Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 28 března 2024
Celkem je zde 343 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: tynes
Uživatelů dnes: 2
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 390
Online návštěvníků
Návštěvníků: 341
Uživatelů: 2
Celkem: 343

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
téma: Topení A4B6
tagy:
AK nováček
AK nováček


Registrace: 21.4. 2011
Příspěvků: 44 | Témat: 14

23.01 2018 7:03


Zdravím,

řeším už nějakou dobu jeden problém s topením. Pravá strana topí jinak než levá. V létě při chlazení to vůbec nepoznám, ale jak se ochladí a auto začne topit tak pravá strana topila na maximum. Nejhorší na tom je to, že se to jakoby někdy projevilo někdy ne. Jezdím často delší trasy, že je auto už dávno zahřáté, takže opravdu Běžně mám na obou 20°, i tak to topí dost (u novějších třeba VW, pokud tam není 24° tak je zima, to jen tak bokem) Zkoušíval jsem ztlumovat - nic, dokonce jsem měl pocit, že když to nastavím na velkou teplotu, jako třeba 27 apod, tak to topí méně Nevím jestli to je třeba čidlem teplot a kde jsou. Levá strana, která funguje bez problému, tak po chvíli začne chladit, aby dle nastavené teploty kompenzovala to horko z pravé. No a pravá pak zase topí ještě o to víc nebo na max, právě nevím jestli je jen zaseklé nebo si myslí, že pracuje dobře ale má blbý údaj. Takový byl stav už pár zim zpátky.

Ještě bych doplnil aktuální zjištění. Dlouho jsem to používal tak, že jsem měl nastavené topení jen na přední sklo a nohy, z palubky vypnuto a tu úplně pravou u okna i zavřenou, protože i když je to vypnuté, tak přes to sálá teplo (i se zavřenou, ale aspoň méně). No a když jsem na cestě z Ostravy v Brně vyhodil spolujezdce, tak jsem na zbytku cesty zase experimentoval - zapl jsem normálně auto a čekal, co to udělá (připomínám, že celou dobu jsem měl nastartováno od Ostravy až do Brna, kdy začal zase experimentovat), nejdřív obě na 20° chvilku asi normální, ale po chvilce začala pravá topit, co mě překvapilo, tak při snížení teploty na pravé ihned zareagoval, začal chladit a myslím si, že přímo na tu správnou teplotu, protože při snížení teploty jen o stupeň tak ten rozdíl byl velký, na levé straně skoro nepoznám, když změním jen o stupeň. Takže teplotu má možná správnou. A překvapilo mě to hlavně proto, protože z toho, co jsem psal v prvním odstavci, to na změnu (snížení) teploty nereagovalo. Jenže to vydrželo jen chvíli a zase začal přitápět, tak jsem pokračoval, snižoval - on reagoval, ale po chvíli vždy začal přitápět. Snížil až na 18° a dojel domů. 18°topil skoro stejně jako levá na 20°, už se to moc nezvedalo, ale už byl doma, tak nevím.

Hlavně fakt dříve jsem měl pocit, že na snížení neraguje, aspoň ne tak hezkdy jako teď. A na tu nejnížší "Lo" už vůbec ne. Třeba se něco změnilo, nevím. Zase kdyby byl pouze posunutý rozsah z teploty na pravé straně, tak by to takhle mělo reagovat i dříve a já bych prostě provozoval pravou o pár stupňů méně. Na to bych už dávno přišel, ale takových experimentů jsem už dělal mraky A taky proč by po snížení začal chladit a po chvíli z ničeho nic přitápět... tak nejsem přesvědčen o tom, že by to mělo být jen čidlem teploty...

Ještě doplním proč jsem zatím neopravil - můj mechanik je výborný, ale je čistě mechanik, do elektra atd se moc nežene. A pak můj kamarád, tam jsem mu to párkrát říkal, ale problém byl v tom, že buď nebyla zima nebo se to neprojevilo, musel by si to nejdřív zahřát atd. A bohužel nemám za ním vždy čas zajet, přece jenom to k němu není kousek, což je dobré na prohřátí a předvedení co to dělá, ale buď nemá čas zrovna on nebo já Pomohlo by mi, zda nemáte podobnou zkušenost nebo nevíte co by to mohlo být a až zase půjdu do servisu, že bych rovnou nechal vyměnit teploty nebo co, což by mě nebolelo nebo aby vědeli na co se zaměřit a podívat.

