Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 28 března 2024
Celkem je zde 358 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: P2M
Uživatelů dnes: 4
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 392
Online návštěvníků
Návštěvníků: 356
Uživatelů: 2
Celkem: 358

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK oldtimer
AK oldtimer

Muž
Registrace: 8.7. 2007
Příspěvků: 20259 | Témat: 1614

24.01 2012 15:01



Náhled, klikni pro zvětšení.


Tesla Motors zveřejnila definitivní technické specifikace produkční verze elektrického sedanu Model S. První vozy z takzvané série Signature budou zákazníkům předány v polovině roku 2012, ostatní auta se k prvním majitelům dostanou později.

Model S je nabízen ve třech verzích, lišících se kapacitou baterií. Ty doplňuje vrcholná varianta Performance s bateriemi o kapacitě 85 kWh, která je naladěna na rychlejší jízdu. Model S s tímto paketem zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy a jede až rychlostí 209 km/h. Nejlevnější ujede na jedno dobití 160 mil (257,5 km), střední verze ujede 230 mil (370 km), vrchol nabídky zvládne 300 mil (482,8 km).

V Severní Americe Tesla Motors v současnosti buduje síť dobíjecích stanic, ve kterých bude možné baterie s kapacitou 60 kWh a 85 kWh dobít za půl hodiny.
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


edit: Tesla hlásí, že objednávky vyprodaly veškerou produkci na rok 2012 ...
nahoru

sponzor





24.01 2012 15:01


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 4.10. 2007
Příspěvků: 14046 | Témat: 168

24.01 2012 15:08


Ano, to se mi líbí
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 24.2. 2011
Příspěvků: 4210 | Témat: 24

24.01 2012 15:08


Romijn:
Nejlevnější ujede na jedno dobití 160 mil (257,5 km), střední verze ujede 230 mil (370 km), vrchol nabídky zvládne 300 mil (482,8 km).
...baterie s kapacitou 60 kWh a 85 kWh dobít za půl hodiny.


Jestli to chápu dobře, pak ta 60kWh. bude asi na těch 257 km?
Potom by 1 km vyšel na nějakých 2,90/1km... Správně?
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer

Muž
Registrace: 8.7. 2007
Příspěvků: 20259 | Témat: 1614

24.01 2012 16:41


IvanLBC:
Jestli to chápu dobře, pak ta 60kWh. bude asi na těch 257 km?
Potom by 1 km vyšel na nějakých 2,90/1km... Správně?

Ne-e, při naší ceně 1kWh +- 4,50 je to:
40kWh dojezd 257km za 0,70 Kč/km
60kWh dojezd 370km za 0,73 Kč/km
85kWh dojezd 483km za 0,79 Kč/km

... to už atakuje cenu a dojezd LPG ...
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 26.10. 2011
Příspěvků: 143 | Témat: 9

24.01 2012 16:47


... nahodou skodovka uz ma dojezd 150 km s lehkou nohou a ve svetru a kulichu. S topenim jeste mene ...
Ty kapitalisti nam stale nejak unikaji hi,hi,hi, ...
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer

Muž
Registrace: 8.7. 2007
Příspěvků: 20259 | Témat: 1614

24.01 2012 16:56


elbarto: cože?
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.6. 2008
Příspěvků: 2854 | Témat: 78

24.01 2012 17:13


Romijn:
V Severní Americe Tesla Motors v současnosti buduje síť dobíjecích stanic, ve kterých bude možné baterie s kapacitou 60 kWh a 85 kWh dobít za půl hodiny.

85 kWh nabít za půl hodiny?
tj potřebný příkon 170 kW při napětí 110 V v USA dává nabíjecí proud cca 1545 A - a ten kabel k tomu unese kdo?
nahoru

Iron throner


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 22137 | Témat: 587

24.01 2012 17:15


Romijn:
elbarto: cože?

nic hele, pozoruju sektůrka dvě
nahoru

sponzor





24.01 2012 17:15


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.1. 2011
Příspěvků: 2194 | Témat: 25

24.01 2012 17:22


bude to dobre..za par rokov budeme na spalovacie motory spominat a neskor o nich rozpravat vnucatam
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 9.10. 2006
Příspěvků: 1913 | Témat: 87

