů nijak neuchvátí. Kombi nabízející prostor 505 litrů v základním uspořádání je na tom už lépe, zejména vezmeme-li v úvahu fakt, že zde lze zavazadelník v případě potřeby zvětšit pouhým odtažením krycí roletky a naložení vozidla až po střechu. Samozřejmě jde i sklopit zadní dělená sedadla - pokud na nich tedy nepotřebujete nikoho přepravit.

Automobil vyjel jak se standardním odpružením, tak s hydropneumatickým Hydroactive III+ a toto provedení doslova nadchne jízdním komfortem. Podvozek lze ponechat v automatickém režimu, nebo jej stiskem tlačítka upravit na sportovněji tvrdší, případně naopak měkčí pro ještě větší komfort. Nicméně ani při sportovním režimu nevymizí značné náklony karoserie v zatáčkách.

Vůz je nejčastěji k vidění s turbodieselem pod kapotou, avšak na trhu se v menším množství objevují i benzinové pohonné jednotky. Mezi těmi převažují motory 1.8 16V/92 kW a 2.0 16V/103 kW. Nejvíce je výkonově vyhovujících omnáctistovek, naopak nejméně třílitrových šestiválců s výkonem 155 kW. Početné zastoupení má ale i motorizace 1.6 THP s výkonem 115 kW a zapomenout nesmíme ani na slabší 1.6 VTi/88 kW.

Také mezi turbodiesely najdeme nejmenší agregáty o objemu 1,6 litru a stejně jako v případě benzinových pohonných jednotek i zde platí za nejméně spolehlivé. Motor 1.6 HDi se nabízí ve verzích o výkonu 80, 82 nebo 84 kW, znatelně více sil má však výrazně spolehlivější dvoulitr. Jednotka 2.0 HDi se přitom do Citroënu C5 montovala o výkonech 100, 103 a 120 kW.

Výrazně méně je na trhu větších naftových motorizací. K těm patří jak čtyřválec 2.2 HDi/125 nebo 150 kW, tak šestiválce 2.7 HDi/150 kW a 3.0 HDi/177 kW. Turbodiesely o větším objemu se u nových aut více neprodávaly hlavně kvůli vyšší pořizovací ceně. Spotřebu mají příznivou a sil na rozdávání. Z hlediska spolehlivosti si ale tak dobře jako naftové dvoulitry rozhodně nestojí.

„U všech naftových motorizací pozor na stav filtru pevných částic FAP a to, zda je vůbec ve voze přítomen," varuje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. „Vůz s demontovaným filtrem pevných částic není technicky způsobilý pro provoz na pozemních komunikacích a kromě toho, že představuje zátěž pro životní prostředí, ani neplní podmínky pro úspěšné absolvování měření emisí a STK," doplňuje Topol.

Dalším rizikovým místem všech naftových motorů jsou vstřikovače. Ohlídejte si hlavně pravidelný běh motoru za studena, kdy se dají počáteční problémy odhalit. Turbodiesely 1.6 HDi trápí vadné vstřikovače o poznání častěji, výjimkou nejsou ani úniky oleje, prodřené hadice od turba mající za následek úbytek výkonu nebo potíže s podtlakovým okruhem. Ten ovládá práci turba, EGR ventilu a škrticí klapky, takže zásadní způsobem ovlivňuje běh pohonné jednotky.

Důležitá je včasná výměna motorového oleje. Prodloužený servisní interval na 30 000 kilometrů je pro tento agregát jasný hrob. Zpravidla to končí špatným mazáním turba a jeho odchodem do věčných lovišť. „Pokud odejde turbodmychadlo, pouhá výměna nestačí. Je třeba také vyčistit sítko v přívodu mazání, jinak turbo spolehlivě během pár měsíců opět odejte," upozorňuje zástupce AAA AUTO.

Další rizikové místo představuje dvouhmotový setrvačník. Ten najdeme u všech naftových motorizací, ale také u benzinové 1.6 THP. Pokud má vůle, je nutné jej vyměnit, jinak by mohl způsobit vůle na uložení kliky motoru a jeho následné poškození. O výměnu se hlásí typickým klapavým zvukem zespodu pohonné jednotky při volnoběžných otáčkách. Tento klapot utichne nebo změní zvuk při sešlápnutí pedálu spojky.

Zážehové přeplňované šestnáctistovky 1.6 THP častěji trápí i jiné potíže. „Známé jsou zejména problémy s rozvody. Vozidlům se zvýšenou kouřivostí a nepravidelným během motoru se rozhodně vyhněte," nabádá Jindřich Topol z AAA AUTO. Nezřídka tento agregát trápí i vadné teplotní čidlo, což znamená velké komplikace či dokonce nemožnost nastartovat při nízkých teplotách.

