Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 19 dubna 2024
Celkem je zde 445 lidí (6 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: MattyK99
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 413
Online návštěvníků
Návštěvníků: 439
Uživatelů: 6
Celkem: 445

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 23.2. 2010
Příspěvků: 217 | Témat: 13

15.07 2012 20:39


Vím že tento motor není moc běžný (2.8 FSI*, kód CCEA), ale třeba někoho něco napadne. Pravidelně mi vyskakuje závada 001041 - nesprávný tok sekundárního vzduchu. V Porsche Brno jsem zjistil, že se tím už zabývali než jsem auto koupil a postupně vyměnili:

Květen 2011: výměna čerpadla sekundárního vzduchu
06A 959 253 E
Leden 2012: výměna dvou kombi ventilů (pro každou hlavu):
06E 131 101 D
06E 131 102 A

Což je více méně taky všechno co se vyměnit dá, pokud nepočítám hadice u kterých si nejsem jistý, jestli byly měněné nebo ne.

Protože se tím závada neodstranila, tak jsem se jal studovat, jak by systém měl fungovat a čím by to mohlo být. Jak jsem pochopil, systém sekundárního vzduchu funguje tak, že po startu se vstřikuje bohatá směs a před Katalyzátor* se vhání "sekundární vzduch", tedy čerstvý vzduch, aby se zbytky paliva spálily v katalyzátoru a tím urychlily jeho zahřátí na provozní teplotu. Funkčnost se testuje tak, že při zahřátém motoru (a hlavně lambdách) a volnoběhu nebo skoro-volnoběhu ECU* krátce zapne sekundární vzduch a zkoumá, jestli se zvýší množství kyslíku před katalyzátorem. To mám nastudované z postaršího SSP od Audi TT a není jisté zda moje ECU* to testuje také tak.

Co mě mate je to, že podle dokumentace ke starším motorům se kombi ventily obvykle ovládaly podtlakovou hadičkou a to byla dřív taky nejčastější příčina této závady, že špatně spínal podtlakový ventil, nebo že hadička dostatečně netěsnila, takže podtlak nebyl dost velký na to, aby úplně otevřel kombi ventil(y). Podle ELSA se na tomto motoru kombi ventily neovládají podtlakem, žádný podtlakový ventil ani vedení tam není a není ani zřejmé čím se vlastně ovládají. V ELSA je taky napsáno, že funkčnost kombi ventilů se má ověřit tak, že když se do nich foukne trochu tak neprofouknou a když se foukne víc, tak profouknou, což mi teda přijde dost vágní.

Zatím jsem se zasekl. Bohužel ECU* motoru nemá Label file ani v nejnovější VCDS a naslepo se mi zatím ani nepodařilo najít vhodný blok měření, který by ukazoval kdy je test funkčnosti sekundárního vzduchu aktivní a jaká je požadovaná a změřená hodnota na Lambdě. Našel jsem jakýsi blok, tuším 34, který vypadá že snad měří teplotu katalyzátoru a teplota po studeném startu vyroste na 690 stupňů za 30 sekund, což se mi nezdá zlé i když netuším kolik by to mělo být, a pak postupně klesne někam k 500 stupňů, takže snad ten sekundární vzduch nějak funguje, akorát ECU* se to z nějakého důvodu nelíbí.

Budu povděčen za jakékoliv tipy, popř. kdybyste měli nějaký nápad, kde splašit dokumentaci k mé ECU*, tak bych se taky vůbec nezlobil:


Address 01: Engine (CCE) Labels: Redir Fail!
Part No SW: 4F2 910 552 B HW: 4F0 907 552 A
Component: 2.8l V6 FSI* 0020
Revision: --H05--- Serial number:
Coding: 010D000C190F0120
Shop #: WSC 02325 785 00200
VCID: 2441D315E7C0DE9
Naposledy upravil oo.viper.oo dne 13.11 2013 16:34, celkově upraveno 2 krát. (0% původního příspěvku)
nahoru

sponzor





15.07 2012 20:39


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 23.2. 2010
Příspěvků: 217 | Témat: 13

16.07 2012 22:00


Teď mě napadlo jestli by to nemohlo být Lambdou. Problém se začal objevovat odhadem okolo 90-100 tisíc. Třeba po tom nájezdu Lambda* změnila charakteristiku tak, že sice nějak ještě fachá a "něco" ještě měří, takže chyba Lambdy detekovaná není, ale zároveň to co měří je už trochu mimo, takže kontrola funkčnosti sekundárního vzduchu už nenaměří dostatečné množství kyslíku (dostatečně chudou směs?) a vyhodí chybu. Je možný že by to bylo tím?

