Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 18 dubna 2024
Celkem je zde 285 lidí (7 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Janys_9
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 412
Online návštěvníků
Návštěvníků: 278
Uživatelů: 7
Celkem: 285

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 30.12. 2010
Příspěvků: 14651 | Témat: 52

24.02 2016 22:03


Ne to za provozu nedělá ale A6 4F je na to problikávání i za provozu s použitím ledkovejch žárovek háklivá.
Buď rád že máš co máš už i tohle auto je dost rozmazlený ale pořád je to jednodušší na oblbnutí.
nahoru

sponzor





24.02 2016 22:03


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.8. 2015
Příspěvků: 475 | Témat: 9

24.02 2016 22:13


Asi víš, co říkáš, na tyhle serepetičky zlatý auto bez podobných vychytávek, kde nemusíte řešit žádný odběry a oblbnutí nějakých jednotek Jestli to může být ještě horší, tak jsem skutečně rád, že mám, co mám
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 19.4. 2014
Příspěvků: 5147 | Témat: 33

24.02 2016 22:47


Kdyz to tak ctu tak se na to vyseru a budu si rikat jak jsou ty zlute zarovky krasne nez mit ve predu diskoteku
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 21.2. 2015
Příspěvků: 1327 | Témat: 58

26.02 2016 18:19


Takže pokrok před chvílí. Rozhodil jsem to a pustil se do toho. Nakoupil jsem si odpory. Vytáhl jsem ze světla co tam bylo. Měl jsem to stejné jako áček:, jelikož je to origo Benzinfabrik. Odpory jsem dal pryč, hodil tam nově pořízený. Na obrázku jsou ty první a třetí od Benzinfabrik.. Ten 2x 39R byl na každým světle 2x. Nahradil jsem je odporem 2 na obrázku. Na parkovačky byl ten 3 odpor a nahrazen byl tím 4. Krásně se rozsvítil a zakouřil si.. Odešla mi jedna LED* parkovačka , nechápu, když jsou stejná jako má Roubic:.

Ale denní mělo stejný probém, jelikož jak psal Roubic: tak 39R 2x je jako 1x 22R cca.. Takže po zapojení nových odporů na denní, problém stejný, stejná chyba. Po odpojení obou na každé straně to hlasí chybu jak levá, tak pravá, takže soudím, že 22R bude pořád asi málo že? Mám dokoupit a přidat něco k těm velkým? Potřeboval bych to spočítat přesně, ale nejde mi změřit proud nevím jestli vadnej měřák, ale nedávno jsem s tím měřil odběr na baterce a OK.

Pokud bude problém na parkovačce, bude palubák hlásit extra chybu pro parkovačku? Já že když jsem odpojil odpory na parkovačky, tak vše bylo OK, palubák pindal jen o pravé a levé straně "main beam headlight"..


Náhled, klikni pro zvětšení.
Naposledy upravil Fan1s dne 04.08 2018 23:47, celkově upraveno 1 krát. (9% původního příspěvku)
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 30.12. 2010
Příspěvků: 14651 | Témat: 52

26.02 2016 18:29


Hele ta levá pořád pindá i když jsem přidal ten jeden malej odpor a i se dvěma navíc prostě pořád hlásí jedním pípnutím při prvním studeným startu a pak už je klid.
Zkusím sehnat ten odpor s chladičem a uvidím jak ten se bude chovat. Jinak tam někam schovám objímku na žárovku a prdnu tam místo odporu tu a věřím že už to ani nehlesne.
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 21.2. 2015
Příspěvků: 1327 | Témat: 58

26.02 2016 18:37


Tím malým myslíš ten co mám na fotce i já viď? To jsem zkoušel taky, když jsem to dělal před chvílej a pořád stejný. Kdybych změřil proud, spočítal bych to přesně a třeba by to jelo, ale teď prostě bez odporů problém obě, s obouma problém na levý.

