Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 28 března 2024
Celkem je zde 329 lidí (7 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: marbro88
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 389
Online návštěvníků
Návštěvníků: 322
Uživatelů: 7
Celkem: 329

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK batole
AK batole


Registrace: 11.12. 2007
Příspěvků: 222 | Témat: 20

19.02 2017 13:23


No a proč dojde k zapečení pístních kroužků?

Protože je to jediné místo ve spalovacím prostoru kde dochází k přímému kontaktu oleje se zapálenou směsí - místo kde má olej největší tepelnou zátěž. Takže když si do motoru leješ olej, který nemá potřebnou viskozitu a tepelnou odolnost - odolnost proti karbonizaci, tak se nesmíš divit že se ti kroužky zapečou.

Nevím co je na tom k nepochopení.
nahoru

sponzor





19.02 2017 13:23


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 25.1. 2009
Příspěvků: 4976 | Témat: 205

19.02 2017 14:26


Sorry ale kolik je teplota hoření o olejů a kolik je teplota ve spalovací komoře? Jek je definována HTHS viskozita ,nepohybujeme se náhodou v teplotách okolo 130°C? HTHS viskozita je síla filmu na namáhaných částech pži 130°C ,tady se bavíme o lágrech a axiálních ložiskách. A Kdyby tě to zajímalo tak právě ten stírací kroužek je tam od toho aby nedocházelo ke stiku oleje s hořící směsí. Tvoje rada je přímo kontraproduktivní, čím více oleje se tam udrží ,tím více karbonu vznikne.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 11.12. 2007
Příspěvků: 222 | Témat: 20

19.02 2017 20:04


Zkus se zamyslet proč má motor odvětrávání a kudy se ty spaliny do skříně dostávají. A dále je potřeba si uvědomit, že olej s nižší viskozitou je tekutější (řidší) než olej s vyšší viskozitou. Pokud se na tom shodneme, tak nechápu v čem je moje rada kontraproduktivní
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 25.1. 2009
Příspěvků: 4976 | Témat: 205

19.02 2017 20:12


Myslím že jsem to vysvětlil dost jasně ,bod vzplanutí pleje se pohybuje někde okolo 260°C to znamená ,že žádný olej nemá šanci vydržet teplotu ve slalovacím prostoru,olej s vyšší viskozitou má tu vlastnost ,že ti na povrchu zůstává silnější film tedy je ho tam více tedy se ti ho i více spálí, nicméně se stejně bvíme o ho... protože pokud jsou kroužky připečené tak už stejně nic nepomůže.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

19.02 2017 20:17


Vzhledem k šílené spotřebě oleje (4l/1000km) v motoru zakladatele vlákna, mu opravdu nepomůže změnit olej na vyšší viskozitu. Zbytečně vyhozené peníze za olej a plýtvání času na pokus.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 18.2. 2017
Příspěvků: 35 | Témat: 4

20.02 2017 20:53


Prosím vás doporučit mechanika/autoservis, které jsou si dobře vědomi tohoto problému, a žádají za opravu adekvátní cenu. V jakémkoli městě ČR.

Za odkazy na obchody s díly taky budu vděčný.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 16.1. 2017
Příspěvků: 149 | Témat: 22

20.02 2017 21:20


Ahoj vespolek. Koupil jsem nedávno A4 2013 označení motoru CJEB (1.8 TFSI* 125kW). Bere si tak necelého půl litru na 1000km. Zatím jsem dolil tedy jen jednou. Pístní kroužky a problémy s karbonizací by měly být vyřešeny. Napadá vás někoho, co by mohlo být špatně? Problém teprve začínám řešit, takže víc informací k tomu asi moc nemám... Díky moc
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 18.2. 2017
Příspěvků: 35 | Témat: 4

27.02 2017 18:26


Citace:
Pístní kroužky a problémy s karbonizací by měly být vyřešeny.


Jste si naprosto jisti?

Je mi známo, že motor CJEB byl vytvořen v roce 2011, a také měl problémy se spotřebou oleje. Problém byl vyřešen jen v druhé (?) polovině roku 2013 ve třetí generaci motorů sérii EA888. To znamená, že váš motor zůstává v rizikové zóně.

