Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 28 března 2024
Celkem je zde 351 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Paliboron
Uživatelů dnes: 5
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 393
Online návštěvníků
Návštěvníků: 349
Uživatelů: 2
Celkem: 351

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 6.10. 2006
Příspěvků: 6908 | Témat: 182

03.02 2013 17:54


Nejake poznatky z provozu.

Nedostal jsem se jeste k nejakemu mereni...jednak se mi odporouceli meraky, takze musim nejaky koupit a pak nebyl cas se dostat do garaze a v klidu neco zkouset.

Po vymene oleje a pretesneni vika jsem zapomnel nasadit vedeni vzduchu do airboxu od masky (takova dvojita hadice a pak s klapkou na teply vzduch) -> ma to jeden pozitivni dusledek, startuju i studenej na LPG* (tady mi prijde, ze teda smes je vazne bohata na PHM -> vic vzduchu a vypada to, ze je to v norme), prozatim jsem stahl akorat skrtakem LPG*, at to tak nezere, ale o to min to jede no

I pres "snizeni" otacek volnobehu pres skrtak se auto snazi dorovnat otacky na nejakych 1500-1600 (benzin je jeste vys).

Prumerna spotreba dle palubaku pri mestskym provozu 30/100 a i se zarazenou rychlosti pri jizde z kopce to ukazuje tak 7/100 a klidne to stoupa.

Snazil jsem se nastudovat neco o serizeni bohatosti a tim snad snizeni volnobehu. Jak se pridava na bohatosti u KE-III Jetu, kdyz je imbus "zaplombovanej" a dle Etzolda se u tohoto motoru bohatost neserizuje diky imbusu?
Odvozuju spravne ze pres merak a pomoci VAGu nebo to je blbost?

Btw. kdyz tu plombu sundam a zkusim snizit bohatost nemuzu to jeste vic rozhasit?

Cennim si predchozich rad, chystam se na prozkoumani vseho co povede k nejakemu konstruktivnimu reseni. Ted jen tak teoretizuju od pocitace.
nahoru

sponzor





03.02 2013 17:54


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2276 | Témat: 26

04.02 2013 9:37


hm, ak zaskrtis hadicu k regulatoru volnobehu, auto uz v podstate nema moznost si volnobeh dorovnavat (vyjma predstihu, ale tym 1600 ot. na teplom motore nespravi). urcite tam nemas nejaku brutalnu netesnost? napr. medzi polkami sacieho parozia, alebo niekde inde?

Etzold tvrdi de iure spravne, ale defakto somarinu. Ta skrutka je oficialne na nastavenie CO, ale sideefekt je, ze sa meni aj bohatost (pretoze mnozstvo CO vo vyfukovych plynoch je funkcia zavisla na lambde, ktora je zas zavisla na bohatosti).

ano mozes to rozhodit este viac. pred sundanim tej plomby a sahanim do imbusu premeraj prud do kocky ktora je spredu na rozdelovaci. ak na teplom motore nebude kolisat okolo 0mA, rozhasene je to uz dost a v podstate tym nemas moc co stratit. beztak jedine rozumne nastavenie toho imbusu vies spravit na teplom motore s vypnutymi el. spotrebicmi podla A-metra.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 9.2. 2010
Příspěvků: 42 | Témat: 3

05.02 2013 22:57


necetl sem to celi ale pokud to ma senzor polohy skrtici klapky tak bych to tipoval tam mel sem stejnej problem na 2,0ACE a otacky po serizeni drzej celkem cajk
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 6.10. 2006
Příspěvků: 6908 | Témat: 182

05.02 2013 23:00


ventYl: jen v rychlosti, brutalni netesnost myslim ne. Kdyz jsem mel, motor mel nepravidelny chod, nesel za plynem atd. Otacky drzi dobre, ale moc vysoko, zere jak kyselina a palubak ukazuje diky tomu chujoviny.

vinzek: neco tam je, z toho si bere RJ, potazmo BC signal pro svuj displej a nejakej svab z toho pocita spotrebu.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2276 | Témat: 26

