Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 23 února 2019
Celkem je zde 12 lidí (9 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Stappful
Uživatelů dnes: 4
Uživatelů včera: 5
Uživatelů celkem: 42 765
Online návštěvníků
Návštěvníků: 3
Uživatelů: 9
Celkem: 12

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK batole
AK batole


Registrace: 4.10. 2012
Příspěvků: 217 | Témat: 26

28.06 2013 23:37


zdravicko, pisu za kolegu.
poridil si audi 100 c4 rok 1991 v benzinove 2,8 128KW.
motor taha asi jakoby se jednalo o 1,6 benzin a zere to 20l pri slusne jizde.
motor nevynechava, startuje bez problemu a ma klidny chod.
jedine co nas napada jsou Lambda* sondy, mate nekdo s tim skusenosti?
dekuji
nahoru

sponzor





28.06 2013 23:37


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 6684 | Témat: 173

28.06 2013 23:47


lamda sondy budou 100% mrtvý a vyčíst diagnostiku jinak rozhodně zčekni svíčky filry a takovýhle samozřejmosti možný bude ještě ruplý svod výfuku nevím jestli rupali tady nebo na 142kW
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 4.10. 2012
Příspěvků: 217 | Témat: 26

28.06 2013 23:55


diky moc, taky si to myslim. pokud budou mrtve lambdy, tak svicky budou cerne jako noc ze? apropo, jsou tam 2 lambdy?
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 8.10. 2006
Příspěvků: 5847 | Témat: 177

29.06 2013 7:40


amadjr: Koukni na svíčky u teplého motoru a uvidíš. V jakém stavu je vzduchový filtr? Sání má již klapku, která mění délku sání, koukni na její funkčnost. Lambdy by jsi měl mít 2. Pro každou řadu válců umístěnou před katem.
Bylo by dobré i vyzkoušet, jestli netečou vstřikovače a změřit tlak paliva na vstřikovací liště.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 4.10. 2012
Příspěvků: 217 | Témat: 26

29.06 2013 19:40


tak provedl jsem nekolik testu.
-motor jede prokazatelne na vsechny valce.
-vzduchovy filtr je zdravy
-test odpojeni Lambda* sond + 5 minutove odpojeni baterky se nijak na chovani auta neprojevilo
-svicky jsou velice bile, prikladam fotky ktere na uloz.to trochu zkresluji, fotka je tmavsi z mobilu..

krome postrehu pridam dotaz, jak mam pripojit meric tlaku palivove soustavy kdyz audi proste nema na pripojeni na liste ventil?

fotky:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 4.10. 2012
Příspěvků: 217 | Témat: 26

29.06 2013 21:03


ted jsem dodatecne meril lambdy.
presny postup: zmeril jsem odpor konektoru vyhrevu sondy (faston) vuci kostre a nameril jsem nekonecny odpor, z cehoz usuzuji ze vyhrevne vlakno je spalene.
dale jsem nastartoval motor, nechal pripojeny vyhrev (faston) a na rozpojenem konektoru signalu jsem se snazil u lambdy zmerit pozadovane napeti 400mV, po skoro 10ti minutach volnobehu kdy jsem usoudil ze motor je zahraty jsem meril a opet jsem nic nenameril.
nevim presne zda jsem provadel postup spravne, avsak dle mne jsou lambdy uplne mrtve, coz mi jen potvrzuje to, ze jsme nezaznamenali zmenu chovani motoru po odpojeni lambd.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 15.1. 2011
Příspěvků: 160 | Témat: 14

29.06 2013 22:17


Jakožto elektrikář, ano, lambdy jsou kaput... pokud za ně nechceš vyhazovat peníze, můžeš zkusit signály lambdy simulovat nějakým obvůdkem, což by v podstatě byl generátor signálů v závislosti na poloze trojpolohového přepínače... bohužel jsem žádnou lambdu nikdy neviděl na osciloskopu, takže ti těžko řeknu jak se má chovat za jakých okolností... vtip je v tom že v případě, že lambdy na to nemaj vliv nebo maj ale jen minimální se kterým se dá žít, je blbost je kupovat za hrůzu peněz...
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2148 | Témat: 26

29.06 2013 22:42


P4R4D0X: to nemyslite vazne pane feynmanne. lambdu simulovat je trocha volovina, moze to dobre posluzit akurat tak na test zadusenia motora.

