Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 29 března 2024
Celkem je zde 263 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Paliboron
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 5
Uživatelů celkem: 48 393
Online návštěvníků
Návštěvníků: 262
Uživatelů: 1
Celkem: 263

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

27.04 2014 22:09


Zdravím, jsem tady nový tak snad nikoho nenaštvu založením možná duplicitního vlákna.
Podotýkám že jsem prošmejdil toto fórum pomocí funkce hledat, ale tak nějak sem vyřadil známé možnosti problému.

Stal sem se majitelem A4 Avant B5 1,8 20V s LPG*. Motor šlape jak má, ale problém je jeho volnoběh. Prošlápnu plyn, otáčky spadnou zpět na volnoběh (cca 800-900), ale hned spadnou na asi 500 a zase vyleti nahoru zpět k 800-900. Pak to zase ještě jednou mírně spadne a dál už to nějak +-50rpm drží, ale je cítit že to nepracuje pravidelně. Dělá to jak na benzín tak i na LPG*.

Ten problém skoro zmizí pokud zapnu klimatizaci, spadne to možná jen nepatrně po prošlápnutí. Za studena motor nějakou tu minutu drží 1200rpm a při prošlápnutí plynu to taky nepadá. Drží pořád těch 1200rpm.

Ve VIS 3.0 jsem si našel věci které prověřit VAGem a zkontroloval sem je:
1. váha vzduchu pracuje jak má - dokonce sem ji vyndal a vyčistil pomocí IPA (byla jen malinko špinavá)
2. potenciometr škrtící klapky pracuje jak má a ukazuje hodnoty tak jak by podle VISu měl.
3. provedl sem výmaz adaptačních hodnot a základní nastavení klapky - vše proběhlo jak mělo. Klapka byla nedávno čistěná.
4. VAG vypisuje sporadickou chybu Lambdy - přerušený obvod. Lambda* je stará asi rok, kabely sem nikde přerušené nenašel. Za chodu motoru lítá hodnota napětí 0-0,775V.
5. hadice odvětrání motoru je zaslepená, protože je prasklá trubka modulu odvětrání. Do té trubky nacpal předchozí majitel molitan aby nešel bordel do motoru. Toto mě čeká jako oprava co nejdřív, ale tudy to falešný vzduch nesaje - jestli to má na chod volnoběhu vliv netuším.
6. prošel sem různé podtlakové hadičky, ale nikde sem nenašel díru nebo nětěsnosti. Každopádně aspoň ty malé hadičky s opletem vyměním za nové.

Za rady předem díky a pokud by někdo věděl kde stáhnout manuál pro tenhle model byl bych vděčný. Odkazy tady na fóru na rapidshare nejsou funkční a manuály co jsem našel jsou jenom na verze 1,8T a nebo pak větší objemy.

díky Nak
nahoru

sponzor





27.04 2014 22:09


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 5.7. 2011
Příspěvků: 572 | Témat: 8

28.04 2014 12:44


Nefunkční odvětrání klikové skříně problém je.I v knize "Jak na to?" je výslovně napsáno,že pro správný chod motoru musí to odvětrání bezvadně fungovat.Druhá věc...jestli máš proměnnou délku sacího potrubí...t.j. plastové sání,tak máš určitě zlomené táhlo ovládání regulační hřídele.Podívej se na téma :"Oprava proměnného sání".Tam je vše podstatné napsáno.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

28.04 2014 17:27


Ne plastové sání nemám. Je to rok 96, sání je ještě hliníkové.
OK opravím odsávání a při té příležitosti zkontroluju převody v klapce (sázel bych i na ošoupaná ozubená kolečka z kvalitního plastu ). Nak
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 24.11. 2012
Příspěvků: 883 | Témat: 70

28.04 2014 19:56


Mám taky B5 předface a měl jsem v háji odvětrávání klikovky a dělalo mi to přesně ty stejný problémy, na křižovatkách jsem měl kolikrát strach jestli nechcípnu. Vyměnil jsem odvětrávání, dal tam to nový z faceliftu (víc vydrží). Problém to vyřešilo, je to rok od výměny a žádnej problém Šel bych přednostně po tom
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