06.02 2013 8:36


maczaCZ: ja stale zabudnem na to, ze je to NF a to nepoznam, ake velke rozdiely tam su oproti NGcku, takze ak miestami budem kecat nieco, co sa nezhoduje s realitou, sorry tiez pripadne ak poviem nieco, co uz vies

znamy ma B3 90 NG a vyzera to tak, ze aj mrtve gufero vzadu na kluke dokaze narobit poriadnu sarapatu s davkou zmesi. motor tiez nekolisa otackami, ale v zime, ked ej gufero stuhnute a motor studeny, tiez vylietavaju otacky. pritom straca mozno liter oleja za mesiac, mozno trocha viac. on hovoril, ze ak otvori nalevne viko na olej, tak motor nezdochne, ale osobne som pri tom nebol, tak netusim, ako to robi.

dolezite je poznamenat si otacky na ktorych sa vylietavanie zastavi na studenom a teplom motore. bez ohladu na to, aku velku dieru v sani by si mal, alebo ako velmi rozstelovanu klapku (btw, dorazy klapky su dobre nastavene?) by si mal RJ odpoji vstrekovace pri presiahnuti deceleracnych otacok.

prerekvizitou k tomu je, ze RJ ma signal o pustenom plyne (spinac na klapke). na skrtiacej klapke ziaden potenciometer nie je (nema ho tam NG ani AAR, nema ho tam moc preco mat NF), pokial nemas automat. ak automat mas, tak ten potak ide iba pre RJ automatu.

ak je ten signal od polohy plynu ok a signalizuje volnobeh, motor by mal odpojit vstrekovace na studenom niekde okolo 1800, na teplom niekde okolo 1100 - 1200 /min. z pozorovania RJ za teply motor povazuje vsetko od asi 50C na budikoch vyssie.

ak ten signal nie je OK, motor volnobezne otacky nereguluje a je nechany na pospas toho, kolko vzduchu sa do motora dostane +- zakladne nastavenie zmesi. Ak je to zakladne nastavenie zmesi uplne mimo misu, tak to nereguluje a zere ako tank. da sa tak s prehladom dostat v meste na 16/100.

dalsia vec je potenciometer na odmeriavaci vzduchu, ten dokaze sposobit tvrdy chod motora s citelnym cukanim v otackach niekde medzi 1200 - 1700 na neutrali. dobra sprava ale je, ze ten potenciometer sa da relativne v pohode premerat obycajnym ohmmetrom.

takze ja by som postupoval takto:
ak teply motor na volnobehu drzi otacky viac ako cca 1200, pripadne okolo 1200 otacky nekolisu, siel by som po spinaci volnobehu na skrtiacej klapke. kabelaz spinac, zakladne nastavenie skrtiacej klapky, pripadne bypass, ak ho este NF ma (NG uz nie).

ak su otacky v poriadku, treba strcit A-meter do cesty regulatora diferencneho tlaku (alias elektrohydraulickeho regulatora, alias ciernej kocky na rozdelovaci tlaku). na to staci par kablikov s fastonmi z ISO radio koncovky, pozor na skrat.

ak bude na teplom motore s vypnutymi elektrospotrebicmi prud iny ako 0 +- 3mA, je rozhodene nastavenie CO a/alebo mrtvy potenciometer na odmeriavaci vzduchu. Ten do toho sice na volnobehu tak strasne nekeca, ale ma tu moc zadusit motor a robit spotrebu.

ako dalsi krok, nez sa pustis do nastavenia mozes na rozdelovaci zmerat potenciometer. u 80tky sa k nemu prakticky neda dostat bez vybrania rozdelovaca, na kile by to malo byt v pohode. je z boku na telese odmeriavaca, ma 3pinovy konektor. staci ti najst lubovolne 2 piny medzi ktorymi sa meni odpor ak hybes s tanierom vahy a zistovat, ci pri plynulom pohybe taniera sa odpor meni plynule bez skokov, ak nie, potenciometer je na odpis (dobra sprava je, ze nemusi sposobovat vsetky problemy a na odpis najskor aj bude ). original sa uz nevyraba, ale bosch vyraba suhrnnu nahradu namiesto niekolkych typov, ktora sa da pomerne bezne zohnat asi tak za zostatkovu cenu auta (+- 140E).

ak by bol potenciometer OK, ale aj ak by nebol ale cisla na ciernej kocke su mimo 0, bude treba odstuplovat nastavovac CO a 3jkou imbusom do toho posmatrat. tam uz na uspechu zalezi od toho, ako dobre su na tom ostatne komponenty, ale so spotrebou sa tym zahybat da celkom slusne.