inac na takto starom aute bude zrejme obycajna skokova, takze bude napatie skakat cca 0 az cca 1V. pri prizmurenych ociach by to mohla byt aj sinusovka.
nahoru

sponzor





29.06 2013 22:42


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 4.10. 2012
Příspěvků: 217 | Témat: 26

29.06 2013 23:02


ventYl:
inac na takto starom aute bude zrejme obycajna skokova, takze bude napatie skakat cca 0 az cca 1V.

jak ji mam merit?? prosim rozepsat jak blbemu, mam pocit ze jsem meril lambdu spatne. ja jsem ji UPLNE ODPOJIL, nastartoval, zahral a meril napeti pri volnobehu. jestli se nemylim tak ma samotna Lambda* sonda generovat 1V??
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 15.1. 2011
Příspěvků: 160 | Témat: 14

30.06 2013 12:45


P4R4D0X: Proč by to měla bejt volovina? motory celkem běžně jezdí i s nefunkční lambdou... mimochodem, sinusovka je sinusovka protože kopíruje funkci sinus, čiže, sinusovka to ani náhodou není protože napětí nejde do záporných hodnot... když už teda jsme ti experti...

amadjr: Osciloskopem, pokud možno digitálním, s tím umí i cvičená opice, prostě to připojíš jako voltmetr a ono ti to ukáže průbeh co z lambdy jde... pokud uvidíš něco jako toto:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


s tím, že ta vodorovná rovná čára (nula voltů) nebude přetínat graf v půlce, ale bude se dotýkat jeho minima (vlnky dole) a maximum grafu (vlnka nahoře) bude dosahovat hodnot 1V, Lambda* je v pořádku...


velmi pravděpodobně ale naměříš konstantní nulové napětí, což označuje stav, kdy Lambda* je vyhřátá a chová se jako jakýkoliv jiný kus kovu - nedělá v podstatě nic...
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 4.10. 2012
Příspěvků: 217 | Témat: 26

30.06 2013 13:58


P4R4D0X:
Osciloskopem, pokud možno digitálním, s tím umí i cvičená opice, prostě to připojíš jako voltmetr



osciloskop mam analogovej, takze mam merit napeti ktere generuje sama Lambda* bez zapojeni do auta? jestli tomu dobre rozumim.. volt meter mi ukazal prd
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 15676 | Témat: 299

30.06 2013 20:26


dalsi zajimava debata ... jsem zvedav jak to dopadne ...

ventYl: i na o deset let starsim aute dela normalni krivku .. zadny skoky ..

casovani sedi? diagnostika mlci? ... ten Motronic umi tu lambdu docela proklepnout... merit cokoliv na ni pres vyhrevovy draty ... jakej to ma smysl?

je hrozne fajn, ze se tu bavite o tom jak se ma chovat Lambda* a co ma delat ... ale to Vas nepriblizuje reseni problemu ani o pid... (coz nepopiram, ze je to vesely, kdyz se setkaj tri elektrikari a hadaj se)
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2148 | Témat: 26

30.06 2013 21:11


P4R4D0X: tu sa bavime o tvare, nie o absolutnych hodnotach. sinusovka + jednosmerne predpatie. samozrejme na sinusovku sa to podoba iba vzdialene. tak mozno na tretiu neparnu harmonicku sinusovky.

2Pix: depends, ja som tu krivku na osciloskope este nemal, mame na to taky "speci" Lambda* pocitac, ktory ukazuje signal na rade LED* diod.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 6684 | Témat: 173

30.06 2013 22:10


ty vole to jsou zase perli...
P4R4D0X ty si ale 3XOT...
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 14.12. 2007
Příspěvků: 2905 | Témat: 45

30.06 2013 22:24


Krysar:
ty vole to jsou zase perli...
P4R4D0X ty si ale 3XOT...


ta první verze byla lepší.
tuhle budeš muset stejně taky upravit...
nahoru

AK fanatik
AK fanatik


Registrace: 4.12. 2007
Příspěvků: 6969 | Témat: 177

30.06 2013 22:46


amadjr:

jak ji mam merit?? prosim rozepsat jak blbemu, mam pocit ze jsem meril lambdu spatne. ja jsem ji UPLNE ODPOJIL, nastartoval, zahral a meril napeti pri volnobehu. jestli se nemylim tak ma samotna Lambda* sonda generovat 1V??


