Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 19 dubna 2024
Celkem je zde 360 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: MattyK99
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 413
Online návštěvníků
Návštěvníků: 359
Uživatelů: 1
Celkem: 360

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK nováček
AK nováček


Registrace: 5.7. 2012
Příspěvků: 28 | Témat: 3

12.03 2013 20:33


Ahoj, dnes jsem jel s kamarádem a dostal jsem od něj vyhubováno, že na automatu vyžazuju na neutrál. Že tím odrovnám automatickou převodovku, že automat nemám vyřazovat. Protože tomu nerozumím, chtěl bych se vás zeptat, jak je to tedy s vyřazováním u automatu na neutral. Děkuji
nahoru

sponzor





12.03 2013 20:33


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 8.10. 2006
Příspěvků: 5847 | Témat: 177

12.03 2013 20:46


Bilardos: O jaký automat se jedná? Běžný automat ZF, Titronic, Multitronic*? A to vyřazování trochu popiš. Jedná se o přesun voliče do N během jízdy a následném zastavení např. v křižovatce, nebo i zpětné zařazení D během jízdy apd?
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 5.7. 2012
Příspěvků: 28 | Témat: 3

12.03 2013 21:24


Abych řekl pravdu, nevím přesně jaký automat to je. Jak to zjistím? (Mám auto krátce a tuto informaci nevím).
Co se týká samotného vyřazování, defakto se jedná o oba popsané způsoby.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 14.10. 2012
Příspěvků: 214 | Témat: 21

12.03 2013 22:07


BILARDOS: V popise má auto, to znamená ze bude mat Tiptronic* pokial viem...
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 14.1. 2011
Příspěvků: 6664 | Témat: 72

13.03 2013 0:12


na krizovatke pri dlhsom stati nevadi, ale neublizi ani zaradene D. Za jazdy vyradovat je blbost
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 15.11. 2011
Příspěvků: 1547 | Témat: 62

13.03 2013 6:49


Pokud se vléťě stojí v kolonách opravdu dlouho, tak je lepší vyhodit na N, jelikož olej se může přehřívat. Ale přoč je u automatické převodovky dobré nechávat kvalt? Jelikož každá změna rychlostního stupně: DNR, atd. Opotřebovává (teď si nemohu vzpomenout) brzdy planetového systému a atd. Představte si spojku. Na manuálu, akorád by jste jí nepoužívali na rozjezd, ale pouze na změnu rychlosti...
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 17.4. 2008
Příspěvků: 125 | Témat: 16

08.01 2014 12:00


Takže vyřazení (a následné zařazení) za jízdy automatu v A6 4f vyloženě škodí?
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 15.10. 2013
Příspěvků: 81 | Témat: 10

08.01 2014 12:15


V žádném případě nevyřazovat za jízdy.

Obecně neutrál je jen na situace, kdy je potřeba s vozem nějak pohnout (odtah - také je limitovaný kilometrově - jak daleko), apod. Při reálném provozu Neutrál není důvod řadit.

Při stání na křižovatce bych dával spíše P ne? Než Neutrál.

A vyřazení a zařazení za jízdy bude pro převodovku asi to nejhorší, co po ní člověk může chtít. Horší už je jen nezastavit úplně při D a šoupnout tam R nebo opačně - při rychlém parkování.
nahoru

sponzor





08.01 2014 12:15


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 14.10. 2012
Příspěvků: 214 | Témat: 21

08.01 2014 12:54


To co je za cudnu logiku hovorit ze je lepsie davat P na krizovatke ako N? Je to to iste, prevodovka robi to iste

Vyradit pocas dojazdu a nasledneho zastavenia v malej rychlosti je to iste, ako by ste vyradili pri zastavenom aute.

Robim to ked parkujem a gulam sa. Vtedy vyradim a dobrzdim.

