Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 28 března 2024
Celkem je zde 312 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Wejdík
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 388
Online návštěvníků
Návštěvníků: 309
Uživatelů: 3
Celkem: 312

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 27.6. 2012
Příspěvků: 271 | Témat: 15

13.01 2018 19:53


otáčky volnoběhu má monojetronik pevně dané, uložené v ŘJ a nejde je seřizovat. Aktuální otáčky zjišťuje ŘJ ze zapalovacích impulsů a v případě volnoběhu se ŘJ neustále snaží pomocí krokového motorku škrtící klapky udržet voln. otáčky na své přednastavené hodnotě. To, že má být udržován volnoběh, zjistí ŘJ tehdy, pokud se sepne spínač volnoběhu, na který dosedne škrtící klapka. Vždy při volnoběhu musí tento spínač sepnout. Pokud nesepne, ŘJ neví, že má udržovat volnoběh.

Může se stát (a stává se), že spínač nesepne pro poruchu vlastní, nebo vadu v mechanice klapky, nebo je vadná kabeláž. Potom ŘJ neví nic o volnoběhu a motor chcípá, třese se, neudrží se v chodu. Stejně tak vada krokového motorku neumožní volnoběh. Většina majitelů potom nastavuje volnoběh lankem škrtící klapky, což způsobuje hodně nestabilní volnoběh. Pokud se lankem nastaví volnoběh na studeném motoru, tak po zahřátí volnoběh hodně kolísá.

Teplotu nasávaného vzduchu pro ŘJ určuje snímač vedle vstřikovače, ten může mít poruchu, zlomený kabel, zalepený nečistotami.

Polohu škrtící klapky pro ŘJ udává potenciometr na škrtící klapce. Jsou v něm dvě dráhy, volnoběžná a pro jízdu. První zhruba pro úhly otevření do 24 st., druhá do 90 st. Pokud je některá odporová dráha vydřená, tak ŘJ neví o správné poloze škrtící klapky. Pokud se přerušuje signál ze snímače polohy, tak motor hodně škube, netáhne právě v oblasti poškozených drah snímače. Většinou to býva v nižších, nejčastějších polohách škrtící klapky.

ŘJ dostává signál otáček motoru, polohy škrtící klapky, teploty nasávaného vzduchu, teploty motoru (vody) a signál z lambdy. Lambda* může být po smrti. ŘJ má v paměti své vlastní datové pole, podle kterého dávkuje benzín, ale umí dělat vlastní korekce při výpadku některého signálu, nebo nestandartní situace mimo datové pole a to průbežně. Tedy neměla by nastat situace, že ŘJ zůstane něčím natrvalo ovlivněná. Některé závady ukládá do paměti, ale není tím ovlivněn chod motoru natrvalo, ani se nemusí ŘJ nijak resetovat, protože reaguje pouze na aktuální stav.

Motor nemá tzv. sytič, zavřeno - otevřeno, ale ŘJ neustále mění dávku podle teplot a polohy klapky s ohledem na lambdu po zahřátí. Proč tedy studený motor jede normálně a od určité teploty nikoli, ani na volnoběh? Souvislost má tedy teplota motoru. Jednoduchým odpojením čidla teploty vody by měla nastat změna.
nahoru

sponzor





13.01 2018 19:53


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanatik
AK fanatik


Registrace: 4.12. 2007
Příspěvků: 6969 | Témat: 177

13.01 2018 20:00


Zkusil bych vymenit vstrikovaci jednotku,tech je jeste celkem dost.Myslim,ze tam bude jeste starsi provedeni se 4 pinovym konektorem motorku volnobehu a takovym malym ventilkem na těle jednotky,ovladajicim podtlak na rozdelovac.Treba motor PM v audi 80 ma natuty stejnou.
Skoda ze jsi z Brna,kouknul bych ti na to,zmerili tlak paliva,lambdu,mrkli na predstih atd..
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 15677 | Témat: 299

13.01 2018 20:15


ja tu chciju z toho "monojetronic" ...
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 8.6. 2017
Příspěvků: 88 | Témat: 7

