Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 28 března 2024
Celkem je zde 330 lidí (5 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: tynes
Uživatelů dnes: 2
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 390
Online návštěvníků
Návštěvníků: 325
Uživatelů: 5
Celkem: 330

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK allstar
AK allstar


Registrace: 4.10. 2007
Příspěvků: 14046 | Témat: 168

31.12 2008 1:15


Juuu tady se to rozjelo

Aku může explodovat, jeden známý co provozoval elektromobil mi to živě vyprávěl, very funny story ...
sponzor





31.12 2008 1:15


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.3. 2008
Příspěvků: 2652 | Témat: 81

31.12 2008 8:01


Taky jsem nabíjel, vedle toho svařoval a bum, baterka byla po celé místnosti. To už je dávno.
AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

31.12 2008 11:34


Milos1:
Mno nie som nazoru, ze je to o slovickareni, som ti poukazal na vyjadrenia, v ktorych sa jednoznacne mylis. A celkovy efekt je v tom, ci staci tych 50 km. A tom nechcem presvedcit teba, a uz sa vonkoncom nechcem s nikym hadat. Lenze od zaciatku ma tvoja teoria jaksi diery.
Gratulujem k dosiahnutej odbornej praxi. Len neviem, ci je to meradlom v tom, kde je pravda.
Takze podme dalej myslis ze toto vyjadrenie je koser?
Citace:
A to, že jsem psal, že maximální proud je 1/10 nominálního proudu v Ah, tak tento udaj je udáván všemi výrobci.

Ono vyrobci uvadzaju ze ked je akku vybite pod 11,6 V, je "VHODNE" ho nabijat 1/20 kapacity, kvoli odburaniu onych "usadenin" z dosiek.
Ale to v aute jaksi nie je mozne, auto nepozna nabijaci prud 1/10, ani 1/20 kapacity. Mno a ja cely cas pisem o beznych, relativne zdravych akku a nie o technikach, ako ozdravit odidene akkumulatory.
Mas dojem, ze ta aj teraz chytam za slovicka?


Znáš tvrzení, že: když dva dělají totéž, není no totéž. Tohle je opravdu jen slovíčkaření. Ty díry jsem si myslel, že doplníme a jak je vidět, tak se tu jen hádáme. Myslím, že tomu rozumíme stejně. Jen jsem si myslel, že to tady laicky rozvedeme. Bohužel cokoliv napíšu, opět je špatně. Fakt mě nebaví citovat skripta nebo odbornou literaturu, na to fakt nemám čas ani náladu.

V autě to funguje podobně jako když připojím akumulátor na nabíječku. U nabíječky samozřejmě záleží na tvrdosti zdroje a řídící elektronice.

No a teď se zeptám: Je dobíjecí proud závislý na vnitřního odporu akumulátoru a stavu akumulátoru? Zkus si to někdy změřit a udělat si graf, ať se tu věčně nedohadujeme.
AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

31.12 2008 13:51


Mno auto je ale fest "tvrda nabijacka". Najslabsi altik pri vypnutych spotrebicoch da v poho 40A.
Ano, je. Teda + este napatie, ktore nan privedies.
Ja to stale beriem ako diskusiu a len dufam, ze pre niektorych prinosnu. Petan to slovickarenie vyvrcholi zasadnym rozdielom a to je 50km. Ak pracujes v elektronike uz dlhsie, vies velmi dobre ze navonok vypadajuci detail, (slovickarenie) ma zial v praxi uplne iny rozmer.

honzabas bolo by fajn, keby sa tu niekto ozval a ozrejmil preco sa to stalo. Poznam pripad, ked zhoreli v chate dve deti, vdaka vybuchu akku.
AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