Samorejme vyrabit rychlost pri beznej premavke napr v 90-ke je hlupost...
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 15.10. 2013
Příspěvků: 81 | Témat: 10

08.01 2014 19:46


Tak teď jsem za blbce

Já při delším stání (u semaforů které znám) dávám P, ale vzhledem k tomu, že stejně stále stojím na brzdě bych mohl dát N a ještě by mi stačilo jen ťuknout do řadící páky oproti dojetí až na P

Tak se omlouvám.

Každopádně to vyřazení bych viděl jako problém v tom ohledu, když dejme tomu budu dojíždět na semafory a dal bych N, a pak mi najednou skočí zelená (budu mít dejme tomu 35km/h) a hodím tam za jízdy z Neutrálu Drive, tak si myslím, že to pro převodovku nebude rozhodně nic dobrého. Myslím, že je to popsáno i v manuálu D pokud se jede, P pokud se stojí, N na tažení auta a jiné nestandardnosti, R na zpátečku a hotovo.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 6.5. 2012
Příspěvků: 488 | Témat: 123

09.01 2014 13:25


Čaute, chcem sa len opýtať, prečo mi stále VAG vyhadzuje chybu na prevodovke Spínač brzdových světel -
- přerušení/zkrat na plus/zkrat na kostru
Spínač som prečistil, brzdove svetla funguju normálne, kamarátovi tiež vyhadzuje túto istú chybu, on snímač vymenil chyby vymazl a furt sa mu to tam objavuje. Môže to mať za následok občasné padnutie prevodovky do núdzového režimu? Kde potom stačí znova naštartovať. A6 c4 2.5tdi 85kw automat.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.8. 2012
Příspěvků: 1607 | Témat: 39

09.01 2014 13:44


Atrix24:
Samorejme vyrabit rychlost pri beznej premavke napr v 90-ke je hlupost...


Proc? Prevodovka normalne maze vsechny mista. Jaky je tedy hlavni duvod toto nedelat?
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 25.10. 2012
Příspěvků: 211 | Témat: 3

09.01 2014 14:33


toona85:


Proc? Prevodovka normalne maze vsechny mista. Jaky je tedy hlavni duvod toto nedelat?


Zeptám se opačně - jaký je důvod to dělat??

Vážně - nějak jsem nepochopil proč bych měl za jízdy vyřazovat na neutrál...
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 17.4. 2008
Příspěvků: 125 | Témat: 16

09.01 2014 14:44


Dlouhý kopec, který dokáže na neutrál akorát udržovat rychlost díky kinetické energii. Spotřeba nižší jak při neustálém lehkém přidávání... to je ten důvod
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 19.10. 2010
Příspěvků: 205 | Témat: 12

09.01 2014 14:48


presne tak u nas je kopec dlouhej 8km a kdyz vyradis dojedes uplne v poho az dolu kdyz nevyradis tak musis jet s plynem
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 13.9. 2009
Příspěvků: 780 | Témat: 14

09.01 2014 15:02


predesilam, ze jsem automatu ridil jenom par a uz docela davno, ale mam pocit, ze uz i C5 ma "vyrazovani" / "plachteni" za urcitych okolnosti delat sama (treba na tempomatove rychlosti za urcitych podminek), ne? lubo by mohl vedet.
nahoru

sponzor





09.01 2014 15:02


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 19.10. 2010
Příspěvků: 205 | Témat: 12

09.01 2014 15:04


asi by mela ale jen do 1500ot myslim kdyz mas vic tak uz asi nevyradi..
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 11.9. 2008
Příspěvků: 3 | Témat: 1

09.01 2014 15:06


Přiznám se že tohle by mě taky dost zajímalo.
Mám první automat a na místě které znám, nebo kde vidím že je to dost daleko cesta z kopce (myšleno řádově v km, ne kvůli 150m) dávám N
Jak tu psali kluci, občas si to vyřadí samo, ale jen když nešlapu na plyn a to mě motor zbytečně nějaký čas brzdí.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 17.4. 2008
Příspěvků: 125 | Témat: 16

09.01 2014 15:12


No prostě je spousta názorů že to zkracuje životnost převodovky a pak spousta lidí píše, že to dělá a bezproblému.

