Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 19 dubna 2024
Celkem je zde 451 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: MattyK99
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 413
Online návštěvníků
Návštěvníků: 448
Uživatelů: 3
Celkem: 451

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK nováček
AK nováček


Registrace: 8.10. 2006
Příspěvků: 4 | Témat: 3

06.01 2012 12:51


Zdravím všechny, mám možná blbý dotaz, ale nikde jsem to tu nenašel.Jak se dělá STK* na čtyrkolce, myslím tím zkouška brzd.Může mi to někdo objasnit?Díky
nahoru

sponzor





06.01 2012 12:51


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 27.4. 2010
Příspěvků: 1381 | Témat: 68

06.01 2012 12:57


úplně stejně jako na dvojkolce.ty přece ty válce neroztáčíš kolama, najedeš předkem,dáš neutrál, válce ti roztočí přední kola a ty je brzdíš, pak najedeš zadkem a to samí,ten Torsen* si s tim poradí. jediná výhoda je v tom že když z válců vyjíždíš,tak je nemusíš brzdit, vyjedeš i tak, když to malinko opepříš.
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 3.2. 2009
Příspěvků: 10908 | Témat: 71

06.01 2012 13:01


Solcik:
Pro tyto případy jsou STK* přinejhorším alespoň průchozí, ne?
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 24.2. 2008
Příspěvků: 8905 | Témat: 74

06.01 2012 13:06


na digitalnom meraci - valcoch technik zmenil program a na zaciatku na monitore ukazovalo ze sa to len rozbieha a nieco o diferenciale a potom uz zacal testovat...
nahoru

Iron throner


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 22140 | Témat: 587

06.01 2012 17:22


Solcik: no ja tedy nevim jak soudruzi u vás, ale když jedu na STK* s quattrem (což se technik ujistí předem) tak válce jen projede.

nikdy mi netrápil Q se zadkem/předkem na pevné zemi a s druhou nápravou roztočenou!
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 30.12. 2010
Příspěvků: 14651 | Témat: 52

06.01 2012 18:20


Taky mi technik projel jen přes válce a tak mi nedalo se ho zeptat proč to nezkusil.Odpověd: že to nebude trápit že tím trpí mezinápravový Torsen* a že se ty válce točí trošku rychleji než to co by snesl bez namáhání a že se to dělá tak že se přepne program na testování a brzdí se každé kolo zvlášť jen že mi to neudělá že jim to nefunguje.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 7.7. 2007
Příspěvků: 3253 | Témat: 119

06.01 2012 23:57


nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 27.4. 2010
Příspěvků: 1381 | Témat: 68

16.01 2012 13:21


Kriznik:
Solcik: no ja tedy nevim jak soudruzi u vás, ale když jedu na STK* s quattrem (což se technik ujistí předem) tak válce jen projede.

nikdy mi netrápil Q se zadkem/předkem na pevné zemi a s druhou nápravou roztočenou!


Tak technik co dělal moje auto,byl asi neznalej, protože to normálně odbrzil, zvlášť předek i zadek. A mě to ani nenapadlo,že by to mohlo torsenu vadit, bral jsem to tak,že on je odborník.
nahoru

sponzor





16.01 2012 13:21


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 4.10. 2006
Příspěvků: 1757 | Témat: 45

21.01 2012 13:47


Solcik: v klidu - torsenu to nevadí, páč když je roztáčenej od kol, tak se chová jako normální dif. Samosvornej je jen když je roztáčenej od motoru.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 4.11. 2010
Příspěvků: 1585 | Témat: 28

21.01 2012 18:49


Benny:
Tak to pozor!
Svornost snekovych deferaku v zaberu je VELMI podobna svornosti v setrvacnosti, takze s takovym prohlasem bacha. Nicmene vysledek je ten, ze ta chvilka by torsenu fakt vadit nemela, jde o to, aby to tak manik netestoval tyden v kuse , par minut mu fakt zle neudela.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 24.2. 2008
Příspěvků: 8905 | Témat: 74

21.01 2012 19:33


moc to prezivate ako som pisal, prisiel som chlapik urobil malu zmenu v programe , chvilu to ,,zabiehalo,, potom par sekund na odbrzdenie vysledku a isla dalsia naprava...
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 19.11. 2006
Příspěvků: 1930 | Témat: 10

01.02 2012 11:18


Mě kdykoliv s jakoukoliv čtyřkolkou posílali rovnou dál. A to se jednalo vždy o ty největší pražský STK*, žádný garáže...
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 24.2. 2008
Příspěvků: 8905 | Témat: 74

01.02 2012 11:40


Xoník: a to kto si zoberie na krk funkcnost brzd na 12 rocnom aute ???
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 18.3. 2008
Příspěvků: 1879 | Témat: 66

