Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 28 března 2024
Celkem je zde 265 lidí (8 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Wejdík
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 388
Online návštěvníků
Návštěvníků: 257
Uživatelů: 8
Celkem: 265

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 15.9. 2010
Příspěvků: 15 | Témat: 4

21.09 2011 22:47


Len čisto informačne chcel by som vedieť, možno aj niekomu pomôže táto téma keď sem bude správna odpoveď.

- Čo som sa dočítal na amerických fórach tak sa diferák dojebka keď sa dajú dopredu a dozadu rozdielne šírky a pneumatiky, šírka musí byť rovnaká ako vpredu a tak aj vzadu takisto rozmer gumy.

Je to tak? A ako je to so znižovaním quattra ?
nahoru

sponzor





21.09 2011 22:47


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 29.5. 2010
Příspěvků: 2409 | Témat: 91

21.09 2011 22:55


Tak snížení by nemělo mít žádný vliv, a šířka taky težko. Spíš kdyby si dal dozadu 20" a dopředu 16" pak by to určity vliv mít mohlo.
A nevíte jak je to s ruční brzdou náhodou? Co by se mohlo stát když bych pod plynem přibrzdil zadek?
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 18.11. 2009
Příspěvků: 3205 | Témat: 79

21.09 2011 23:00


fichtl500:

A nevíte jak je to s ruční brzdou náhodou? Co by se mohlo stát když bych pod plynem přibrzdil zadek?
no to bys mel velky problem
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 15.9. 2010
Příspěvků: 15 | Témat: 4

21.09 2011 23:03


fichtl to si robíš srandu !!
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 8.10. 2006
Příspěvků: 5847 | Témat: 177

21.09 2011 23:07


fichtl500:
Co by se mohlo stát když bych pod plynem přibrzdil zadek?


Nic se nestane, quattro* ti tu ruční brzdu vesele přemůže...

Technicky, když pojedeš a najednou zatáhneš ručku tak, že se ti zastaví zadní náprava, se roztočí planetová kola diferenciálu takovou rychlosstí, že to sice několikrát přežijou, ale pak ti můžou vletět do xichtu...a s quattrem jsi skončil. To se nepřibrzďuje ručkou, to se musí umět řídit...
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 29.5. 2010
Příspěvků: 2409 | Témat: 91

21.09 2011 23:07


No co je? Já osobně si myslím že by se nic nestalo, pac to quattro* je mezinapravový diferák. A když se zabrzdí jedna strana tak se krouták prenese na druhou stranu, tedy na předek
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 18.11. 2009
Příspěvků: 3205 | Témat: 79

21.09 2011 23:15


fichtl500:
No co je? Já osobně si myslím že by se nic nestalo, pac to quattro* je mezinapravový diferák. A když se zabrzdí jedna strana tak se krouták prenese na druhou stranu, tedy na předek
no mas v tom solidni hokej
kdyz pohledas,napsalo se tady ohledne toho tuny
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 25.11. 2008
Příspěvků: 723 | Témat: 15

21.09 2011 23:32


fichtl500:
A když se zabrzdí jedna strana tak se krouták prenese na druhou stranu, tedy na předek


tak to si trochu mimo, Torsen* funguje presne naopak ako popisujes za domacu ulohu si to nastuduj
nahoru

sponzor





21.09 2011 23:32


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 4.11. 2010
Příspěvků: 1585 | Témat: 28

22.09 2011 6:48


bacha, Torsen* (a kazdy jiny samosvor) je svorny hlavne v zaberu, v setrvacnosti se to moc nenosi...takze bych v tom nevidel zas takovy problem - pokud by to udelal v nizsi rychlosti a stylem rucka na sekundu a zas pustit. Samoze pokud to udela pod plynem ve stovce, bude situace jina...
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2276 | Témat: 26

22.09 2011 7:20


K-1:
Len čisto informačne chcel by som vedieť, možno aj niekomu pomôže táto téma keď sem bude správna odpoveď.

- Čo som sa dočítal na amerických fórach tak sa diferák dojebka keď sa dajú dopredu a dozadu rozdielne šírky a pneumatiky, šírka musí byť rovnaká ako vpredu a tak aj vzadu takisto rozmer gumy.

