Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 29 března 2024
Celkem je zde 537 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Paliboron
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 5
Uživatelů celkem: 48 393
Online návštěvníků
Návštěvníků: 534
Uživatelů: 3
Celkem: 537

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

06.12 2014 20:36


Pánové jaké je správné dobíjeci napětí alternátoru? Repasoval sem altenátor Valeo 90A, nové ložiska, nové uhlíky, nové sběrací kroužky rotoru. Obojí vinutí v pořádku. Regulátor odzkoušen na laboratorním zdroji a odbudí při 14,5V.

Po nastartování motoru, když je všechno studené, je napětí přímo na svorce alternátoru B+ a jeho kostře 14,4V. Bez světel. Na baterce 14,3V bez světel. Se světly napětí na altíku drží, na baterce 14,2V.

No jenže jak se alternátor pomalu ohřívá od motoru, tak na něm napětí klesá. Tak sem začal měřit kde co jak přesně:

B+ vs. kostra alt. = bez světel 14,00V / se světly 13,97V
B+ vs. mínus pól baterie = bez světel 14,00V / se světly 13,95V
Na baterce = bez světel 13,9V / se světly 13,75V

Odpor B+ vs. plus pól baterie = 0,0ohm
Odpor kostra altíku vs. mínus pól baterie = 0,0ohm

1. nechápu ten úbytek napětí na baterce
2. nechápu ten pokles napětí po zahřátí - je to bug a nebo feature?

Mám natáhnout ještě jeden kabel od B+ na plus pól baterie?

Předchozí alternátor se choval vlastně úplně stejně. Pořád mám nějak uložené v hlavě, že by pro správné dobití baterie mělo napětí být 14-14,4V. Pokud je tohle u A4 B5 standart tak mě hřeje, že mám aspoň ten altík zrepasovaný.
nahoru

sponzor





06.12 2014 20:36


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 3.2. 2009
Příspěvků: 10908 | Témat: 71

06.12 2014 20:51


Tenhle efekt přičítáš teplotě alternátoru a ono je to dáno charakteristikou nabíjení podle stavu nabití akumulátoru. Kdyby tam nebyla, došlo by k přebití a likvidaci baterky
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.8. 2012
Příspěvků: 1607 | Témat: 39

06.12 2014 21:06


1/tak predevsim kolego, pobavilo mereni odporu

dost pochybuju ze na seriozni mereni mas vybaveni (nemam ho ani ja,ani nikdo koho znam). odpor kabelu mezi B+ a baterkou je takoveho prurezu, ze realny odpor se bude pohybovat pod rozlisovaci schopnosti pouziteho meridla. odpor bude radove kolem 0,001ohm. mereni takovych odporu se nedela merenim odporu,ale naopak merenim ubytku napeti pri dannem mericim proudu (radove stovky A). vysledek ohm = U/I. to jen pro zasveceni do problematiky.

2/alternator se ohriva od motoru malo, predevsim se ohriva sam od sebe. dost pozorovatelne na TDI*, kdy po nastartovani bezi dozhaveni,a alternator je behem par minut dost horky, coz motor nikoli.

3/napeti na teplem alternatoru klesa, žáno, protože odpor vodice resp medi roste s teplotou. vyhodne, v zime dobiji "vic", v lete kdyz ma altik tropicke teploty, dobiji mene. ostatne to je charakteristika beznych olovenych baterii, kdy se s teplotou elektrolytu meni koncove nabijeci napeti (se vzrustaciji teplotou se snizuje napeti).(alternatory bosch maji teplotni kompenzaci tohoto)

4/tvuj mereny ubytek pri zatezi mereni na alt/na baterce me dela cca 0,25V, coz je asi +/- v norme. neco podobneho jsem resil i ja. problem je v tom,ze kabel od alt nejde primo na baterku,ale jde na svorku 30 starteru a pak az nahoru na baterku. vyresil jsem to tak,ze jsem ho od starteru odmontoval a pripojil primo na baterku. delka sedi.zlepseni nastalo.

5/tvuj alternator vehlasne svetove znacky Valeo jsi ani nemel repasovat,ale nekomu venovat (pripadne zaplatit za to ze si ho nestastnik vezme) a radej sehnat bosch. muzu ti rict,ze valeo je ten nejvesti shit co se do audi kdy montoval. celkove ta stavba altiku odpovida beznym kvalitam francouzke provincie. demontaz regulatoru na aute-nemozna (bosch ano), diodovy blok spatne chlazeny, vinuti rotoru dost casto prerusene a jine radosti. nehlede na ceny dilu...a to co popisujes, ze reguluje jen na cca 14,00V je proste vlastnost. jedna B5 me s tim tak potrapila, ze vim o cem mluvim. po nasazeni bosche jede na 14,35V (kdyz na to ma kapacitu).