Parkovačky měli ten 47R odpor, nahradil jsem je 82R 5W a normálně ty odpory svítily a začlo se z nich hulit, to nechápu. Jedna parkovačka mrtvá. Každopadná druhá svítí i bez odporu, jde o to, jestli po pár km nezačne pípat. Chybová hláška na tu parkovačku je taky a nebo ne? Kdyžtak ty odpory 47R od Benzinfabrik dám zpět, s těma parkovačky normálně svítili a jen to denní pindalo.
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 30.12. 2010
Příspěvků: 14651 | Témat: 52

26.02 2016 18:54


Ty benzinfabrik parkovačky mi taky pořád brblali tak jsem tam do světla schoval další objímku na žárovku W5W a strčil do nich žárovky a už o nich nevím.To samí origo LED* lampičky na spz ty mají dohromady 2.2W a tam jsem taky napojil a schoval dvě W5W žárovičky a už o nich nevím.
Na OII jsem dal canbus LED* sufitky do osvětlení dvěří a pořád to psalo chyby v paměti závad tam jsem ke každý naletoval ten malej 5W odpor a je po chybách.
Tak ještě vyzkouším ty odpory z odkazu co jsem postoval a jinak to zase vyřeším skrytou žárovkou nebo mě napadá nechat domontovat spožďovač osvětlení protože když cokoliv zapnu při nastarovaným motoru nic to nezahlásí a to i zadní ledkový světla.Ale v momentě když jsou zapnutý a nastartuju tak to něco vždycky zahlásí.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.8. 2015
Příspěvků: 475 | Témat: 9

27.02 2016 7:07


Protekajici proud se meri do serie se zatezi, ale to snad vis. A zpravidla je treba na multimetru prendat kablik do jine zdirky, ale to snad take vis. Priloz tu zarovku rovnou na kolik baterky, na druhy pol dej jeden vodic z multimetru a ten druhy na druhy pol baterky, kdyz nebude svitit, otoc polaritu na zarovce. Dle Ohmova zakona viz. predchozi prispevky vypocitas odpor a pak vypocitas, jaky k nemu musis dat paralerne, abys dostal pozadovanej (daval jsem tam take odkaz, kde doplnis jen hodnoty a ono ti to hodi vysledek). Podle me jsou parkovacky jeden problem a denni jinej, nelze to resit spolecne, na prasklou parkovacku je dle me jina hlaska. Pokud to stale pinda, maji tve ledky mensi odber (vetsi odpor) a tim paden je treba dat k nim odpory nizsich hodnot, ale pozor mensim odporem proteka vetsi proud, je na nem vetsi ubytek nepeti (vic hreje) a musi byt dostatecne vykonove dimenzovan, co lze i vyresit dvema paralerne zapojenymi rezistory (o tepelnou ztratu se podeli). To je divny, ze ten 82R/5W to nedava. Pokud palubak nepinda, ale odpor prilis hreje, dej tam 10W. Zapojujes to paralerne k zarovce? Pokud zarovka odesla, nemelo by to mit s opory, ktere tam paralerne pridavas nic spolecneho. Me take prestala jedna svitit, jelikoz je to made in China, byl tam spatny kontakt, poladil jsem to mikropajkou a slape dal.
nahoru

sponzor





27.02 2016 7:07


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.8. 2015
Příspěvků: 475 | Témat: 9

27.02 2016 7:21


5W rezistor 82R to musi uplne v pohode zvladnout, jestli dobre pocitam. P = U x I nebo R x I², kdyz dosadim 13V jsem na hodnote slabe pres 2W, do 5 mam dostatecnou rezervu.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 21.2. 2015
Příspěvků: 1327 | Témat: 58

27.02 2016 12:16


Jo, denní jsem vytáhnul, změřím si proud a seženu přesný odpory. Parkovačky nebudu asi řešit a hodim tam klasický žlutý, jelikož moje xenony mají 4300K a není to moc bílé, ta bíla při svícení k nim nevypadala ani moc hezky. Každopádně nárazník půjde dolu, jelikož mám parkovaču momentálně ve světle, protože na ni bylo něco napečenýho a po hodině opatrného tahaní tam stejně skončila. Takže parkovačky budou takový jaký mají být a denní vyladím odporem jak jsi psal nahoře.