Je to tak? A ako je to so znižovaním quattra ?


rovnaky rozmer pneu vpredu a vzadu ti predsa predpisuje uz zakon, takisto ak by si dal rozdielny rozmer pneu (absolutny obvod pneu) tak by v zavislosti od rozdielu rozmerov medzinapravovy diferak aj pri jazde rovno po suchom povrchu diferakoval, co by ho mohlo po nejakej davke km odpalit (samozrejme asi nebudeme riesit rozdiel 1mm na obvode, to sa kludne spravi ojazdenim dezenu). tiez uz 2WD by ti diferencial nevydrzal pravela keby si napriklad pod plnym plynom najazdil 1000 km v plnom rejde.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 18.3. 2008
Příspěvků: 5245 | Témat: 36

22.09 2011 7:42


ventYl: Kde jsi na tom byl? Stejnej rozmer musi byt vzdy na jedne naprave podle zakona. Spousta zadokolek ma vzadu sirsi gumy jak ve predu.

Jinak u toho Quattra je to spis akademicka debata - neni duvod davat dozadu sirsi. Ale teoreticky, pokud by mely aspon trosku stejnej obvod, tak by se neelo nic stat.
To stejny se snizovanim - Ska a Sliny jsou taky snizeny oproti normalu a funguje to.

Zatrhavani rucky - souhlasim se Sniperem, parkrat se nic stat nemuze, pravidelne bych to nedelal. Nejen, ze se planetovy kola rychle roztoci, ale dojde k tomu razem dost. A ten nikdy nicemu nesvedci.

Ruckou bych resil jen znamou nevyhodu Q, ze pokud ma zadek nulovou trakci, tak se auto nikam nehne - tady by lehky zatazeni rucky mohlo pomoct poslat nejakej kroutak na predek.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2276 | Témat: 26

22.09 2011 8:11


no, neviem ako je to u vas, ale u nas je AFAIK povedane, ze rozmer musi byt rovnaky (akurat si uz tak velmi nie som isty tym, ci tuna rozmer riesi R, alebo aj sirku), pokial v osvedceni o evidencii (obdoba stareho velkeho TP) nie je napisane inac. potom mas pre druhu napravu napisane sirsie pneu a v poznamke mas aj to, ze sirsie pneu toho rozmeru sa maju montovat na sirsi rafik.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 27.4. 2010
Příspěvků: 1381 | Témat: 68

22.09 2011 8:36


bicek:
ventYl:Ruckou bych resil jen znamou nevyhodu Q, ze pokud ma zadek nulovou trakci, tak se auto nikam nehne - tady by lehky zatazeni rucky mohlo pomoct poslat nejakej kroutak na predek.



to přece neni pravda, když má zadek nulovou trakci a ty vytočíš auto někde kolem 2500ot a vejš tak se to přece mechanicky uzavře a předek se ti začne točit..
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 18.3. 2008
Příspěvků: 5245 | Témat: 36

22.09 2011 8:49


Solcik: To mas odkud?
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 27.4. 2010
Příspěvků: 1381 | Témat: 68

22.09 2011 8:52


no zeptej se zdejších mechaniků.. určitě to tak je, mám to i vyzkoušené.. když prostě najedeš do válců přední nebo zadí nápravou tak podle tebe bych z toho neměl vyjet.. když to vytočíš nad 2500ot začne se točit všechno. opravdu
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 16.12. 2007
Příspěvků: 11459 | Témat: 306

22.09 2011 9:12


ty voe... chudák krolboys se musí v hrobě obracet...

najděte si video, které je tady vloženo tímto uživatelem... případně přímo na youtube...

každopádně RIP kámo...
nahoru

sponzor





22.09 2011 9:12


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.12. 2009
Příspěvků: 5526 | Témat: 145

22.09 2011 9:28


vencaa6: P.S.: To video znám, ale kdo to byl a co se mu stalo?
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 16.12. 2007
Příspěvků: 11459 | Témat: 306

22.09 2011 9:43


Michal.K:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 6160 | Témat: 65

22.09 2011 9:50


A já ještě doplním (už asi po stopadesátéšesté) že výroce (Audi) zakazuje poůžívání různých rozměrů, šířek a výrobců pneu na nápravách!
nahoru

Iron throner


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 22137 | Témat: 587

22.09 2011 9:57


šířka s tím má pochopitelně také co do činění a to kvůli jinému valivému odporu než užší kolo.
Takže ne, na Q nesmíš mít jiné gumy vpředu a vzadu. Dokonce by měly být i stejně sjeté!

o tomhle a o jiném je tu napsáno kilometr....
navíc při troše dobré vůle stačí přečíst techWiki: quattro*
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.12. 2009
Příspěvků: 5526 | Témat: 145

22.09 2011 10:08


vencaa6: Dík za info...