29.04 2014 7:40


Tak to je dobrá zpráva, díky za radu. Je tam prasklý a ulomený kus té trubky tvaru Z. Premýšlel jsem jak se k ní pořádně dostat - bude stačit povolení a vyklopení alternátoru doprava? Nebo je lepší sundat celé sání (zatím nevím přesně jak)? S nasazeným sáním to bude trošku gynekologie. Nak
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 24.11. 2012
Příspěvků: 883 | Témat: 70

29.04 2014 7:46


Dolů se mi ji podařilo dostat i přes sání, ale až se tam bude dávat nová, tak jak říkáš, buď přes alternátor nebo sundat sání, což je sice pracnější, ale pak tam budeš mít volno pro montáž
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

29.04 2014 17:29


Čistě náhodou, nezůstala ti doma někde stará trubka? Stačilo by mi znát jenom ten přední větší průměr, kterým se to strká do modulu odvětrání na motoru. Uvažuju o tom si to doma svařim z nerezu - bude to pevnější a nafurt. Materiál mám, ale tím větším průměrem trubky si nejsem jist a nechce se mi to rozdělávat jenom kvůli poměření trubky. Díky Nak
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

03.05 2014 20:36


Takze probehla vymena odvetravaci "hadice". Vnitrnosti klapky jsou jako nove, prevody bez poskozeni. Jenom sem ji znova vypucoval. Probehlo smazani adaptacnich hodnot a zakladni nastaveni klapky. Na benzin uz to vrci bez zavahani a kolisani. Na plyn to obcas zakolisa a je slyset obcasne vynechani zapalu - obcas to proste udela z vyfuku puf a motor slabe skubne. Na benzin to nic takoveho nedela. Podezrivam svicky, takze ty Brisk Silver DR15YS vyhodim a pujdou tam origo NGK co tam maji byt. Nak
nahoru

sponzor





03.05 2014 20:36


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 24.11. 2012
Příspěvků: 883 | Témat: 70

03.05 2014 22:32


Paráda, takže příčina zdá se stejná
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

08.05 2014 19:50


Tak opet houpeme volnobehem jak na plyn tak na benzin. Pichnul sem si to znova na VAG a opet ta sama chyba tykajici se lambdy a poruchy v el.obvodu (16514 - P0130-35-10 sporadicka). Prolezu jeste vodice, jestli nekde neco neni prerusene. Nicmene hodnota napeti z lambdy mi lita ve VAGU hodne rychle sem a tam, dnes sem videl 0,16-0,98 porad to lita velmi rychle nahoru a dolu - podle me Lambda* funguje.

Jediny co me zarazilo je porad stejna hodnota teploty nasavaneho vzduchu - 19,5°C. Koukam do popisku a je to substituovana nozova hodnota ECU*, ktera znamena ze cidlo G42 je mrtve. Nevi nekdo kde to cidlo najdu?

Auto samotne krome volnobehu problem nema, jede normalne. Teda az na to pocukavani pri brzdeni motorem na 1,2 a 3 rychlostni stupen obcas. Svicky samotne sem jeste nestihl vymenit.

Dalsi zavadu sem objevil nizke napeti altiku - zrejme vadny regulator. Napeti po nahozeni motoru 13,9V a ohrivanim motoru pomalu klesa az na 13,5V. Pri zapnuti svetel jenom 13,3V. No vymena altiku je holt nutna, zitra si skocim na vrakac pro jiny. Nak
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.8. 2012
Příspěvků: 1607 | Témat: 39

09.05 2014 6:52


Nakadah:
Tak opet houpeme volnobehem jak na plyn tak na benzin. Pichnul sem si to znova na VAG a opet ta sama chyba tykajici se lambdy a poruchy v el.obvodu (16514 - P0130-35-10 sporadicka). Prolezu jeste vodice, jestli nekde neco neni prerusene. Nicmene hodnota napeti z lambdy mi lita ve VAGU hodne rychle sem a tam, dnes sem videl 0,16-0,98 porad to lita velmi rychle nahoru a dolu - podle me Lambda* funguje.

Jediny co me zarazilo je porad stejna hodnota teploty nasavaneho vzduchu - 19,5°C. Koukam do popisku a je to substituovana nozova hodnota ECU*, ktera znamena ze cidlo G42 je mrtve. Nevi nekdo kde to cidlo najdu?