Já to občas když je to výhodné taky dělám, proto mě zajímalo od nějakého odborníka jestli to konkrétně automatu v A6 4f škodí.

Odpovědi typu "vyřazovat v 90km/h je hlupost" nevyhledávám
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.8. 2012
Příspěvků: 1607 | Témat: 39

09.01 2014 15:18


McLaren:
No prostě je spousta názorů že to zkracuje životnost převodovky a pak spousta lidí píše, že to dělá a bezproblému.

Já to občas když je to výhodné taky dělám, proto mě zajímalo od nějakého odborníka jestli to konkrétně automatu v A6 4f škodí.

Odpovědi typu "vyřazovat v 90km/h je hlupost" nevyhledávám


neco o automatech vim...takze bych se priklanel k nazoru, ze neexistuje vec, cim by tohle konani vylozene skodilo. hlavni vec je,ze i na volnobeh jsou mazane vsechny dulezite mista. mazani je vlastne uplne stejne jak na P,N nebo D nezavisle na otackach motoru.

jediny duvod proc to nedelat by snad bylo, ze namisto jizdy "bez razeni" stale na jeden kvalt, pri vyrazeni prevodovka provede odrazeni, pak zarazeni. tzn. 2 cykly navic. ale nemyslim si ze to nejak vyrazne zkrati zivotnost soupatek, spojek, brzd, pistnic atd. takova jizda v ucpanem meste je 100X horsi. podle typu prevodovky se taky doporucuje napr. na mestky provoz jezdit ne na D,ale na 3 nebo 4,aby se zbytecne neuradila.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 17.4. 2008
Příspěvků: 125 | Témat: 16

09.01 2014 15:25


Na tomto odkazu
např. píší toto:

Citace:
Při vyřazování na neutrál a následném opětovném zvolení jízdního režimu za jízdy dochází k prudkým změnám hydraulického tlaku ve spojkové skupině rychlostního stupně, z něhož Převodovka* odřazuje a na který s po přesunu z neutrálu za jízdy opět vrací,“ vysvětluje Radek Marvan a záhy zpochybňuje i motivaci k takovému konání: „Tím se žádné palivo neušetří, často právě naopak. Navíc převodovce to jenom zbytečně ubližuje.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 18.3. 2008
Příspěvků: 5245 | Témat: 36

09.01 2014 15:25


Na co porad vyrazujete? Ja mam manual a z kopca jezdim na kvalt a jedu lehce pod plynem. Bez kvaltu to auto leti jak cihla ze skaly.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 17.4. 2008
Příspěvků: 125 | Témat: 16

09.01 2014 15:30


Prostě existují případy, kdy je to ekonomicky výhodné, např. jak jsem popisoval výše (mírný kopec), ale to teď není předmětem diskuze.

Jde mi jen o to jestli to automatu v A6 4f škodí a zkracuje se tím jeho životnost...
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 6.10. 2006
Příspěvků: 418 | Témat: 20

09.01 2014 16:31


Asi by se k tomu měl vyjádřit lubomt.

PS: Mclaren: ty stáváš tam nad dělnickým domem že?
nahoru

sponzor





09.01 2014 16:31


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 6.8. 2013
Příspěvků: 66 | Témat: 1

09.01 2014 17:17


Nevím,ale z autoškoly mám zafixováno, že NIKDY ale opravdu NIKDY nemám vyřazovat rychlost za jízdy a to ani při dojíždění na křižovatku. Tak nějak jsem se toho vždy držel. Řidiči nákladních aut by mohly vyprávět......Myslím,že ušetřených 0,1L/100Km za to nestojí a to ani pokud to zohyzdí ten "krásný" průměr na maxidotu.
A k té životnosti si myslím,že každý pohyb voliče někam zkrátí životnost něčeho.
Navíc v návodu čtu: Pokud jste při jízdě OMYLEM zařadili polohu N........takže N při jízdě je omyl i podle manuálu
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 18.8. 2010
Příspěvků: 1520 | Témat: 34

15.01 2014 0:13


Ad vyřazování za jízdy: v obou servisech specializovaných na automaty, které jsem kdy navštívil, mi říkali, že to nemám dělat. IMHO vyřazení nevadí, pokud nechám vyřazeno až do zastavení. Ale pokud např. ve 100kmh vyřadím a pak tam v 80kmh hodím Dčko, tak Převodovka* dostane pecku, čímž jí ničím.