01.02 2012 11:45


me se teda jenom zeptal jestli to brzi a projel to.. rekl ze to vyzkousi kdyztak venku a ne na valcich
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 24.2. 2008
Příspěvků: 8905 | Témat: 74

01.02 2012 11:47


Jason: aspon ze to skusil von
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 18.3. 2008
Příspěvků: 1879 | Témat: 66

01.02 2012 11:50


SCORPION: on ot jenom rikal netvrdim ze to udelal..
nahoru

sponzor





01.02 2012 11:50


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

01.02 2012 15:57


Kriznik:
nikdy mi netrápil Q se zadkem/předkem na pevné zemi a s druhou nápravou roztočenou!

můj technik mi to šel dělat, jsem mu začal vysvětlovat že tam mám Torsen* stálý pohon obou náprav a on mávl rukou že to je jedno, sedl a rubal to...
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 18.3. 2008
Příspěvků: 5245 | Témat: 36

01.02 2012 16:20


Taky mi to delaji normalne jako u predokoly. Torsen* to tu chvili musi vydrzet, je to minuta kdyz moc. A ty otacky jsou tak maly, ze kdyz treba vyjizdim z bahna jednou napravou, tak to na chvili udela vetsi rozdil. Furt lepsi, nez tomu zatrhavat rucku pri blbnuti na parkaci.
Aspon mam jistotu,ze to vazne brzdi dobre a symetricky.
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 4.10. 2006
Příspěvků: 1757 | Témat: 45

02.02 2012 16:25


pedro m:
Benny:
Tak to pozor!
Svornost snekovych deferaku v zaberu je VELMI podobna svornosti v setrvacnosti...


Nerozumím, jak to myslíš, ale každopádně, když je Torsen* roztáčenej od kol, tak samosvornej nejni... ostatně jako jakýkoli jiný šnekový převod.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 19.11. 2006
Příspěvků: 1930 | Témat: 10

13.02 2012 14:47


SCORPION:
Xoník: a to kto si zoberie na krk funkcnost brzd na 12 rocnom aute ???


To se mě neptej Jen říkám svou zkušenosti, samotného mě to překvapilo, neboť kontrolu brzd považuju za jedinou seriozni operaci českých STK*(podívat se na podvozek a seřídit světla umí kdekdo).
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 30.6. 2010
Příspěvků: 103 | Témat: 6

24.01 2013 16:13


Taky by mě zajímal jak to je, páč od jisté doby mi moje allroudka připadá že nic nevyjede. Již několikrát se mi stalo že jsem zůstal viset na parkovišti na horách kde nebyl ani svah tak do 15st. Nevím jestli mi neoddělali 4kolku právě na STK*.
Zajímavý článek zde:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


ví někdo jak vyzkoušet 4x4 jestli funguje jak má??
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 18.3. 2008
Příspěvků: 5245 | Témat: 36

24.01 2013 17:23


majkl 11: tak ted v zime jednoduchy. Zastavit nekde na kluzke plose a rozjet se na plnej kotel. A at se nekdo z venku diva, jestli hrabou i zadni.
To nevim co by ti s tim museli na tom STK* delat, aby to oddelali.

Tim clankem bych se netrapil. U Quattra zadna viskozni spojka neni. Torsen* je ciste mechanickej, takze bud funguje nebo nefunguje.
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 4.10. 2006
Příspěvků: 1757 | Témat: 45

24.01 2013 18:03


majkl 11: Nezapomněl jsi přezout na zimní? Nee, buď v klidu na STK* Ti s tím nic udělat nemohli.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 30.6. 2010
Příspěvků: 103 | Témat: 6

24.01 2013 18:26


Tim clankem bych se netrapil. U Quattra zadna viskozni spojka neni. Torsen* je ciste mechanickej, takze bud funguje nebo nefunguje.[/quote]

je tam ještě vůbec Torsen*??
tady se píše že od roku 1998 je to Haldex* nebo tou špatě rozumím??
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


u nás na STK* to zkouešjí na zpátečku prý se to rozepne ale nikde jsem o to nečetl, jen v metodice pro STK* píšou nezkouet na valcích, jde o to jestli se fakt nemůže něco poškodit už to psal chlápek z jiného fora o 4x4 před STK* normálně fungovaalo jezdí po horách po STK* už né. a když točí jedním kolem při zvednutém autu tak se ostatní kola netočí a předtím prý ano.
nahoru

sponzor





24.01 2013 18:26


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 18.3. 2008
Příspěvků: 5245 | Témat: 36

24.01 2013 18:32


majkl 11: Ten Haldex* plati jen pro maly auta s motorem napric.
Jestli mas moznost to nekde zvednout,tak chyt jedno zadni kolo, druhym toc a pak se ti musi tocit i predni.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 30.6. 2010
Příspěvků: 103 | Témat: 6