Jak vlastně se časem mění charakteristika Lambdy?
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 23.2. 2010
Příspěvků: 217 | Témat: 13

01.08 2012 8:09


Tak se v tom šťourám poněkud šnečím tempem, moc času není a nic to nedělá kromě prudící kontrolky, ale přece jen mám malý posun.

1. Sjel jsem si teploty obou katalyzátorů po studeném startu a vychází naprosto identicky, takže z toho bych usuzoval, že problém není ve funkci systému, ale v tom jak ECU* funkčnost testuje.

Odkaz na graf teploty katalyzátorů: http://db.tt/2EDJ9hcy

Můžete mi někdo potvrdit že moje úvaha je správná? Pro měření teploty katalyzátorů jsem použil bloky měření 34 a 35 dle:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
(pro ty co ho znáte: nesmějte se, já tenhle odkaz neznal a trvalo mi dost dlouho, než jsem ho na ross-techu našel)

2. Mám po půl roce novou chybu. Celou dobu mi stále dokola naskakovalo:

Citace:
001041 - Secondary Air Injection System
P0411 - 000 - Incorrect Flow Detected - MIL ON


Teď poprvé tam skočilo:

Citace:
005155 - Secondary Air Injection System; Bank 1
P1423 - 000 - Insufficient Flow - MIL ON


Tak aspoň nějaký nový symptom.

3. Když jsem se probíral logy, tak jsem ještě našel bloky 37 a 38 za jízdy, které by měly ukazovat Lambdy za katalyzátorem. Připadá mi, že ta z Banky 1 je očividně pomalejší než ta druhá, viz. obrázky:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


Azurová je první (Bank 1), červeněvyblitá je druhá (Bank 2), červené jsou otáčky. Je tam vidět že když dám nohu z plynu tak druhá jde dolů ochotněji. Na druhém obrázku je to extra markantní, tam je vidět jak nástup první je opožděn oproti druhé. Že by Katalyzátor* 1 pomaleji katalyzoval se mi zdá jako blbost, buď to dělá, nebo to dělá hůř, ale že by to dělal pomaleji? Jako pravděpodobnější se jeví že sekundární Lambda* z Banky 1 je na pochodu.

Nějaké názory prosím, potřebuju někoho aby mi zkontroloval myšlenky.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 10.10. 2007
Příspěvků: 2827 | Témat: 37

01.08 2012 8:22


nekoukal jsem na logy,ale tvoje předpoklady jsou správné Jak stárne Lambda* laicky řečeno zpomlauje se reakce na změny/signál se zpožďuje
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 5.6. 2010
Příspěvků: 14254 | Témat: 6753

01.08 2012 8:50


audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


Label ti vyresi VAS5054
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 23.2. 2010
Příspěvků: 217 | Témat: 13

01.08 2012 10:19


tecka:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16795/P0411/001041
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


Label ti vyresi VAS5054


Díky za linky.

O ross-techovém wiki s chybama jsem věděl (neznal jsem wiki s measuring blocks). Problém je v tom, že všechno co je tam napsané bylo vyměněno a podle logu zahřívání katů po studeném startu systém pracuje správně, takže to spíš vypadá na falešný poplach způsobený špatnou lambdou, což už ale jako možnost na ross-techu nezmiňují.