14.01 2018 11:55


Díky a ještě jednou díky. Tak, co jsem pochopil, tak nejspíš bude nejjednodušší zkusit odpojit to čidlo teploty a pozorovat nějakou změnu. Jinak pokud bych měl volno, tak by mi nedělalo problém přijet i někam dál od Brna za někým, kdo opravdu ví o čem mluví. Samozřejmě na druhý konec republiky asi ne. I když pokud, bych věděl, že tam bude auto zprovozněno, tak třeba i tam, pokud bych tam v tomhle stavu dojel bez problému, což bych měl, protože předchozí majitel jezdil s autem třeba i 1500km na jeden zátah.Ukrajina, Polsko atd.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 8.6. 2017
Příspěvků: 88 | Témat: 7

14.01 2018 11:58


Jo a teď jsem si všiml. Jestli tady s tím monojetronicem plácám nesmysly, tak mě vyveďte z omylu, jestli je to jinak. Já to napsal do názvu tématu, protože mi někdo říkal, že je to ono. Ale jestli to tak skutečně je, netuším.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 8.6. 2017
Příspěvků: 88 | Témat: 7

14.01 2018 19:41


Tak jsem si dnes zahrál trošku na detektiva a zahájil pátrání, po věcech, které byly v období do 2 let zpět, vyměněny předchozím majitelem. A jelikož to byl (naštěstí) trošku psychopat, tak si všechny vyměněné díly (včetně starých svíček???) schovával do kufru a mě tak značně ulehčil pátrání. Takže v minulosti byla vyměněna zapalovací cívka, potenciometr škrtící klapky, volnoběžný ventil a nějaká dvě teplotní čidla. Která nevím, k čemu přesně slouží a ani, kde je v motoru najdu. Budu na to muset mrknout za světla. To jedno vypadá skoro nepoužitě, tak nevím, jestli třeba nezkoušel odstranit nějaký problém a po zjištění, že to tím čidlem nebylo, tam nevrátil třeba to staré. A nebo ho jen vyčistil a vypadá zachovale. Fotky jsem doplnil opět na rajče. Aby nebylo nutno se vracet zpět na první stránku tématu, tak opět http://pozitron.rajce.idnes.cz/Doutnik_1.8kat%2C_4B/ Ty dráhy kontaktů potenciometru bych řekl, že taky nevypadají nejhůř. Aspoň podle závěru, který jsem vyvodil z vygooglení si nějakých fotek špatného potenciometru. Ale kdo ví. Za všechny vaše případné názory a rady děkuji.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 27.6. 2012
Příspěvků: 271 | Témat: 15

15.01 2018 14:48


pokud někdo měnil potenciometr klapky, tak není jisté, zda-li ho nastavil do správné polohy. Při montáži je nutno v klidové poloze klapky změřit výstupní napětí na kontaktech a potenciometr natočit v otvorech tak, aby bylo dosaženo správné hodnoty. Rovněž krokový motorek se musí správně ustavit. Z té fotky potenciometru není nic moc přesně poznat, je rozmazaná.
Pořiď si nějaký multimetr za pár stovek, dá se s ním celkem dobře určit, která součást je špatně.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 8.6. 2017
Příspěvků: 88 | Témat: 7

16.01 2018 11:46


Určitě. Ten multimetr se mi dlouho hodí a už mockrát jsem nadával, že jsem si ho ještě nekoupil. Akorát nevím, zda budu schopen to změřit a nebo, kde najít požadované hodnoty. Jinak jsem dneska sehnal konečně ty šrouby a oka do filtru a taky vzpěry kapoty, mám i zapalovací kabely. Ale zrovna tady sněží, jak blázen. Akorát ty kabely jsou zas opatřeny, těma kovovýma koncovkama. Tak snad to tam půjde naroubovat bez nějakých drastických úprav.
nahoru

sponzor





16.01 2018 11:46


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 8.6. 2017
Příspěvků: 88 | Témat: 7

