Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 29 března 2024
Celkem je zde 262 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Paliboron
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 5
Uživatelů celkem: 48 393
Online návštěvníků
Návštěvníků: 260
Uživatelů: 2
Celkem: 262

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 24.2. 2007
Příspěvků: 3152 | Témat: 119

22.11 2011 21:22


Než se pustím do akcí, tak to s vámi proberu Už jsem to probíral s Pavlem (Sniperem). Nějaké rady dal, takže jen jestli někdo neřešil něco podobného.

Problém je, že volnoběh, když je auto studený, tak drží kolem 1300. S postupným ohříváním klesá, až se dostane někam k 1000 ot/min. A pak to začne. Začne kolísat (viz bideo). Kolísání je nepravidelné. Lítá nahoru a dolů, někdy na vyšší úrovni chvilku zůstane, jindy zase drží dole.

Tento problém se občas projevoval i dřív. Pak jsem vyměnil želvu a byl chvilku klid.

Poté jsem vyměnil teplotní čidla (použita, ale měly by být funkční), lambdu (nová), vzduchový (nový) filtr. A pak to začalo dělat. Jinak to jede normálně, jde to pěkně, asi to ani nežere.

Rady sem


Přímý odkaz na youtube video



Vyřešení dotazu:
Byla vadná škrtící klapka
Naposledy upravil Dave_S2 dne 18.02 2012 13:41, celkově upraveno 1 krát. (4% původního příspěvku)
nahoru

sponzor





22.11 2011 21:22


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 20.11. 2008
Příspěvků: 6147 | Témat: 64

22.11 2011 22:46


mě teď v zimě taky houpe volnoběh, asi zatuhne volnoběžnej ventil, dokud se aspoň trošku neohřeje, tak má tendenci chcípat, je cítit, že si prostě přidává pomalejc a nestíhá to. po 500 metrech už se udrží, po zahřátí jede normálně. Já bych zkusil ten ventil volnoběhu, jestli máš možnost vyzkoušet jinej.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 14.9. 2011
Příspěvků: 82 | Témat: 4

22.11 2011 23:09


to iste roby aj moja 100,ale ak sa ohreje kat je všetko OK
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 20.11. 2008
Příspěvků: 6147 | Témat: 64

23.11 2011 5:38


No já zkusím do toho ventilo něco stříknout, aby prostě nepřimrzal.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 6.10. 2006
Příspěvků: 6908 | Témat: 182

23.11 2011 13:41


zkousels odpojit ventil co to udela? doutnik me to taky delal, vymenil sem ventil a byl klid. :]
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 24.2. 2007
Příspěvků: 3152 | Témat: 119

23.11 2011 18:55


pokud ventil odpojím, tak se to houpání zrychlí. Houpe to pak přibližně dvakrát rychleji.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 29.10. 2010
Příspěvků: 126 | Témat: 28

23.11 2011 19:25


Kde sa nachazda ten ventil volnobehu?
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 24.2. 2007
Příspěvků: 3152 | Témat: 119

23.11 2011 20:14


u rozvodu pod sáním


Náhled, klikni pro zvětšení.
nahoru

sponzor





23.11 2011 20:14


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 8.10. 2006
Příspěvků: 5847 | Témat: 177

23.11 2011 20:26


Dave_S2: Po odpojení volnoběžného ventilu by se měly otáčky pouze zvýšit, ale neměly by začít kolísat. Netahá ti za to ten Tempomat*?
Chtělo by to zkouknout nastavení váhy vzduchu, protože pokud je ten kotouč křivý, nebo blbě seřízen, může to dost ovlivňovat. Je to spíše pro znalce systému, aby prošel veškeré nastavení a provedl resumé...
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 14.9. 2011
Příspěvků: 82 | Témat: 4

23.11 2011 20:29


......
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 29.10. 2010
Příspěvků: 126 | Témat: 28

23.11 2011 21:13


Ja nemam problemy z otackami ale ked som to odpojil tak po chvili zacali kolisat ..aj ked je pravda ze na volnobehu mam nizke otacky ale je mozne ze mi blbne aj otackomer pretoze su snim problemy niekedy..
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 6.10. 2006
Příspěvků: 6908 | Témat: 182