24.01 2012 17:22


Rhino: Pochybuju, že to budou nabíjet 110 V....
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.6. 2008
Příspěvků: 2854 | Témat: 78

24.01 2012 17:31


Kratz: Zajímá mě to čistě technicky. Nedávno jsem psal SW pro solární nabíjecí (spíš dobíjecí) stanici, která zvládala 10 kWh a už to se řešilo tak, že pro nabíjení se baterky zapojí sériově (cca 800 V), zatímco při provozu auta jsou serioparelelně (nevim, 200 - 400 V?). I u těch 800 V je to furt přes 200 A...
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 9.10. 2006
Příspěvků: 1913 | Témat: 87

24.01 2012 17:41


Rhino: No bude to zjevně kabel jak kráva...
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 7.7. 2007
Příspěvků: 3253 | Témat: 119

24.01 2012 17:49


Zveřejňují jen líbivá fakta,ale co třeba životnost baterií?Aby to nebylo jak 3 roky starý notebook,bez napájecího kabelu se ani nehne a baterie stojí 1/4 ceny PC.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.6. 2008
Příspěvků: 2854 | Témat: 78

24.01 2012 17:56


bull: Nevim přesně, jak u Teslů, ale počítá se s tim, že zaplatíš "jen" auto a baterky si pronajmeš. Zatím (pokud vim), neexistuje jinej způsob dobití elektromobilu, kterej by moh konkurovat rychlostí normálnímu tankování, než výměna baterek, takže asi i proto...
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer

Muž
Registrace: 8.7. 2007
Příspěvků: 20259 | Témat: 1614

24.01 2012 18:46


bull:
co třeba životnost baterií?Aby to nebylo jak 3 roky starý notebook
Záruka na auto včetně baterky je 8 let, nebo max 160.000 km.

Zrychlení lepší, než M5.

Rhino:
85 kWh nabít za půl hodiny?

Při dobíjení ze sítě 220 V má tento proces trvat 4 hodiny.
Za 45min. (chyba v článku) jde o rychlonabíjení (na 80% kapacity).

Jinak co jsem sehnal specifikace rychlonabíjecí české stanice:
Citace:
Nabíjí s výkonem 50kW 125A stejnosměrným proudem přes konektor Yazaki pracující s protokolem Chademo nebo přes zásuvky se střídavým proudem 2 x Mennekes 400V 32A, 2 x pětikolík české normy 400V 32A a 2 x 230V 16A.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.6. 2008
Příspěvků: 2854 | Témat: 78

24.01 2012 19:33


Romijn:
Při dobíjení ze sítě 220 V má tento proces trvat 4 hodiny

To už zní uvěřitelně...
Ono jde taky o to, že ty baterky se pěkně zahřívaj a proto ty nabíječky maj mimojiné i kontrolu jejich teploty, aby je neupekly.
Větší sranda je, že ty konektory jsou zatím tuším dva (sedmi- a devíti-kolík) a tuším pět protokolů. Jestli to nějak nestandartizujou, tak si budem vozit další cestovní adaptér
nahoru

sponzor





24.01 2012 19:33


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 25.1. 2009
Příspěvků: 4976 | Témat: 205

24.01 2012 19:37


Pánové neblázněte,berete proudovou zatižitelnoet pro trvalý odběr,pro krátkodobý je ta zatžitelnost několikanásobně větší.200A je normální proud kterej mi teče v modelu a bezproblému to vydrží šestka měď v silikonu,tem ztrátovej výkon přiměrným odporu mědi není až tak drastickej.Problém vydím jinde a to je v charakteristice nabíjení a vybíjení LiFePo,rychlonabíjení u nich funguje jen do 90ti % jejich kapacity což znamená že to auto bude vizit 10% kapacity zbytečně a vybíjecí charakteristika je dost drsná a hodně távislá na na teplotě,jsem zvědav jak si sí páni inženýři z júesej poradí ,když chtějí poskytovat osmiletou záruku na baterie,neboť vybití pod nominální hodnotu většinou znamená zničení a při každým třetím nabíjecím cyklu je potřeba dorovnávat jinak nastane lavinová destrukce celé baterie.A123 jsou skvělý články ale vyžadujou ůdržbu a podle toho jaký jsou lidi prasata na auta to bude docela zajímavý.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.6. 2008
Příspěvků: 2854 | Témat: 78