16.01 2018 13:27


Tak prozatím poslední poznatek. Jak jsem říkal, že se tady se sněhem roztrhl pytel. Tak jsme jeli pro malou autem, ale větší rodinné se kterým žena většinou jezdí má náhon na zadek. Tak jsme jeli doutňasem. Po startu ta samá klasikana benzín do zahřátí na těch 50 pohoda, pak to chcípe, přepnutí na LPG*, než se ohřeje na těch provozních 90 jízda nic moc. V nižších otáčkách líné jakoby skoro bez reakce na plyn, při hlubším sešlápnutí plynu se chytne a už dobrý. Od 90 stupňů mnohem lepší, ale!!! Když přijedu do křižovatky a tam zastavím a nebo třeba vyřadím z kopce a nebo jen při nastartováném motoru přišlápnu plyn z volnoběhu, tak otáčky na volnoběh klesnou asi moc, že se auto roztřepe a během chviličky asi ta řídící jednotka vypočítá a a přidá, protože se to zpraví. Ale pokaždé se to stane znovu, motor nechcípne, ale roztřese se a hned si přidá a srovná se a teď gól!!! Přepnu na benzín a volnoběh krásný a při identickém prošlápnutí z volnoběhu, krásné padne na volnoběh bez nějakého třepání se.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 27.6. 2012
Příspěvků: 271 | Témat: 15

16.01 2018 16:32


A po přepnutí z LPG* zpět na benzín po zahřátí se chová motor normálně již pořád, nebo začne opět zlobit?
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 8.6. 2017
Příspěvků: 88 | Témat: 7

16.01 2018 18:04


Ahoj. Po přepnutí po zahřátí z LPG* na benzín drží dobře volnoběh. Akorát nevím, zda by to na benzín dobře jelo i po trase nebo ne. Doposud tomu bylo vzdy tak, že jsem prepl z LPG* na benzín až když jsem odbočil už k nám do ulice a na benzín jel jen než jsem zaparkoval a nechal ještě nastartovano chvíli. Protože jsem právě slyšel, že když se jezdí na LPG*, tak se má kus předtím než se chcípne motor, jet na benzín, že je to lepší. Ale předtím to na benzín moc nedrželo volnoběh i při zahřátém motoru, ale teď to drží dobře. Tak buď se trochu zlepšilo tím, jak se snažím jezdit i na benzín aspoň po ulici, protože na dál se bojím, kvůli tomu,že jede špatně a nereaguje na plyn. Dneska mě mrzelo, že bylo sněhu jak nas... a do té soli a břečky se mi nechtělo auto tahat. Tak jsem nezkusil, jak by to zahřáté jelo na benzín. Zkusil jsem to jen po ulici a přišlo mi to o něco lepší než minule. A od té doby jsem jen vyměnil ten palivak za jiný plastový a dal nový vzduchový filtr. Tak ještě, jak se umoudří počasí, tak tam hodím ten originál palivak. A ještě další otázky. Jaký multimetr pořídit na takové to domácí měření (auto i domácnost atd.), aby to nebyly úplně vyhozené peníze. A jestli se dá někde sehnat ta membránka. Co je v tom tělese vstřikovací jednotky, nikde jsem ji neviděl na internetu. A případně, kde by se nechala sehnat ta řídící jednotka, kdyby to bylo tím. Kdyby jste byl někdo z vás chytrých v rozumné vzdálenosti od Brna, tak bych se třeba stavil, kdyby to k něčemu bylo. Děkuji! A omlouvám se, že ty příspěvky napíšu vždycky tak kostrbatě, ale píšu to na mobilu a píše se mi na něm strašně špatně, furt mě opravuje a pořádně nevidím ani, co jsem napsal, než to odešlu A pak si jen drbů hlavu, že je to, jako kdyby to napsal někdo z ústavu.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2276 | Témat: 26

17.01 2018 10:04


Zozen si nejaky genericky digitalny multimeter, co ma jednosmerne a striedave rozsahy na meranie napatia a prudu + meranie odporu. Do auta sa hodi, aby mal pipak na meranie vodivosti. Potom sa vacsinou lisia vo vyhotoveni, ze existuje varianta, ktora vie merat teplotu pomocou externeho K-couple alebo mera kapacitu kondenzatorov. To druhe je len velmi orientacne meranie a v zivote som to nepotreboval. Viac menej vsetky meraky v cenovej hladine od nejakych 500 CZK su co do funkcie rovnake. Najdes aj mensie a lacnejsie digitalne multimeraky snad aj za 150 korun. Na jednoduche meranie im nic zasadne nechyba, iba byvaju mensie a maju menej odolnu konstrukciu.