Nejsem mechanik a nejsem expert, ale pokud jiných názoru zatím tady není, pak doporučil bych zkontrolovat olejový odlučovač a přední těsnicí kroužek hridele.

PS kolik km najeto (skutečně)?
nahoru

sponzor





27.02 2017 18:26


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 16.1. 2017
Příspěvků: 149 | Témat: 22

28.02 2017 0:26


Tak nejsem žádný guru na Audi ale v servise mi před koupí bylo oznámeno, že kroužky už jsou tlustší a tudíž se tak neserou a karbonizace by měla být vyřešena kombinačí přímo/nepřímo vstřiku paliva. Jinak najeto to má skutečných 84000. Spíš to snad i tipuju na nějaký únik někde (snad)...
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

28.02 2017 7:55


Nepomůže ti výměna kroužků, jelikož jsou špatně navržené písty. Drážka hlavně pro stírací olejový kroužek je úzká, otvory v pístu na odvod oleje z drážky jsou malé. Oleje tam zůstává více než by mělo, větším tepelným zatížením toho přeplňovaného motoru se začne karbonovat v drážkách. Kroužky se postupně hryznou, přestanou se pohybovat. No a pak se díky tomu vydře Nikasil* na stěnách válce...a papa.

Není to tak, že by se ten motor nepovedl. On prostě jenom vývoj toho motoru pokračuje ještě v autech uživatelů.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 16.1. 2017
Příspěvků: 149 | Témat: 22

28.02 2017 18:32


A může mi tu opravdu někdo potvrdit, že CJEB je dotčen neduhy stejným způsobem? Problém s kroužky, který se řešil výměnou pístů, kroužků a ojnic byl v té době dávno známý a Audi to řešila kulancí. Proč by tedy stejný problém zanechali v nové verzi motoru? Naštvat více lidí? Prohrát další spor v US a tratit další prachy v rámci bezplatnách, či částečně dotováných opravách/výměnách motorů? To jsou důvody kvůli kterým jsem věřil technikovi z Porsche Brno věřil, že tento motor už na toto netrpí. Pokud jsem byl tedy uveden v omyl, nezbývá mi než si poblahopřát
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

28.02 2017 19:11


Podle ETKY specielně u toho CJEB se od prvního kvartálu roku 2012 začaly používat pístní sady s jiným číslem. Respektive 06K107065 nahradili 06K107065A. Nicméně pro obě čísla je už pístní čep 23mm.

Třeba CABA 1.8 88kW do 30.5.2011 měly pístní čep 21mm, pak přešli na 23mm a taky měnili pístní sady za jiné číslo.

Jestli se to dá určit podle toho, nevím.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 16.1. 2017
Příspěvků: 149 | Témat: 22

28.02 2017 22:01


Takže čistě teoreticky by ty písty a kroužky už měly být ty modernizované ne (respektive ty, co se dávali do té výměnné sady při řešení problému těch starších motorů)? Pokud by pomohlo VIN*, tak je to WAUZZ38K7DA030469. Dost by mě tahle informace zajímala, pokud ji někdo může na jisto poskytnout Ve spolek díky, howg
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 23.2. 2017
Příspěvků: 17 | Témat: 2

09.03 2017 21:25


Ahojte riesim podobny problem na svojej Q5ke kod motora CDNC / december 2008. Spotreba cca 0,5 l na 1000 km (olej Motul 5W40 Ester). Chcem sa pustit do rozoberania. Tlaky som meral 11,5, 12, 12 a 12,5 baru vo valcoch. Moja otazka znie musim davat cely motor vonku? Hlavu zhodit viem ale co spodna cast nad vanou? Ma uz niekto skusenost s takouto prerabkou?

Dakujem

Dano
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 18.2. 2017
Příspěvků: 35 | Témat: 4

13.03 2017 15:11


Chci se koupit nějaké náhradní díly k motoru. Našel jsem několik internetových obchodů s různými cenami, které mají stejné IP adresy s autodily-pema.cz.

mám pár otázek:
1. Mohu důvěřovat kvalitě zboží tohoto obchodu? Kdo má zkušenosti s nákupem u nich?