31.12 2008 13:59


Apsv myslel som ze su to vodikove plyny, ale terazky fakt neviem mechanizmus ich vzniku.
Napatie nad vyrobcom deklarovanych (14.4) sposobuje plynovanie. Ze je vedlajsim efektom aj desulf.... to je ina. Ak mas akku na 14.4 V a neberie uz ziaden prud (a samo sa nebavime o odidenych akku) mas nabite. Mno a 60min x 40A mas 40Ah naboja. Nebavime sa o vybirom akku pod 11.6V tym auto nenastartujes a vyzaduje samostatnu opateru. Je jasne ze takyto akku musis opatrne (1/10 - 1/20 kapacity) nabit.
AK senior
AK senior


Registrace: 5.10. 2006
Příspěvků: 1428 | Témat: 29

31.12 2008 17:43


Mechanizmus jejich vzniku je celkem jasný, protože teoretická poučka o napětí a "vaření" neplatí zas tak doslova. V případě, jehož důsledky jsem viděl já svojí roli hrálo jednoznačně tvrdé dobíjení spojené s uvolnováním vodíku a kyslíku a k tomu se přidala nějaká ta jiskříčka od špatně připojených svorek.
Druhá věc je, že pokud se aku zkratuje, začně taky vařit a ta jiskry se tam taky většinou najde.
Plně nabití olověného aku je fakt až 2,8V na článek, což se běžně jinak nepoužívá. Zaprvý by to nemusela zkousnout elektrika v autě, zadruhý by nemohly být bezúdržbový aku, musely by se často dolejvat a navíc to už vyžaduje dohled, protože starší aku se na tohle napětí dostane jen pod velkým proudem a dochází k ohřevu aku i nabíječky, což je cejkem nebezpečné. Nepopírám ale, že pro běžný provoz a dosažení přiměřené životnosti aku to napětí 14,4V stačí.
Další věc, na kterou je třeba brát zřetel, je účinnost nabíjení. Opravdu se nedá říct, že proudem 40A za jednu hodinu dobiju uplně 40 Ah aku. to je naprostá blbost, už při nabíjením 1/10 proudem je třeba min 12 hodin a tato účinnost se se zvyšujícím poměrem zhoršuje. Asi tak...
AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

31.12 2008 19:29


Apsv nikdy som nepisal, ze v aute nabijes akku na 100% kapacity. Iba za aky cas vratis minuty naboj.
Plynovanie je zanedbavana, ale vcelku zaujimava a nebezpecna vec, preto som rad, ze to tu odznelo.
Mno a dalsie, ak bude priestor dolozim meranim. Ak mas k meraniu pristup, zmeraj dake casove priebehy (U aj I) a HOD* to sem. Uz ked sa tato diskusia takto rozbieha, nech to mame dotiahnute do konca.
Tak o plynovani co som nasiel:
pri nabijani: po ukonceni rozkladu siranu olova nastava elektrolyza vody, cim vznika kyslik a vodik. Plynovanie z casti zacina este pred nabitym stavom, po nabiti vsak vsetka energia rozklada vodu.
Podobne je to aj pri vybijani.
AK senior
AK senior


Registrace: 5.10. 2006
Příspěvků: 1428 | Témat: 29

31.12 2008 20:19


Průběhy U a I nemá moc cenu měřit, protože tyhle veličiny záleží na stavu baterie, tvrdosti a případné regulaci nabíječe, délce nabíjecích kabelů a spoustě dalších proměnných.
Z praktického pohledu se dá říct, že s postupujícím nabitím aku klesá proud a stoupá napětí, ale protože existuje mnoho různých nabíjecích postupů, jako např se stálým U, nebo I a protože každý aku má jinou úroven samovybíjení tak je veškeré měření leda tak pro..... kočku.
Chemické procesy jsi popsal krásně, je to celkem jasný důkaz, proč se v baterkárnách nemá kouřit.
sponzor





31.12 2008 20:19


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 29.5. 2010
Příspěvků: 2409 | Témat: 91

31.03 2013 23:21


Chtěl jsem se zeptat, volnoběžka alternátoru.

Má se protáčet ztuha nebo zlehka?
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Možná podobná témata
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email