Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 25 dubna 2024
Celkem je zde 268 lidí (5 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: JPokorny1
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 424
Online návštěvníků
Návštěvníků: 263
Uživatelů: 5
Celkem: 268

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 6.5. 2008
Příspěvků: 2277 | Témat: 16

15.12 2008 18:14


Petan: Čisto teoreticky, neber to na moje auto.
nahoru

sponzor





15.12 2008 18:14


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

15.12 2008 18:22


flashmajster: No jo, ale to je to, co se tady snažím pořád psát, že akumulátor je dimenzován především na startér. Ten katalog od Banneru je docela rozsáhlý seznam typů baterek a já tomu katalogu věřím. Opdovídá totiž terorii.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 6.5. 2008
Příspěvků: 2277 | Témat: 16

15.12 2008 18:35


Petan: Takže môj štartér je 1,4kW. Alternátor 120A.

Z toho mi vyplýva že 1400W/12V = 117A pre štartér. Čisto teoreticky by to baterka 63Ah dokázala točiť cca 30min. Nie?
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

15.12 2008 18:50


flashmajster: Já s tebou souhlasím. 63Ah je dostatečná kapacita na 4válcový motor, ale i tak je to trochu na hraně pro diesly, kde by měl být akumulátor od 70AH. No on je trochu nesoulad i v Etce, kde jsou napsané všechny typy akumulátorů, ale chybí tam pro jaký motor či starter.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

15.12 2008 20:33


Ak spravne rozumiem tvojej otazke, pytas sa, ci akumulator s vacsou kapacitou, ale nizsim start. prudom bude lepsie startovat ako pri akumulatore s nizsou kapacitou, ale vyssim start. prudom.
Lepsi start budes mat s akkumulatorom s vyssim st. prudom, dostanes vyssie st. otacky. Je ale pravda, ze nizzia kapacita je na skodu vydrzi. Samozrejme neuvazujeme vybehane motory, ktore potrebuju aspon pol minuty tocit, kym ako tak chytia. Tam potrebujes aj kapacitu aj lepsi st. prud.
Len neviem ci nie je kapacita umerna startovaciemu prudu, t. zn., ci taky priklad aky si uviedol je mozny aj v praxi.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 6.5. 2008
Příspěvků: 2277 | Témat: 16

15.12 2008 20:45


Milos1:
Práve že taký príklad je skutočnosť, resp. aspon donedavna bol.

Len stále nechápem tú kapacitu ten baterky na čo je taká veľká??? Veď by to podľa mňa utiahla aj nejaká 45Ah s dobrý štart prúdom (predpísaným aký bol na originál baterke resp. aj väčším).

Edit: aby som ozrejmil pointu toho všetkého.
Plné nabitie baterky na jej kapacitu je pre baterku lepšie ako keby sa mala nabíjať na cca 60/70 percent svojej kapacity. Pretože pri krátkych trasách sa určite baterka nedokáže nabiť do plna. Takže z toho mi jednoznačne vyplýva že je lepšie voliť baterku s menšou kapacitou a rovnakým štart prúdom.
Alebo sa mýlim?
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

15.12 2008 21:09


Bateria sa aj na kratkej trase dobije. A pri tvojom 120A altiku uplne bez problemov. K tvojmu prikladu: spotrebu od poslednej jazdy + spotrebu pre start mas rovnaku pre jeden aj druhy akku. A obidva dobijes v rovnaky cas! Dokonca rychlejsie dobijes ten s nizsim vn. odporom (za predpokladu, ze nemines elektriku inde - svetla, vyhrievanie sedaciek, skla...)
U diesla mas pri starte zhavice (4 x cca 10-20A) + starter (cca 100-200A) a vcelku by sa mohlo stat, ze pri 4. neuspesnom starte by si pri tom 60Ah akku uz nemal naboj.
V kazdom pripade vn. odpor (rozumej start. prud) je dolezity pre start.
Ak jazdis denne, vcelku si viem predstavit akku s nizsou kapacitou. Ak ale auto stoji 1 aj 2 tyzdne, spotrebou elektroniky a samovybijanim by sa mohlo stat, ze ten akku s nizsou kapacitou by to nepotocil.
Problem nastane ak ideme do extremu: mas slabsi altik (50A) DAS* velky akku (75Ah) a jazdis kratke trasy a v tyzdnovych intervaloch s pozapinanymi spotrebicmi. Potom sa moze stat, ze naboj ktory akku za ten tyzden stratil sa vdaka slabemu altiku a ostatnym spotrebicom nevrati do akkumulatora.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 6.5. 2008
Příspěvků: 2277 | Témat: 16

15.12 2008 21:36


Milos1:
K tvojmu prikladu: spotrebu od poslednej jazdy + spotrebu pre start mas rovnaku pre jeden aj druhy akku. A obidva dobijes v rovnaky cas!