PS: přesně tak jsem to měřil, ale měřák ukazuje prd, možná je něco špatně v něm už, ale pojistku jsem dával novou, byla jebnutá.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 21.2. 2015
Příspěvků: 1327 | Témat: 58

27.02 2016 14:55


Tak jsem tam dal obyč žádovky místo parkovaček a denní nějak poladim, až to pořádně proměřím. Každopadně jsem našel takovej popraskanej obal od svazku drátů, kouknu do vnitř a je tam jeden přetrhnutej. Vím, že to nepatří do tohohle tématu, ale co to může být, k čemu slouží kabel? Už jsem ho spájel.


Náhled, klikni pro zvětšení.


Náhled, klikni pro zvětšení.


Náhled, klikni pro zvětšení.
Naposledy upravil Fan1s dne 04.08 2018 23:47, celkově upraveno 1 krát. (7% původního příspěvku)
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 21.2. 2015
Příspěvků: 1327 | Témat: 58

27.02 2016 20:48


Doufám, že jste toto téma ještě neopustili, protože jsem teď večer šel okolo auta a koukám, mám zapojené pouze LED* denní a ono slabounce prosvěcuje. Tzn. že do něj něco jde, auto to úplně neodpojí. Je to zapojené momentálně bez jakéhokoliv odporu, takže napřímo. Ledkám stačí strašně málo, ale něco to brát bude. Vycucá to baterku do rána? Parkovačka jak jsem psal výše je už klasická skleněnka, W5W 12V.

Už dříve jsem měl podezření, že mi to v autě něco bere, jelikož jezdím 2x týdně Prahu, mám to cca 150km a pak přes týden to stojí nehnutě. Po 2 měsících zhruba mi baterie je schopná klesnout z 12,7V na 12,4-5V. Dobíjení funguje jak má, spíš to něco cucá když to auto je v klidu. Bliká pouze alarm, ale pokud jde proud do všech žárovek, ikdyž slabý, může to být problém? áček: nesetkal jsi se s tím? Nevím jak to je, když tam bude obyč žlutá žádovka, tak se nerozsvítí, když do ni půjde takhle málo, ale odběr to mít bude stejně ne? Akorát na LEDce je to vidět..

jsem zvědav, jestli mi někdo řekne, co byl ten přetržený modrý drát a nějaký názor na to prosvěcování.
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 30.12. 2010
Příspěvků: 14651 | Témat: 52

27.02 2016 21:05


No pekny patalie te provazej. Zmer klidovej odber s uvidis. Ty ledky pokud jdou bez odporu tak jim staci zbytkove napeti a prosvecuji. Tohle me trapilo na oktuli ze jsem nastartoval a prosvecovali mi stropni svetla. Tak jsem patral a zjistoval a na nic jsem nemohl prijit. Tak jsem se radil s elektrikarem a s jednim odbornikem co to ma jako konicka. I pres vsechny rady a pokusy me to zlobilo porad bez uspechu auto chcipalo a bylo chyb jak maku. Nakonec to bylo rele za 50 kc od dodelanyho alarmu.
Tim chci rict ze tohle se blbe hleda. Kdyby nahodou byla vadna jednotka centalni elektriky tak jednu mam.
Dratek netusim od ceho je ale pokud nepsala diagnostika zadnou zavadu tak to nebylo nic dulezityho.Schema nemam tudiz ti nepovim co a kam to vede.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.8. 2015
Příspěvků: 475 | Témat: 9

27.02 2016 21:34


Na ty kebely ti kouknu na svem, az se k tomu dostanu a co se tyce tech ledek, neco obdobneho mi to delalo vzadu, kdyz jsem tam daval LED* lampy a zkousel jsem je, nemel jsem pripojene odpory na ochcani jednotky, tak ledky slabe trale prosvitaly, ve dne bych si toho nevsiml, ale po tme to bylo videt pekne, po pripojeni odporu no problem.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 21.2. 2015
Příspěvků: 1327 | Témat: 58

27.02 2016 22:08


Jóóó je to moc hezký.. Já jen nevím, jestli to řešit odporem a dělat že je to OK. Myslím to tak, že to svítit nebude s odporem, ale žrát to podle mě bude prostě pořád ne? ten kabel by mě zajimál, diag byla bez chyb, zítra to ještě projedu, drát je zapojenej. Ladin: to že jsi dal odpory, tak LEDky nesvítěj, ale odběr to má pořád stejně ne?
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.8. 2015
Příspěvků: 475 | Témat: 9

