Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 29 března 2024
Celkem je zde 542 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Paliboron
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 5
Uživatelů celkem: 48 393
Online návštěvníků
Návštěvníků: 538
Uživatelů: 4
Celkem: 542

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK oldtimer
AK oldtimer


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 15677 | Témat: 299

11.12 2008 19:28


Petan je baterkar jako ja mekanyk ...
nahoru

sponzor





11.12 2008 19:28


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

11.12 2008 19:33


No to dobíjení by bylo potřeba trochu podrobnějí rozebrat. Je tam hodně faktorů, které mají vliv na nabití baterie. Ale do nějaké teorie se tu pouštět nechci, ale:
- stav baterie je důležitý - pokud je už slabší, tak se dobijí špatně
- stav kontaktů - pokud jsou zoxidovány, tak se špatně startuje i dobíjí
- nabíjecí proud - pokud je alternátor dostatečně silný a "zdravý", tak se baterka nabíjí dobře
- rozsvícená světla - faktor, který negativně stahuje dobíjecí proud baterie, takže:
slabá baterka a rozsvícená světla znamenají, že 50km na dobití slabší baterie stačit nebude. U zdravé baterie to stačit bude.

No snad jsem na něco nezapoměl
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 4.10. 2007
Příspěvků: 14046 | Témat: 168

11.12 2008 19:40


Tak teoreticky musíme zjistit proud co da altik minus proud co si vezme auto a spotřebiče. Když máme teda proud co zbyde na dobíjení, plus mínus nějaká bulharská konstanta, dalo by se říct za jak dlouho se to teoreticky dobije

Jenže já ani nevím jakej je tam altik ani baterka ... docela smutný na někoho kdo má elektroprůmyslovku
Naposledy upravil root dne 11.12 2008 19:44, celkově upraveno 1 krát. (0% původního příspěvku)
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 16.12. 2007
Příspěvků: 11459 | Témat: 306

11.12 2008 19:43


root:
Tak teoreticky musíme zjistit proud co da altik minus proud co si vezme auto a spotřebiče. Když máme teda proud co zbyde na dobíjení, plus mínus nějaká bulharská konstanta, dalo by se říct za jak dlouho se to teoreticky dobije


ty voe to zní hrozně...
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 6.5. 2008
Příspěvků: 2277 | Témat: 16

11.12 2008 19:45


Momentálne jazdím cca 3 mesiace 4km off a zase 4km off, + vyhrievane sedačky. Baterka je stale OK, stále štartujem. A to som myslel že už neprežije leto.
Záleží od alternátora ako rýchlo je schopný baterku nabiť.
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 15677 | Témat: 299

11.12 2008 19:47


aneb .. jak napsat sest radku vo hovne ... v kostce:

nastartovani neco sezere, baterka je zmrzla, svetla zerou, topeni zere, altik se musi poradne tocit ... 50km je malo ...
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

11.12 2008 19:49


Alternátorů je celá řADA* cca 60-150A. Takže záleží na typu, který ve voze je. Musel by jsi najít přesně objednací číslo, které se porovná s etkou.

K tomu je potřeba počítat s tím, že pokud mám například baterku 60A, tak správný nabíjecí proud je 6A. A ještě jeden faktor, který je malér je, že když mám mít baterii 60 A a dám tam 44 A, tak se může "přebíjet" či "vařit" a půjde rychleji do háje.
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 4.10. 2007
Příspěvků: 14046 | Témat: 168

11.12 2008 19:50


2Pix:
Baterka není zmrzlá, bo garážuju, světla žerou prd bo xenony, altík je tam 90tka, teď koukám. Takže mě to vychází, že by to stačit mělo bohatě
nahoru

sponzor





11.12 2008 19:50


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

11.12 2008 19:53


2Pix:
aneb .. jak napsat sest radku vo hovne ... v kostce:

nastartovani neco sezere, baterka je zmrzla, svetla zerou, topeni zere, altik se musi poradne tocit ... 50km je malo ...


Tak napiš jak to vidíš ty. Máš elektro vzdělání? Na to to stačí Ohmův zákon, který stačí na všechno. Ale skus změřit přesně dobíjecí proud baterie. Docela bych chtěl, aby to tu někdo popsal jak přesně změřit dobíjecí proud baterie.
nahoru

Anonymní





11.12 2008 19:54


Myslíte, že má vetší spotřebu el.en. benzíňák, nebo diesel ?