Vidíš to som si neuvedomil. Tá baterka sa nedobíja od nuly, ale dobíja iba minutú spotrebu na štart
nahoru

sponzor





15.12 2008 21:36


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 1.3. 2008
Příspěvků: 3707 | Témat: 54

15.12 2008 23:14


Ahoj.Jak už bylo psáno,je lepší aku s nižší kapacitiu,ale vyšším startovacím proudem.Ten totiž rozhoduje jak snadno nastartuješ.Pokud by se Ti zdál start.proud pořád málo,kup si gelový aku,tam je dvojnásobný (ale cena také) Zdeny
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

16.12 2008 7:08


Uz ked ideme do detailov:
samovybijaci prud je zavisly od kvality akku. To znamena spotrebovany naboj od posledneho chodu je zavisly aj od typu akku.
AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 1.3. 2008
Příspěvků: 3707 | Témat: 54

21.12 2008 23:59


Ahoj.Nechal jsem trochu vybít aku (55Ah,560A)a chvíli alternátor (12V/55A)dobíjel 40A! Zdeny
AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

22.12 2008 7:07


Ved stale o tom pisem. Mno a tych 15A ostalo asi na elektroniku.
AK senior
AK senior


Registrace: 5.10. 2006
Příspěvků: 1428 | Témat: 29

22.12 2008 18:04


Milos1:
Ved stale o tom pisem. Mno a tych 15A ostalo asi na elektroniku.



Spíš nebyly vůbec potřeba. Von ten alternátor má taky regulaci, která drží napětí v síti. Takže v danou chvíli musel altík dávat 40A, aby to napětí udržel. Mezi náma, takovýhle dobíjecí proudy° jsou dobrý leda tak pro modelářský baterky, ale rozhodně ne pro olověný aku...
°(velikost proudu vs. kapacita baterie)
Já peferuji větší aku, protože vybíjecí a nabíjecí proudy jsou dané a větší aku je líp snáší. Údaje o startovacích proudech na obalu baterky bych bral fakt s rezervou....
Známe to. ...jenom áriec vám dokonale vypere bílé prádlo....
AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

22.12 2008 20:16


Citace:
Spíš nebyly vůbec potřeba. Von ten alternátor má taky regulaci, která drží napětí v síti. Takže v danou chvíli musel altík dávat 40A, aby to napětí udržel. Mezi náma, takovýhle dobíjecí proudy° jsou dobrý leda tak pro modelářský baterky, ale rozhodně ne pro olověný aku...

V danu chvilu altik daval maximum svojho vykonu, t.j. ak bol akku O.K. tak 55A, na ktore je navrhnuty. A je to BEZNY JAV, akku tym nijakym sposobom netrpi. Ono tych 40-70A ide iba chvilu a tu chvilu som hore nazorne vypocital.
Meranie ktoe spravil SamotZdeny jasne dokazuje co som cely cas vysvetloval.
Apropo SamotZdeny zhorel ti ten altik? Alebo znicil si remen?
AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

22.12 2008 21:07


Tak já se přidám zase do klubu.