28.02 2016 10:30


Psal jsem stručněji z mobilu. Teď to zkusím shrnout a vyjádřit se ke všemu.
Nárazník určitě nesundávej, zbytečně moc práce jen kvůli vyndání žárovky z lampy, stalo se mi to také, že mi tam skončila žárovka a to dokonce z denního světla (takže větší než parkovačka), vzal jsem, co bylo po ruce, nějaký tvrdý drát, na konci udělal smyčku a omotal jí izolepou (tak aby byla tím lepícím navrchu), chvilka šmátrání v lampě dírou žárovky na denní světlo a nezbedná žárovka byla venku chycená na izolepě, celé mi to mohlo zabrat 10 minut, samotné vytahování žárovky řádově do 2 minut, takže nárazník bych nesundával, pokud ta žárovička nezalítla někam, kam se nedostaneš.
K tomu multimetru, občas se stane, když dáš špatný rozsah a přepískneš to s proudem, tak se v lepším případě odporoučí jen pojistka, je třeba začínat měřit na větším rozsahu a postupně snižovat.
V první řadě bych být tebou vyřešil to kabelové harakiri, co tam máš, nějaká kuna ti to tam vykunila či co. Už samo o sobě je zarážející, že parkovačky jako takové mají vliv na hlášku o prasklé žárovce v denním světle. Nenapadá mě nic jiného, že to máš nějak chybně propojené.
Víš, co si myslím ohledně toho prosvicování. Pokud tam jsou jen ledky s malým odběrem, tak si jednotka myslí, že tam nic není (že je prasknutá žárovka) a trvale je tam nějaké minimální napětí a je tam trvalý byť malý proudový odběr přes ty ledky, jakmile tam přidáš rezistor, jednotka zjistí, že je po problému, myslí si, že žárovka je OK, už tam žádný proud nepouští a je po prosvicování. To je má domněnka.
Ještě k těm žárovkám a jejich odporům, vezmu-li že jsem došel k hodnotám u 21W žárovky odpor cca 7 Ω a u 5W žárovky cca 35 Ω, musíme u LED* žárovek dojít k obdobnému odporu, aby jednotka nepindala, to už je nám všem jasné. Při sériovém (nebo-li za sebou) řazení zátěží (odporů) se výsledný odpor sčítá, tudíž navyšuje. Při paralelním (nebo-li vedle sebe) se dělí dle vztahu (R1 x R2) / (R1 + R2), tudíž snižuje a to je varianta, kterou potřebujeme, protože LEDky mají větší odpor (a z toho plynoucí menší proudový odběr) než žárovky. Když dáš paralelně dva rezistory o stejné hodnotě, jejich výsledný odpor je poloviční hodnota (tj. 2x 39R = 19,5 Ω).
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Pokud ti jednotka házela chyby, když si tam měl 19,5R a 47R, přičemž si to vyměnil za 22R a 82R, tak si tomu logicky vůbec nepomohl, jelikož se ti výsledný odpor navýšil oproti původnímu stavu, a ty jej potřebuješ snížit. Když dáš nové rezistory paralelně s původními, dostaneš se na nižší hodnoty a mělo by to být OK.
Musíš počítat s odporem LED* žárovek, který se u náhrady za 21W žárovku může pohybovat, plácnu třeba od 15 po 60 Ω, původní žárovka má těch cca 7 Ω, na které se musíš dostat (nebo aspoň přiblížit, na mém autě je hraničních cca 16 Ω, jakmile tuto hodnotu přesáhneš, tak už pindá), takže musíš dle výpočtů podle odporu LED* žárovky přidat paralelně rezistor od 13R po 8R (na dosažení 7 Ω).
Při volbě rezistorů je třeba neopomenout počítat i s jejich zatížitelností, jaký maximální výkon trvale zvládnou, který vypočítáte ze vztahu viz. výše U x I. Čím nižší má rezistor hodnotu, tím větší jím protéká proud a tím větší musí mít i zatížitelnost vyjádřenou ve Wattech. Když rezistor poddimenzujete, rozsvítí se do červena a začoudí se z něho.
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Důležité je neplést si odpor rezistoru a jeho zatížitelnost, jsou to dvě naprosto rozdílné veličiny.
nahoru

sponzor





28.02 2016 10:30


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.8. 2015
Příspěvků: 475 | Témat: 9

28.02 2016 10:33


PS: až se k tomu dostanu, kouknu na lampy na mém autě, nafotím ti barvy a provedení vodičů a dám ti to sem.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 21.2. 2015
Příspěvků: 1327 | Témat: 58

28.02 2016 10:53


Multimetr měl pojistku urvanou, ale bohužel ani s vyměněnou prostě proud neměří, neívm proč.