PS: BC si bere signal z pinu RJ, su to hranate impulzy konstantnej dlzky. RJ to pocita nejako salamunsky podla otacok a potenciometra na odmeriavaci vzduchu. zo skrtiacej klapky naozaj ziadne informacie nepotrebuje (okrem spinaca volnobehu a plneho zatazenia).

eidt: ufff, zas je toho dost na knizne vydanie
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 15677 | Témat: 299

06.02 2013 9:30


ventYl: a nejhorsi je, ze je to jak zhazeni perel svinim, protoze tohle (ac genialni navod) upadne zase do zapomeni a za nejakou dobu se nekdo zepta na uplne stejnou vec... a tak to tady jde dokolecka

dovolil bych si doplnit/poupravit:
ventYl:
z pozorovania RJ za teply motor povazuje vsetko od asi 50C na budikoch vyssie.

kdyz se vysroubuje teplotni cidlo pro RJ motoru, tak na nem je udana teplota (petivalec co ma cidlo vzadu v hlave ma 15C, ctyrvalec co ma cidlo na prirube ke chladici ma 35C)...
teplej motor je vzdycky od 80C nahoru, o to se stara dalsi cidlo ... (u ctyrvalce jsou to dve cidla vedle sebe, u petivalce jsou nad sebou .. v obou pripadech na prirube)

NG a NF2 sou defacto stejny, mam pocit ze se lisi akorat jinym druhym dilem sani a umistenim LLRV...
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 5.2. 2012
Příspěvků: 300 | Témat: 2

06.02 2013 9:39


bomba,toto presne som potreboval...
čo všetko merať, a ako...na NG

mám len nejakú knižku o ke-jete a v tej žiadna hodnota neni...
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2276 | Témat: 26

06.02 2013 11:20


2Pix: ved, neslo by to nahodit do wiki? ja to kludne pozbieram a pospisujem, len tam potrebujem write pristup.

pripadne na koho sa obratit? krysah?
nahoru

sponzor





06.02 2013 11:20


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 6.10. 2006
Příspěvků: 6908 | Témat: 182

06.02 2013 18:50


ventYl: dik za vycerpavajici odpoved. Tak v nedeli mam volno a cas. Tak se s tim zkusim potrapit. Promerim si vahy, co mam do zasoby, ktery jsou dobry a ktery ne. Rovnou to prohodim, promerim volnobeh ventil, a pujdu po tom, co jsi mi tu sepsal a uvidime
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 15677 | Témat: 299

06.02 2013 19:24


ventYl: nn Kriznik ... ale tam se taky nikdo nepodiva ... ja koketuju s myslenkou udelat tady na zacatku tema "drive nez se zeptate" ...

Ja jsem pro aby ti dal moda pro tuhle sekci ...
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2276 | Témat: 26

06.02 2013 20:21


2Pix: je mi jasne, ze sa tam nikto nepozre, ale da sa to tam rozumnejsie sformatovat a vygeneruje sa rozumnejsi odkaz, ako niekde na 3529. prispevok v 2 roky starom threade (co sa aj blbo hlada, ak ho chcem niekomu ukazat).
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 8.10. 2006
Příspěvků: 5847 | Témat: 177

06.02 2013 21:57


maczaCZ: Jen pro upresneni, chuda smes zpusobuje vysoke otacky, nikoli bohata. Nejjednodussi analyzer bohatosti je zabarveni svicek. Pri zahratem motoru se proste vysroubuji, cim je zabarvena vice do cerna, tim je smes bohatsi, cim vice do seda az bila, tim je chuda. Ladit NF je parada, neni poradne co a cim Volnobezny ventil se danastavit,ma staveci sroub na soupatku, ale ten je kalibrovan z vyroby. Tak hodne stesti. Jinak umim poznat bohatost i mezi valci a to docela dost presne. Bohuzel u tohoto motoru nejde ladit, ale takovy 2x dvojity weber, tam je to potreba a to neumi zadny CO analyzer ve vyfuku...
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2276 | Témat: 26