Mám za to,že měřit signál proti kostře..I na digi voltmetru by to mělo orientačně něco ukázat..Napájení výhřevu je ok??
nahoru

sponzor





30.06 2013 22:46


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 4.10. 2012
Příspěvků: 217 | Témat: 26

30.06 2013 23:27


NOVON:
Napájení výhřevu je ok??


neni, spalene.
vytahl jsem tedy osciloskop a meril, nameril opet prd za jakychkoliv myslitelnych podminek v jakemkoliv moznem zapojeni samotne lambdy. kdyz jsem ho mel venku, tak jsem jen kontrolne abych vedel co hledam zmeril lambdu na me A8 a zmeril jsem defakto hoodne divokou sinusovku. jakoby nosna o urcite frekvenci a v ni nekolika nasobkem vyssi frekvence *sum* (mozna vlastnost, mozna proste sum z VF trafa)


2Pix:
je hrozne fajn, ze se tu bavite o tom jak se ma chovat Lambda** a co ma delat ... ale to Vas nepriblizuje reseni problemu ani o pid... (coz nepopiram, ze je to vesely, kdyz se setkaj tri elektrikari a hadaj se)


pokud vic co, kde a jak, rad se vzdelam. zatim nikdo nebyl schopnej poradne vysvetlit.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 15.1. 2011
Příspěvků: 160 | Témat: 14

01.07 2013 0:30


No, krasne sis zase odpovedel, a krasne jsme ti tu asi stokrat napsali ze lambdy jsou evidentne v haji... Nevim proc to tu resime dokola... Bud je sezen novy a nebo se s zavadou szij, ale takto nic moc nevyresime stejne si myslim ze tam bude jeste neco, takovejhle bordel neudelaj vyhraty lambdy...
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 4.10. 2012
Příspěvků: 217 | Témat: 26

01.07 2013 0:43


P4R4D0X:
No, krasne sis zase odpovedel, a krasne jsme ti tu asi stokrat napsali ze lambdy jsou evidentne v haji... Nevim proc to tu resime dokola...

to ze jsou v haji vim uz po prvnim prispevku, za coz dekuji krysařovi. kdyz uz to tady ale resim, tak jsem chtel aspon vedet dokonale funkci, princip, mereni atd na pokrocile urovni a ne jen trubka tyc.. rozepisovani na urovni zakladni skoly o tom, co je sinusovka a co je sinusovka ve stejnosmernem predbuzeni me fakt nezajimalo, nebylo snad ani k tematu a pro me nepodstatne, jen jste si metaforicky receno museli kyber cestou premerit delku sveho.....

pri hledani ve forech jsem nasel toto a proto to sem prikladam jako dalsi rozsireni o terii a mereni Lambda* sondy aby toto vlakno melo aspon nejakou uroven.

jinak vsem moc dekuji za ucast.



Kontrola Lambda** řízení
Lambda** sonda je snímač přítomnosti kyslíku ve výfukových plynech. Jde o elektrochemický člen, který na základě reakce vytváří elektrický signál. Jeho výstupní hodnota se mění v závislosti na přítomnosti kyslíku ve výfukových plynech. V bezprostřední blízkosti složení směsi la=1 se prudce mění mezi hodnotami 0 – 0,1 V a 0,7 – 1 V.


Odporová Lambda** sonda
V praxi se však můžeme setkat i s jinými provedením Lambda** sondy, která se od klasické odlišuje principem měření, jde o odporovou sondu. Resp. Odporovou Lambda** sondu, která v závislosti na přítomnosti kyslíku nemění svoje napětí, ale odpor. V blízkosti složení směsi la=1 mění prudce svůj odpor, v případě bohaté směsi má vysoký odpor, řádově 10 MΩ a při přechodu na chudou směs odpor klesá. Řídící jednotka napájí odporovou Lambda** sondu stálým napětím 5V. Dva odpory vytvářejí dělení napětí, okamžitou hodnotu napětí bodu dělení určuje proměnlivý odpor sondy. Při složení směsi la=0,9 je napětí větší než 3,85V a při složení směsi la=1,1 je výstupní napětí menší ne? 0,4V. V obou případech se výstupní napětí Lambda** sondy , která pracuje správně, mění mezi těmito krajními hodnotami v každém provozním režimu motoru „skokové“. Frekvence změny bývá 1-10 Hz. Charakteristiku a provozní parametry odporové Lambda** sondy můžeme měřit, podobné jako u klasické Lambda** sondy, jen po dosažení provozní teploty. U klasické Lambda** sondy je tato v rozsahu 300 - 350˚C. Odporová sonda však pracuje při vyšších teplotách. Aktivní je až od cca 500˚C, proto jsou všechny odporové Lambda** sondy vybavené také výhřevným odporem. Odporové sondy dávají řídící jednotce i údaje o teplotě, takže řídící jednotka může obsluhovat i funkci ochrany katalyzátoru.