Auto samotne krome volnobehu problem nema, jede normalne. Teda az na to pocukavani pri brzdeni motorem na 1,2 a 3 rychlostni stupen obcas. Svicky samotne sem jeste nestihl vymenit.

Dalsi zavadu sem objevil nizke napeti altiku - zrejme vadny regulator. Napeti po nahozeni motoru 13,9V a ohrivanim motoru pomalu klesa az na 13,5V. Pri zapnuti svetel jenom 13,3V. No vymena altiku je holt nutna, zitra si skocim na vrakac pro jiny. Nak


Toto napeti meris vagem nebo primo na baterii? Hodnota je normalni, altik ti funguje spravne. Ve vagu to ukazuje mensi napeti.

Napeti lambdy pises 0,16-0,98. Toto neni normalni, protoze napeti by melo padat az k 0,0V a max. 0,70V. Nekde vzdnika rozdil 0,15-0,20V. Nektere starsi motroniky maji zavadu v obvodu vyhrivani sondy a vypisuje to tuto zavadu. Problem je pak v samotne RJ. Da se to resit.

Svicky brisk nedoporucuju. Dobre jsou bosch nebo ngk.
Jaky to mas rok auta? Aha uz to vidim, 96...takze je to jak pisu. Stary motronic.
Rozestelovane LPG* muze neustale ovlivnovat chod i na benzin, kdy se motronic nauci spatne hodnoty z provozu na LPG*.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

09.05 2014 9:48


Konečně nějaká fundovaná odpověď

Napětí sem měřil VAGem. Když to změřím na baterce tak je to 13,75V naprázdno a 13,6V se světly. Je to málo, má to být 14V do 90A odběru v otáčkách. To moje napětí se otáčkami ani nehne, spíš to ještě klesne když přidám ventilaci naplno nebo ohřev zadního okna. Bude to regulátor, nebo jedna fáze skrz vadnou diodu nejde.

Napětí lambdy se strašně špatně čte, VAG to čte tak 1x za vteřinu, ale napětí lambdy se mění daleko rychleji. Možná sem tam 0,0V zahlídl fakt se to těžko čte. Mám sice doma osciloskop, ale stolní a k autu na parkoviště ho tahat nemám jak.

Na tu závadu s ohřevem Lambda* sondy sem to tipoval - jak se to teda dá řešit? Výměnou ECU*? Dnes si jedu pro jiný alternátor a váhu vzduchu, k jednomu co prodavá stejné auto na ND. Altík si eventuelně zrepasuju a váhu vzduchu prozkouším jestli funguje jak má (jestli šlape čidlo teploty vzduchu G42).

Ono nemá cenu jezdit s LPG* na diagnostiku a řešit ho, dokud auto nejede na benzín tak jak má. Bude tam prostě jiná závada, která s LPG* nemá co dělat. Hlavně nechápu to škubání při brždění motorem, je to jako bych poklepával nohou lehce na plyn - je to vidět i na otáčkoměru jak sebou ručička škube. Servoklapka je uvnitř čistá jako nová, a hodnoty co VAG vypisuje i po základním nastavení jsou v rámci povoleného rozsahu. Nak
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.8. 2012
Příspěvků: 1607 | Témat: 39

09.05 2014 11:50


Nakadah:
Konečně nějaká fundovaná odpověď

Napětí sem měřil VAGem. Když to změřím na baterce tak je to 13,75V naprázdno a 13,6V se světly. Je to málo, má to být 14V do 90A odběru v otáčkách. To moje napětí se otáčkami ani nehne, spíš to ještě klesne když přidám ventilaci naplno nebo ohřev zadního okna. Bude to regulátor, nebo jedna fáze skrz vadnou diodu nejde.

Napětí lambdy se strašně špatně čte, VAG to čte tak 1x za vteřinu, ale napětí lambdy se mění daleko rychleji. Možná sem tam 0,0V zahlídl fakt se to těžko čte. Mám sice doma osciloskop, ale stolní a k autu na parkoviště ho tahat nemám jak.

Na tu závadu s ohřevem Lambda* sondy sem to tipoval - jak se to teda dá řešit? Výměnou ECU*? Dnes si jedu pro jiný alternátor a váhu vzduchu, k jednomu co prodavá stejné auto na ND. Altík si eventuelně zrepasuju a váhu vzduchu prozkouším jestli funguje jak má (jestli šlape čidlo teploty vzduchu G42).