Uplne idealne je si k nemu prikupit z bazaru este aj nejaky rucickovy, ktory ma rozsahy na meranie napatia, odporu a ak sa postasti, tak aj prudu. Ten bude sice drahsi aj keby si ho zhanal z bazaru, ale zato bude presnejsi a da sa napr. pouzit aj na meranie Lambda* sondy a roznych inych signalov, kde je dolezity priebeh v case.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 8.6. 2017
Příspěvků: 88 | Témat: 7

19.01 2018 16:19


Díky za radu.Neco takového zkusím pořídit. Dneska bylo jakž takž počasí, tak jsem vletěl na auto, že si tam dám ten originál filtr, když už jsem sehnal ty šrouby s oky. Docela jsem se s tím .... ale nebylo to moc platné. I když jsem šrouby dotáhl na krev a měděné podložky přežíhal, tak z toho prolínal benzín. Tak jsem tam nakonec musel vrátit ten filtřík, co tam byl, aby bylo auto aspoň pojízdné a nebál se, že mi to chytne pod zadkem. Tak jsem se vrátil domů lehce s depresí a pocitem marnosti. Tak to asi vyřeším tím filtrem ala Felda, který stáhnu bez problému sponkami a budu mít pokoj. Aspoň jsem si vyměnil vzpěry kapoty, tak už to nemusím podkládat prknem. A zjistil jsem, že když zkusím zabrat za plynové lanko tak je tam poměrně značná vůle (několik cm) než se začne otevírat vzduchová klapka. Nevím jestli to má tak být nebo ne. Tak jsem to natočil na video, ale nevím jestli to půjde dát na to rajče. Zkusím.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2276 | Témat: 26

19.01 2018 18:23


skus si zasrobovat tie skrutky do filtra bez ok a zmeraj si ako hlboko idu, ci tvoj problem nie je cisto len v tom, ze sroby su krapatko dlhsie ako je svetlost otvoru. inac s tymto som mal problem aj ja. vacsinou to proste ide zatiahnut este trocha viac ako na krv a potom to presakovat prestane.

neviem ako tento monojetronicovy filter, ale vysokotlaky 6 barovy ma 8-hran aby ho slo chytit nastrojom a dotiahnut to poriadne bez toho aby sa filter pretacal. bez toho to riadne dotiahnut ani nejde.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 8.6. 2017
Příspěvků: 88 | Témat: 7

25.01 2018 4:30


Ano tento filtr má taky z obou stran osmihran, aby bylo kde chytit klíčem. Jinak jsem začal méně přemýšlet nad tím, proč to špatně jezdí na benzín a víc jezdit. (Prostě vyjedu na benzín a už přibližně vím, kdy dojde tomu částečnému ohřátí a následnému špatně, ne-li vůbec reagujícímu plynu a následnému chcípnutí za jízdy. S trochou cviku se nechá toho chcípnutí na stojícím vozidle vyvarovat,, za jízdy hůř. Po následujícím nastartování a prošlápnutí do otáček přeje na plyn a pak už dobře. Horší je, že je to poslední dobou doprovázeno kvičením klíňáku od alternátoru, jako kdybych v autě vraždil prase. Řemen už mám koupený, vlastně oba. Zkoušel jsem to provizorně dotáhnout, protože k výměně bych musel asi sundat i ten druhý k servu a to si už netroufám a ani nevím jak. Povolil jsem šroub držící alternátor na takové té liště se zuby a zkusil alternátorem proti motoru zapáčit, ale nepohl jsem jím ani o mm. Tak nevím jestli jsem použil málo síly a nebo drží ještě na něčem. Dokud jedu na ten benzín, tak mi pokaždé v tom samém místě (prudká otáčka doprava a následný prudčí kopec) 4x za sebou blikne kontrolka teploty. Nevím jestli to nemůže souviset třeba s nízkou hladinou chladiva,ale přijde mi, že je tam toho dost, i když jsem pořádně nepochopil funkcí toho napisu minimum, který jsem skoro úplně nahoře. Taky mi při prudším prošlápnutí brzdového pedálu problikne kontrolka brzd, to taky nevím, co znamená (že by zas málo brzdovky?, přišlo mi ji dost), tohle mám dojem dělá od doby, co mi v servisu vzadu měnili brzdové třmeny a nebo jsem si toho jen do té doby nevšimnul. Takže momentálně mi chybí ke štěstí, nějak pořešit ten řemen nebo oba a dát tam nějaký palivový filtr, u kterého nebudu na trní, že někde praskne, viz rada někde výše. Taky mám kolem ventilového víka motor od oleje, ale to jsem věděl už při koupi, tak to zatím asi jen zkusím utřít a pozorovat. A v tom LPG* servisu, když měnil ty svíčky, a pak mi ji ukázal, tak říkal, že je moc bohatá směs (svíčka byla hned černá jako bota), tak si říkám, jestli třeba ta zhoršená jízda na benzín nemůže být způsobena i tím. Jestli to neodpovídá tomu, že to jakoby nereagovaní plynu se děje při lehkém sešlápnutí, kdy jak jsem zjistil, škrtící klapka zřejmě ještě zavřená a až při hlubším sešlápnutí se začne otevirat. Ale vařím z vody. Až tam dám ten kovový filtr normálně přes spony, tak to zkusím projet na benzín, protože se s tím jezdit dá, když je motor ohřátý, kolem těch 50 stupňů se skoro nedá. Jde tam o to první šlápnutí na plyn vždy. Jak přišlápnu, motor se začne dusit a nereaguje, pak se se škubnutím chytne a jede relativně normálně a to se opakuje. Zkusím to pak nějak lépe vypozorovat. Jinak multimetr je na cestě
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2276 | Témat: 26