Já najezdil 80 tis. s ledničkou. Baterka byla o.k., ale u altíku jsem 2x měnil uhlíky
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 15677 | Témat: 299

11.12 2008 19:55


aha .. svetla nic nezerou ...

ach jo ...

mas gzenony .. a vzadu mas co? ... gzenony? ... ledky? ... mas benal, tak tam nejvic sezere motor ...

50 km je malo i v lete a bez svetel ...
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 4.10. 2007
Příspěvků: 14046 | Témat: 168

11.12 2008 19:58


2Pix:
Kecáš nesmysle. Pokud by Tvá teorie platila, tak bych asi musel baterii dobíjet ne? A dělám to? Nedělám!

Ti znova a zas říkám, že auto stojí klidně 14 dnů a pak s tím někam jedu. Baterie se dobije naprosto v klídku. Ani jsem ji za dva roky neviděl.

Zadní žárovky mají jaxi řádově nižší odběr než přední halogeny, víme? Ty gzenone ...
nahoru

Anonymní





11.12 2008 20:03


Petan:


Tak napiš jak to vidíš ty. Máš elektro vzdělání? Na to to stačí Ohmův zákon, který stačí na všechno. Ale skus změřit přesně dobíjecí proud baterie. Docela bych chtěl, aby to tu někdo popsal jak přesně změřit dobíjecí proud baterie.


Kdykoli změřím kolik leze do baterky tak je to stále stejně. Myslel jsem, že se baterka dobije, relé odepne a když poklesne napětí tak zas sepne. To se ale asi pletu.
Nevíte někdo jestli je to tak, že všechno jede přes baterku a ta se stále dobíjí, nebo jde z baterky jen startér a ostatní živí alternátor ?
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

11.12 2008 20:10


2Pix
ked sa bateria pocas 4 km nenabije ani na starovanie, znamena ze pribezne sa po kazdom startnuti vybija?
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

11.12 2008 20:10


oota: No rele v autech vybavených alternátory už není hodně dlouho. Relé bylo u dynama.
Je tam elektronika, která stabilizuje napětí na předepsanou hodnotu. Pokud tedy vznikne požadavek na větší odběr, tak alternátor bez problému dodá požadovaný proud. Asi takto jednoduše řečeno.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

11.12 2008 20:12


Petan
vedla. S120 mala rele aj alternator
nahoru

sponzor





11.12 2008 20:12


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 4.10. 2007
Příspěvků: 14046 | Témat: 168

11.12 2008 20:14


Milos1:
Petan měl spíš na mysli, že relé je minulost obecně Používá s triakové, nebo jiné výkonové elektronické spínání ...
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

11.12 2008 20:30


Takze trosku faktov:
Jazdim 5,5 km denne do prace. V zime + svetla, ventilator. Pri starom Escorte este navrch v zime "tazke starty". Bateria sa pocas startovania vybije (cca 170A pocas 10S je cca 1700A/S) startne, altik u dieslov dobija maximom uz na volnobehu. Ma vykon cca 90A. Pocas zhavenia a chodu motora moze ostat na bateriu (90 - 4x10 - 3x10 - cca 10) 10A, alebo skoro nic. Mno a po skonceni zhavenia (asi do 4 minut) ostava na bateriu cca 70 A. Mno a 1700/70 = 25 sec. To znamena, ze po skonceni zhavenia, vypnutych svetlach a akej takej kondicii akku a altika sa spotrebovana energia pri beznom starte teoreticky dobije do 1 minuty. Takze minus daka ta ucinnost.
Na kratke trasy a v treskucich mrazoch sa moze stat, ze akku ma nizsiu uroven "nabitia" (o vsetkom napovie hustota elektrolytu).
Jednoznacne 50 km jazda (cca 30 min a cca 50-70A) bateriu DOBIJE.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

11.12 2008 20:35


root
pre prospech veci: nepouzivaj nazvy elektronickych suciastok ak jaksi nevies k comu su.
Sorry za vyjadrenie.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

11.12 2008 20:38


Milos1: No jen tě trochu opravím:

- Výkon není 90A, ale je to maximální možný proud, který je alternátor schopen dávat.