Ono nemá cenu jezdit s LPG* na diagnostiku a řešit ho, dokud auto nejede na benzín tak jak má. Bude tam prostě jiná závada, která s LPG* nemá co dělat. Hlavně nechápu to škubání při brždění motorem, je to jako bych poklepával nohou lehce na plyn - je to vidět i na otáčkoměru jak sebou ručička škube. Servoklapka je uvnitř čistá jako nová, a hodnoty co VAG vypisuje i po základním nastavení jsou v rámci povoleného rozsahu. Nak


ver tomu,ze altik mas na 100% v poradku. tech 14V nameris jen ve velke zime. teplem se stavaji vodice mene pruchozi, roste resistance, zahraty altik da mnohem mene proudu. pripoustim malou moznost, ze nekdy je to napeti mensi diky neorigo regulatoru. s boschem nejsou problemy. mozna to uz nekdy nekdo menil. pokud tam nakuknes,altik nemusis sundavat, a je tam regler bosch, pak nemas co resit. 90A altik takto proste dava. daval tak i me. po vymene za 120A je napeti temer trvale 13,90V.

vag cte na cca 300-400ms a je to dostacujici obvykle. to napeti se tak rychle nemeni, zvlast na tom tvem starem pomalem montronicu. tvoje jednotka je neco jako lampova kalkulačka - ma co delat aby ten motor ukodmidlil. jednotky co se davaly na stejny motor o 4roky pozdeji, to je jina liga, identicky motor jede mnohem lepe diky rychlejsimu a presnejsimu motormanagovani paliva a predstihu.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

09.05 2014 12:40


Aha, zajímavé. Tak tedy problém altík odložím na někdy. Je tam originál Bosch s datem 11/96 - jestli do něj už někdy někdo lezl takhle z venku nepoznám. Eventuelně bych mohl regulátor hacknout diodou...mno uvidíme.

Co si myslíš o vlivu té nouzové hodnoty teploty vzduchu? Váha vzduchu jako taková funguje, na volnoběh je hodnota v pořádku a v otáčkách to roste jak by mělo. Eventuelně to můžu vyzkoušet podle nějakého návodu, jestli ukazuje v zatížení tolik kolik by měla.

Svíčky vyměním za předepsané Bosch F7LTCR, už je mám dnes koupené. To cukání nechápu, začíná to pod 2500rpm a končí když se docukám na 2000rpm. Asi ještě znova shodím sání a prohlédnu i ty spojovací gumy, jestli tam není dírka. Začínám už zoufale přemýšlet nad kdečím. Zlatý Golf II 1.6 EZ Karbec

No a co výměna jednotky za novější? I když, hádám že z roku 98 to asi bude to samé. Nicméně netuším jestli to pak má vliv na Imobilizér* a musí se to nějak spárovat a vůbec jestli bych to zvládl já sám svým obyč VAG kabelem. Díky Nak
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 12720 | Témat: 228

09.05 2014 14:04


300-400 je na lambdu dostacujici? Ale notak..

Stare rj jako tato nemaji toleranci co do casy prepnupni temer zadnou, jejich nastupci muzou mit nekde kolem 120-130 a ty nejnovejsi u dvoubodovek jeste prisnejsi.

Takova Lambda* s 230 tisic na hrbu napr u 4.2 ma nejakych 170 ms, coz ma za nasledek tupejsi chod, spotrebu o litr dva vetsi a jine problemy..

Bych chtel videt, jak s 300-400 ms zakladnou toto odhalis..tam max poznas, ze kmita nekde mezi 0.1-0,9 v plus minus reaguje na chudou/bohatou smes..
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 12720 | Témat: 228

09.05 2014 14:12


Mas pravdu, ze kdo uz ma zkusenost, tak vi kdy mu staci vag podle priznaku, chovani a kdy sahnout po osciloskopu..