2. jak vím, že u oficiálního distributora Kolbenschmidt v ČR dané zboží momentálně není skladem, a nemá ho dostupný ani sklad Kolbenschmidt. Ale autodily-pema mají. Je to možné?
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 18.2. 2017
Příspěvků: 35 | Témat: 4

24.03 2017 13:11


Dříve parkoval jsem auto na ulici a nevěnoval na to pozornost, ale nyní získal místo v podzemní garáži a všiml si následující:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


Na dotek vypadá jako saze.
Kdo má problém se zvýšenou spotřebou oleje viděli jste něco podobného u sebe?

(spotřeba cca 1l na 1000 km)
nahoru

sponzor





24.03 2017 13:11


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 16.1. 2017
Příspěvků: 149 | Témat: 22

24.03 2017 21:51


Tak to jsem ještě neviděl. Jinak u mě spotřeba oleje vyvrácena. Prostě mi asi měsíc po koupi auta klesla hladina z půlky na min (asi 1000km) a dolil jsem do plna. Teď už 2000km pořád stejný hladina. Zajimavé, ale uklidňující...
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 9.11. 2016
Příspěvků: 19 | Témat: 4

02.05 2017 20:56


Ahoj, tak jen nové info k mému motoru. Pánové to rozdelali a je praskla skříň od turba no a přes to to teklo do výfuku nebo tak. Uvidím co bude dál...
Třeba to nebude tak špatné s pistnima krouzkama
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 16.7. 2014
Příspěvků: 8 | Témat: 1

14.05 2017 20:06


Ahoj, chtěl bych se zeptat zda máš nějaké další novinky? (bylo to tou skříní turba > šel olej i do strany sání a intercoleru?). Mám totiž ten samý problém (myšleno spotřeba oleje > já mám 1.8 TFSI* Audi B8 A4 2008 - Multitronic*, typ: CDHB).

Předem díky za info

S.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 9.11. 2016
Příspěvků: 19 | Témat: 4

14.05 2017 20:34


Zatím ne, tento týden pro to snad pojedu tak DAM* vedet. Já tam šel s pistnima kroužkama a našli tu skříň turba. Asi hold víc věcí dohromady. Jako celková GO. Motor ven atd.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 11.4. 2017
Příspěvků: 8 | Témat: 16777215

25.05 2017 0:55


Ahoj mel jsem stejny problem u 2.0tfsi bralo to 3L na 1000km vymenil jsem pisty a krouzky. Myslite ze je potreba vymenit i ventyl na odvetravani klikove skrine a popripade doporuceni dobreho oleje s kterym ma nekdo zkusenost? Jinak kdyby nekdo potreboval mam jeste jedny original krouzky myslim ze jdou i na 1.8tfsi
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 16.7. 2014
Příspěvků: 8 | Témat: 1

25.05 2017 18:18


Ahoj,
To KomárA4: použil jsi originál sadu od Audi (tzn. Pístní kroužky + písty + I OJNICE)? Nebo pouze náhradu ve formě pístů s větší drážkou a širší pístní kroužky? >> ptám se jelikož já jsem vyměnil pouze písty + pístní kroužky (s větší tloušťkou) a stále mi to žere jak prokoplý . Popř. mohu se zeptat na kolik ti to vyšlo a kde jsi si to nechal dělat?

To Philipo: už máš mazla zpátky? Jak to vypadá a co všechno nakonec měnili? (popř. též jestli se mohu zeptat na kolik to vyšlo a kde jsi si to nechal opravit?).

Díky!
S.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 18.2. 2017
Příspěvků: 35 | Témat: 4

25.05 2017 22:14


ještě jednou se omlouvám za svůj český jazyk, pokračuji studovat

>>>To KomárA4: použil jsi originál sadu od Audi (tzn. Pístní kroužky + písty + I OJNICE)?

Mě taky zajímá jak to bylo provedeno. Ojnice je třeba vyměnit pouze v tom případě, pokud píst má otvor pro uchycení 23 mm. Písty Kolbenschmidt 40247600 a original 06H107065AM (od minulé generace) mají otvor 21 mm, proto ojnice měnit není třeba. Kroužky jsou v sadě pístů.