K té žárovce ve světle, samozřejmě mě to napadlo viď, jenže žárovka zajela až pod to stříbrný, prostě štěstí a nešlo jí to prostě dostat ven. Ale už to mám nacvičený, takže nárazník dole a nahoře i se světli a výměnou za hoďku..

Doma mám tedy odpory původní + ty nové co jsem koupil. Je blbost dávat paralelně ten 22R + 82R když jeden je 20W a druhý 5W. Teď jsem počítal, že bych mohl docílit dobrého výkonu tím, že bych dal původní jeden 39R + 22R, což by mělo být cca 14R. Protože pokud použiju 22R pouze, jak jsi psal, je to naopak horší, pokud tam jsou 2x39R, tak je to jak jsi psal cca 20R a to také má problém, takže 14R by mohlo být OK, pokud píšeš, že hraničních je 16R u tebe, ano?
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.8. 2015
Příspěvků: 475 | Témat: 9

28.02 2016 11:20


zde je pomůcka na výpočet rezistoru k LED* žárovce:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

REZISTORY – paralelní řazení
1. dosadíš R (odpor původní žárovky tzn. 7Ω u 21W nebo 35Ω u 5W)
2. dosadíš R1 (zjištěný odpor „nové“ LED* žárovky, ke kterému dojdeš nejlépe změřením protékajícího proudu multimetrem a dle Ohmova zákona jej vypočítáš, tzn. naměřené napětí na zdroji tedy baterce děleno naměřeným proudem v Ampérech, např. 12,5V děleno 0,2A tj. 62,5 Ω
3. je vypočtena hodnota rezistoru R2, který přidáš k „nové“ LED* žárovce (např. 8,2 Ω)

Ještě malá pomůcka na výpočet „Wattáže“ rezistoru:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

kolonka 20.
1. dosadíš napětí, od 12,8 po třeba 14,5 V (když to dobíjí), je lepší dosadit větší hodnotu
2. dosadíš odpor (vypočtená hodnota rezistoru)
3. je vypočten výkon (když vyjde např. 1,5 W, stačí dát 2W, když 2,1 dáme raději 5W)

Benzinfabrick dává dva rezistory (nevím asi 15W) paralelně, aby nemuseli mít např. jeden 30W rezistor.

4. Vezmu-li první výpočet viz. výše (např. 8,2 Ω) vyjde mi při 15V výkon přes 28 W, když dám tedy dva rezistory cca 16 Ω / 2OW paralelně, mělo by to být OK, ještě kouknu, které se dělají hodnoty
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

to máme 15R nebo 18R, když chci výsledný odpor menší, šáhnu po 15 (to je ve výsledku 7,5), u 18 (je to 9 Ω).

ANO POCHOPIL SI TO SPRÁVNĚ !!! ))
přesně tak měl jsem na mysli spojit ten 22R a ty dvě 39R, tzn. že bys měl 3 paralelně (bavíme se o rezistorech k dennímu světlu).
Tak ti asi odešel (ten Multimetr) co se týče proudového měření do věčných lovišť
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.8. 2015
Příspěvků: 475 | Témat: 9

28.02 2016 11:31


Do parkovacek dej ten 47 + 82R
Tak to rozjed na zpatecku, zabrzdi, treba ta zarovka vylitne a pak ji vytahnes. A nebo najed popredu do nejakeho krpalu
Naposledy upravil Ladin dne 28.02 2016 13:44, celkově upraveno 1 krát. (17% původního příspěvku)
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 21.2. 2015
Příspěvků: 1327 | Témat: 58

28.02 2016 12:55


Tak jsem sppjil ty 2 výše vyfocené odpory. 1x 22ohm + 1x 39ohm od Benzifabrik, tedy celkem je to cca 14ohm. Ten proud jsem bohužel teď nemohl změřit, nemám ten měřák, každopádně jsem odpory přidělal a chyba je pryč, všechno OK. Zařadil jsem zpátečku na místě jen otočeným klíčkem, každopádně předtím to chybu házelo v téhle situaci Večer jedu do Prahy, takže to poznám, ale vypadá to jako OK.