25.01 2018 10:58


Aby si zbytocne nerozvijal dojmy:
- skrtiaca klapka u tvojho motora je na fix s plynovym pedalom. kolko pohnes pedalom, tolko sa otvori. Pripadna vola na plynovom lanku je v tomto bezpredmetna, pretoze sa vymedzi na kludovej polohe pedala samotneho (pedal pravdepodobne nema vratnu pruzinu). Je teda nemozne, aby si po pridani plynu mal klapku zavretu. Snimac polohy klapky je takisto na klapke, nie na pedali.

Ak ti remen alternatora kvili, su dve moznosti. Alternator je chyteny este dole na druhom srobe do drziaku nasrubovanom na bloku motora. Nechce sa mi verit, ze by bol dotiahnuty tak silno, ze alternatorom nepojde vobec otocit a remen naspanovat, na to ma ten horny srob prilis velku paku. Ale skus sa na to pozriet. Ak by nepomohlo ani to, tak remen zdemontuj tak, aby si sa dostal na remenice kluky a alternatora a obe vycisti (odmasti). Mozu byt od niecoho mastne a remen potom skripe aj ked je napnuty na krv, lebo na tom mastnom mieste klze.

C4rky maju tusim standardne kontrolu opotrebenia brzdovych dosak. Skus sa pozriet, ci ti z brzdovych dosak na prednej naprave nejdu kable (z fotiek vidim ze mas ABS*, takze jedna sada kablov by mala ist urcite zo snimaca ABS* niekde od naboja, tu hladas kable, ktore idu od brzdica). Predpokladal by som, ze tuto firucu maju aj C3jky a je mozne, ze ti to hlasi, ze mas prilis opotrebene dosky.

Co sa tyka tej kontrolky chladiacej kvapaliny, tak aspon na 80tkach ma hladinovy snimac brutalnu toleranciu a ta kontrolka zacne blikat az ked je expanzka takmer prazdna. Takze ak mas hladinu +- par cm okolo maxima, nedostatok kvapaliny nebude primarny problem.

Alternativne bude potrebne popozerat stav konektorov. Nepovazujem to sice za pravdepodobne, ale nemozno vylucit, ze je niekde zly/zlomeny kabel alebo konektor a to sposobuje, ze ti nahodne poblikavaju kontrolky. Cakat od 30 rokov starej pristrojovky, ze bude bezchybna je trocha dost optimisticke. Zaroven sa taka zavada hlada fest blbo.