6/jen dodatek k mereni napeti. je jasne,ze alternator reguluje na koncove napeti zmerene na svorce B+. tam je referencni pripoj pro regler. idealnim resenim by bylo, kdyby mel jeste jeden pripoj, prave pro ref. regleru primo z baterie.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

06.12 2014 21:16


ad 1) jasně, chápu, přes DMM je to hodně orientační. Byl sem ale líný tahat dolů lab zdroj a měřit skutečné napětí mezi svorkami když by kabelem tekl proud 1A (1mV = 1mOhm). Ale proč tě to pobavilo, to nechápu.

ad ostatní) lab zdrojem sem "měřil" odpor vinutí statoru a byl všude stejný. Rotor měl vinuté nepřerušené a nikde zkrat na kostru. Diody v bloku OK aspoň podle proměření. Jinak díky, natáhnu si ještě kabel přímo z B+ na (+) baterie.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.8. 2012
Příspěvků: 1607 | Témat: 39

06.12 2014 21:22


Nakadah (06.12 2014 21:16) orig :
ad 1) jasně, chápu, přes DMM je to hodně orientační. Byl sem ale líný tahat dolů lab zdroj a měřit skutečné napětí mezi svorkami když by kabelem tekl proud 1A (1mV = 1mOhm). Ale proč tě to pobavilo, to nechápu.

ad ostatní) lab zdrojem sem "měřil" odpor vinutí statoru a byl všude stejný. Rotor měl vinuté nepřerušené a nikde zkrat na kostru. Diody v bloku OK aspoň podle proměření. Jinak díky, natáhnu si ještě kabel přímo z B+ na (+) baterie.


pobavilo to mereni prave DMM, kdy tak male odpory proste nezmeri, nehlede na to, ze jen merici hroty maji slusnych 0,10 ohm.

mereni takoveho kabelu, myslim ze je to 25mm2, proudem 1A je k prdu. prukazne mereni by bylo nejmene 50A, nejlepe tak 100A abys vubec nameril nejake ty mV. skus ti to spocitat laskave.

odpor vinuti statoru merit nemusis. jeste jsem nevidel altik, ktery by mel preruseny stator. na to aby prohorela cu zila cca 4mm2 to by musel byt jiny fičák. pokud je vinuti spalene cerne a oloupane lakovani, tak je jasne ze je mezizavitovy zkrat. toto ti stejne zadne mereni odporu neodhali,ale mereni indukcnosti.

jasne ze rotor nemas preruseny,jinak by ti to nedobijelo vubec. to byla jen ilustrace, ze u valeo je to takovy kolorit znacky.

tvuj altik nema zadnou vadu (jinak by nedobijel vubec), az na to ze je to Valeo. urazelo by me mit v nemeckem aute francouzky altik

jdes na vsecko moc vedecky,a pritom to zadna veda neni.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

06.12 2014 21:29


No jo, já vím,slyším trávu růst. Tak díky za rady.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.8. 2012
Příspěvků: 1607 | Témat: 39

06.12 2014 21:29


jeste se vratim k tomuto : Regulátor odzkoušen na laboratorním zdroji a odbudí při 14,5V.

to je jen teorie a matrix. praxe je takova,ze regulace v alt je slozitejsi a taky ten dej trva nejakou dobu. nejakou dobu trva nez se civka v rotoru nasyti a zase odsyti. kdyz alt DAS* na stolici a zatez mu DAS* cca 5A. bude davat 14,50V. kdyz mu DAS* zatez 50A, tak uz jen 14,0V (samozrejme se bavime o konkretnim 90A a pri dostatecnych otackach)
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

06.12 2014 21:37


Jasně, abych to odzkoušel pořádně, musel bych ten altík odvézt někomu kdo by ho vyzkoušel na zkušební stolici. U toho reglu mi šlo jen o to zkusit, jestli funguje. Při 14,5V žárovka zhasla.
nahoru

sponzor





06.12 2014 21:37


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.8. 2012
Příspěvků: 1607 | Témat: 39

06.12 2014 21:41


sezen si bosche, nejlepe z TDI* ma 120A. ten fakt neutahas. nebo touareg/phaeton/A8 150/180A
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.8. 2012
Příspěvků: 1607 | Témat: 39