23.11 2011 21:17


sniper: kdyz sem na doutnasu odpojil tak otacky kolisaly v rozmezi sto otacek a byly zvysene, po pripojeni se otacky srovnali a snizily.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 8.10. 2006
Příspěvků: 5847 | Témat: 177

23.11 2011 21:21


maczaCZ: Otáčky po odpojení volnoběžného ventilu nemůžou kolísat, protože ten ventil se otevře a není ničím regulován. Pokud je vše v pořádku, nikde si motor nepřisává, tak nemůže kolísat volnoběh !!! Volnoběžný ventil je jen By-pass ( obtok ) škrtící klapky sloužící k tomu, aby vyrovnával jednotlivá zatížení motoru a udržel volnoběh konstantní.
S trochou nadsázky se dá říct, že tam vůbec nemusí být...
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 29.10. 2010
Příspěvků: 126 | Témat: 28

23.11 2011 21:29


Takze ked otacky kolisu znamena ze taha falosny vzduch ?
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 20.11. 2008
Příspěvků: 6147 | Témat: 64

23.11 2011 22:35


Ano ano, volnoběžný ventil tam ůbec nemusí být, respektive se dá nahradit čímkoli, na čem nastavíš průtok vzduchu manuálně napevno a to tak, aby se udržel volnoběh za studena a po ohřátí nebyl zbytečně vysokej. Osobně už mám vymyšlený řešení, pro případ, že ventil umře, a to takový, že bych přepínal solenoidem 2 cesty vzduchu, jednu otevřenější pro studenej motor a jednu přiškrcenější pro ohřátej motor a to buď ručně, nebo teplotním spínačem automaticky. Jednoduchý jako facka, stačí vědět něco o tom, jak to v tomhle motoru funguje a mít přehled v elektropneumatice. Potom si vzduch pošleš presně tam, kam potřebuješ a kdy potřebuješ.

Ještě jedna poznámka, vím, že je víc druhů volnoběžnejch ventilů, vy tvrdíte, že se po odpojení zvedne volnoběh, mě naopak trochu klesl, někam mezi 500-600, už si to přesně nepamatuju, každopádně přestal kolísat, protože přestal být regulován. To dá rozum. To maj ty různý ventily obrácenou logiku otevírání? Že jeden je bez napětí otevrěnej a druhej zařenej? Nebo je nějakej regulovanej jako servomotorek a když se odpojí, zůstane tak, jak zrovna byl? Můj vypadá, že se po odpojení zavře.

Jestli někomu z vás kolísá dál, viděl bych závadu někde jinde než ve ventilu volnoběhu, je jasné, že když to kolísá bez něj, tak to způsobuje něco jinýho, neříkám, že je tím automaticky OK, ale i kdyby nebyl, je tam ještě minimálně jeden další bug. Netěsnost, Lambda*, nějaký teplotní čidlo... je toho dost.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 29.10. 2010
Příspěvků: 126 | Témat: 28

24.11 2011 11:41


Ja som mal dlho problem s tym ze motor na volnobehu isiel nepravidelne hlave uz po zohriati sa triasol a isiel velmi zle az nedavno som zistil ze som mal prasknutu hadicu ktora sa napaja na ten ventil a ide do bloku pod sanie..teraz uz je to v poriadku..
nahoru

sponzor





24.11 2011 11:41


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 8.10. 2006
Příspěvků: 5847 | Témat: 177

24.11 2011 18:38


Satan Coupe: Přesně tak, jsou dva základní typy: 2 a tří kontaktové. Dvou je klasický ventil otevřeno/zavřeno s tím, že přesný průtok udržuje ŘJ pomocí napětí do ventilu a tlačná pružina působí opačně, tří kontaktový funguje jako servo a více se sere... No a aby to nebylo jednoduché, tak je i několik typů v dané skupině. Ono je totiž taky rozdíl, jestli má škrtící klapka mechanický obtokový šroub na seřízení volnoběhu a volnoběžný ventil jen doregulovává volnoběh, nebo šroub není a vše řeší volnoběžný ventil...
Většinou mají volnoběžné ventily taky svůj mech. doraz, který se dá seřizovat.
No a pak už jen stačí dát příslušný poťák na palubku a regulovat si volnoběh jeho pomocí, ale já jsem v zásadě proti jakémukoliv bastlení, mám rád originál funkce...
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 20.11. 2008
Příspěvků: 6147 | Témat: 64