Díky!
nahoru

sponzor





23.01 2018 7:03


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2276 | Témat: 26

23.01 2018 10:27


Napichni to na diagnostiku a nechaj si vyliezt pamat zavad. Ak tam nic nenajdes (co je celkom kludne mozne) tak budes musiet do bloku meranych hodnot a porovnat skutocne namerane polohy klapiek s pozadovanymi. Bude to chciet trocha laborovania a zrejme aj par hodin potrva.

Moznosti je niekolko. Bud mas problem mechanickeho, elektrickeho alebo konstrukcneho charakteru. Mechanicky sa mohlo stat, ze je niektora klapka zadreta/zaseknuta (to uvidis na diagnostike v bloku meranych hodnot tak, ze skutocna hodnota polohy bude ina ako pozadovana, resp. ze sa hodnota pri zmene polohy danej klapky nebude menit). Pripadne zlomene tiahlo alebo nejaka taka somarina. Elektricky je mozne, ze odisiel niektory servomotor a nakoniec konstrukcnym problemom moze byt (ale pride mi, ze B6tka je na to moc mlada) ze klapky v tychto autach su typicky kompozitne. Nie su cisto kovove / plastove ale su potiahnute vrstvou tepelne a hlukovo izolacnej peny. Ta pena po nejakom case (typicky tak 18 a viac rokov) strati integritu, rozpadne sa a klapka prestane tesnit. To ma ale obvykle presne opacny efekt - auto v zime nekuri, pretoze radiator ma vacsi odpor ako jeho bypass, takze znacne mnozstvo vzduchu prejde bypassom namiesto radiatorom aj ked je ten zavrety znicenou klapkou.

Zla sprava je, ze prakticky v akomkolvek z tychto scenarov ta caka demontaz pristrojovej dosky, pretoze u A4 je zrejme komplet klimatizacia a kurenie v interieri. Ak lokalizujes zavadu len na niektore servo, je mozne, ze sa k nemu dostanes po ciastocnom rozobrati pristrojovky a samotnu nosnu skrupinu nebude treba vyberat. Sam ale netusim aky velky pristup k veciam pod pristrojovkou u B6tky je. V 80 B4 sa to da relativne dost oholit a k vela veciam sa dostat da.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

23.01 2018 12:10


B6 má jeden výparník, jeden výměník. Za nimi následující dva samostatné okruhy proudění vzduchu na levou a pravou stranu. Takže to má i dvoje ovládací klapky a motorky k nim. Jsou tam i dva snímače teploty vzduchu co vystupuje z klapek. Snímač teploty vzduchu uvnitř auta je klasicky ventilovaný a umístěný v panýlku climatronicu.

Jelikož na B6 nefunguje vnitřní diagnostika poruch/kontrola hodnot pomocí panelu climatronicu, je třeba to napojit VAG kabelem a mrknout jak to tam vypadá. Může být vadné teplotní čidlo, nebo může blbnout servomotorek.

B6 má už klapky plastové s tesněním z gumy okolo (nebo co to je). B5 měla plechové klapky myslím do roku 98 a určitého výrobního čísla. Měnily se tam i skříně klimy.

Jinak ještě můžeš zkusit side-lock, podržíš AUTO a zamkneš teploty na obou stranách stejně. Pak se nedají měnit samostatně. Zkus co to udělá...
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 21.4. 2011
Příspěvků: 44 | Témat: 14

23.01 2018 12:55


Supr, díky, zkusím, jsem ani nevěděl, že to u B6 lze zamknout v jednu A to s tím jezdím víc než osm let

Jinak díky za tipy, aspoň i vím, jak to tam je. Tak snad bude čas to pak někomu dát, aby na to mrkl.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 21.4. 2011
Příspěvků: 44 | Témat: 14

29.01 2018 13:14


Tak jsem to zkusil, nejdřív myslel, že už OK, jenže na ježdění 30km se to moc neprojeví. Auto je samozřejmě nahřáté hned, ale moc to nepoznám. A taky s tím počasím teď. No ve výsledku, žádná změna. Takže asi nějaká ta klapka...
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Možná podobná témata
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email