K tomu ako sa chova motor sa nebudem vyjadrovat kym nezmeras vsetky snimace, najma lambdu a snimace teploty. Bez toho nema zmysel sa o nicom bavit.
nahoru

sponzor





25.01 2018 10:58


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 17.1. 2014
Příspěvků: 137 | Témat: 8

25.01 2018 11:44


Teplota môže blikať aj kvôli cidlu na prirube zo spodu... Oxidacia tam býva poprípade zlé čidlo... Je v ňom kontakt pre spinanie prehriatia
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 8.6. 2017
Příspěvků: 88 | Témat: 7

31.01 2018 13:31


Tak multimetr je doma. Akorát nevím přesně co a jak mám změřit. Ani v jakém intervalu hodnot se to má pohybovat :-
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2276 | Témat: 26

01.02 2018 17:40


Lambda* sonda napatie jednosmerne kolise medzi 0 a 1 V. ak mas trojzilovu Lambda* sondu meras samostatny vodic voci kostre (samostatny = ten, ktory *nekonci* v dvojpolovom konektore ale ide osve. ak mas stvorzilovu treba vyskumat ktory par je signal a ktory vyhrievanie. stvorzilove Lambda* sondy sa do tak starych aut nedavali z vyroby, takze jeden kabel bude dorobeny a len niekam pripevneny pod kostriaci srob, to je tvoj signalny par. ak ma sonda len jeden kabel alebo bude par nepripojeny tak sa jedna o nevyhrievanu lambdu.

snimace teploty - odpor rozsah do 2000 ohm alebo do 20000 ohm (ak by ti pri 2000 vyskakovala hodnota mimo stupnice - jednotka uplne vlavo na displeji). studeny motor ma mat na snimaci teplotu okolo 2000-3000 ohm (presne cislo je irelevantne ak je aspon zhruba podobne), ohriaty motor na 80 ma teplotu cidla cca 200-300 ohm. nie to nie je chyba, odpor je tym mensi, cim je motor teplejsi. hodnota neklesa linearne, ale spocitaku klesa pomerne prudko a potom uz klesa malo.

skrtiaca klapka ma tiez potenciometer, ale je asi dvojity a nepoznam presne hodnoty. vacsinou sa asi meria cez napatie. ale to uz by musel napisat niekto iny.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 27.6. 2012
Příspěvků: 271 | Témat: 15

01.02 2018 21:34


tak to zkusím, trápil jsem se už na dvou autech a zatím jezdí.

Je několik zařízení, které se měří i nastavují.
Motorek, který pohybuje škrtící klapkou má štekr se 4 kontakty. 1. + 2. od shora jsou pro napájení motorku. Podle změny polarity napětí se pohybuje (zasunuje, vysunuje) čep, který tlačí na klapku. Maximální zkušební napětí je 6V (použijeme 4 kusy seriově (za sebou) spojených baterií AA). Možno baterie navzájem spojit připájenými drátky.

Odpojíme štekr motorku a na 1. a 2. kontakt (od shora) připojíme napětí 6V, motorek buď reaguje a vysune se, nebo ne a tehdy obrátíme polaritu na kontaktech. Čep se vysune až do konce. Obrácením polarity 6V baterie na stejných kontaktech 1 a 2 se čep musí zasunout do konce.
Na kontaktech 1 a 2 změříme odpor motorku tak, že odpojíme baterii a na měřáku nastavíme rozsah do 200 ohm a naměříme v klidu odpor zhruba 4 Ohm.

Spodní kontakty 3 a 4 jsou spínače volnoběhu. Můžeme jejich obvod buďto
jen prozvonit, nebo změřit odpor. Přepnem měřidlo na prozvánění, připojíme ke kontaktům 3 a 4 a neměl by se ozvat pískot. Pokud se neozve, tak mírně zatlačíme na čep elektromotorku a povolíme tlak (prstem) a měl by zapískat měřák. Tím pohybem spínáme rozpínáme kontak (obvod) uvnitř ve spínači volnoběhu. Odpor kontaktů 3 a 4 sepnutého spínače by měl být 0,4 (0,5) Ohm, podle přesnosti měření. Pokud se ozve pískot ihned po zapojení měřáku bez toho, aby se muselo zatlačit na čep elektromotorku, tak mezi čepem a klapkou není předepsaná vůle 0,45mm.

Mezi čepem motorku a koncem klapky v klidové poloze je vůle (má být) 0,45 mm. Změříme vůli. Mezi čep a konec klapky vsuneme měrku 0,45 mm (na ventily) a připojíme měřák na kontakty 3 a 4. Pokud se neozve pískot, vsuneme měrku 0,5mm. Pokud zapíská měřák, můžeme nechat, ale pokud by vůle byla větší (nezapíská), musí se již zmenšit na 0,45mm. O tom jindy. Měříme opakovaně, opatrně, s co největší pečlivostí.