24.11 2011 22:18


jj, já myslím, že 3A, co mám já, má zrovna ten kterejch se nikde moc neválí.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 9.11. 2009
Příspěvků: 633 | Témat: 26

12.12 2011 14:40


kdyby někdo potřeboval , tak 1 funkční ventil mám v regále. Večer mrknu na oem.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 24.2. 2007
Příspěvků: 3152 | Témat: 119

12.12 2011 14:58


o víkendu budu měnit ten ventil. Zatím jsem se k tomu nedostal. Zkusil jsem jen vyměnit řídící jednotku. Tou to není
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 22.12. 2011
Příspěvků: 3 | Témat: 0

22.12 2011 13:12


akurat riešim ten isty problem ktory popisuješ , ako si to doriešil ?

pomohla vymena toho ventilu ?
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 24.2. 2007
Příspěvků: 3152 | Témat: 119

22.12 2011 16:01


ještě nebyl čas. Já doufám, že se k tomu dostanu příští týden.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 24.2. 2007
Příspěvků: 3152 | Témat: 119

21.01 2012 16:14


tak jsem se na to díval.

Ventil jsem vytáhl. Chodil krásně. Po montáži zpět žádná změna

Ale zjistil jsem, kdy to přestane houpat. Sice zůstane ten volnoběh vysoký, ale už alespoň drží. Ten díl je číslo 034133482 a dle ETKY je to tlakový ovladač. Je umístěný na vstřikovací hlavě při pohledu zepředu.

Může to dělat on? Co ta potvora ovládá?


Náhled, klikni pro zvětšení.


PS: Foto není moje
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 24.2. 2007
Příspěvků: 3152 | Témat: 119

21.01 2012 16:52


tak jsem tu pičičmundu vyměnil, žádná změna

Mě z toho auta trefí.

Je tady někdo, kdo je v Prostějově, Olomouci, Ostravě schopen změřit lambdu? Je sice nová, ale tak kdyby náhodou...
nahoru

sponzor





21.01 2012 16:52


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 24.3. 2009
Příspěvků: 457 | Témat: 16

21.01 2012 17:38


toto tuším dává řj info o průtoku paliva
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 24.2. 2007
Příspěvků: 3152 | Témat: 119

21.01 2012 18:36


takže tím tlakovým ovladačem to nebylo. Zkusil jsem zpátky vyměnit i starou lambdu.

Taktéž si ji můžu vyškrtnout, jelikož se to chová pořád stejně.

Takže mi zbývá pouze nějaký podtlak (KO hadice), nebo rozdělovač paliva. Nic jinýho tam snad už ani není...

Zítra tam zkusím dát tu starou želvu a pokud ani to, tak asi zkusím vyměnit ten rozdělovač. Do toho se mi kua strašně nechce
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 14.9. 2011
Příspěvků: 82 | Témat: 4

21.01 2012 19:22


A nebude to zaneseny volaky stek Lebo ja riešim podobny problem na mojej 100 ,pri naštartovani za studena ide krassne ma 1500 otačiek ,ale po 2-3min.začne kolisat volnobeh medzi 1100-900 ,ale to iba do 60 stupnov potom je všetko OK drži si okolo 900 otačok,ale viem že ked som to skladal tak jeden strek bol taky horši daval menej maliva ako druhy.....
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2276 | Témat: 26

21.01 2012 20:11


jo, plus by som sa pozrel, ci neodchciava stredny piest v rozdelovaci tlaku, pak by to bolo treba pretesnit (co ja osobne preferujem pred vymenou).
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 24.2. 2007
Příspěvků: 3152 | Témat: 119

21.01 2012 20:20


Prometeus1983: jak ty vstřiky zkontrolovat? Ale to bych poznal i při jízdě, ne?

ventYl::a ten střední pístek zkontrolovat jak?
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 15677 | Témat: 299

21.01 2012 20:30


hezky pojmenovani "tlakovy" ovladac ...

jdes na to docela spatne a pozpatku drahy Davide

Mam bejt na tebe extra extra hodnej? ...
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email