24.01 2013 18:54


Tady je sice pěkně ukázáno jak to pracuje ale nevím co se stane když ti to na válcích zenou motorama a jetě navic když máš automat
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 6.11. 2006
Příspěvků: 455 | Témat: 17

24.01 2013 19:03


Teď sem byl mám Torsen*, a v poho stejně to kolo se tam otočí jen párkrát to by musel jen tak 5 minut aby se ti něco podělalo
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 30.6. 2010
Příspěvků: 103 | Témat: 6

24.01 2013 19:29


co pak tedy toto:
a) automobily, využívající v pohonu viskózní spojku, jejichž pohon není možné rozpojit, mohou být kontrolovány pouze na upravené VZB (její válce jsou roztáčeny stejnou rychlostí v protisměru, a tím se otáčky měřených kol nepřenesou na mezinápravový Diferenciál*.)

b) u automobilu je tato podmínka uvedena explicitně! S poznámkou, že kontrola na konvenční VZB je nebezpečná jak pro VZB, tak vozidlo

c) není-li k dispozici VZB v provedení 4x4 , podrobit vozidlo jízdní zkoušce

Výsledky Studie (podobná doporučení najdeme prakticky ve všech učebnicích a příručkách pro automechaniky) byly MD v oponentním řízení odsouhlaseny, ale dodnes se do prováděcích předpisů nedostaly!



Názory na kontrolu brzd v STK* jsou různé. Nejčastěji se uvádí, že měrné válce konvenční VZB se otáčejí pomalu, cca 4 až 5 km/HOD*., a taková rychlost je pro vozy 4x4 bezpečná. K tomu dvě poznámky:

Když je přední a zadní náprava trvale a neodpojitelně propojena, může vůbec nastat stav, že jedna náprava se točí jinou rychlostí než druhá? Pokud bychom bazírovali na slovním spojení „trvalé a neodpojitelné“, tak nemůže. Jak ale bylo naznačeno, systém pohonu všech kol musí umožnit i diferenci v otáčkách náprav. Rozdíl jejich rychlostí má ale svoje omezení, jinak by pohon nebyl účinný!


Viskózní spojka mezinápravového diferenciálu nereaguje na absolutní rychlosti náprav, ale jen na jejich rozdíl! Kdyby rozdíl náprav byl trvale např. 4 km/HOD*. (a je jedno při jaké absolutní rychlosti) a vozidlo by na takový stav nereagovalo, tak by to mělo následující praktický důsledek: byl by to pohon jen od jedné nápravy, a to té, která má vyšší rychlost. Jestliže se jedna náprava točí rychleji než druhá, potom pomalejší náprava nejenže automobil nepohání, ale naopak jej za stejných adhezních podmínek dokonce brzdí.

Pokud po výše uvedeném někdo i nadále obhajuje používání konvenční VZB pro vozy s trvalým a neodpojitelným pohonem s viskózní spojkou tím, že vůz po takové kontrole odjede po vlastní ose, což se pravděpodobně stane, je to evidentně názor nezodpovědný. Mimo výše uvedené je nutné vzít do úvahy:

a) viskózní spojka má paměťový efekt na zatížení a přetížení, a ta se kumulují

b) automobil i v době, kdy nemá funkční viskózní spojku, „normálně“ jezdí

c) s kontrolou Forestera MT na konvenční VZB je to podobné jako s kouřením. Kouření představuje objektivní nebezpečí pro zdraví, přesto se po vykouření krabičky cigaret kuřák cítí fit.

e) zeptejte se ve svém servisu, co se mění v rozvodovém mechanizmu. Viskózní spojka. A nevěřme na náhody!

Kontrola brzd by neměla ani potenciálně snižovat životnost VS. Předpoklady pro kontrolu brzd, která eliminuje možnost poškození VS, jsou již řadu let MD odsouhlaseny. Jen je zavést do praxe!

nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 18.3. 2008
Příspěvků: 5245 | Témat: 36

24.01 2013 20:06


majkl 11: Tezko rict jak u viskospojky, ale tu ty proste nemas, nemusi te to trapit.

A jestli maji ty viskospojky udelany tak blbe, ze i par desitek vterin pomalyho toceni na STK* vadi, tak nevim co to pak udela, kdyz je zadni naprava treba v hlubokym bahne a nekolik vterin se tam toci s nohou na podlaze.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 20.2. 2008
Příspěvků: 2948 | Témat: 48

24.01 2013 20:25


me na STK* tvrdil,ze na 4kolky maji na valcich program,ze kdyz najedou tak se ty valce toci proti sobe.Jakoze jeden dopredu a druhy dozadu....nejak jsem to nepochopil,ale budiz
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email