06.12 2014 21:48


a jeste odbocim k tvym nekoncicim pataliim s klapkou,adaptaceni atd. sezen si RJ z novsiho modelu (ne face) treba 1998/1998 i s paticema a prepinuj. budes prekvapeny,jak motor ozije, posloucha na povel plynu, je tissi, spotreba nizsi atd. same vyhody. jen ta prace s tim. ty mas starou "cihlu" motronica. ty novsi maji mnohem lepsi a rychlesi vypocty a je tak sakra znat.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik


Registrace: 4.12. 2007
Příspěvků: 6969 | Témat: 177

07.12 2014 6:36


Nakadah: Manželčin megan,altík Valeo.Studený se světly 14,2V,zahřátý jízdou se světly 13,7V..Mám v autě malý digi voltmetr,tak to sleduju i za jízdy.Taky mě to bylo divné,ale po přečtení vysvětlení od Tondy je to o.k
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

07.12 2014 10:09


Toona> fakt diky za rady. Zkusim vyhledove sehnat altik Bosch 120A (058 903 016C). Zatim tam natahnu dalsi kabel, dva sou lepsi nez jeden

Sehnat novejsi jednotku vubec neni problem, ale problem jsou ty konektory. A nevim jestli bych si na prepinovani troufl. Krom toho novejsi modely mely menitelnou delku sani a beztak i stavitelny napinak retezu mezi vackami. Urcite by jednotka psala chyby, ze nedokaze ovladat tyhle aktuatory (protoze ja je tam nemam). To bych se musel asi domluvit s tebou, pokud by si byl ochoten to udelat.

Akorat nevim jestli bych docenil vyhody novejsiho Motronicu, protoze ja mam v aute ECU* dve. Jezdim na LPG*. Davku plynu si plynova ECU* ridi podle MAP, TPS a lambdy. ECU* motoru tady vlastne pak jen ridi zazeh, predstih a stabilizaci volnobehu. Jooo kdybych mel sekvencni LPG* tak to by bylo neco jineho. Ale mam kontinuelni system.

novon> no takze to neni chyba nybrz vlastnost, sem klidnej kdyz vim ze to neni zavada.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik


Registrace: 4.12. 2007
Příspěvků: 6969 | Témat: 177

07.12 2014 12:36


Nakadah: Já si tam právě přidal ten voltmetřík,protože už nás alternator v meganu vypekl..Když byl zahřátý,tak nedobíjel na volnoběh vůbec!A tak žena jednou čekala ve frontě u LPG* pumpy,před ní byly 4 auta,měla nastartováno+zapnuté světla..No a když došla na řadu,tak sice natankovala,ale už nenastartovala..Světla,ventilátor a motor stačily za tu dobu čekání vycucat baterku..Jak jsem zjistil kolik vyjde repas toho konkrétního altíku Valeo,tak jsem raději koupil za 500 kč jiný na vrakáči..
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

07.12 2014 14:55


novon> vsak ja taky koupil na vrakaci akorat ze kdyz sem ho rozebral tak jsem usoudil ze ho tam nema cenu vubec montovat bez repase. Nakoupil sem dily, vyrobil si stahovak na zadni lozisko a zmakl to sam. Na tomhle konkretnim typu to celkem nic nebylo.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

13.12 2014 19:00


Takze sem primo ze svorky B+ natahl kabel CGZ25 (25mm2) ke plus polu baterky a ten stejny kabel sem natahl od bloku motoru k minus polu baterky. Sem na 13,95V na baterce se svetly. Vic z toho s timhle altikem nedostanu.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik


Registrace: 4.12. 2007
Příspěvků: 6969 | Témat: 177

13.12 2014 20:13


Nak: Však to je v poho,ne?Mě by se taky hodil silnější altík,aspoň 90A...mám 70A.
nahoru

sponzor





13.12 2014 20:13


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 12720 | Témat: 228

13.12 2014 21:11


a) laboratorni testovani alternatoru na prazdno bo nejakem pseudo spotrebici je opravdu k nicemu...toto nejsou realne podminky, viz treba bod d)

b) auto nema supravodice, tudiz nejake zraty vznikaji a toto je si myslim v norme,

ani toto neni vedeno polovodicem, u ktereho odpor s teplotou klesa, nybrz naopak, roste, zaklady fyziky ze 7 tridy, jak psal lisak (jste nikdy nezahrivali drat s fyzikarem?)..http://fyzika.jreichl.com/main.article/view/242-zavislost-odporu-kovoveho-vodice-na-teplote

c) hodne zalezi na chovani baterie, jeji kondici, nabiti..na me A4 kdyz je baterie podbita, je dlouho na alternatoru 12 V, dokud se to casem nesrovna

d) s rostouci teplotou taky rostou kompresni pomery valcu motoru, pokud se nejaky valec ulejva diky nizssimu kompresnimu pomeru, roste rozkmit stridave slozky alternatoru (diky zmene uhlove rychlosti pistu a rozbalancovani motoru), coz obycejny voltmetr bez tru rms muze vyhodnotit jako nizssi/vyzssi napeti napeti v radech 0.neco...