Další je potenciometr škrtící klapky a ten má štekr na 5 kontaktů (má
většinou jen 4). Zprava 1, 2, (3. nebývá) 4, 5 doleva.
Můžeme změřit správné klidové nastavení (usazení) potenciometru a to je podle tabulek přesně 0,186 V (v praxi je 0,17 - 0,19 V). Měří se při zapnutém zapalování a odpojeném štekru ventilu studeného chodu (dva kontakty). Na potenciometru klapky se nechá nasunutý štekr, a na kontakty 4 a 5 (ty krajní zleva) se připojí měřák přepnutý na stejnosměrné napětí - volty. Buďto se vodiče štekru napíchnou, nebo se nasunout pomocné drátky do štekru a měří na nich. Zapne se zapalování a ničím nehýbe, a měřák musí ukazovat napětí 0,18 V. Pokud je napětí mimo toleranci, je špatně namontovaný potenciometr a musí se jeho poloha seřídit tak, až je hodnota správná. O tom jindy.

Měřením odporu na kontaktech potenciometru a průběhu změny hodnot při pohybu klapkou, se dá určit správná funkce potenciometru (jeho poškození).
Kontakt 1 a 5 (oba krajní) mají mít odpor 520 - 1300 Ohm a nemění se pohybem klapky. Měříme odpor, sledujeme pozorně a zároveň rukou pomalinku otvíráme a zavíráme klapku.

Kontakty 1 a 2 (zprava) mají mít odpor 600 - 3500 Ohm a ten se spojitě mění až do zhruba 1/4 otevření klapky a dále se již nemění (1 dráha potenciometru).

Kontakty 1 a 4 mají mít odpor 600 - 6600 Ohm a ten se rovněž spojitě musí měnit zhruba od 1/4 pohybu klapky a poté zůstane stát. Je důležité sledovat průběh hodnot, respektive změnu, která musí probíhat spojitě bez přeskoků, nesmí se ukázat na měřáku nekonečno. V tom případě je dráha potenciometru v tom místě poškozená, vydřená a musí být potenciometr vyměněn (jsou i bezkontaktní z Číny).

Další je snímač teploty nasávaného vzduchu uvnitř vstřikovací jednotky a samotný vstřik. Mají společný štekr se 4 kontakty. Štekr sundáme a měříme na kontaktech odpory.
Kontakt 2 a 3 je vstřik a ten má mít odpor 1,7 Ohm.

Kontakt 1 a 4 je teploměr a má mít odpory podle teploty vzduchu:
0 st.C - 5,5 (+- 0,7) kOhm
20 - 2,5 (+- 0,5) kOhm
30 - 1,8 (+- 0,2) kOhm
50 - 0,8 (+- 0,1) KOhm
80 - 0,35 (+- 0,01) KOhm
100 - 0,2 (+- 0,025)KOhm

Měření tohoto snímače je trochu obtížnější, protože je spolu s odporem snímače nutno relevantně měřit zároveň i teplotu vzduchu u snímače. Dělá se to tak, že se sejme filtr nad jednotkou, přiloží se teploměr k čidlu, nechá se vše nějaký čas v klidu, odečte se teplota a zároveň změří odpor a zapíše. Potom se třeba fenem opatrně fouká směrem do jednotky, sleduje teploměr i měnící se odpor a vše zapisuje. Několikrát za sebou. Obyčejným lihovým teploměrem to jde měřit za statické teploty, ale při ohřívání a chladnutí má teploměr velké zpoždění. Na měření při ohřívání je lepší digitální teploměr a nejlepší je infra teploměr.

Tak máš co měřit, nic na tom není. Je důležité se vždy ujistit, zda-li je správně nastaven rozsah měření na měřáku a pečlivě a opakovaně měřit a zapisovat hodnoty.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 8.6. 2017
Příspěvků: 88 | Témat: 7

02.02 2018 7:00


Děkuji vám moc pánové. Přesně tohle jsem potřeboval. Myslím, že to, co jsi popisoval jsem viděl na jednom ruském videu. Včetně těch hodnot. Ale bohužel jsem tomu vůbec nerozuměl až na pár slov vždy. Děkuji moc. Měřák si rozsah nastavuje sám. Jen musím ještě zjistit, jak se uvede do chodu ten "pípák".
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 27.6. 2012
Příspěvků: 271 | Témat: 15