Druhy Lambda** sond
V praxi se můžeme setkat s druhy, které mají 1, 2, 3 nebo 4 vývody. V jednovodičovém provedení je negativním signálním vedení samotný domeček sondy. V tomto případě musí být dokonalý kovový kontakt mezi sondou a výfukovým potrubím. Sonda bývá umístěná blízko motoru. Dvojvodičová sonda je ukostřená přes druhé vedení z řídící jednotky. Tento typ Lambda** sondy se nachází za sběrným potrubím, v části, která je k němu připojená přes pružiny co nejblíže k motoru. Když je sonda umístěná daleko od motoru, za sběrným potrubím na spodku karosérie, musí být vyhřívaná. Takové sondy jsou v tří- nebo čtyřvodičovém provedení. Sonda je krytá plechem, který má zabránit mechanickému poškození, ale také ochlazení samotné Lambda** sondy okolo proudícím vzduchem. Když by se totiž pří jízdě sonda ochladila, mohlo by to vést k trhání motoru a k nepravidelnému chodu. Proto se tento plech nemá v žádném případě odstraňovat. A jeho absence může vyvolávat i projevy poruch. Trojvodičové provedení má dvěma vodiči má dvěma vodiči napájený výhřevný odpor, třetí vodič slouží k přenosu signálu a ukostření (negativ) je vyvedené přes domeček Lambda** sondy. S kovovým výfukovým potrubím musí mít dokonalý kontakt. Provedení se čtyřmi elektrickými vývody má ukostření vyvedené přes řídící jednotku. Ostatní tři vývody slouží, podobně jako u třívodičové, k napájení výhřevného odporu a na přenos signálu Lambda** sondy. Podle předpisů by měli být jednotlivé vodiče označené následovně :
šedý vodič = ukostření (negativ signálu)
černý vodič = signál vedení
oba bílé = napájení vyhřívání
Elektrický obvod vyhřívání se aktivuje na základě teploty. Velmi důležité upozornění je, že se vodiče Lambda** sondy nemůžou letovat. Jejich spojení je možné přes spojku nebo konektor. Vodiče jsou totiž vystavené teplotě okolo 380 ˚C, ale cín má teplotu tavení 232 ˚C a proto letované spoje nemůžou vydržet teploty, jakým jsou vystavené vodiče Lambda** sondy.

Měřicí přístroje
Základním požadavkem na přístroje, kterými kontrolujeme činnost Lambda** sondy je malá časová konstanta, abychom byli schopni sledovat rychlé změny napětí. Analogové (ručičkové) přístroje (multimetry) nejsou na měření dynamických hodnot, jakými je i napětí Lambda** sondy, použitelné. Nad frekvenci změny měřené veličiny s několika hertzi jsou schopné ukazovat už jen průměrnou (střední) hodnotu měřené veličiny. Důvodem je setrvačnost pohyblivých částí přístroje. Podobná situace je však i u většiny digitálních přístrojů. Kvůli analogově-digitálnímu převodníku ukazují v měřeném frekvenčním pásmu méně hodnověrné krajní hodnoty. Na kontrolu Lambda** řízení však existuje množství speciálních přístrojů. Na obrazovce měřícího přístroje se pomocí LED** diod ukáže po dobu regulace i skutečná krajní hodnota řízení. To umožňuje rychlá odezva systému na změny napětí. Nejpřesnější informace o činnosti Lambda** sondy však poskytují osciloskopy. Z nich nejvíc vyhovují přenosné, kterými můžete měřit i v jedoucím vozidle. Některé chyby se totiž ukazují jen sporadicky, nebo jen v určitých provozních stavech. Na zjištění resp. Vyvolání takových poruch je třeba s vozidlem jezdit. Proto se používají přenosné osciloskopy.