Jinak na quattro* a víceméně na každé 4 kolce by měli být stejné pneu.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 23.2. 2010
Příspěvků: 4983 | Témat: 26

22.09 2011 12:49


Rob: otazka co audi zakazuje a zakon povoluje, som zil v domeni ze musia byt rovnake rozmery pneu len vramci jednej napravy ale mozu sa lisit na aute, neviem ako je tomu u audi ale u bawa je to normalne a quattru to vramci rovnakej vysky pneu asi nevadi viz X5/6 , ale nebudem do toho vrtat nech sa tu nestrhne mela na tema quattro*
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 11.12. 2008
Příspěvků: 2290 | Témat: 157

22.09 2011 12:59


parametry pneu musi byt totozne na vsech 4 kolech !!!
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 18.3. 2008
Příspěvků: 5245 | Témat: 36

22.09 2011 13:29


kukynas: Musi byt stejny v ramci predni/zadni napravy. Na leve/prave naprave se mohou lisit. Presne jak rikas.
nahoru

sponzor





22.09 2011 13:29


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Iron throner


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 22137 | Témat: 587

22.09 2011 13:31


obráceně
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 23.2. 2010
Příspěvků: 4983 | Témat: 26

22.09 2011 13:53


jj, obracene ale neviem ako je tomu u audi, ci je to este nejak striktne osetrene ale v TP som nic nenasiel, alebo sa zmenil nejak zakon... je jasne ze celkova vyska pneu vcetne disku by mala byt / musi na kazdej naprave stejna ale sirka pneu som myslel ze moze byt variabilna vramci moznosti danych vyrobcom v TP priklad 225/50 vpredu a 245/45 vzadu atd...
nahoru

Iron throner


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 22137 | Témat: 587

22.09 2011 14:01


pletete dohromady úplně jiné věci
existuje:
a) zákon
b) nařízení/doporučení výrobce

v případě A)
musí být na jedné nápravě stejné disky/pneu tzn. že můžeš mít vzadu zimák 16/355 a vpředu letňák 19/195 klidně - pokud to je zapsáno v TP
(hodnoty jsem schválně přehnal, bo šířka i výška je opět v rámci jedné nápravy)
(alespoň v ČR)

v případě B)
Existuje nařízení/doporučení jak zacházet s autem, které je vybavené quattrem. Říká se v něm, že musíš mít všechny 4 gumy/disky stejné, aby vše fungovalo.
Nikde se nehovoří o tom, že to udělat nelze, ale hovoří se o tom, že pak samozřejmě pozbývá záruka platnosti, protože provozuješ výrobek tak jak nemáš. Navíc dle výrobce může dojít k poškození (když si uvědomíš jak to funguje tak i celkem logicky) systému quattro*.

toť vše
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.12. 2009
Příspěvků: 5526 | Témat: 145

22.09 2011 14:13


Kriznik: Čéče, ty ses ale rozjel...
Tolik "odporné" teorie najednou a bych od Tebe nečekal...
Normálně mám až chuť Ti tam vrazit smaila "Neteoretizuj".



P.S. Ale jinak souhlas.
nahoru

Iron throner


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 22137 | Témat: 587

22.09 2011 14:22


v čem teoretizuju?
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.12. 2009
Příspěvků: 5526 | Témat: 145

22.09 2011 14:27


Kriznik: Nemyslím, že by si zrovna teoretizoval (a neměl pravdu), ale že na tak obsáhlý příspěvky a tak pěkně i s odrážkami nejsem od Tebe zvyknutý.

No dát tam ještě zvýraznění, tak bych i myslel, že jsem to psal já sám...

P.S. Neřeš, to fakt bylo jen podpíchnutí ze srandy...
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email