Když tam jsou ty 2 odpory, bude to hodně hřát? Dal jsem to do světla, zaizoloval silikonem a snad to bude OK. Na parkovačky jsem se vykašlal zatim, dal jsem tam obyč žluté, když se mě bude chtít vrtat v tom dál, seženu odpory a parkovačky a udělám to.

Ladin: Pokud mám tedy 14ohm a s 22ohm to házelo chybu, respektive i s 20ohm, tak kdyby náhodou to nebylo úplně přesné ten odpor, co může být následek? Větší odběr pouze? Žárovku to neoddělá ne? Každopádně děkuju moc za rady, určitě to pomůže i někomu dalšímu a áček: doporučuji přidat odpor a nebo vyměnit za cca 14ohm, v týdnu to zkusím změřit přesně a budeš úplně bez chyby.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.8. 2015
Příspěvků: 475 | Témat: 9

28.02 2016 13:23


Pokud pridavas ke spotrebici (mysleno zarovce) paralelne dalsi spotrebice (at uz rezistory nebo dalsi zarovky), tak se pro tu puvodni zarovku nic nemeni, meni se jen odber proudu v tom obvodu (odber roste), kdyz dosahnes moc nizkeho odporu, bude to mit vetsi odber nez s puvodni zarovkou. Kdyz to prepisknes moc mohlo by to teoreticky dopadnout tak, ze to jednotka vyhonoti jako zkrat a zarovku odpoji nebo se spali pojistka, nic jineho by hrozit nemelo.
Nemelo by to (ty odpory) topit vic nez puvodni zarovka. Zkus na to sahnout, jak to topi,pokud je to varici moc, vymen za rezistor s vetsi wattazi nebo jich dej vic paralelne, jak bylo vysvetlovano vyse.
Naposledy upravil Ladin dne 28.02 2016 15:36, celkově upraveno 1 krát. (0% původního příspěvku)
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.8. 2015
Příspěvků: 475 | Témat: 9

28.02 2016 13:56


Podivej jak maji to CAN BUS resene na tech parkovackach, je v miste patice paralelne asi 2 x 5 miniaturnich rezistoru o treba 0,2 W (nebo kolik muzou mit), ale vysledny odpor zarovky je stale moc velky na oblbnuti jednotky, mely by tam tech odporu dat vice, aby se doshlo mensiho odporu nebo stejne, ale o nizsim odporu, ale s tim je spojen problem, ze by musely mit vetsi wattaz, coz je pri jejich rozmerech nemozne, s wattazi rostou i naroky na rozmer rezistoru (musi byt schopen nejak to vznikle teplo odvest).
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.8. 2015
Příspěvků: 475 | Témat: 9

28.02 2016 15:45


Přidávám slíbené fotky.
nahoru

sponzor





28.02 2016 15:45


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.8. 2015
Příspěvků: 475 | Témat: 9

28.02 2016 15:50


Takže prasklá denní nebo parkovačka je odlišená jinou hláškou, pokud má u tvého auta vliv výměna žárovky parkovačce na hlásku o prasklé žárovce v denním světle musíš tam mít nějaké chybné zapojení. Na parkovačku jde modrý vodič, na denní žlutý a hnědý je společná kostra.
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 30.12. 2010
Příspěvků: 14651 | Témat: 52

28.02 2016 16:19


Tak jsem se celý odpoledne vrtal ve světlech a zjisil jsem že vlivem vlhka mi totálně zaoxidovaly ty přidaný objímky k parkovačkám a jedna LED* CB co v nich byla taky umřela. Tak jsem se s nadějí že krásně vytáhnu parkovačky ven pěkně spálil a u levýho světla mi nešla ven a když už jsem ji teda násilím a sikovkama za kabely vytrhnul tak mi z objímky vypadla LED* žárovka do světla.No tak nárazník dolů a světlo ven.Místo druhých objímek k parkovačkám přišly na řadu ty 5W odpory a míto odporů na denní jsou pod kapotou vyvěšený žárovky 21W v objímkách.Zatím je po chybách.Uvidím zítra ráno až bude studenej start.