Měření
Kontrola činnosti Lambda** řízení na vozidlech se čtyřvodičovou Lambda** sondou. Na první měření v elektrickém obvodě Lambda** sondy stačí použít obyčejný multimeter. Před nastartováním motoru napojíme měřící zařízení na vývody Lambda** sondy. Po nastartování motoru by měl po dobu zahřívání multimetr ukazovat hodnotu napětí na Lambda** sondě okolo 0 V nebo 0,5 V. V průběhu zahřívání , když se složení směsi řídí tabulkovými hodnotami, přivádí řídící jednotka na vývody sondy takovéto napětí. Velkou pozornost je přitom třeba věnovat připojení měřícího zařízení na elektrické vývody Lambda** sondy. Když totiž propíchneme nebo porušíme obal vodiče, který zabezpečuje přenos signálu k řídící jednotce, přerušíme jeho stínění a může se stát, že jí ukostříme. Porušení stínění znamená vznik chybových signálů. Jednoduší je, když budeme měřit negativní hodnotu signálního napětí z kostry, resp. Kostry motoru. Takto však můžeme postupovat jen s nepárovým počtem vývodů, kde je negativní signál vedený na domeček sondy a odsud na blok motoru. V některých typech vozidel Ford se může stát že je pozitivní hodnota signálu napojená na 5V. V těchto případech když měříme vůči kostře, se výstupní napětí sondy mění mezi 4 – 5V.

Lambda** řízení
Kontrolu Lambda** řízení je vhodné vykonat i v takových případech, když se mám samotná Lambda** sonda jeví jako dobrá. Občas se totiž může vyskytnout, že chybu Lambda** řízení způsobuje chybný signál elektroniky, resp. Porucha elektroniky. Nejčastěji se však odchylky od správné činnosti dají připsat vlivům jako například:
zvýšený tlak palivového systému proti předepsanému
přerušený signál ze snímače teploty chladící kapaliny motoru, resp. Porucha samotného snímače.
magnetický ventil studeného startu zůstává otevřený i po zahřátí motoru
poškozené těsnění vstřikovacího ventilu paliva
netěsnost výfukového systému (Lambda** sonda dostává falešný vzduch
přerušený signál od Lambda** sondy.

Kontrola ochuzení směsi
Na kontrolu Lambda** řízení odpojíme vývody Lambda** sondy a do řídící jednotky přivedeme napětí s hodnotou 1V, která odpovídá bohaté směsi. Když je činnost Lambda** řízení správná, řídící jednotka by měla směs ochudit. Na zjištění, jestli řídící jednotka vykonala tuto operaci použijeme analyzátor výfukových plynů, který je schopný prokázat množství CO, HC, CO2 a O2 ve výfukových plynech. Na základě těchto složek jsme schopni posoudit složení (bohatost) směsi.

Kontrola obohacení směsi
Kontrolu činnosti obohacení směsi musíme pro řídící jednotku nasimulovat signál chudé směsi, tj. napětí 0V. Dosáhneme toho tak, že ukostříme signál vedení Lambda** sondy. Řídící jednotka dostane signál, který odpovídá chudé směsi a když je činnost Lambda** řízení správná, bude se snažit směs obohatit. Na zjišťování správné činnosti i v tomto případě použijeme analyzátor výfukových plynů.

Kontrola Lambda** řízení pomocí osciloskopu
Když máme k dispozici osciloskop, můžeme ho výhodně využít na zjišťování činnosti Lambda** řízení. Osciloskopem se napojíme na vstřikovací ventil a postupně simulujeme signál bohaté a chudé směsi. Když je činnost Lambda** řízení v pořádku, při simulování signálu bohaté směsi se bude snažit směs ochuzovat a to zkracováním času otevření vstřikovacích ventilů. Na zjištění Lambda** řízení stačí tedy pozorovat na osciloskopu prodlužování resp. zkracování času otevření vstřikovacích ventilů. Kontroly Lambda** sondy které nevyžadují poružení elektrického připojení sondy se dají uskutečnit na všech vozidlech. Při měřeních s narušením elektrického obvodu Lambda** sondy se (rozpojením připojení Lambda** sondy) však musíme být prozíraví. U některých novějších vozidel se totiž může vyskytnout případ, že se rozpojení elektrického připojení Lambda** sondy zapíše do paměti EOBD** jako chyba. V horším případě se může vyvolat i nouzový chod motoru.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik


