Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 28 března 2024
Celkem je zde 338 lidí (5 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Wejdík
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 388
Online návštěvníků
Návštěvníků: 333
Uživatelů: 5
Celkem: 338

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK nováček
AK nováček


Registrace: 12.12. 2010
Příspěvků: 26 | Témat: 6

12.09 2011 14:51


Zdravím (prosim toto téma někam "nalepit" aby nezapadlo),
dnes jsem auto dal do renomovaného polského specialisty na automaty (taková obdoba Kaps-u) na výměnu oleje v Tiptronicu. Tiptronic* řadí OK, jen jsem chtěl mít jistotu, že výměnu provede odborník.

Volá mi borec s informaci, že v oleji TipTronicu jsou stopy glykolu (zatím jenom mírné) z chladící kapaliny. Mají na to nějaký speciální chemický test, který používají vždy pří výměně oleje v automatu. Podle informace je tento jev (tedy prosakování glykolu trhlinkami z chladiče vody do oběhu chlazení Tiptronicu - oba chladiče jsou totiž spojené) překvapivě časté a jsou příčinou následných závažnějších poškození automatů. Častým projevem obsahu chadící kapaliny v Tiptronicu je větší prokluz (liný rozjezd), než by bylo zdrávo a často to dokonce končí slabnoucím tahem na D a R. Poškození mého automatu není zatím schopen odhadnout, musí nejdříve vyměnit chladič, poté půjde vana automatu dolu, komletní odsátí oleje (mají na to stroje), revize a pokud to nebude nijak závažně, výměna filtru a naplnění AT olejem.

Co z toho plyne? Že prostá výměna oleje v automatu nemusí problém automatu vždy vyřešit, je-li np. skutečným problém "ředění" oleje glykolem (který pochopitelně nemaže - spíše naopak).

P.S. Tu chemickou sadu mi může sehnat.
nahoru

sponzor





12.09 2011 14:51


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 12.12. 2010
Příspěvků: 26 | Témat: 6

12.09 2011 16:58


Glycol test kit firmy HANNA:

http://www.hannacan.com/PDF/manHI3859.pdf
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 12.12. 2010
Příspěvků: 26 | Témat: 6

18.09 2011 14:19


Takže člověk zabývající se automaty mi předvedl ten test (při obsahu glykolu se kontrolní roztok zbarví do fialova - podle odstínu lze odhadnout koncentraci). V mém případě se jednalo o počátek prosakování glykolalkoholu z chladiče do oleje AT (nejedné se o díru mezi chladiči ale o pomalý průsak nebo vzlínání). Cizorodý glykol i v malých koncentracích snižuje viskozitu oleje automatu, což se projevuje zhoršeným mazáním a zároveň i větším skluzem při řazení a rozjezdu (líné řazení).
Byl vyměněn chladič vody (za Dánský Nissens s hologramem), proveden proplach automatu (v rozpisu dílů je nějaký proplachový prostředek), výměna filtru AT a naplnění novým olejem. Do toho oleje byl navíc přidáno nějaké aditivum - zušlechťovač (zjistím jaké). Mohu říci, že konečně jsem s řazením Tiptronicu spokojený, dřívější pomalé řazení a jistá váhavost při řazení je pryč! Při manuálním řazení tam rychlosti padají rychle bez dřívějších prodlev a váhání.
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 31.5. 2008
Příspěvků: 1041 | Témat: 25

18.09 2011 14:25


Takze cena vymeny oleja sa kapanek zdvihla na ??? takže som rad ze mam manual
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 12.12. 2010
Příspěvků: 26 | Témat: 6

18.09 2011 14:41


Byl jsem ujištěn, že tento problém není jen problémem Tiptronicu ale postihuje i Multitronicy, kde jsou důsledky ještě horší než u Tipů. Glykol (což je jen jiná forma alkoholu) snižuje mazací schopnosti oleje což u Multitronicu vede k rychlému opotřebení CVT* části převodovky (a k následné nutnosti repase celé skříně).

Bylo mi řečeno že Multitroniky, které nejsou "exponované" glykolem, po výměně na sedmilamelový systém (nevím o co se jedná) a po aktualizaci firmware jsou relativně spolehlivé a bezproblémové (překvapivě nebyl tedy Multitroniky tak zděšen, jak část diskutujících zde na fóru).

P.S.: Prosím admina o doplnění Multitroniku do názvu.
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 18.8. 2010
Příspěvků: 1520 | Témat: 34

18.09 2011 14:44


No a na kolik to teda vyšlo a jak daleko od hranic to bylo?
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 12.12. 2010
Příspěvků: 26 | Témat: 6

18.09 2011 17:33


Bylo to cca 40km od hranic a cena... hmmm, dělalo se toho docela dost. Kromě servisu automatu a výměny chladiče se měnily i vačky (ty jsem si sehnal sám - mám extralevný zdroj na Kolbenschmidty) a celá hydraulika (hydroštely, podložky, vahadla, simerinky). Celkem asi 10 věcí (servis na brzdách, motoru, veškeré kontroly a výměny)... musím kouknout na fakturu, ale samotná výměna oleje, těsnění a filtru v automatu (+ již zmíněné aditivum) tuším od 6000 do 7000Kč.
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 18.8. 2010
Příspěvků: 1520 | Témat: 34

18.09 2011 17:42


jorokw: To je slušné, pokud se v tom dotyčný opravdu vyznal.
nahoru

sponzor





18.09 2011 17:42


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 12.12. 2010
Příspěvků: 26 | Témat: 6

18.09 2011 17:58


freddy:
jorokw: To je slušné, pokud se v tom dotyčný opravdu vyznal.


