Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 16 dubna 2024
Celkem je zde 190 lidí (6 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: MilanA6 c6
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 411
Online návštěvníků
Návštěvníků: 184
Uživatelů: 6
Celkem: 190

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK allstar
AK allstar


Registrace: 5.6. 2010
Příspěvků: 14254 | Témat: 6753

06.04 2012 14:05


Nevěřili byste, jaká je skutečná nezaměstnanost v USA!

Oficiální nezaměstnanost v USA zůstala v únoru zachována na 8,3%, alespoň to uvádí oficiální zdroj. To nejsou tak hrozná čísla, že ne? Vysoká se můžou začít zdát, jakmile si uvědomíme, že oněch 8,3% je statistika U3, zahrnující pouze nezaměstnané, kteří si v posledních 4 týdnech aktivně hledali práci.

Oficiální statistiky USA však zahrnují 6 agregátů nezaměstnanosti, U1-U6. V novinách se objevuje pouze U3 a to ne proto, že by nejlépe vypovídal o nezaměstnanosti, nýbrž proto, že je politicky nejpřijatelnější.

Oficiální agregáty nezaměstnanosti USA a jejich úrověň k únoru 2012

U1 (4,8%) – Zahrnuje osoby nezaměstnané 15 týdnů a déle, procente m z práceschopné populace
U3 (8,3%) – Zahrnuje osoby nezaměstnané a aktivně vyhledávající práci (během posledních 4 týdnů), procentem práceschopné populace
U6 (14,9%) – Zahrnuje U3 + osoby nedobrovolně zaměstnané na částečný úvazek, přestože by chtěli pracovat fulltime a osoby, které práci aktivně hledali v posledním roce, ne však v posledních 4 týdnech


Oficiální agregát U6, který zahrnuje všechny nezaměstnané, kteří hledali práci v posledním roce a ty, co jsou zaměstnáni nedobrovolně na částečný úvazek se pohybuje na úrovních 15%, přičemž v průběhu vrcholící krize v roce 2010 již přesahoval 17%. Ještě jednou opakuji, tohle nejsou žádné neoficiální výpočty, ale oficiální statistika. USA má vážné problémy a kompletní agregát U6, není možné zveřejňovat v novinách, jinak by se o vážné ekonomické situaci ve Státech mohlo dozvědět více lidí.O problémech USA píši v nejednom svém minulém článku:

Dovolte přesto abych ještě přihodil poslední, tentokrát neoficiální agregát. Jmenuje se SGS Alternate Unemployment a zveřejňuje ho ekonom John Williams. SGS Alternate vychází z oficiální statistiky U6 a přičítá k ní množství lidí, kteří nad hledáním práce díky dlouhodobě neuspokojivé situaci již zlomili hůl a za poslední rok se na úřadu práce nehlásili. Může se jednat o lidi žijící u rodičů, lidi bez domova, osoby živící se prostitucí, prodejem drog, nebo lidi splácející starý úvěr, úvěrem novým. Výše SGS Alternate se k únoru 2012 odhaduje na 22,5%, přičemž od roku 2007 nepřetržitě stoupá.




Jak je možné, že U3 i U6 klesá a SGS Alternate stále pomalu roste? Odpověď je jednoduchá, lidem v USA dochází trpělivost s dlouhodobě neúspěšným hledáním práce. Není se čemu divit, když budete rok, dva chodit po přijímacích řízeních a nikde vás nebudou chtít, taky jednou přestanete hledat práci úplně. Nemusí to nutně znamenat, že pracovat nechcete, prostě jste jen ztratili naději. Od toho momentu budete jako nezaměstnaní figurovat v agregátu U3 jen 4 týdny a ten se posléze sníží, jakoby jste byli zaměstnaní. Po roce nehledání práce vypadnete i ze statistiky U6.

Administrativa USA z veřejňováním zavádějících dat řeší dlouhodobě neuspokojivou situaci na trhu práce. Zametáním problémů pod stůl, investoři nejen do státních dluhopisů získávají klamné informace o stavu americké ekonomiky a nejen to umožňuje, že má USA stále rating AA a jejich státní dluhopisy se obchodují s nárokem na úrok 1,25%, jakoby se vůbec nejednalo o riskantní podnik.

