Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 29 března 2024
Celkem je zde 497 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Paliboron
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 5
Uživatelů celkem: 48 393
Online návštěvníků
Návštěvníků: 496
Uživatelů: 1
Celkem: 497

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 7.10. 2011
Příspěvků: 926 | Témat: 95

01.05 2012 21:35


Byly tady docela rozsáhlé debaty o ERG ventilu o jeho zaslepení a vliv na zahřívání motoru.

Vemte si, že zaslepení erg ventilu má docela vliv na čistotu sacího potrubí, chod motoru atd...
Napadlo mě, že by se ERG dalo přenést trochu někam jinam, a teoreticky by se urychlilo zahřívání motoru a nezanášelo by se sací potrubý.
Chtěl bych tady mluvit o turbomotorech s intercoolerem.
Je pravda, že vzduch co je stalčený turbem se zahřeje, pak ho tedy musíme nějak chladit to je docela logické. Avšak co kdyby jsme vzaly trochu toho nezchlazeného vzduchu a poslali ho rovnou do motoru aniž by prošel chladičem. Teoreticky by se mělo docílit rychlejšího zahřátí motoru přesně tak jak to dělá ERG.

Chci slyšet vaše názory.

Pokud by se tato diskuze nějakým směrem rozvinula, mám v plánu toto zařízení sestrojit.
nahoru

sponzor





01.05 2012 21:35


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 555 | Témat: 15

01.05 2012 21:51


No ale řekl bych, že EGR* není jen kvůli rychlejšímu ohřevu, ale hlavně kvůli emisím.
Navíc bych řekl, že nějaký bypass intercoleru nebude mít žádný zásadní vliv na zahřívání motoru. Dále intercoler u C4 je náporový - tudiž chladí až za jízdy - čím rychleji, tím více. Takže u stojícího vozidla nebude prakticky žádný rozdíl v době zahřívání.
No a dále je potřeba si uvědomit průřez hadic sání a porovnat s průřezem EGR* ventilu.
Dale by bylo potřeba vyřešit ovládání toho ventilu. U klasického motoru je EGR* ovládané na základě zatížení motoru (malé zatížení - EGR* otevřen) - ty bys potřeboval ovládání na základě teploty. Studený motor - ventil otevřen, jak se motor ohřeje - tak by ventil zavřel.

No, je toho dost na to, aby ses do toho raději vůbec nepouštěl
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 12.11. 2008
Příspěvků: 5255 | Témat: 68

01.05 2012 22:19


Ako hovori KOS ide hlavne o emisie. a aj keby si ho tam namontoval ako to ty planujes, moc tym nevyriesis, lebo vzduch stlaceny turbom zdaleka nema taku teplotu, ako vyfukove plyny. Ja som trebars zaslepene EGR* vratil do povodneho stavu.
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 7.10. 2011
Příspěvků: 926 | Témat: 95

01.05 2012 23:13


ale furt ten vzduch bude o něco teplejší když projde turbem, takže na ohřev motoru to přispěje měnším procentem, stejně jako erg. Jinak kdybyste viděli to co sem měl dneska v sání tak by vám spadli bulvy.

To zařízení by bylo velice jednoduché.
nějaký elektromagnetický ventil, dva T kusy, spojovací hadice, teplotní čidlo a teplotní spínač.

To čidlo se spínačem se dá zakoupit jako elek. stavebnice.
Náklady na výrobu tohoto bypasu by byli celkem malé.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 12.11. 2008
Příspěvků: 5255 | Témat: 68

01.05 2012 23:24


Ak chces riesit len rychlejsi ohrev motoru za studena, najdi si ako to mal vyriesene napr Renault na motoroch F2N a F3N
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 26.3. 2009
Příspěvků: 810 | Témat: 61

01.05 2012 23:41


Ricman666: Hlavní úkol EGRu není rychlejší ohřátí motoru, ale v první řadě snížení emisí. To že se to s ním rychleji ohřeje je pouze důsledek. Když se EGR* zaslepí, je tam pak moc kyslíku a proto je to nebezpečný pro ventily a motory všeobecně. RJ je naprogramovaná na to, že EGR* má. Se zaslepením egru by tedy mělo jít ruku v ruce předělaní poměru vstřikovaného paliva X vzduchu.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 4.10. 2011
Příspěvků: 52 | Témat: 1

02.05 2012 0:23


Ricman666: Ja si myslím taktiež, že EGR* je primárne určené na zníženie emisií. To že napomáha rýchlejšiemu ohrevu motoru je dané teplotami týchto spalín. No a ak by si chcel riesiš iba rýchlejši ohrev motoru, tak by to bolo tým tvojim popisom asi úplne zbytočné, pretože teplota stlačenho vzduchu turbom je ďaleko nižšia ako teplota spalín. Samozrejme by sa jednalo o zahrievanie "studeneho" motoru, no a teploty a prestupy daného teplého vzduchu mezdi jednotlivými súčasťami motoru by boli úplne zanedbateľné voči ohrevu od splín z EGR*.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 1.5. 2011
Příspěvků: 1260 | Témat: 24

02.05 2012 5:36


a co takhnle to pořešit jako třeba ockta I tři žhavičky ve vodě?Ja o tom silně přemyšlim.
nahoru

sponzor





02.05 2012 5:36


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 17.6. 2007
Příspěvků: 889 | Témat: 23

02.05 2012 6:37


Nefunguje ERG jenom při volnoběhu?
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 26.3. 2009
Příspěvků: 810 | Témat: 61

02.05 2012 8:13


s2 coupe: bohužel ne. Mám za to že funguje aspoň u mě do cca 2500 - 3000 ot./min.

Jinak celkem se mi líbí, jak má řešen rychlejší ohřev VW T4 atp. před vrtulemi na chladiči je bimetalicky otevíraná clona náporového vzduchu. Snižuje to proudění kolem celého motoru do doby než se prohřeje chladič. Dělat něco na koleni je asi nesmysl. Platí, že na autě se nepo** to, co tam nemáš.
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 23.5. 2010
Příspěvků: 857 | Témat: 6

02.05 2012 13:42


Myslím si že obtok intercooleru je nesmysl.
Dle mého názoru je rozdíl v tepelné účinnosti motoru s EGR* a bez něj (EGR* zaslepený) velmi malý.

Hlavním důvodem proto je, že pokud jdou EGRem do sání teplé spaliny a ohřejí vzduch, tak jde do motoru už ohřátý (větší teplota znamená nižší hustotu) a tím pádem ho tam jde míň i méňě kyslíku. A čím méně kyslíku při spalování, tím nižší teplota spalování. (Omezení emisí oxidu dusíku)

Na druhou stranu, při zaslepeném EGRu, jde do motoru vzduch tedy chladnější, s více kyslíkem a tím se ochladí stěny spalovacího prostoru, ale opět s kyslíkem roste teplota spalování...

Pokud je všechno ostatní v pořádku (termostat, není zanesené topení, apod.), tak rozdíl v rychlosti zahřátí motoru není téměř vůbec znát.

Sám mám C4 se zaslepeným EGR* ventilem (nové topení, termostat v pořádku) a proti kamarádovo C4 s funkčním EGRem a novým termostatem se mi zahřívá rychleji
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email