Registrace: 4.12. 2007
Příspěvků: 6969 | Témat: 177

01.07 2013 9:59


AMADJR: Myslel jsem,zda jde vůbec napájení výhřevu z ECU*..Jinak pokud máš osciloskop,tak si změř i váhu vzduchu..ta dělá ještě větší bordel než lambdy..
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 4.10. 2012
Příspěvků: 217 | Témat: 26

01.07 2013 10:13


NOVON:
Myslel jsem,zda jde vůbec napájení výhřevu z ECU**..Jinak pokud máš osciloskop,tak si změř i váhu vzduchu..ta dělá ještě větší bordel než lambdy..


ok, dobrej napad. zmerim to. jinak to schema co jsi prilozil se tyka vahy? pokud tomu dobre rozumim tak mezi svorkama 1 a 2 namerim pri volnobehu motoru okolo 1,5V a samotna ŘJ napaji vahu svorkama 2 a 3 palubnim napetim? mereni se provadi na rozpojeve vaze vzduchu?
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 6684 | Témat: 173

01.07 2013 10:16


podívejte pánové lamda sondy mají velmi ale velmi omezenou živnost cca 80 - 120 tisíc km na pětiválci mi to udělalo na stejný trase při stejným jízdním režimu přes 2 litry po městě a 3,5 litru na dálku.

Určitě mu poradte jak je zmeřit ale dávat tam nějaký simulátor lamdasondy muže jen megablbec byt muže mít 7 vysokých škol.....
nahoru

AK fanatik
AK fanatik


Registrace: 4.12. 2007
Příspěvků: 6969 | Témat: 177

01.07 2013 21:17


amadjr:


ok, dobrej napad. zmerim to. jinak to schema co jsi prilozil se tyka vahy? pokud tomu dobre rozumim tak mezi svorkama 1 a 2 namerim pri volnobehu motoru okolo 1,5V a samotna ŘJ napaji vahu svorkama 2 a 3 palubnim napetim? mereni se provadi na rozpojeve vaze vzduchu?


Na připojené váze,sundáš zezadu konektoru prachovku..

Svorka 1+2:
Zapnuté zapalování
Volnoběh
Při 4000 otáčkách

Svorka 2+3:
Jen při zapnutém zapalování (motor neběží,ať tu váhu nevyzkratuješ)
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 15.1. 2011
Příspěvků: 160 | Témat: 14

01.07 2013 21:47


Krysar:
podívejte pánové lamda sondy mají velmi ale velmi omezenou živnost cca 80 - 120 tisíc km na pětiválci mi to udělalo na stejný trase při stejným jízdním režimu přes 2 litry po městě a 3,5 litru na dálku.

Určitě mu poradte jak je zmeřit ale dávat tam nějaký simulátor lamdasondy muže jen megablbec byt muže mít 7 vysokých škol.....


ok, ok... já lambdu na JN patrně v provozu nemám, a na spotřebě se to nějak výrazně neodráží... 7-7,5 l / 100 km (pochybuju že vzhledem ke stavu vozu ve kterém jsem ho pořídil to někdo vůbec řešil... po radě předchozího majitele "já to nechám vždycky tak pět minut zahřát, ono se to vzpamatuje" jsem měl jasno, s kým mám tu čest)

zkrátka a dobře, vím že Lambda* je drahá bžunda a kdyby to problém neřešilo, mohlo by to bejt dost k vzteku... proto ten nápad megablbce
nahoru

sponzor





01.07 2013 21:47


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanatik
AK fanatik


Registrace: 4.12. 2007
Příspěvků: 6969 | Témat: 177

02.07 2013 6:59


P4R4D0X:


ok, ok... já lambdu na JN patrně v provozu nemám, a na spotřebě se to nějak výrazně neodráží... 7-7,5 l / 100 km (pochybuju že vzhledem ke stavu vozu ve kterém jsem ho pořídil to někdo vůbec řešil... po radě předchozího majitele "já to nechám vždycky tak pět minut zahřát, ono se to vzpamatuje" jsem měl jasno, s kým mám tu čest)

zkrátka a dobře, vím že Lambda* je drahá bžunda a kdyby to problém neřešilo, mohlo by to bejt dost k vzteku... proto ten nápad megablbce
Ty tam máš jednodrátovou lambdu,že?
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 15.1. 2011
Příspěvků: 160 | Témat: 14