Poukazování na problémy Evropy je pak nástrojem USA k tomu, jak přehodit horký brambor do cizích rukou a upřít zraky nervózních investorů jinam. Pro zajímavost je na tom s nezaměstnaností v EU nejhůře Španělsko, kde se nezaměstnanost pohybuje na podobných úrovních jako skutečná nezaměstnanost v USA.

V příštím díle o USA Vám asi vezmu i iluze o skutečné inflaci v USA, máte se na co těšit.

Na webu
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
zveřejnil Luboš Novotný, student Technické univerzity v Liberci

... akorat uz to neni ani 8.3 U3 ale pres 12
nahoru

sponzor





06.04 2012 14:05


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer

Muž
Registrace: 8.7. 2007
Příspěvků: 20259 | Témat: 1614

06.04 2012 17:14


Na jedné straně stojí silně zadlužené státy, které nutně potřebují své zadlužení snížit. V disciplínu vlád a přebytkové rozpočty věří málokdo, lokální devalvace díky svázanosti s Eurem nejsou možné, ale skoro všem státům by se hodilo rozpustit dluhy ve vysoké inflaci. Jenže na druhé straně stojí nedůvěřivý trh, který podezření na vyšší inflaci (nebo jiný problém, nestabilitu) započítává do svého požadavku na výnos dluhopisů. Státy si ale potřebují na trhu půjčovat průběžně pořád a jedině rozumně nízké úroky na nových půjčkách jim dávají šanci na přežití. Jinými slovy je třeba trhy uklidnit, zachovat kontinuitu, stabilitu a důvěryhodnost. A jsme zase na začátku u prohlášení ECB. Co s tím? Máme tu zdánlivě neřešitelné dilema...

Pojďme se podívat, jak na to jdou v USA. Tam se už od počátku osmdesátých let pozvolna mění metodika výpočtu míry inflace a složení spotřebního koše (CPI) tak, že uveřejňovaná míra inflace stále méně a méně odráží reálnou inflaci, která dopadá na běžné občany. Když například nějaká složka spotřebního koše příliš zdraží, řeknou si statistici, že lidé asi budou kupovat místo toho něco levnějšího, a složku vymění. Systematicky se podceňuje důležitost zdražovaní energií (kolikrát se např zvýšila cena benzínu v USA za posledních deset let?) a potravin a nebere se v úvahu růst cen nemovitostí. Další kapitolou jsou tzv. hédonické úpravy. Zjednodušeně to znamená přepoklad, že nové výrobky jsou kvalitnější než staré, což prý kompenzuje zvýšení ceny, a výsledkem úprav je opět nižší výsledná míra inflace.

Podle mého názoru jde sice o známý, ale stále málo diskutovaný fakt, který má různé zajímavé důsledky. Naštěstí existují analytici, kteří si dali tu práci a oficiální statistiky přepočítali. Na následujícím grafu je znázorněna červeně oficiální míra inflace (CPI-U) a modře míra inflace přepočítaná metodikou standardně používanou do počátku osmdesátých let. Kouzla amerických statistiků tady krásně vyniknou: zatímco původní metoda by ukazovala už řadu let meziroční míru inflace kolem 10%, oficiálně je většinou mezi 2% až 4%.




Vezmeme-li v úvahu výše uvedené, mění se rázem i obrázek skutečného růstu reálného HDP (nominální HDP opravený o inflaci), červeně oficiální meziroční změna reálného HDP, modře alternativní výpočet téhož:




Pokud se tedy rozhodneme brát alternativní statistiku vážně, zjišťujeme, že USA zažívá už přibližně 10 let učebnicovou stagflaci (stagnace + inflace).

Američtí statistici odvedli skutečně obdivuhodnou práci:
přestože se USA hospodářsky nedaří, zadlužení dosahuje 100% HDP (to je jen oficální vládní dluh) a stále roste a pravdivá míra inflace dosahuje 10%, dokázali navenek zachovat zdání stability a prosperity. Důsledkem toho je, že si USA dále může v klidu půjčovat například za 2% na 10 let nebo za 3% na 30 let. Co by za to v Evropě dali...

audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 5.6. 2010
Příspěvků: 14254 | Témat: 6753

06.04 2012 17:23


primarne to je o hegemonii dollaru jako rezervni meny a sile armady ji prosadit...

Vcera jsem se dival na HRANARI... mozna tam naznacili vic nez chteli...
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email