Vag ti treba nechytne kyslikove soky, napr diky vypadkum na vstrikovaci..takze vytahnout ho, namerit je to nejmensi

Nicmene pointa je predevsim ta, ze lambada je spotrebak a ma se menit automaticky po stanovenem poctu km (kolem 160-170 tisic)a ne az kdyz jsou problemy..pak to odnasi katy, svicky, spotreba atd

Ale to tomudle narodu nevysvetlis..
nahoru

sponzor





09.05 2014 14:12


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 12720 | Témat: 228

09.05 2014 14:20


Snimac teploty nasavaneho vzduchu je ve vaze podle me a nejde samostatne vymenit..

Skube to i na volnobeh?
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

09.05 2014 14:34


Ano to už jsem zjistil, proto přehodím váhu vzduchu celou. Škube, no prostě poškubává. Člověk sedí v autě a cítí tělem že ten běh motoru prostě není plynulý i když to drží otácky 840-860rpm. Když sem vyměnil hadici odvětrání motoru, tak to na benzín přestalo a motor jel bez houpání a bez poškubávání na volnoběh. I z výfuku se ozývalo jenom pfrrrrrrrrrrrrr. Přepnutím na LPG* to začlo sem tam propad otáček a nepravidelný chod a z výfuku se ozývalo pfffffrr baf pfrrrr baf.

Přehodím svíčky a vyzkouším. Přehodím váhu a vyzkouším. Sundám sání a mrknu na hadici. Jestli sem ji nedal blbě nebo se mi někde nezlomila. A nebo jestli není dírka nebo trhanec v nějaké te gumě co spojuje sání s nátrubky na motoru. Pak se uvidí co dál. Prostě postupně zkusím eliminovat co by to mohlo být.

Auto jako takové jede dobře, šlápnu na plyn a jedeme - klidně to rozparádím až na 210km/h (pššššt). Normálně ale jezdím jako s limuzínou, obvykle nepřekračuju 3000rpm a jedu prostě na pohodu. Nak

PS: Lambáda je rok stará, 160 000km nemá najeto ani omylem. Že nevydrží věčně to bohužel vím. Ale pokud mi ukazuje rychle se měnící hodnoty, tak bych usuzoval že pracuje jak má. Na jiných autem už sem zažil že se to sotva měnilo a nebo ukazovala pořád stejně = mrtvá.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

09.05 2014 21:50


Tak výměna svíček = žádná změna. Ale aspoň se mi povedlo nastavit VAG kabelem na budících nové servisní a inspekční intervaly. Zítra jedu kanibalizovat jednu A4 na ND tak pak uvidíme co dál. Nak
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

10.05 2014 12:31


No, ještě sem trošku přemýšlel, hledal po internetu různé fotografie a prohlížel moje fotky z opravy. Asi všichni znáte sací pumpu na podtlakové hadici k posilovači brzd. Uvnitř je ještě malá venturiho trubice a ta vytváří podtlak v motoru. Na sací trubce před klapkou je takový domek s ventilem, kam ústí odvětrání motoru a do domku pak sací strana té pumpy. Já tam ten ventilek, tu gumovou oranžovou věc vůbec nemám takže si podtlak za klapkou vesele tahá vzduch přes pumpu přímo z hadice sání vzduchu.

Ten ventil má být vlastní pružností a podtlakem zavřený, a pumpa vytváří v motoru podtlak. Pamatuju si, jak sem u jedné Fábie za běhu oddělal nalívací víčko motoru a otáčky okamžitě vyletěly nahoru a blbnuly. No a kdyby náhodou v motoru vznikl přetlak a nestačila to brát pumpa, tak se to odfoukne přes ventil do trubky sání a pryč.

Přikládám ručně kreslené schéma, každý asi pochopí jak sem to myslel. Po obědě to vyzkouším, jestli je moje teorie pravdivá. Nak


Náhled, klikni pro zvětšení.


Uploaded with ImageShack.us



Náhled, klikni pro zvětšení.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 5.7. 2011
Příspěvků: 572 | Témat: 8

10.05 2014 14:08


Ta oranžová "věc" je ta slavná membrána o které se debatuje v tématu
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Už jsem po té membráně trochu pátral a vypadá to,že ji samostatně nelze koupit.Je součástí toho dílu před klapkou....no a ten levný rozhodně nebude
Já ji tam sice ještě mám,ale je taková divně pokroucená a nejsem si jist,jestli funguje správně.Nenapadá mne,jak to zjistit.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

10.05 2014 16:42


Takže - ucpal sem hadici k odsavaní te pumpy, aby to nemohlo sát faleš. Po nahozeni motoru super! Otáčky držely jak měly, nic nehoupalo. Moje radost ale trvala do doby, než se ručička teploměru pohnula z nuly. Pak houpeme a motor nepravidelny chod na volnoběh. Tj. po ohřátí motoru přes 50-60°C.