Ještě musím vyřešit ty zadní koncový jak je zapnu jen se zapnutejma klíčema tak to hlásí v pátejch dveřích buď levý nebo někdy obě naráz.Jsou tam ty krabky od dectane ale ani třetí světla i skrabičkama to prostě jen se zapnutým zapalováním nepoberou a hlásí prasklou žárovku a stává se že když nastartuju se zapnutejma světlama tak to i ř.j. vypne. Musím světla vypnout a vypnout motor pak nastartovat a zase zapnout světla pak to vždy funguje bezchybně.
Naposledy upravil áček dne 28.02 2016 16:42, celkově upraveno 1 krát. (0% původního příspěvku)
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.8. 2015
Příspěvků: 475 | Témat: 9

28.02 2016 16:35


Ještě k této problematice LED* žárovek, co tu nyní řešíme je problematika týkající se novějších vozidel, která si hlídají odběry jednotlivých žárovek a na základě nižšího nebo nulového odběru příslušnou žárovku vyhodnotí jako chybu, která se projeví hláškou na přístrojové desce o prasklé konkrétní žárovce. Pokud tedy u takového auta vyměníte klasickou žárovku za LED* žárovku, která má třeba 10x menší odpor (tj. 10 nižší odběr proudu), projeví se to onou chybovou hláškou. Poté je zapotřebí poradit si přidáním rezistoru nebo jiného spotřebiče (např. žárovky) paralelně k LED* žárovce za účelem snížení odporu obvodu a tím pádem zvýšení odběru proudu, aby nám jednotka zbaštila, že je vše v pořádku.
Zlatá auta, která toto nemají, kde výměna žárovky za LED* nepřináší, krom dodržení správné polarity (LED* je polovodič a vede jen v jednom směru), žádné jiné úskalí.
A teď vám zamotám hlavy ještě víc. Další problém je v LED* žárovkách samotných, který se projeví u všech vozidel, nehledě na kontrolu prasklé žárovky. Problém spočívá v tom, že výrobci těchto žárovek neumí nebo nechtějí umět určit správný předřadný rezistor k LED* diodám samotným. LED* dioda je polovodič a potřebuje regulovat protékající proud buďto zmíněným předřadným rezistorem nebo nějakým elektronickým obvodem. LED* dioda bez regulace proudu okamžitě shoří a je po ní. Výrobci zkrátka počítají s napájením 12V jenže ono je v praxi vyšší, což má za následek, že LED* dioda je přetěžovaná (svítí např. na 110%), což je na úkor její životnosti a je otázkou krátké chvíle, než odejde, toto se projeví nejprve jejím blikáním, kdy později zhasne úplně. Domníval jsem se, že ti co to vyrábí, se již ponaučili a počítají s větším napětím než 12V, ale opak je pravdou, teď mi začala jedna parkovačka blikat. Daleko lepší by bylo, navýšit předřadný rezistor, aby LED* dioda svítila třeba jen na 80%, potom by to auto přežila. Když LED* žárovky začínaly, dávaly se k nim kvůli regulaci proudu pouze do série předřadné rezistory, z uvedeného důvodu velice rychle odcházely, tak jsem je zavrhl a občas je si nějakou (zejména sulfitku do interiéru nebo osvětlení SPZ) vyrobil sám, hodnoty rezistorů jsem si na rozdíl od Číňanů vypočítal dobře a svítí mi to dodnes. Dnešní již modernější LED* žárovky mají již místo rezistorů nějakou elektroniku, ale problém je stále stejný. Řešení tohoto problému je v našem případě přidat do obvodku, krom paralelního rezistoru kvůli ochc*ní jednotky ještě další rezistor do série s LED* žárovkou, to mi přijede už hrozné sr*ní. Proč tohle nyní rozebírám je fakt, že když jsem šel dnes nafotit ty světla, zjistil jsem, že mi pravá parkovačka bliká, měl jsem náhradní, tak jsem jí vyměnil, jestli budu mít chuť, tak zkusím ještě laborovat s předřadnými rezistory, ale jestli mě to nas*re, tak tam jdou žárovky.
Ještě abych se vyjádřil k tomu, že vám to hodí chybu o prasklé žárovce jen občas nebo jen „na začátku“. Domnívám se, že jste s hodnotou odporu obvodu (myšleno celkový odpor LED* žárovky s přidanými paralelními rezistory) těsně „na hraně“, dejme tomu na oněch zjištěných cca 16 Ω. Na odběr proudu má vliv nejen odpor obvodu, který se může měnit v závislosti na teplotě, ale současně i na výši napájecího napětí. Jednoduše řečeno, při vypnutém motoru to napájím třeba jen 11,9 V, když nastartuji je tam 14,3 V, vzroste odběr proudu a je po chybové hlášce, nebo „za studena“ mají rezistory popř. další součástky jiný odpor, než když se po chvíli napájení „zahřejí“. Když nemám odpor obvodu u této „hraniční“ hodnoty, nemají výkyvy těchto veličin absolutně vliv, protože je odběr proudu stále dostatečně velký. Netvrdím, že musím mít pravdu, ale toto se mi jeví jako logické vysvětlení.
Naposledy upravil Ladin dne 28.02 2016 16:52, celkově upraveno 2 krát. (0% původního příspěvku)
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.8. 2015
Příspěvků: 475 | Témat: 9