ad valeo, vse co je valeo stoji za starou backoru a je jedno, zda to jsou svetla, VN trafa, altec, ci RJ do auta...
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

13.12 2014 21:43


novon> no jak psal toona, pristi rok se mrknu po Boschaku 120A. Tenhle Valeo fakt stoji za starou backoru. Natahnout kabel od altiku sice vypada na snadnou praci, a taky by to mela byt snadna prace. Jenze dneska se mi pri tom posralo vsechno co slo, takze kdyby me nekdo natacel byl by z toho LAKATOS II.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.8. 2015
Příspěvků: 475 | Témat: 9

04.03 2017 10:28


Nebudu zakládat nové téma. Nevěděl by někdo náhodou, zda se dá někde v interiéru chytit kabel, kde se objeví napájecí napětí +12V, když je motor v chodu?
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 27.4. 2008
Příspěvků: 2655 | Témat: 171

04.03 2017 10:33


Jeden by mal ist do palubnej dosky a myslím že je žlto čierny ale budeš musieť premerať.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

04.03 2017 10:37


Napětí s motorem v chodu to nevím. Spíše najdeš kabel kde se objeví napětí po zapnutí zapalování.

Taková aplikace se obvykle řeší krabičkou, která zapne výstup 12V když zjistí zvýšení napětí v palubní síti nad řekněme 13V a něco. Tj je v běhu alternátor a motor taky že...

Jako když se do starších aut dodatečně montovalo denní svícení - aby se po nastartování zapnuly potkávací světla.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.8. 2015
Příspěvků: 475 | Témat: 9

04.03 2017 12:34


Děkuji za rychlé odpovědi. Zkusím hledat. S tím dobíjecím napětím to není vubec špatný nápad.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

04.03 2017 13:18


Ono se to dá buď postavit - operační zesilovač zapojený jako komparátor + dělič napětí z rezistorů, potenciometr na nastavení při jakém napětí sepnout a nějaký mosFET tranzistor co pak sepne těch "12V" na výstup.

A nebo to koupit hotové. S gůglem najdeš.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.8. 2015
Příspěvků: 475 | Témat: 9

04.03 2017 19:35


Potřebuji indikovat běžící motor. Tahat kabel až od altíku do interiéru se mi nechce. To cos popsal dává smysl a zamlouvá se mi to, už jsem trochu googlil. Hotové je to za 3 až 4 kila plus pošta, když si to postavím sám, jsem tam do půl kila. Nějaké osvědčené jednoduché schéma nemáš?
nahoru

sponzor





04.03 2017 19:35


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

04.03 2017 20:09


Hele použil bych jednoduché zapojení s TL071...
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


Bude to chtít trošku asi doladit hodnoty součástek, ale to základní tam je.
Zenerka s rezistorem tvoří napěťovou referenci, zbytek rezistorů s trimrem pak stavitelný napěťový dělič. Když bude na pinu 3. napětí vyšší než na pinu 2. tak se ti překlopí výstup na pinu 6. na kladnou hodnotu a můžeš tím sepnout tranzistor, ideálně nějaký FET.

Tišták můžes použít tady tento
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
- stačí jenom osadit jiné součástky (místo termistoru dáš zenerku). Jo a pokud tam dáš FET tak nezapomeň na "vypínací" rezistor mezi G a S.

Ten Pandatronácký obvod mám vyzkoušený, i když jako hysterezní regulátor ventilátoru. Ale funguje jak má.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.8. 2015
Příspěvků: 475 | Témat: 9

05.03 2017 21:03


Ty a tohle se mi líbí. Díkes. S tím už si nějak poradím. Potřebuji spínat kostru relátku, to je cca 200 mA, na to bude stačit třeba BC337, ale možná tam dám místo tranzistoru spíše tyristor, aby to zůstalo sepnuté dokud se neodpojí napájení (nevypne klíček).
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 4.10. 2015
Příspěvků: 72 | Témat: 5

25.10 2019 4:09


Ahoj, navážu na téma: od začátku co auto mám, tak mám problém se slabším dobíjením na volnoběh ( 750 ot. asi ), pokud je vyšší odběr (spustí se druhá vrtule, nebo dálkový světla + topení + výhřev zadního okna - zkrátka vyšší odběr a nezáleží co to konkrétně je) tak dobíjení klesne klidně až na 13.6 V. Když jen svítím potkávačkama a nic dalšího, tak 14 V. Měřeno po zahřátí na baterce, budík ukazuje také tak.
Další případ jsou elektrický okna. Když okno jede nahoru / dolu, vše ok, ale když ho chci posunout až "za doraz" tak dobíjení klesne na moment až někam k 13.4 V, dělají to obě naprosto stejně
Pokud přidám na cca 1500 ot, je po problému.