02.07 2013 9:34


Jop, jednodratova...
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 4.10. 2012
Příspěvků: 217 | Témat: 26

06.07 2013 22:45


tak, a ted nejede uz vubec D viz nove vlakno. tohle bych chtel zachovat k lambdam, vaham vzduchu, mereni atd
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 20.11. 2008
Příspěvků: 6147 | Témat: 64

08.07 2013 18:50


amadjr:
ted jsem dodatecne meril lambdy.
presny postup: zmeril jsem odpor konektoru vyhrevu sondy (faston) vuci kostre a nameril jsem nekonecny odpor, z cehoz usuzuji ze vyhrevne vlakno je spalene.
dale jsem nastartoval motor, nechal pripojeny vyhrev (faston) a na rozpojenem konektoru signalu jsem se snazil u lambdy zmerit pozadovane napeti 400mV, po skoro 10ti minutach volnobehu kdy jsem usoudil ze motor je zahraty jsem meril a opet jsem nic nenameril.
nevim presne zda jsem provadel postup spravne, avsak dle mne jsou lambdy uplne mrtve, coz mi jen potvrzuje to, ze jsme nezaznamenali zmenu chovani motoru po odpojeni lambd.


Na fastonu není výhřev, ale signál, výhřev je na dvojitým konektoru, takže bůhví, co jsi měřil.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 4.10. 2012
Příspěvků: 217 | Témat: 26

08.07 2013 20:20


Satan Coupe:
Na fastonu není výhřev, ale signál, výhřev je na dvojitým konektoru, takže bůhví, co jsi měřil.

ted uz trochu s krizkem po funuse
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 20.11. 2008
Příspěvků: 6147 | Témat: 64

08.07 2013 20:26


Jsem doted odpocival po organizaci srazu Jak to nakonec dopadlo? Ale nenapsal jem kravinu...?
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6i 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 103 kw 130 kw 140kw 175kw 1999 2.0 tdi 2.0 tdi 130 kw 2.0 tfsi 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 2.8 benzin 2005 2009 2din 3.0tdi 3.3tdi 4 16v 4.2 4.2tdi 4b 4f 4g 75kw 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a6 vstřiky podložky rachtání a7 a8 a8 d2 4.2 1996 a8 d3 aat abs aditiva ael afs agu airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad allroad 4g rozvody servis alt alternátor alu kola alz ami ami 2g a6 4f antiradar anténa asr audi audi a3 8l audi a3 8p audi a4 audi a4 b6 audi a4 b6 concert ii audi a4 b7 2005 audi a5 audi a5 r.2012 2.0 tdi avus 130 audi a6 audi a6 4f 3.0 tdi a pre všetky vozidlá vw audia4b6 audia8 audiklub audio audo chorus autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio autorádio hudba b2 b3 b4 b4 80 razeni klb b5 b6 b7 b8 baterie bazar benzin bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bns bose bov bpj bpp 2.7tdi 132 kw brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy brzy bsa bsd bsm budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio cana_klapky canbus cd changer centrál centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fiscon fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hadice hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree heandsfree hid hlasi nizkou hladinu vody hodiny homelink hp2 hučení hydroměnič hydroštel ignition lock defective imobilizér insp intercooler interier ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepani klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kodovaní řidici jednotku motoru kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kontrolky kotouče kouřivost kroužek pod volant kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg lpg 4.2 manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 nakodovanie kuca bez vagu napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje nesvítí netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náhradní díly náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana oprava ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek podřazování pojistka pojistky pojištění poloha pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku priprava pružiny pylový filtr párování klíče pískanie hukot náprava prevodovka přední nárazník přehřívání přepínač přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro r.2012 radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro retrofit rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s tronic s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód sahary vrtule pořád se točí bkd audi a3 8p 2.0 tdi schéma sd karta sds seat sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu skubani za studena a4 2.0 fi smart key snímač teploty spojka sportback sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka spínač sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér sterače stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svetlá svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tazne tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tiptronic 2.0 130kw tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trhani trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo ukazatel usb v55 v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa voice control volant volnoběh vp44 vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojeni zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zhaveni zimní pneu značka zpátečka zpětné zrcátka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšená spotřeba zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidla pdc čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škoda je proces rovnaký. - common rail systems škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavíc svíčka žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email