28.02 2016 16:45


Koukám, že zatím co jsem datloval to slohové cvičení, áček přidal příspěvek. V podstatě najdeš odpověď (mojí domněnku) v posledním odstavci. Já mám také koncová od Dectane. Jenže jsem v nich ledky kompletně překopal, dal jsem tam výkonnější, zvýšil jsem odběr a oddálil se od toho, jak to nazývám „hraniční“. Co jsem však nepředělával, vzhledem k tomu, že jsem to nepovažoval za nutné, jsou mlhovky, kolikrát je za provoz auta zapnu ne. Ale ejhle, když zapnu mlhovku při vypnutém motoru (což v provozu nenastane), tak to hlásí chybu (nižší napájecí napětí = menší odběr proudu), při nastartovaném motoru je pokoj. U těch Dectane lamp je ještě jeden problém spočívající v konektorech u paralelních rezistorů, které jsou mino lampy, rádi totiž oxidují, vlivem tohoto se hodnota výsledného odporu obvodu zvyšuje, až se spoj úplně přeruší a rezistor odpojí (jako by tam nebyl), řešení je zabezpečit to proti oxidaci, já to pro zatím očistil a namazal nějakou vazelínou, pokud to nepomůže, konektory ucvakám, připájím to natvrdo a zaizoluju třeba smršťovačkou.
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 30.12. 2010
Příspěvků: 14651 | Témat: 52

28.02 2016 16:55


Tyhle konektory jsem po první zkušenosti a po reklamaci pěkně naimpregnoval proti vlhku a i u těch posledních jsou trošku jiný něž máš ty ty jsem měl dvoje ale bohužel tam byl problém že to pohasínalo a blikalo. Tak šly pá pá a vzal jsem dražší.Ty fungují parádně ale je problém s tím zapnutím.
Dalo by se to ochcat tím automatickým modulem na spínání světel.
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Ale problém je jak to zapojit aby ve dne svítila jen světla pro denní svícení a fungovalo to pouze když už světla ovládá Světelný senzor* případně pokud bych rozsvítil vypínačem a za tmy nastartoval aby to automaticky rozvítilo až po nastartování.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.8. 2015
Příspěvků: 475 | Témat: 9

28.02 2016 17:01


Myslím si, že jednoduché řešení spočívá ve zvýšení odběru proudu snížením hodnoty odporu obvodu, tj. přidat paralelně zátěž (rezistor nebo žárovku) a musí být po problému. Nemám (v současné době) žádný problém s nějakými hláškami a to mám všude LED*, krom bočních a předních blinkrů a dále xenonů v přeních světlech (jinak vše vyměněno i v interiéru).
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email