Jinak vlastně všechna výbava funguje, startuje hned i když auto stálo 14 dní, baterka se teda samovolně nevybíjí

baterka nová, 72Ah, nic se nezměnilo
alternátor Bosch 120A taky nový (předtím tam byl taky Bosch 120A, než začal zlobit a byla nutná výměna, bylo to stejné jako teď)
odtoky v torpédu jsou čisté, žádný bordel ani voda se tam nedrží
řemen je napnutý

pojistky, panel s relé i vnitřek krabičky s ECU* vypadají na pohled jako by to právě vyjelo z fabriky. Jediný co mi přišlo od pohledu horší, tak kabely k výhřevu trysek ostřiku co vedou pod stěračema. Vymetl jsem odtud asi hrst bordelu.
Vyndal jsem pojistky pro stěrače, výhřev trysek, rádio a navigaci, žádná změna
Tudy co vede ten kabel k výhřevu trysek vede i + kabel od baterky dovnitř auta.
Takže jsem natáhl další kabel od + baterky na svorku 30 u relé panelu, ale nic se tím nezměnilo.

kontroloval jsem země proti baterce:
motor (ok, ale viz dále)
přepážka (zem pod expanzkou byla trochu zoxidovaná, očistil jsem + kontaktol, žádná změna, ostatní ok)
propojovací kabel k nosníku (poblíž alternátoru) - jeden konec trochu zoxidovaný, očistil jsem, druhý konec (na nosníku) se mi nepovedlo povolit, tak jenom prolit kontaktolem
dvě země na spodní části A sloupku u řidiče, ok

když byl větší odběr a napětí mezi + a - baterky bylo 13.6V, napětí mezi + baterky a motorem bylo 13.7V, tzn motor měl "lepší" zem o 0.1V. Tenhle rozdíl roste se zátěží - pokud běží jen motor, je to 0.01V

natáhl jsem kabel od + alternátoru na + baterky
přidal jsem kabel od kostry alternátoru na motor, odtud na zem pod expanzkou, odtud na - pól baterky
a opět se nezměnilo nic
čekal bych, že když takhle dodatečně propojím země, bude i při zátěži zem na motoru stejná jako na baterce, ale bylo to opět jako výše, uniká mi něco zásadního?

poslední pokus byl nechat to běžet s větším odběrem cca čtvrt hodiny a kontrolovat jestli se nějaký kabel nezačne hřát, ale nic jsem neobjevil.

Dál už netuším, nenapadá vás co dál zkusit ?
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

25.10 2019 6:46


Řešením je menší řemenice alternátoru, aby jsi ho i na volnoběh vyhnal na vyšší otáčky. Zkus si sehnat graf výkonu toho alternátoru v závislosti na otáčkách, z toho to uvidíš.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 4.10. 2015
Příspěvků: 72 | Témat: 5

25.10 2019 12:43


Díky za nápad.
Graf alternátoru jsem hledal, ale zatím neúspěšně.
Změřím průměr řemenice alternátoru, jestli tam není nějaká větší z něčeho jiného.
Předpokládám že na samotné řemenici se jinak nemá moc co porouchat, podle etky to vypadá, že benzínová V6 nemá volnoběžku?

Nevíte prosím někdo průměr řemenice alternátoru pro 2.4 / 2.8 V6 30v ?
Stejně tak nemohl by prosím někdo změřit průměr řemenice na klice pro tenhle motor? Jestli tam někdo nedal o něco menší než má být a tím pádem celý řemen jde pomaleji než by měl?

Díky
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

25.10 2019 12:55


Mám taky Bosch 120A respektive AS-PL refurbish a nemá volnoběžku. Dělá se jak s volnoběžkou tak bez. Nicméně těch 14V se snaží držet pořád, i na volnoběh. Ach jaká změna po letech provozu s Valeem 90A, ten si to reguloval i podle teploty. V létě klidně jen 13,4V.

Novou, menší řemenici ti šikovný soustružník utočí podle staré.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email