24.01 2012 20:00


pasa: No nevim, jak moc jsou časy v hodinách krátkodobý zatížení, ale taky ber v úvahu, jak dlouhej máš ten kabel v modelu a jak dlouhej je u nabíjecí stanice. Pak ber v ůvahu, že to musí mít nějakou izolaci, aby se to hned neprošoupalo...
Jinak máš pravdu, šestka měď má měrnej odpor kolem 3 Ohmů na kilometr (při dvaceti stupních), takže dejme tomu 5 metrů by mělo při 200 A ztrátu zanedbatelnou (cca 3 W). Ale taky se uvádí max zatížení na vzduchu cca 45 A (pravda trvalý, ale teplota kabelu nesmí jít nad 70 st). Jasně, vyráběj se lepší, odolnější kabely, ale...
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer

Muž
Registrace: 8.7. 2007
Příspěvků: 20259 | Témat: 1614

24.01 2012 20:43


Baterie se měnit nebudou. Vydrží 8let. Asi to mají vymakaný.
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer

Muž
Registrace: 8.7. 2007
Příspěvků: 20259 | Témat: 1614

24.01 2012 20:46


A v roce 2012 musí mít vsechny elektro auta univerzálni připojku, stejnou.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 6.10. 2006
Příspěvků: 6908 | Témat: 182

25.01 2012 0:44


pred par lety jsme na tohle tema diskutovali s kamaradem...pokud budou auta schopny na jedno nabiti ujet aspon 400-500km a na ceste budou schopny se nabit aspon na 90% za 15-20minut (cigaro/kafe/wc), ze uz je mozny o tom uvazovat...verim, ze za par let, to bude bezne. Verim, ze by na svete byly technologie, ktere by to dovolily uz nyni, ale ruzne spolecnosti to nedovoli...
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 25.1. 2009
Příspěvků: 4976 | Témat: 205

25.01 2012 1:11


Tohle je všechno hezký,ale nedávno jsem četl jednu studii,že pokud by teď jezdilo alespoň 10% z celkového počtu aut elektromobilů,tak máme na krku energetickou krizi a k tomu ještě ti blbí němci brojí proti jádru,jsem zvědavej kdo tenhle luxus zaplatí ,nwhlwdě k tomu že elektromobil má menší účinnost než spalovací motor a tím poškozuje životní prostředí víc a hlavně kdo potom bude platit recyklaci ,když baterie obsahujou samej škodlivej sajrajt.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 22.10. 2011
Příspěvků: 582 | Témat: 24

25.01 2012 2:05


To zrychlení a poměř Kč/km je taky úžasnej. Navíc to auto na té fotce vypadá celkem pěkně Do teď, když jsem slyšel slovo elektromobil, tak se mi hned před očima oběvilo něco takovýho

Náhled, klikni pro zvětšení.
.
nahoru

Anonymní





25.01 2012 2:14


Romijn:
elbarto: cože?

Kriznik:
Pro elektromobilisty
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


http://audiklub.cz/forum/prispevek/834351-cena-nafty-a-benzinu#834351
nahoru

sponzor





25.01 2012 2:14


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 24.2. 2008
Příspěvků: 8905 | Témat: 74

04.02 2012 19:09


nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer

Muž
Registrace: 8.7. 2007
Příspěvků: 20259 | Témat: 1614

06.02 2012 2:27


Citace:
Historie elektromobilů TH!NK City se začala psát v polovině roku 1990 v Norsku, kdy byla založena společnost PIVCO (Personal Independent Vehicle Company).

První funkční vzorek malého osobního elektromobilu určeného pro městský provoz byl představen v roce 1994 na mezinárodní konferenci v Lillehammeru. První dvě generace vyráběných elektromobilů se prodávaly přímo pod značkou PIVCO, třetí generace dostala v roce 1995 samostané označení CityBee. V roce 1995 se elektromobily CityBee zůčastnily velké Scandinávské elektromobilové rally, kterou vyhrály.

Čtvrtá generace byla představena na Symposiu Electric Vehicle v Bruselu v roce 1998. Design nového vozu od společnosti LOTUS Engineering měl velký úspěch, možná právě proto tam byl již tehdy poprvé zveřejněn nový připravovaný název TH!NK City.