Co se týče toho druhého odkazu, tak tam zmiňují obvyklý problém s podtlakovým vedením na ovládání kombi ventilů. Jak jsem psal výše, tak něco takového vůbec nemám. Mám pouze tlakové vedení z SAI pumpy přes kombi ventily až před katy. Probíral jsem se dost detailně Etkou i Elsou, díval jsem se na různé benzínové šestiválce a došel jsem k zjištění že v dané generaci V6 mají vždy větší motory s podtlakovým vedením a slabší motory bez. Skoro to vypadá že to podtlakové vedení je jen takový "posilovač" otvírání kombi ventilů. U menších motorů SAI pumpa kombi ventily protlačí bez pomoci, u větších motorů je možná ve výfukovém potrubí větší tlak, takže rozdíl tlaků na obou stranách kombi ventilů je menší a proto je potřeba pomoct těm kombi ventilům aby se otevřely.

Jak to myslíš s tím Labelem a VAS5054? VAS je nějaká tovární diagnostika, ne? Někdo, někde, nějak z ní umí dostat tyhle informace?
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 5.6. 2010
Příspěvků: 14254 | Témat: 6753

01.08 2012 11:50


vas je tovarni diagnostika pro cely koncern, pouzivaji to v kazdem servisu koncernu...povinne.

Sezen si VAS-PC, nainstalujes do ntb a mas totez co oni. Podstatne je, ze diagnosticka hlava stoji v cine cca 100usd a dodaji ti to i z english sw v19, cz se da najit na uloz.to a jede.

Jelikoz v19 je z 2012, je jistota ze tam bude vse. VCDS defacto kopiruje VAS, jak ovladanim, nazvy jednotek ... cisla, tak protokoly. v ELSE popisuji kroky ve VASu

tady jsem ho kupoval
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


Funguje jak eng tak cz a neni tam problem ze ho pres internet umrtvi.
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


ale zase podtlaky...
pokud ty tve ventily nemaji ovladani podtlakem ani elekt. a jsou ciste nechanicke klapky nastavene a nejaky tlak, a jsou vymenene, tak asi jedine tlak neni dost nebo to jednotka v zavislosti na lambde satne vyhodnocuje.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 23.2. 2010
Příspěvků: 217 | Témat: 13

28.08 2012 22:49


Tak zatím nic moc posun, lambdy po delším sledování vypadají ok, v Audi to napojili na velkýho Vasila a jediný doporučení bylo rozebrat sání, že tam musí být něco přicpanýho, takže čerpadlo sekundárního vzduchu musí překonávat větší podtlak na sání a pak netlačí dost do katalyzátorů a to je detekováno jako závada sekundárního vzduchu. Hm. To ale úplně nekoresponduje s tím, že se katalyzátory nahřívají podle logu teploty dobře. Taky by mi přišlo divný, že by se přicpaný sání neprojevovalo jinak a jediná komponenta, která by si stěžovala by byl sekundární vzduch. Na novější SW řídící jednotky se dívali a žádný není.
nahoru

sponzor





28.08 2012 22:49


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 23.2. 2010
Příspěvků: 217 | Témat: 13

13.11 2013 16:34


Tak nakonec vyřešeno vyčištěním motoru. Nejprve komplet sání, což nepomohlo. Po té i porty kam zaúsťují hadice sekundárního vzduchu, čímž se to definitivně vyřešilo.

Motor ven jít nemusel, ale musely se odpojit všechny vzduchové hadice, aby se člověk všude dostal.

Příčinou je karbonizace motoru. Dlouho jsem odmítal uvěřit, že už po 70 tisících kilometrech by mohl být motor zakarbonovaný, ale jak se ukázalo, tak to možné je. A po zagooglení ohledně karbonizace a FSI* motorů se ukázalo, že to je vlastně normální "feature" FSI* motorů.

Normálně se to projevuje spíš špatnými starty po té co se zašpiní a přicpou sací ventily (které nejsou omývány aerosolem benzínu a čistících aditiv protože benzín jde u FSI* rovnou do válce). V případě že je motor vybaven SAI, tak je pak více méně náhodná záležitost, jestli se dřív ucpe sekundární vzduch, nebo ventily. U mě to byl sekundární vzduch, který začal signalizovat závadu už v 70 tisících km závadu, ale normálně jsem jezdil až do 140 tisíc bez problémů. Až po té začaly studené starty být trochu nekultivované, jak se začaly projevovat zasrané ventily.