Víš jak jsem byl šťastný, že se na ten prosakující chladič přišlo! Pokud bych to dal nějakému dráteníkovi, výměna oleje by proběHLA* ale za rok by to dopadlo s automatem možná špatně (netěsnosti se pochopitelně časem zhoršují).
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 16.12. 2009
Příspěvků: 17 | Témat: 1

18.09 2011 18:18


Ak si bol so servisom spokojny tak sem prilep nazov servisu a kontakt. Ja som doteraz nenarazil na poriadny servis na automaty, ak by boli taky dobry ako hovoris, neni problem vycestovat aj vacsiu vzdialenost. Tak sem s nim.
nahoru

Anonymní





21.09 2011 18:53


Účet smazán na vlastní žádost, včetně obsahu příspěvků.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 14.1. 2011
Příspěvků: 6658 | Témat: 72

23.09 2011 0:13


Glykol test mame aj my. Je to chemia s roztokom, polka oleja a polka roztoku do banky,prasok A, potriast a po cca 25min prasok B a caka sa 45min. Sfarbenie od ruzova po fialovo je zle - prevodovka obsahuje glykol. tento test nema hocikto, lebo je velmi drahy.
Ale v servise na nieco zabudli - prevodovku nestaci len premyt, ale musi sa rozobrat a precistit. Glykol v prevodovku sposobuje hrdzu /reziveni/ a rozpadaju sa gufera, gumove cast.... takze vzdy sa ma prevodovka rozobrat a precistit. Len premyt nestaci !
najcastejsie pukaju chladice na mercedesoch, jeep, ale sem-tam aj audi
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 31.10. 2008
Příspěvků: 251 | Témat: 8

28.09 2011 0:08


Praha Mecholupy Standa Holy to je ten spravnej Typ .... Když se opravy jinde nepovedou tak to konci tam . Napriklad S8 a podobně . To je muj typ na opravnu .
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 24.11. 2011
Příspěvků: 1 | Témat: 0

27.11 2011 13:17


tak aky je nazov toho servisu v polsku?
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 30.8. 2011
Příspěvků: 125 | Témat: 24

16.01 2012 16:30


presne tak
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 14.1. 2011
Příspěvků: 6658 | Témat: 72

21.01 2012 14:13


Akurat mame u nas Sharana 1,9pd 5.st.Tiptronic* po Glykole, takisto Mercedes ML320cdi 7-G Tronic a A4 2,5tdi Multitronic*. Tak tu je mala ukazka Glykol testu. To fialove na spodku skumavky je obsah Glykolu nad 60%
Naposledy upravil lubomt dne 21.01 2012 14:15, celkově upraveno 1 krát. (0% původního příspěvku)
nahoru

sponzor





21.01 2012 14:13


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 17.6. 2009
Příspěvků: 10992 | Témat: 89

21.01 2012 14:14


lubomt: Chyba priloha
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 14.1. 2011
Příspěvků: 6658 | Témat: 72

21.01 2012 14:15


musel som zmensit obrazok, preto hned nepresiel. Posielam este druhy, tu je obsah glykolu do 30%...
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 5.6. 2010
Příspěvků: 14254 | Témat: 6753

07.05 2012 9:26


lubomt:
Glykol test mame aj my. Je to chemia s roztokom, polka oleja a polka roztoku do banky,prasok A, potriast a po cca 25min prasok B a caka sa 45min. Sfarbenie od ruzova po fialovo je zle - prevodovka obsahuje glykol. tento test nema hocikto, lebo je velmi drahy.
Ale v servise na nieco zabudli - prevodovku nestaci len premyt, ale musi sa rozobrat a precistit. Glykol v prevodovku sposobuje hrdzu /reziveni/ a rozpadaju sa gufera, gumove cast.... takze vzdy sa ma prevodovka rozobrat a precistit. Len premyt nestaci !
najcastejsie pukaju chladice na mercedesoch, jeep, ale sem-tam aj audi


co muze byt na takove chemii draheho? Co to je drahy? Vyrobni naklady te sracky muzou byt max 1euro
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 14.1. 2011
Příspěvků: 6658 | Témat: 72

07.05 2012 10:18


To sa mna nepytaj. Ale DAM* Ti aj 100e, ked vyrobis sadu na 25testov
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 21.2. 2011
Příspěvků: 2072 | Témat: 5

07.05 2012 10:29


lubomt: Máš SZ ode mne... pardon za OT zde
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 10.6. 2008
Příspěvků: 175 | Témat: 9

07.05 2012 12:58


A týká se to konkrétních typů převodovek, nebo je to FOR ALLES?