Jak 1.6 THP, tak 1.6 VTi občas zlobí zapalovací svíčky, což se opět podepíše na startech vozu, na rozdíl od teplotního čidla se v tomto případě objevují problémy i v létě. Bez potíží není ani elektrická výbava automobilu a pozornost si zaslouží také klimatizace. Vše je třeba při výběru ojetého vozu dobře vyzkoušet. Citroën C5 je elegantní moderní automobil za dobrou cenu, ale zejména při výběru rizikovější motorizace někdy dokáže majitele pěkně potrápit.

Ve zpětném zrcátku

2008 - na začátku roku zahájen prodej druhé generace modelu C5 ve verzích sedan a kombi pod označením Tourer se zážehovými motory 1.8 16V/92 kW, 2.0 16V/103 kW, 3.0 V6/155 kW a turbodiesely 1.6 HDi/80 kW, 2.0 HDi/100 kW, 2.2 HDi/125 kW a 2.7 HDi/150 kW.

2009 - nový přeplňovaný zážehový motor 1.6 THP/115 kW, výkon turbodieselu 2.0 HDi nově 103 kW, nové turbodiesely 2.0 HDi/120 kW a 3.0 V6 HDi/177 kW.

2010 - nový základní motor 1.6 VTi/88 kW, turbodiesel 1.6 HDi nyní posílen na 82 kW a 2.2 HDi nově o výkonu 150 kW.

2012 - turbodiesel 1.6 HDi nově o výkonu 84 kW.

2014 - uveden model C5 CrossTourer se zvýšeným podvozkem o 15 mm a pohonem předních kol, vycházející z verze Tourer.

2017 - koncem roku ukončení výroby, i v následujícím roce však probíhá doprodej kombi pod názvem C5 Tourer.

Bezpečnost dle Euro NCAP

Nárazový test nezávislé společnosti Euro NCAP absolvoval Citroën C5 druhé generace v roce 2008. Za ochranu posádky při nárazu získal 5 hvězd z 5 možných. Za ochranu dětí v autosedačkách získal 4 hvězdy z 5 možných a za ohleduplnost při střetu s chodcem získal 2 hvězdy ze 4 možných.

Později byl výsledek testu přepočítán na nové hodnocení, které pro „cé-pětku" znamená celkový výsledek 5 hvězdiček z 5 možných. Bezpečnost posádky byla ohodnocena 81 %. Bezpečnost dětí v autosedačkách 77 %. Ohleduplnost při střetu s chodcem 32 %. Přítomnost asistenčních systému vozu vynesla 83 %.

Příspěvek Citroën C5 (2008-2017): Elegán hýřící komfortem pochází z Autoweb.cz


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





24.04 2018 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] ...... 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9 1.9tdi 110kw 120kw 132kw 171 kw 2.0 tdi 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 250kw 2din 3.0tdi 3.3tdi 4.2 100 2006 17090 18265 4.2tdi 4b 4f 80 5570 8e 8l 8p a2 a2dp a3 a3 8p a4 a4 b6 2.0 a4 b7 2.0 tdi kontrolka oleje a4b6 a4b7 a5 a6 a6 4f a6c5 awx nestartuje náklon a7 a8 abs aditiva afn afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak akn alarm allegro allroad alt alternátor alu kola ami ank antiradar anténa asn asr audi audi a3 8l audi a3 sportback left rear light chyba audi a4 audi a5 audi a6 audi a6 disky pneumatiky audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 b8.5 barva baterie bau bene_302 bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio caga cana_klapky canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home common rail common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s d3s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferencial diferenciál displej dobíjení dotaz dpf drl dsg duneni dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree hid historie hodiny homekit homelink huceni hudba hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to jednotka tiptronicu quattro k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy mapy dvd maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor motorizace mp3 mtm multifunkční volant multitronic málo tlaku měchy měrka oleje n75 naprava napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odhlučnění odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana omezovač oprava ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky p2015 p2016 palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek poistka diag. zásuvky pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku presov prověření pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio radiátor ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro reproduktor repráček retrofit rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s tronic s-line s-tronic s2 s3 s4 s5 s6 s8 safe safe kód sahara schéma sd karta sedan sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer sundavaci svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tazne zarizeni tažné zařízení tdi technik telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo ulomena šróba update usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec vnitřní voda vodní pumpa volant volnoběh vp44 vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vstřiky audi a4 b8 vychodne slovensko vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výbojka výfuk výkon výměna výměník vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadni zadní lampy zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojeni el. naklapeni svetel zapojeni vyhrivanych sedadel zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvuk zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje únik tlaku čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email