Zajel sem vyzkoušet jinou váhu vzduchu, 100% v pořádku. Napojil sem ji na svoje auto a jen tak sem VAGem zkusil přečíst jestli bude teplota vzduchu ukazovat realitu. Ne. Opět 19.5°C -> snímač teploty vzduchu prostě není součást váhy vzduchu u tohodle modelu. Váha vzduchu je Hitachi AFH60-10A (037906461B) - 3pin konektor. Nemůžu za boha najít to čidlo G42, ETKA tvrdí že ho mám na sání za klapkou, ale tam já nic nemám. Jsou tam jenom hadice podtlaku posilovače brzd.


Náhled, klikni pro zvětšení.


Dostal sem radu, že by mohlo bý vadné čidlo teploty vzadu na motoru - to 4-pinové (dřív modré, teď zelené - 059919501). Předpokládám že jeden NTC termistor uvnitř je pro budík teploty a druhý NTC termistor pak pro jednotku. Pokud je ten pro jednotku vadný, tak si může myslet že motor je studený, ale Lambda* zase tvrdí něco jiného - tak se to může hádat. Zkusím ho zítra vytáhnout a proměřit, na horkém motoru se nedá dělat nic. Nak
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 12720 | Témat: 228

10.05 2014 22:58


1.8 20V atmosfery jsem delal asi 4-5 historicky a temer pokazde to bylo v podlacich, hadicich na sani, plus u dvou na vaze...nepocitam prusery typu prestavovac, rozvody hozene..

vem si cistic na brzdy, nebo podobny sprej, naloguj si v merenych hodnotach vagu otacky, Lambda* koeficient, delku vstriku nejlepe do grafu a strikej podel sani, vsech tech kolinek, hadice odvetrani kliky (imho ta je temer vzdy ko a zdroj problemu) atd..

pokud se ti nekde hnou pri tom otacky nahoru a nasledne vzapeti zkrati draha vstriku a klesnou otacky zpet (pokud funguje lamba regulace), pak mas problem na hadicich...plus si pro jistotu udelej kontrolu kompresnich tlaku...
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 12720 | Témat: 228

10.05 2014 23:02


to odvetrani kliky (hadic atd), od spoda vymen rovnou, bez laborovani...
nahoru

sponzor





10.05 2014 23:02


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

10.05 2014 23:26


Ty asi nečetl všechno co už sem tady napsal viď? Protože by ses dočetl, že to odvětrání motoru je vyměněné a různé drobné hadičky podtlaku sem taky vyměnil. Studený motor volnoběhem nehoupe, po nahození drží asi 1200rpm a pak to klesne na těch 860rpm a nikam to nepadá ani pro prošlapání plynem. Jak se motor ohřeje nad 50-60°C tak to začne blbnout, motor se potřepává, otáčky pro prošlápnutí plynu nejdřív drží 860rpm, po pár vteřinách spadnou na 500 a zase vylezou nahoru. Pak buď držií nějak samy a nebo to občas zase spadne a vyleze. Na benzín se to chová hůř než na plyn s tím houpáním otáček na volnoběh. Váha vzduchu funguje a je čistá.

Teplotně závislé podtlaky? Může se stát cokoliv, ale je to dost nepravěpodobné. Zítra to rozhodím, překontroluju, proměřím čidla teplot a možná najdu to čidlo teploty nasávaného vzduchu Zkusím i tvůj postup s čističem brzd (a nebo použiju éterový sprej).