Už jsem to tu psal několikrát, jakýkoliv proud větší než 1/10 kapacity v A/hodinách může být krátkodobý. Pokyd by byl nabíjecí proud dlouhodobě vyšší, tak dojde v autě k poškození akumulátoru. Akumulátor je chemický článek, který se nabíjením zahřívá a cokoli přes povolenou mez je pro akumulátor smrtící.
AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

22.12 2008 21:23


Petan toto je tvoje vyjadrenie
Citace:
Jak píšeš že 30 min = cca 50-70A, tak to není správně. To by ta baterka dostala nafrak. Ten dobíjecí proud by nepřežila.

a jak sa ukazalo, je to dobre a bateria to prezije. A spravny nabijaci prud 1/10 z kapacity sa da uplatnit akurat nabijackou a nie zapojenim v aute. Ono by sa to dost tazko dalo zrealizovat.
Navyse, mensi nabijaci prud pre bezny akku v kondicii nema extra vyznam (len ked ho dobludu vybije) , a ma aj negativne dosledky na akku. Sposobuje "zasirnovanie" (chemici ma opravia) olovennych platni.
Apropo da sa akku nabit "naopak" ?
sponzor





22.12 2008 21:23


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 5.10. 2006
Příspěvků: 1428 | Témat: 29

23.12 2008 0:30


Krátkodobý vysoký nabíjecí proud aumulátoru sice neprospívá, jenže u aut to prostě jinak nejde. To by museli mezi altík a aku dávat ještě inteligentní nabíječku zásobovanou daty z GPS*.... a to jsme asi trochu jinde, že
Velikost nabíjecího proudu nemá přímý vliv na sulfatizaci desek. Desky sulfatizují, pokud je aku vybitý. Takže pokud je aku v kondici, udržím 72Ah na napětí 14,5V klidně 200mA a při tomhle napětí sulfatizace teda fakt nehrozí....
Navíc nabíjením na vyšší napětí ale malým proudem! se ty sulfáty dají rozpouštět a obnovovat startovací výkon aku.
Opačně nabíjet jsem teda fakt nezkoušel, ale jestli mne skleroza neklame, tak chemické složení + a - desek se liší. Takže nejspíš ano, ale výsledek bude stát za ho..o
AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

23.12 2008 7:03


Apsv ak by sa vyrazne zvysila zivotnost akku, regulacia by sla spravit. Nie je problem merat prud do akku a regulovat altik.
Otazka o prepolovanom akku :
Je to mozne, ak sa uplne vybity akku (alebo novy, suchy) napoji naopak na nabijacku, tak ho nabijes. Kapacitu takehoto akku som neskumal. Ako ani dopad uplneho vybitia. Po napojeni na el. instalaciu auta je vysledok jasny. Minimalne altik + veskera elektronika nemajuca ohranu pred prepolovanim.
AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

23.12 2008 16:35


Milos1:
Petan toto je tvoje vyjadrenie
Citace:
Jak píšeš že 30 min = cca 50-70A, tak to není správně. To by ta baterka dostala nafrak. Ten dobíjecí proud by nepřežila.

a jak sa ukazalo, je to dobre a bateria to prezije. A spravny nabijaci prud 1/10 z kapacity sa da uplatnit akurat nabijackou a nie zapojenim v aute. Ono by sa to dost tazko dalo zrealizovat.
Navyse, mensi nabijaci prud pre bezny akku v kondicii nema extra vyznam (len ked ho dobludu vybije) , a ma aj negativne dosledky na akku. Sposobuje "zasirnovanie" (chemici ma opravia) olovennych platni.
Apropo da sa akku nabit "naopak" ?


Mě přijde, že jeden mluví o voze a druhý o koze. Myslím, že nejsem lama, a že nepotřebuji se stále dohadovat o věcech, kterým rozumím.

Je přece logické, že když se akumulátor nabíjí, tak se snižuje nabíjecí proud. Je naprosto zbytečné mě chytat za slovo, jako jsi to už jednou udělal. Pro mě je duležité, že věci rozumím. Ostatní je nepodstatné. Tahle problematika je také věcí úhlu a pohledu. No a jak je vidět tak se neshodneme a z příspěvků to je to i patrné. Ať napíšu cokoliv, tak to neguješ.
AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

27.12 2008 23:24


Petane reagujem len na veci, ktore su jaksi mimo. A snazim sa ostatnym ozrejmit, ako to s dobitim akku naozaj je a ci 50km je dost, alebo malo na dostatocne dobitie. Ze to beries ako negaciu svojich vyjadreni, chytanie za slovo nie je pravda. Snazim sa diskutovat.
AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.3. 2008
Příspěvků: 2652 | Témat: 81

28.12 2008 0:42


Petan:
Alternátorů je celá řADA* cca 60-150A. Takže záleží na typu, který ve voze je. Musel by jsi najít přesně objednací číslo, které se porovná s etkou.