V roce 1999 celou společnost PIVCO koupil FORD a přejmenoval na Think Nordic AS. Elektromobily Think City měly u zákazníků poměrně velký úspěch, proto když v roce 2003 společnost FORD Motors Company oficiálně oznámila ukončení výroby a stažení všech svých elektromobilů z trhu, vyvolala mnoho otázek a pochybností. Naprosté zděšení způsobila také informace, že se FORD chystá všechna zabavená vozidla po vzoru mediálně známé likvidace sportovních elektromobilů společnosti General Motors EV1 SEŠROTOVAT!

Záměry Fordu zrušit továrnu v Norsku a všechny v USA stažené elektromobily sešrotovat vyvolaly ještě silnější protesty než v případě šrotování elektromobilů EV1 od společnosti General Motors. Tato kauza nebyla sice tak úspěšně zmedializována, ale velmi účinně se do ní zapojila norská vláda, která s Fordem řešila plánovanou likvidaci domácí továrny prostřednictvím ministerstva zahraničí. Co bylo tedy možné poměrně jednoduše uskutečnit v USA s GM EV1 se naštěstí v ekologicky přátelském Norsku nepodařilo. FORD podlehl. Po dlouhých jednáních se nakonec FORD rozhodl továrnu v Norsku nebourat a celou tak jak byla včetně výrobní linky ji prodal.Většina elektromobilů Think City stažených ze silnic v USA se i díky usilovné práci mezinárodní organizace GREENPEACE podařilo zachránit a vrátit do Norska, kde se okamžitě rozprodaly.

Citace:
V roce 1990 na autosalonu v Los Angeles představil koncern GM elektromobil Impact.

A pak v roce 1996 začalo něco, co se zprvu zdálo jako pouhá utopie. První zákazníci si odváželi čisté elektromobily od dealerů (využita byla dealerská síť značky Saturn) v Kalifornii a Arizoně.

Standardní výbava a uplatněná konstrukční řešení byla na tehdejší dobu i cenovou kategorii neuvěřitelná: hliníkový rám karoserie, magnéziová kola, xenonové světlomety, dvoustupňové airbagy, keyless entry, elektrostatické čelní sklo, anténa integrovaná do střechy, systém kontrolující tlak v pneumatikách, numerická klávesnice pro kódování zamykání.

V roce 2003 se v GM rozhodli ukončit program EV-1. S odůvodněním, že nelze prodat dost kusů na to, aby se vozidlo stalo ziskovým a s tím, že s poslední generací baterií jsou nečekané problémy, byla zastavena výroba. O mnohem větší kontroverzi se ale postaral druhý krok: odebrání všech EV-1 již dodaných. Formulace leasingové smlouvy to GM umožňovala. Mnoho „majitelů“ se bouřilo, protestovalo, ale marně. Pak téměř všechna vozidla skončila na šrotišti v Arizoně, kde byla zdemolována. Zbytek (cca 40 kusů) daroval GM různým technickým museím a univerzitám, ale až poté, co ohlídal, že budou vymontovány baterie a kontrolní jednotky.

Kdyz ten projekt GM oficiálne odpiskalo, tak najednou někdo koupil patentová práva na výrobu těchto prý oficiálně nedokonalých baterií a zakázal jejich použivání v elektromobilech, dovolil je umisťovat pouze do manipulační techniky. Časem se ukázalo, že ty patenty koupil přes nějakého nastrčeného prostředníka přímo těžařský koncern CHEVRON (TEXACO).
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.6. 2008
Příspěvků: 2854 | Témat: 78

06.02 2012 5:17


Romijn:
Mnoho „majitelů“ se bouřilo...

Pokud mne paměť neklame, tak EV-1 šel pouze pronajmout, nikdy nešel koupit...

Jinak s těma patentama je to klasika. Někde sem viděl seznam patentů týkajících se snížení spotřeby nebo alternativních (nefosilních) paliv, které mají olejářské firmy zmčené v šuplíku. Ty větší mají celá oddělení, která se tímhle zabývají... nejvíc jich vlastnil tuším Shell...
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer

Muž
Registrace: 8.7. 2007
Příspěvků: 20259 | Témat: 1614

06.02 2012 21:39


Rhino:
Pokud mne paměť neklame, tak EV-1 šel pouze pronajmout, nikdy nešel koupit...

Paměť tě neklame, proto tam jsou ""
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email