Jo co je ta tenká podtlaková hadička co vede někam podél hadic Klimatizace* do interiéru auta k palubovce? Je vidět shora, kousek vlevo od posilovače brzd nahoře - jdou dvě hadice klimy k výparníku a mezi nima podtlaková hadička. Nevím co to je zač. Nak
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 12720 | Témat: 228

11.05 2014 0:14


ne teplotne zavisle podlaky )) jde o to, ze s rostouci teplotou motoru ti jednak nabiha Lambda* regulace (RJ nahradi staticke hodnoty dynamickymi), druhak snizuje se postupne davka vstrikovaneho paliva, meni kompresni tlaky diky teplotnim vlastnostem motoru atd, proto se motory chovaji jinak za studena, jinak za tepla v pripade problemu tohoto razu, at uz proto, ze RJ nestiha kompenzovat/adaptovat smes v ramci mezi tolerance, nebo proto, ze pracuje s falesnou hodnotou/promenou (typicky treba vaha vzduchu pri falesnem vzduchu, nebo lambde, ktera meri falesny vzduch z rupleho svodu)

ad snimac teploty nasavaneho vzduchu, nemyslim si, ze to bude tim, nahradni teplota plus minus respektuje aktualni podminky. snimace teploty vody atd beru jako samozrejmost, ze jsou prekontrolovane.

zaklad jsou logy (vaha, delka vstriku/mnozstvi paliva, signal lambdy atd), porovnat je nejlepe se stejnym motorem/managementem za stejnych podminek..mereno vzdy v rezimu benzin, teprve az kdyz motor jde jak ma na beznzin, resi se LPG*!!!

osobne ti radim, zamer se opravdu na falesny vzduch:) ..jinak na vaze na VO by melo byt plus minus 1.3V, jak na starem typu vahu, tak novejsim, podle toho se da s urcitou mirou presnosti poznat falesny vzduch, nebo spatna vaha (baha nemusi odejit vzdy tak, ze nedava nahore, uz jsem na ADR* zazil vahu ve spodnim a strednim pasmu ulhanou)...
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

11.05 2014 20:30


Lumpiq> díky za rady, vážím si toho, ale nemám jiné auto v okolí se kterým porovnat.

Tak sem si dnes dal kontrolu všeho co sem už dělal předtím. Proměřil sem čidla teplot - mám tam dvě. Jedno zelené dvojité (059919501) a jedno modré jednoduché (025906041A).
Zelené má při 26°C mezi 1/3 2095ohm a mezi 2/4 920ohm, pri 100°C pak mezi 1/3 200ohm a mezi 2/4 90ohm.
Modré má při 26°C 1580ohm a při 100°C 210ohm. Podle toho co sem o těch čidlech našel, jsou ty hodnoty v pořádku.

Váha vzduchu dává na pinech 1/2 napětí 1,3V. Jak se motor zahřál na těch 90°C tak napětí kleslo na cca 1,15V. Když sem přidal plyn tak napěti podle toho kam až sem přidal lítalo k 2V a naopak při zavření klesalo na cca 0,8V a pak zase po stabilizování volnoběhu vylezlo na 1,15-1,2V.

Čidlo teploty nasávaného vzduchu G42 sem vůbec nikde nenašel. Ani na sání, ani na klapce. Na váze vzduchu není a není ani ve filterboxu. Nikde ani nečouhá volný konektor. G42 má být PTC* termistor, a kdyby na váze vzduchu byl tak bych to proměřením poznal.

Následně sem opravil a vyčistil venturiho trubici v té sací pumpě na podtlakovém posilovači brzd. Stačil čistič na brzdy hodněkrát a stlačený vzduch. Bylo to zasrané karbonem a skoro neprůchozí. Následně sem se pokusil vyrobit z tenké gumy ten chybějící oranžový ventil. Netěsní úplně dokonale, ale lepčí než volná díra. Je to jen na zkoušku, chci ten díl sehnat nový.

Po nahození ten motor pořád běží nepravidelně, ale ty otáčky už nepadají tak často a spíš jenom o 50-100rpm. Zkoušel sem odpojovat váhu vzduchu, ale nemělo to na to skoro žádný vliv, možná jen pocitově se mi zdálo že ten motor běží o malinko méně nepravidelně.

Zkoušel sem pak čistič stříkat různě na hadice, kolem spon, na spojovací gumy na sání. Nic, žádná změna. Zkoušel sem zacpat sací hadici z elmag ventilu N80 (odvětrání nádrže), jestli ten nemůže být vadný a pouštět vzduch i když je zavřený - nic, ždáná změna.