K tomu je potřeba počítat s tím, že pokud mám například baterku 60A, tak správný nabíjecí proud je 6A. A ještě jeden faktor, který je malér je, že když mám mít baterii 60 A a dám tam 44 A, tak se může "přebíjet" či "vařit" a půjde rychleji do háje.
Musím reagovat na tvá slova: pokud bys dal baterku s nižší kapacitou(jak uvádíš třeba 44A), tak by se neměla ani přebíjet, ani vařit v případě,že je alternátor ready.V alternátoru je přECI* regulační obvod, který tento proces řídí a nedovolí, aby se baterie přebíjela. Baterie s nižší kapacitou má v tomto případě za následek pouze to, že nevydrží takovou zátěž jako baterie silnější (např: startovací cykly).
V každém voze je tento elektroobvod (mám na mysli alternátor versus baterie versus spotřebiče) konstruován tak, že sekundární obvod alternátoru přijme minimum proudu z baterie, aby mohl při určitých otáčkách dodat do okruhu proud primární.(proto auto s alternátorem bez baterie neroztlačíš a s dynamem ano). Primárním proudem mám na mysli proud podstatně vyšší (dle typu alternátoru), který se dodává v prvé řadě do spotřebičů a posléze zbytek toho proudu teče do baterie.
Toto všechno má na starosti ten regulační obvod zmiňovaný výše. Pokud dojde k tomu, že všechny spotřebiče jsou krmeny a baterie je nabitá do stavu,že již žádný proud nepřijme,tak abych pravdu řekl,nevím jak přesně tento regulátor hraje prim, ale vím jistě,že do baterie již nic nedodává.
Nechci tady dělat chytráka a hlavně to není nic proti tobě!
Pouze jsem se chtěl zapojit do debaty.
Dík za pochopení.
AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.3. 2008
Příspěvků: 2652 | Témat: 81

28.12 2008 0:43


Každopádně si myslím,že 50km na úplné dobití baterie nestačí.
AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

28.12 2008 17:51


honzabas: To, co píšeš je správné, ale bohužel z ověřené praxe vím, že pokud dá někdo do auta aukumulátor 44Ah na místo 62Ah, tak akumlátor 44Ah nevydrží tolik. Jinak řečeno, zkracuje se jeho životnost. Možná že je to náhoda, ale na náhody v elektronice nevěřím.
Naposledy upravil Petan dne 28.12 2008 19:27, celkově upraveno 1 krát. (0% původního příspěvku)
AK senior
AK senior


Registrace: 5.10. 2006
Příspěvků: 1428 | Témat: 29

28.12 2008 19:20


Petan:
honzabas: To, co píšeš je správné, ale bohužel z ověřené praxe vím, že pokud dá někdo do auta aukumulátor 44Ah na místo 62Ah, tak akumlátor 44Ah nevydrží tolik. Jinak řečeno, zkracuje se jeho životnost. Možná že je to náhoda, ale na náhody v elektronice nevěřím.



S tím nemohu než souhlasit. Je to furt jenom o poměru proudy/kapacita. Odběry a dobíjení jsou pořád stejné, jenom ta větší baterka to líp snáší...
sponzor





28.12 2008 19:20


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

29.12 2008 21:11


50km bohate staci.
Ako som pisal vyssie, na stratu naboja cez noc a nasledny start staci cca 10 minut, co moze byt do 5km.
Ostatne je len o slabych akumulatoroch, nefunkcnych regulatoroch.
A
Citace:
K tomu je potřeba počítat s tím, že pokud mám například baterku 60A, tak správný nabíjecí proud je 6A. A ještě jeden faktor, který je malér je, že když mám mít baterii 60 A a dám tam 44 A, tak se může "přebíjet" či "vařit" a půjde rychleji do háje.


prebijanie alevo varenie slabsieho akku v aute je len pri zlom regulatore, takze Petan prepac, ale je to blbost. Taky slaby akku v aute ti neodide preto, ze sa prebijal, varil, ale znicili ho hlavne nepomerne vyssie st. prudy a caste vybitie pod 11,6V, kedy dochadza k "zabudolsomakosatopovie" olovennych platni.
AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

30.12 2008 11:32


Ked sa to tu tolko toci okolo akku, este jedna zaujimavost
Apsv ak pracujes s akumulatormi, skus ozrejmit preco dochadza (alebo dochadzalo) k vybuchom akku.
AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

30.12 2008 18:43


Takže teď už si myslím, že je to jen o slovíčkaření. Opravdu mě jen chytáš za slovo a snažíš se mít jen na vrch. Promiň, ale já mám za sebou 28 let praxe v elektronice a elektro, a to ne ledajaké.