A6 4F 2.4 2006 Multitronic* do toho taky spadá?
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 5.6. 2010
Příspěvků: 14254 | Témat: 6753

07.05 2012 13:08


lubomt:
To sa mna nepytaj. Ale DAM* Ti aj 100e, ked vyrobis sadu na 25testov


No a co je to drahy, jsme u toho...

100/25= 4e ks, 100Kc

Kdyz vezmu ze je naklad 1e, spis mene zbytek je proste marze.

Pokud mam dat za takovy test 100Kc, nebudu to resit a DAM*

Stacilo by ty prasky dat nejakemu slusnemu chemikovi co ma k dispozici chromatograf a rekne ti co to je a kde to roste uz vygooglis.

Ale za 100 kc je to zbytecna namaha. pokud to teda delas zakaznikum za 100kc.
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 2.6. 2012
Příspěvků: 967 | Témat: 17

13.06 2012 7:21


může sem někdo zveřejnit konečně ten kontakt na ty Poláky?
...nebo už jsou důvody proč to tady dnes není a automaty zrobené tam už neřadí?

Případně nemá někdo TYP na Severní Moravě?


Vím jen že v Olomouci se stará o místní automaty,tiptroniky atd.. p.Koudelka
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
Ale že by mě v minulosti dělal test prosakování glykonu to si nevzpomínám. Nicméně automaty řadí do dnes.

Petr Koudelka
Adresa: Lipenská 126/33
77900 Olomouc
Telefon: +420 608 773 029
Fax: +420 585 313 316
E-mail: jeepservis@seznam.cz
Otevírací doba:
Po 9:00-17:00
Út 9:00-17:00
St 9:00-17:00
Čt 9:00-17:00
Pá 9:00-17:00

změna je život,tak není od věci zkusit něco jiného a třeba lepšího.
Díky za TYP
nahoru

sponzor





13.06 2012 7:21


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 6.1. 2012
Příspěvků: 344 | Témat: 21

15.10 2012 1:43


Tyhle starosti bych chtěl mít.Kolegovi teď padla 4HP24, tak jsem nakopl odtahovku, vletěl celkem 80km do Německa, za 450e přivezl jinou celou D2, automat jsme přehodili, díly z ní odstrojili, prodali a zbytek šel do sběrných surovin a světe div se, ještě jsem slušně vydělal.Až chcípne tahle skříň, bude se scénář opakovat.Takhle jsem se to naučil řešit u nás na Karlovarsku. a s nějakým Glikolem se zatěžovat nebudu.Ještě že je celá D2 hliníková, to se náklady na nákup bouračky z Německa vrátěj v průměru 2x až 3x a po dílech je pořád velký hlad.Takže než kupovat cokoli od těch vyděračů tady v čr na vrakáčích, to si radši byť i kvůli blbýmu větráku topení přismýkám celou z NDR.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 22.4. 2012
Příspěvků: 22 | Témat: 0

08.12 2012 23:36


Tak to se u pana Koudelky budu muset brzo zastavit.Díky za informaci
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 14.1. 2011
Příspěvků: 6658 | Témat: 72

08.12 2012 23:57


glykol test sa standardne nerobi. Dokonca trva aj dost dlho, 1h30m... Robi sa iba ak je podozrenie na glykol
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 2.2. 2013
Příspěvků: 1 | Témat: 0

02.02 2013 9:17


Vzhledem k tomu, že na toto téma tu je mnoho příspěvků, tak jsem se rozhodl sem dát PDF soubor, který obsahuje náhrady termostatů od WAHLERA pro naše miláčky.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 3.7. 2009
Příspěvků: 3818 | Témat: 22

05.02 2013 3:41


marlinbrown: A kde ho máš?
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 29.11. 2012
Příspěvků: 20 | Témat: 6

07.05 2013 19:58


lubomt:
Ale v servise na nieco zabudli - prevodovku nestaci len premyt, ale musi sa rozobrat a precistit. Glykol v prevodovku sposobuje hrdzu /reziveni/ a rozpadaju sa gufera, gumove cast.... takze vzdy sa ma prevodovka rozobrat a precistit. Len premyt nestaci !


Cital som instrukcie pre autorizovane servisy a ak su vo vyrovnavacej nadrzke vody olejove ocka a v prevodovke glycol, ma sa vymenit cela prevodovka, chladic vody, chladic ATF*, filter ATF* a preplachnut potrubia ATF*.

Ak vo vode nie je olej z prevodovky ale v prevodovke je glycol, vtedy sa iba vymenia lamely vstupneho hriadela, chladic vody a ostatne veci okolo ATF*.

Podla tych instrukcii je tento problem vo vsetkych tiptronicoch a multitronicoch, ktore maju chladic ATF* integrovany do chladica vody (cize z prevodovky idu rurky do chladica vody).

Priznakom pre glycol je "potrhavanie auta pri roznych jazdnych situaciach", ked preklzuje spojka.

Zaujimalo by ma, ci je na to nejaka prevencia, napr ci sa da kupit chladic vody kde je to odstranene, vie niekto ?
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email