Fakt nevím, proč bych měl pro ušetření max. 2 deci (6 Kč?) ničit TT nebo se o to jen pokoušet. V servisech mi shodně a jasně řekli, že nemám vyřazovat na N (ani na světlech), tak to nedělám, věřím odborníkům a ani to dělat nechci, pač kdybych měl vrozenou potřebu neustále kvedlat klackem, tak bych si koupil manuál.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.8. 2012
Příspěvků: 1607 | Témat: 39

15.01 2014 7:24


freddy:
Ale pokud např. ve 100kmh vyřadím a pak tam v 80kmh hodím Dčko, tak Převodovka* dostane pecku, čímž jí ničím.



Jakou dostane pecku? Pecku ceho? Od ceho? Cim? Duvod pecky???
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 10.10. 2007
Příspěvků: 36 | Témat: 4

15.01 2014 7:38


taakze přátele !!!
automat multitromik a mam za to ze i tiptronil to jsou dve ruzne prevodovky co mame v autech a plati zasadni vec Nikdy , opravdu uz to mikdy nedelejte ze kdyz jedete z kopce date N odrovnate si ji a pak budete knucet ze oprava vyjde na radove desitky tisic . V zasade plati ze pokud jedete delsi dobu z kopce automat to pozna a sam se odpoji aspon u meho mutitroniku to tak je , N polohu muzete radit pokud auto stoji ttreba na semaforu nebo dlouhe kolony ale zase musite stat na brzde kdyz je auto do kopce nebo z kopce . Ja davam zasadne P a mam pokoj pakou pak pohnu na dD to je prez R,N nic složityho .
K tomu vyřazovani udajne je tam mala mazaci schopnost kdyz jedete z kopce na N tim se vice opotrebovava.
Kdyz jedes z kopce mel by si tam stejne mit nejvysi kvalt 6sku a ta ti tak brzdit nemuze .
N je poloha zasadne kdyz auto nejede a je potreba natahnout na podval a nebo pri vleceno do servisu ale to se nedoporucuje.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.8. 2012
Příspěvků: 1607 | Témat: 39

15.01 2014 7:42


meloche:
K tomu vyřazovani udajne je tam mala mazaci schopnost


Urcite bude rozdil mezi 3 nejbeznejsimi automaty. Stare 4Q, pak Tiptronic* 5Q nebo Multi.

Ale napr. u stare 4Q neni zadny problem s mazanim. Toto jsem zjistoval v hydroschemach a je to tak nabeton. Mazaci tlak je stale stejny. Takze v tomto problem nebude. Dalsi napady?
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 25.10. 2012
Příspěvků: 211 | Témat: 3

15.01 2014 7:56


McLaren:
Dlouhý kopec, který dokáže na neutrál akorát udržovat rychlost díky kinetické energii. Spotřeba nižší jak při neustálém lehkém přidávání... to je ten důvod


Mě TT5Q pokud jedu z kopce tak spadnou otáčky někam k 1000 a "plachtí".
Je pravda, že po sundání nohy z plynu brzdí motorem a když je prudkej kopec tak brzdí motorem furt...
Po pravdě nikdy mě nenapadlo to řešit co, proč a jak to dělá, a zvlášť kvůli spotřebě teda - i kdyby to ušetřilo 0,5 l/100km tak bych to neřešil. Automat jsem pořídil kvůli tomu, abych dal D jako Dopředu a o nic se nestaral.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email