Včera jsem ujel více než 50km, zaparkoval v garáží a dnes odpoledne jsem chtěl nastarovat a bohužel už jsem nenastartoval. Prostě baterka po mrazech zahaprovala.
Zapojil jsem tedy rychlonabíječku a po cca 15 minutách jsem nastartoval a projel. Bohužel mi to nedalo a po 10 minutách (cca 15km) jsem provedl měření, které ukázalo, že baterka má cca 12,65V a startovací kapacitu proudu 500A. Ono skutečně záleží na stavu akumulátoru a jeho stáří. Na druhou stranu ale někdy nepomůže nic, a je nutné koupit novou baterku.

Měření: Reálné měření a nabíjení baterky je při 15V cca 0,8A. Z toho vyplývá, že reálný nabíjecí proud je závislý na vnitřním odporu baterie. To znamená, pokud je baterie slabá, tak je logicky vyšší nabíjecí proud, který se postupně snižuje podle vnitřního odporu baterie.

A to, že jsem psal, že maximální proud je 1/10 nominálního proudu v Ah, tak tento udaj je udáván všemi výrobci.
AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.3. 2008
Příspěvků: 2652 | Témat: 81

30.12 2008 19:02


Petan: Pravdu máš a stojím při tobě
AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

30.12 2008 22:04


Mno nie som nazoru, ze je to o slovickareni, som ti poukazal na vyjadrenia, v ktorych sa jednoznacne mylis. A celkovy efekt je v tom, ci staci tych 50 km. A tom nechcem presvedcit teba, a uz sa vonkoncom nechcem s nikym hadat. Lenze od zaciatku ma tvoja teoria jaksi diery.
Gratulujem k dosiahnutej odbornej praxi. Len neviem, ci je to meradlom v tom, kde je pravda.
Takze podme dalej myslis ze toto vyjadrenie je koser?
Citace:
A to, že jsem psal, že maximální proud je 1/10 nominálního proudu v Ah, tak tento udaj je udáván všemi výrobci.

Ono vyrobci uvadzaju ze ked je akku vybite pod 11,6 V, je "VHODNE" ho nabijat 1/20 kapacity, kvoli odburaniu onych "usadenin" z dosiek.
Ale to v aute jaksi nie je mozne, auto nepozna nabijaci prud 1/10, ani 1/20 kapacity. Mno a ja cely cas pisem o beznych, relativne zdravych akku a nie o technikach, ako ozdravit odidene akkumulatory.
Mas dojem, ze ta aj teraz chytam za slovicka?
AK senior
AK senior


Registrace: 5.10. 2006
Příspěvků: 1428 | Témat: 29

31.12 2008 1:06


klidně se poperte a roztrhejte si řidičáky....
K výbuchu akumulátoru občas opravdu dojde. Měl bych to za latinu, ale nedávno jsem viděl trosky dvou velkých (cca 160Ah) aku po výbuchu. pravděpodobně k němu došlo po intenzivním nabíjení, kdy baterky musely fest vařit. bezprostředně poté byly připojeny k navijáku s velkým odběrem. Někde asi přeskočila jiskra a to si vodíkové výpary nemohly nechat ujít..... Prostě přesná ukázka, jak se s aku nemá zacházet
Milos1: s nabíjecími proudy souhlasím, akorát k desulfatizaci dochází až při vyšším napětí, tuším že nad 15V.
Tím je také dáno, že aku v autě nikdy nedosáhne uplného nabití, které se udává napětím na 1 článek tuším 2.8V. Nabití mrtvého aku během 1 HOD* jízdy je trapná iluze způsobená mmj ohřátím aku bud nabíjením vysokým proudem, nebo přítomností v motorovém prostoru...
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Možná podobná témata
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email