No a to už sem byl vážně utahaný, z toho dostatku místa kolem motoru a řekl si jenom že smažu chyby VAGem a prdím na to. Lambda* tentokrát svítí chyba v obvodu - intermittent (střídavě). Mrknul sem se jak pracuje Lambda* na benzin a ... pořád svitila hodnota 0,3V. Žádná změna po přidání plynu nebo tak. Okamžitá spotřeba benzínu 1,8-1,9 l/h při těch 840-860rpm = to je trošku moc ne?? Pamatuju si na moji fábii 1.4 16V kdysi a tam to bylo 0,7-0,9L/h.

Když přepnu na LPG* tak hodnoty ve VAGu co se lambdy týče začnou lítat 0,1-0,9V (různé maxima a minima, není to přesně takhle). Po přepnutí na benál zase 0,3V. Takže, buď mi labda umřela (rok stará neorigo) a nebo je někde vada v kabelech. LPG* jendotka Landi Renzo IGS si bere údaje z lambdy pro svůj chod a dále jednotce ECU* hodnoty překládá. Pokud se plyn vypne má to jít napřímo. Musím si ještě projít manuák k tomu IGS jak to tam přesně je. Plyn je montovaný ještě v Itálii před dovozem, raději si překontroluju to napojení lambdy a tak. Neměl sem už sílu proměřit co leze přímo z lambdy na konektoru - jestli je mrtvá a nebo je to jenom chyba ve vodičích.

Předpokládám ale, že nefuknčí Lambda* regulace by tohle blbnutí na volnoběh dělat mohla ne? Motor je podlě me hodně bohatý, výfuk dost ostře čpí při chodu na benál a z výfuku vylítala fůra černé vody. V týdnu jak bude hezky proměřím lambdu a napojení vodičů na LPG*. Nak
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

12.05 2014 19:53


Takže Lambda* je po smrti.

Žhavení přerušené nemá, a napětí pro žhavení do ní jde. Po startu bylo napěti na kabelech senzoru 0,465V. Na sondě samotné pár mV, tohle do ní posílá ECU*. Když se zahřála tak napětí kleslo na 0,3V a tam drželo naprosto beze změn. Po odpojení lambdy pak na ní pořád drželo těch 0,3V.


Náhled, klikni pro zvětšení.


Náhled, klikni pro zvětšení.

Korekce směsi pro volnoběh +11,7% a pro motor v zátěži +25%. Krásně bohaté.

No aspoň jsem si ještě překontroloval kabeláž související s LPG* systémem a tohle je v pořádku. Zítra si skočím koupit novou lambdu, tentokrát to bude originálni Bosch BO 0258003478. Nak
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

17.05 2014 18:22


Tak sem vyměnil lambdu a motor běží na volnoběh klidně a otáčky nepadají. Níže screenshot z VAGu.


Náhled, klikni pro zvětšení.


Spotřeba na volnoběh už je taková, jaká by asi měla být. Korekce směsi pro volnoběh -5,5% ale pro zátěž zase vysoká +23,4%. Nechápu, falešný vzduch to opravdu nikde nesaje a MAF* senzor se tváří v pořádku.

Našel jsem nějaký test MAF* na RossTech stránkách - na dvojku to vytočit k červenému (6500RPM) a měřit kam vyletí hodnota z MAF* senzoru. Zhruba by hodnota měla odpovídat 0,8mi násobku výkonu motoru v HP. 125HP x 0,8 = 100g/s. Níže obrázek záznamu VAGscope. Těch skoro 100g/s tam je (nad.výška +400m, test platí pro výšku na hladině moře - čím větší výška tím menší hodnota následně).


Náhled, klikni pro zvětšení.


Že by váha vzduchu (MAF*) kecala ve středních hodnotách? Uměl by někdo poradit jak skutečně proměřit MAF*? Kupovat hned nový to nemusí vyřešit a cena je trošku někde jinde než u lambdy. Díky Nak
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 12720 | Témat: 228

18.05 2014 19:37


no hele, muze a z me zkusenosti casto keca u tohoto motoru...

jedine vyzkouset jinou, presne hodnoty, az uz prepoctene RJ nebo napetove primo z MAF* nenajdes..mozna nekde mam napetove hodnoty ze zdrave a nove vahy z jedne 1.8 (druha generace MAF*)
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email