U oficiálního dodavatele «Kolbenschmidt» v ČR v tuto chvíli není k dispozici tohoto zboží a u jiných kupovat obávám se. Co si myslíte, teď existuje riziko koupit «čínské» padělání nebo ty časy už dávno pryč? Prodejcu «Pema» (díly, oleje atd) je možné věřit?
Děkuji
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 11.4. 2017
Příspěvků: 8 | Témat: 16777215

25.05 2017 23:43


Ahoj ne original jsem nepouzil mam znameho v audi a kdyz jsem to videl prisli me ty krouzky slaby mam kolbenschmidt a ojnice jsem nemenil jen pisty ty uz maji krouzky myslim ze tloustka kroužků je 1.2 1.5 2.0.Jinak cele i s rozvodama stahla hlava atd cca 25000kc ale jak rikam dily byli za par pres zname;-)
nahoru

sponzor





25.05 2017 23:43


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 9.11. 2016
Příspěvků: 19 | Témat: 4

31.05 2017 8:06


Zdravim panove, tak auto je opravene. Ma jeste nejake muchy, ale snad to doladim (dlouho to toci kdyz je to studene a -mozna to chce jen zabeh+ 2x hodilo kontrolku p0172 system too rich- to jsem smazal a jeste projel a zatim dobry... uvidim jestli treba Lambda* neni v haji).
Celkove bylo sada pistu (pisty co se pouzivaji v CNG* motorech, maji sirsi drazku+krouzky aspon tak to rikal pan v servise), sada hlav lozisek, sada ojnicnich lozisek, tesneni driku ventilu, zdvihatka, sada rozvodu, dale komplet nove Turbo*, nove vodni cerpadlo, tesneni pod hlavou jo a musela se lehce prebrousit klika, byla trochu chycena . Hlavni pricina uniku bylo asi to Turbo* (praskla skrin) a tim to pak teklo do vyfuku... vylili znej 3 litry oleje..nastesti to bylo v tlumici a nedoteklo to dal...na kat... (snad bude dobrej) Myslim ze servis byl za 5min 12! takze opatrne zajizdim...
Hold spatnej kup, ale snad to ted bude dobre slouzit...
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 11.4. 2017
Příspěvků: 8 | Témat: 16777215

31.05 2017 14:34


No krasna GO motoru tak hlavne at dobre a dlouho slouzi a vyber dobrej olej;-)
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 9.11. 2016
Příspěvků: 19 | Témat: 4

31.05 2017 14:49


Dík, Na olej jsem se ptal taky, jak to je... (chtěl jsem přejit na Mobil) Pan říkal že zůstat u Castrol, tedy origo co tam být. Všechny druhy olejů jsou prý +- stejné akorát castrol má o 50%menší kourivost. Další věc co mě zarazila tak prý používat jedině origo olej filtr. Já měl koupený Bosch a on říkal že nedoporučuje. Ze druhovyroba má jiný složení papíru a propustnost atd timpadem to může snižovat tlak v systému a dělat neplechu.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 11.4. 2017
Příspěvků: 8 | Témat: 16777215

31.05 2017 16:42


Taky jsem se na to ptal a koukal do manualu a mam tam 5w40 nekdo doporucil castrol nekdo shell ale ze urcite 40 ze 30 nema takoviu teplotni vydrz.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 18.2. 2017
Příspěvků: 35 | Témat: 4

04.06 2017 23:16


originálním olejem pro naše auta je Castrol.

tady je oil selektor podle auta.

samozřejmě nemusime použivat olej pouze značky Castrol, ale třeba dodržovat požadavky "oil tolerance". Například pro můj motor 2.0 TFSI* 155kW to je VW 502 (ACEA С3), ke ktere (v našich klimatických podmínkách) patří "Castrol EDGE Titanium FST C3 5W-30".

PS
Zítra předávám auto do autoservisu. Budu se snažit publikovat fotky o průběhu opravy.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 18.2. 2017
Příspěvků: 35 | Témat: 4

12.06 2017 22:45


video a několik foto z minulé návštěvy autoservisu


Přímý odkaz na youtube video


foto1
foto2
foto3
foto4
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email