02.02 2018 15:43


Pečlivě bych prošel všechny gumové hadičky, může být některá porušená, netěsná. Takhle jsem jednou celkem zbytečně měřil a měřil a závadou byla prasklá hadička.
A kdyby pípák nebyl, dá se měřit i jen pomocí hodnoty odporu, což je někdy
pro diagnostiku i lepší. Stává se, že pípák sice píská a signalizuje uzavřený obvod, ale nic neříká o tom, v jakém stavu obvod je. Jednoduše nekonečný odpor - přerušený obvod, nějaká relevantní hodnota - spojitý obvod.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2276 | Témat: 26

03.02 2018 11:49


vintera: toto je informacne bohate, nechcelo by sa ti to hodit do Wiki?
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 8.6. 2017
Příspěvků: 88 | Témat: 7

03.02 2018 13:23


No budu to muset zkusit nějak proměřit. Ještě jsem se chtěl zeptat. Když chci vyměnit klínový řemen alternátoru, tak stačí povolit ten jediný šroub, který drží alternátor v držáku v těch zubech a nebo to drží ještě na něčem? Chtěl bych vyměnit i ten řemen k servu, ale tam už vůbec nevím, jak se to dělá. Ale ten je zatím v pohodě, ale ten k alternátoru dost kvičí.
nahoru

sponzor





03.02 2018 13:23


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 27.6. 2012
Příspěvků: 271 | Témat: 15

03.02 2018 17:44


Alternátor má dva držáky (obvykle). Tam, kde vidíš napínák a ozubený šroub je držák jeden, a někde zhruba naproti přes střed alternátoru je držák druhý, kolemž jeho osy se dá alternátorem pootočit. Ten šroub se obvykle musí! povolit, aby se alternátorem dalo lidsky pootočit. Pokud je šroub utažený a nejde lehce pootočit alternátorem, tak je veliká pravděpodobnost, že ozubený šroub u napínáku při jeho otáčení nepřežije ve zdraví.
Chce to pořádné světlo, lehnout i pod auto. Někdy je i u starého auta stále ještě ochranný dekl pod motorem.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 27.6. 2012
Příspěvků: 271 | Témat: 15

03.02 2018 18:04


ventYl (So, 03.02, 2018 11:49) orig :
vintera: toto je informacne bohate, nechcelo by sa ti to hodit do Wiki?


To vůbec nevím jak se dělá, ale chtělo by to malinko stylisticky poupravit, doplnit, protože jsem to psal z hlavy na jeden zátah a především by bylo potřeba dát pěkné obrázky kde co je, a to též neumím. Tak můžeme zkusit dačo.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 8.6. 2017
Příspěvků: 88 | Témat: 7

04.02 2018 11:41


Zkusím na to mrknout, já tam právě nic jiného než ten zubatý šroub neviděl. A ta kontrolka teploměru za studeneho motoru problikne skoro vždycky, nebo spíš vždycky, tak to asi nebude jen špatným kontaktem. Ale možná to bude opravdu nějaké teplotní čidlo. A jak jsem někde četl o tom vyblikavani závad, které by mohlo pomoct. Nemohl by mi to někdo vysvětlit, jak to udělat? Nepochopil jsem to s tou diodovou zkouseckou. Jestli jde jen o to, aby ta zkoušečka měla místo žárovky diodu nebo jde o něco jiného. Každopádně děkuji.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 27.6. 2012
Příspěvků: 271 | Témat: 15

04.02 2018 17:43


Zkoušečka má buď klasiku žárovku, nebo diodu, jinak je funkce stejná. Jestli jsi někde našel nějaké video s měřením, tak někde poblíž by mohlo být i video s vyblikáváním závad.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2276 | Témat: 26

04.02 2018 18:55


Vyblikavanie zavad bude ramcovo podobne tomu, co som ja do wiki napisal do clanku o KE-Jetronicu. Bude sa asi lisit umiestnenie tych konektorov a je vysoko pravdepodobne, ze budu tri, nie dva.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 8.6. 2017
Příspěvků: 88 | Témat: 7

04.02 2018 21:25


Nevíte náhodou o někom, kdo by to dokázal proměřit a případně vyblikat? Klidně bych si udělal za někým z vás výlet, kdyby to nebylo přes celou republiku, pokud by to k něčemu bylo.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email