Tož tak.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 4.11. 2012
Příspěvků: 9 | Témat: 3

29.12 2013 12:21


Obdivuji vydrz v odhalovani zavady a ochotu,podelit se napady a postup zde na foru. Mam podobny problem. Spatna funkce jednoho predkatiku-rozsvici kontrolku motoru na palubce. Nejradci bych cely system ECU* uplne vyradil z cinnosti...
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 19.12. 2017
Příspěvků: 24 | Témat: 3

03.04 2018 16:31


Zdravim. Chcel by som sa spytat, ako sa najrychlejsie dostanem k cerpadlu sekundarneho vzduchu. Ci zhora, ked zhodim kryty vzduchoveho filtra alebo zospodu. Jedna sa o A6 4F 2,4 V6.
Dakujem.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 19.12. 2017
Příspěvků: 24 | Témat: 3

17.04 2018 8:57


Zdravim. Tak na aute mam skontrolovane podtlakove hadice, vymeneny vzduchovy filter. Cerpadlo sek. vzduchu saje.
Chyba stale pretrvava. Po cca 90 sekundach pri studenom starte klesnu otacky a jemne trhne autom. Potom ide normalne. Co to moze byt?
Kombinovane ventily? Alebo ventil N112? Alebo cerpadlo, aj ked saje? Diagnostika vypisuje len chybu Systemu sek. vzduchu...
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 23.2. 2019
Příspěvků: 109 | Témat: 16

03.07 2019 16:49


JanyPD (17.04 2018 8:57) orig :
Zdravim. Tak na aute mam skontrolovane podtlakove hadice, vymeneny vzduchovy filter. Cerpadlo sek. vzduchu saje.
Chyba stale pretrvava. Po cca 90 sekundach pri studenom starte klesnu otacky a jemne trhne autom. Potom ide normalne. Co to moze byt?
Kombinovane ventily? Alebo ventil N112? Alebo cerpadlo, aj ked saje? Diagnostika vypisuje len chybu Systemu sek. vzduchu...


Ahoj, no nevím jestli se podaří obnovit toto téma, ale já se také trápím se závadou sekundárního vzduchu, na rovinu vyčištěný sací ventily, vyčištěny kombi ventily hadice je čístá i s odsávání kliky a co se týká kombi ventilu neviděl jsem rozdíl mezi levým a pravým jak byly vytažené a čištěny foukali jsme do nich a cca stejné, mám najeto 247 tis a jedinou věcí která mne trápí zdali vyměnit kombi ventil cena 3.500,- kus a nebo vyměnit lamdu sondu na té zlobicí části sekundárního vzduchu pokud někdo může poradit. Nebo se musí měnit všechny lamdy na obou stranách je to 10 tis a to už je balík. Děkuji za rady
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 23.2. 2019
Příspěvků: 109 | Témat: 16

16.07 2019 19:13


Tak napišu moji zkušenost, stale na vagu sekundarni vzduch na 1 bank a tak jsem šel opačně než všichni řikali vyměnil jsem Lambda* sondy a ehle motor ožil jak DAS* a reaguje na plyn rychleji predjizdet je nyni radost. Proti škubani motoru je třeba namazat čidlo sennzor prepinani klapy saciho potrubi je tam bila vazelina a jak ho sundal bylo to suche. Motor mi nyni neskube a jede za plynem
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 23.2. 2019
Příspěvků: 109 | Témat: 16

24.11 2019 19:31


Nakonec vyreseno, pricpany katalyzator na prave strane tocit motor a nechat jej jezdit , leji do nadrze vynz na kat a nyni po 7 tisicich to mizi a z vyfuku jde konecne bordel. Minuly majitel ho podtacel a ja mu nandal ze jsem jezdil 15km do prace. Snad to nekomu pomuze. Primovstrikove motory musi makat v obci jezdim na 3. Rych stupen
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email