- Jak píšeš že 30 min = cca 50-70A, tak to není správně. To by ta baterka dostala nafrak. Ten dobíjecí proud by nepřežila.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

11.12 2008 20:46


Petan
hm vykon je spatny nazov, ale bezne zauzivany, a jasny vacsine, preto som ho pouzil.

Hm a ktory prud bateria neprezije tych 150A pri starte, alebo 70A pri dobijani?
Altik reguluje prud na svoju max hodnotu (90A..) takze nez sa bateria nabije dostava taky prud. Jedine ak je slabsia, ma vacssi vnutorny odpor a nie je schopna preniest tolko energie. Preto dobry akku sa je schopny dobit skor.
Altik udrzuje 14.nieco voltov a napatie znizi len vtedy, ak odber prekroci jeho max prud. A kto to odoberie je vec ina....
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

11.12 2008 20:56


Milos1: Takže: alternátor je zdroj střídavého napětí a proudu, která je usměrňován diodami a řízen elektronikou, který dává stabilizované napětí ve výši cca 14V. Proud je alternátorem dodáván vždy podle potřeby a odběru.

Baterie je jinak zdroj, který má malý vnitřní odpor, což podle typu baterie umožňuje dodávat potřebný proud. Je proto potřeba rozlišovat nabíjecí proud a proudu, který je schopna baterie dodávat. Baterie je standardně dobíjena nižším proudem a také standardní dobíjecí proud je 1/10 nominálního proudu. Tekže jak říkám proud 70A by 70A baterii odepsal. Věř mi, vím o čem mluvím.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

11.12 2008 21:05


Aha. Tak teoriu o altiku mame za sebou.
Tak mi prosim vypocitaj, odhadni aky prud bude tiect do baterie, ak bude na cca 50% vybita a altik bude udrziavat cca 14 voltov?
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

11.12 2008 21:14


Jaj, tak tak daleko jsem se nechtěl dostat. Ano, je tam stabilizované napětí cca 14V. To bych musel znát vnitřní odpor baterie, která je ve stavu 50% nabití. To je zase teorie, ke které mi chybí parametry od výrobce.
nahoru

sponzor





11.12 2008 21:14


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

11.12 2008 21:23


Mno O.K. odhadnime:
startovaci prud 150A, napatie cca 11V, vnut napatie 12V. to mame R=1/150A cca 0,006ohm.
Mno nech 50% vybita ma odpor 0.01- 0.05 ohm
Tak rataj. Alebo zmeraj.
Apropo
Citace:
Věř mi, vím o čem mluvím.

ktoze to pisal?
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

11.12 2008 21:33


Aha super. Opět mícháme startovací proud s nabíjením nebo chceš-li 50%-ty stavu baterie. Opět mícháme hrušky s jabkama.

Navíc nelze počítat že R=1/150
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

11.12 2008 21:33


Tak si odpoviem sam,
ciastocne vybity a v dobrej kondicii akku v pohode zamestna altik na 100% tym padom sa dobije rel. rychlo.
Petan
prepac za hrube vyrazy.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

11.12 2008 21:36


Petan:
Aha super. Opět mícháme startovací proud s nabíjením nebo chceš-li 50%-ty stavu baterie. Opět mícháme hrušky s jabkama.

Navíc nelze počítat že R=1/150


tak odpoved uz tu je
Tak prosim o iny vzorec, ktorym vyratam vn. odpor.
Kde vidis hrusky a jablka. Odpor pri vybijani je iny ako pri nabijani? To ma akku v sebe daku diodu?
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

11.12 2008 21:39


Takže prosím znovu, jakým proudem se má správně nabíjet autobaterie?
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

11.12 2008 21:46


tak mam dojem, ze terazky miesas jablka vs hrusky ty.
Kde sa bavime o tom, akym prudom sa ma akku nabijat "SPRAVNE"? To sa bavime o nabijani nakou nabijackou.
Tak to vysvetluje tvoj nazor.
Bacha: altik je nabijacka cca 90Amperova!!! A nereguluje sa na nej prud ako na tej stolovej! Iba sa obmedzuje maximalny prud, aby nezhorel.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Možná podobná témata
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email