07.02 2013 7:57


sniper: nedala by sa ta bohatost poladit hardcore metodou krutenia so stelovatkami na spodku hlavy rozdelovaca? sice som o funkcii toho stelovatka cital iba pre K-jet hlavy v porsche a ferrari, ale ratam, ze to nebude az tak moc ine ani na KE-jet, akurat ma cely mechanizmus menej dielov, princip je rovnaky - vsetky porty musia mat rovnaky diferencny tlak.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 8.10. 2006
Příspěvků: 5847 | Témat: 177

09.02 2013 17:00


ventYl: Akorat jsem nepochopil, cim ze to chces stelovat bohatost
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2276 | Témat: 26

10.02 2013 23:01


sniper: doladovat bohatost medzi jednotlivymi vstrekovacmi? ked odskrutkujes 3 torxy, co drzia hlavu na vahe vzduchu, zospodu mas na kazdom cinnom vystupe rozdelovaca imbus, ktory by mal nastavovat predpatie pruziny, ktora riesi diferencny tlak potrebny na otvorenie vstrekovaca. ci to by nefungovalo?
</spekulacia>
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 5.2. 2012
Příspěvků: 300 | Témat: 2

18.02 2013 18:12


všetky vyššie spomínané hodnoty pre NF platia aj pre NG? ďakujem

dá sa nejako overiť funkčnosť 4(3) pin čidla 034919369C zospodu na tej prírube?
pri studenom štarte nejde 6 vstrek
nahoru

sponzor





18.02 2013 18:12


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2276 | Témat: 26

18.02 2013 18:42


to co som popisoval ja je odsledovane / odmerane na NG v 80B4, resp. 90B3.

u NG by sa 6ty vstrek mal spustat riadiacou jednotou podla snimaca teploty motora, kaltzeitschalter tam uz nie je. Takze zmeraj odpor 2pinu na prirube zhora. Za studena by mal byt ~2kOhm ktorykolvek pin voci kostre, za tepla zhruba 200. Odpor medzi dvoma pinmi by mal byt cca 2nasobok toho namerane na ktoromkolvek voci kostre.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 6.10. 2006
Příspěvků: 6908 | Témat: 182

17.04 2013 13:36


tak postupne se snazim prokousavat vsim tim, co jste psali...

zjistil sem, ze se mi nekudy dostava do filtrboxu olej/smes oleje s benzinem (nebylo to uplne poznat), pritom na benzin z rozdelovace paliva to nevypada - filtr suchy.

poznatek: moje NF nema sroub na nastavovani bohatosti, ma jen takovou trubicku, na ktere je nasazena tenka hadicka, ktera vede snad do filtrboxu.

je teplo - startuje to i na plyn

kdyz sem mel sundanej dekl filtrboxu a pohnu dolu/nahoru s vahou, ma tendenci to chcipnout, prijde mi, ze neni dostatecne privrena, jinak chodi hladce.

o vikendu budu merit vsechny ty hodnoty a snad se doberu k nejakemu zaveru.


otazka no. XXX: kdyz odpojim kabel od kostky na rozdelovaci paliva melo by se neco stat?

otazka no. 1 nesouvisejici s mym problemem, ale na motoru NG: co znaci (po zapnuti klicku) cvakani 6.vstriku?
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2276 | Témat: 26

17.04 2013 14:44


maczaCZ: ak odpojis kabel do kostky na rozdelovaci, stane/nestane sa nieco podla okolnosti.

na studenom motore s dobrou zmesou dost pravdepodobne chcipne, alebo sa znizi volnobeh, alebo nieco take.

na teplom motore s dobrou zmesou by sa nemalo stat nic (edit: KE-III-Jet je robeny tak, ze prud na kocke na teplom motore ma byt 0mA +- korekcia Lambda*, preto by sa nemalo stat nic)

ak ma motor zlu zmes, moze sa stat cokolvek.

6ty vstrek by cvakat nemal, bud zrada v kabelazi, alebo vadna RJ?

btw, dal som dokopy v audiwiki stranku s vecami okolo KE-Jet aj na zaklade toho, co sa tu rozoberalo:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
este to podoplnam o dalsie veci, potom aj na zaklade toho, ako sa vyvine tato anabaza, popisovat tam este je co.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email