Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 28 března 2024
Celkem je zde 400 lidí (8 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: P2M
Uživatelů dnes: 4
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 392
Online návštěvníků
Návštěvníků: 392
Uživatelů: 8
Celkem: 400

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK junior
AK junior


Registrace: 6.1. 2008
Příspěvků: 843 | Témat: 8

24.05 2008 22:53


Dneska jsem kontroloval vzd.filtr ( bavlněný KN ) , protože už ho tam mám 9 tis.km a ještě jsem ho nečistil. Stále nemám pořízenou čistící sadu, tak z kdovíjakých důvodů jsem chtěl vědět, jestli lze její nákup ještě odložit. Jak níže můžete vidět, včera bylo pozdě. Není to teda ještě tak tragický, ale už je rozhodně na čase.
Při té příležitosti jsem pro neznalé tohoto poměrně jednoduchého úkonu pořídil fotodokumentaci.

Foto č.1 Tak tady bydlí.
Foto č.2 Odklopením krytu nad váhou vzduchu – ta věc s drátkem v horní „trubce“ ( přívodu přefiltrovaného vzduchu do motoru ) – získáme přístup k hlavní demontáži.
Foto č.3, 4 Rozpojíme vedení sání od nárazníku – jednodušeji lze začít na levé straně vytáhnutím směrem nahoru a pravou stranu poté vysunout doleva (k pravému přednímu kolu). Já postupoval nešikovně obráceně, musel jsem proto použít větší sílu na zmáčknutí a zkrácení vedení v pružném lamelování.
nahoru

sponzor





24.05 2008 22:53


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 6.1. 2008
Příspěvků: 843 | Témat: 8

24.05 2008 22:56


Foto č. 5 Vlevo nahoře vidíme otvor do sání po kolínku. Hned pod ním je již odklopená spona držící horní komoru filtru. Prst ukazuje na další protilehlou, nejhůře dostupnou. Těsně u měrky oleje je další spona a v protilehlém rohu poslední čtvrtá. Měrku oleje doporučuji pro snazší přístup zejména před opětovnou montáží vyjmout.
Poté rozpojíme plastovou trubici vlevo od měrky (nevím k čemu slouží).
Foto č.6 Nadzvedneme horní část komory filtru a už na nás kouká, kluk jeden..
Foto č.7 Vyjmeme filtr na světlo boží. Není to zcela jednoduché, jednou rukou musíme nadzvedávat horní kryt a druhou lovit filtr.

Při montáži nového filtru postupujeme opačným způsobem. Předtím ještě můžeme využít odkrytí prostor k vyčištění sacího potrubí a přilehlých částí vlhkým hadrem.
Ujistíme se, že je filtr správně usazen a není zdeformován. Poté přiklopíme víko a připneme spony. Pokud nemůžeme nějakou sponu dopnout, nepoužíváme hrubou sílu, filtr zřejmě není správně usazen.
Po dopnutí spon spojíme dolní trubici (ta vedle měrky oleje), což není v omezeném prostoru právě jednoduchý úkon. Horní kolínko lze sice pootočením o devadesát stupňů zcela vyjmout z víka a tím jednodušeji bez omezení spojit z dolní částí trubice, ale pak zase nelze kolínko nasadit do víka – dolní trubice je příliš krátká na pootočení o 90 stupňů...Tedy musíme šikovně dopasovat obě části trubice k sobě – pomůžeme si vazelínkou či jiným mazivem (máslo, olej..), kterým pomažeme obě spojované části. Ani potom není kompletní dopasování trubic k sobě jednoduché, ale je snazší.
Nasadíme velké koleno hlavního vedení, nejdříve spojíme vpravo a poté natlačíme koleno vlevo dolů, uslyšíme docvaknutí. Přikryjeme krytem váhu vzduchu, nezapomeneme vrátit zpět měrku oleje a je hotovo.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 29.2. 2008
Příspěvků: 4249 | Témat: 19

24.05 2008 22:59


teda bundo, luxus...! a to jsi teprv senior! fakt hezký.
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 6.1. 2008
Příspěvků: 843 | Témat: 8

24.05 2008 23:00


Takto vypadá bavlněný filtr impregnovaný olejem po 9 tis.km. V horní části (u ruky) je zanesen více. Většina nečistot se zachytí na vrchu lamelek (foto č.12) a jejich stěny dále mohou dýchat. Hrubé nečistoty jako mouchy, kousky listů apod. ulpí ve spodních kanálcích. I přes jeho značné zanesení jsem nepoznal žádnou změnu ve výkonu motoru, ale jistě mu to neprospívá. Co nejdřív sadu koupím a filtr vyčistím. Za odváděnou službu - perfektní filtraci a vylepšený zvuk motoru - si to rozhodně zaslouží.
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 6.1. 2008
Příspěvků: 843 | Témat: 8

24.05 2008 23:06


jarajede:
teda bundo, luxus...! a to jsi teprv senior! fakt hezký.

Vždyť jde jen o výměnu filtru... Ale díky moc, to potěší

Nevíte někdo k čemu vede ta spodní trubice vlevo od měrky oleje? Že by dále ke kabinovému filtru? Ale to by mělo dost velký ztráty myslím...
Ale kam jinam? Jinak by bylo šikovný, aby byl vzduch před kabinovým filtrem již předfiltrován od nečistot..
nahoru

Iron throner


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 22137 | Témat: 587

24.05 2008 23:37


Jirka se nam nudil, koukam ze vyjmecne hezky v UK coz?
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 6.1. 2008
Příspěvků: 843 | Témat: 8

24.05 2008 23:56


Kriznik:
Jirka se nam nudil, koukam ze vyjmecne hezky v UK coz?

No nenudil jsem se právě proto, že bylo hezky Fakt krásně dneska, ale už zítra se to má kazit.
Hezkej den s autem - umyl, vysál, vyčistil, promazal, opravil pár detailů a připravil na cestu.
Tak zítra dáme poslední rest - Windsor - a za tejden v sobotu papá Anglii a tradá domů
Kurňa furt se chystám na tu minireportáž ze Silverstone a nemůžu se k tomu dostat Ale to už jsem ...
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 16.12. 2007
Příspěvků: 11459 | Témat: 306

25.05 2008 14:39


takže můj filtr po min. 20 tisicích... =(
nahoru

sponzor





25.05 2008 14:39


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 5.10. 2006
Příspěvků: 1988 | Témat: 103

25.05 2008 18:21


venca ty jsi to dokázal.no vidíš
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

25.05 2008 20:19


Tedy vencaa6: se fakt činil. No vidíš, že to jde. Bravo.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 11.11. 2007
Příspěvků: 326 | Témat: 3

25.05 2008 20:25


no jo venca to zvládl ale má tam smítečka v tom filtříku
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 16.12. 2007
Příspěvků: 11459 | Témat: 306

25.05 2008 20:36


kucí díky. s pomocí boží a sovětského svazu jsem to zvládnul.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 29.3. 2007
Příspěvků: 46 | Témat: 3

26.02 2009 21:40


No chlapi přečetl jsem vaše příspěvky několikrát, do motoru už jsem čuměl asi hodinu. Vím kde filtr je ale nevím jak se k tomu dostat bez toho abych musel rozdělat spoustu dalších věcí. Mám autíčko A4 1,8T 120KW z roku 2006. Dělal jste to už někdo, poraďte prosim
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 6.1. 2008
Příspěvků: 843 | Témat: 8

26.02 2009 22:03


jardA4: Že by to bylo u novýho tak složitý? No asi jo, to už by jsi musel být supermeganešika.
To je mi Tě líto. S takhle novým Ti těžko na dálku tady někdo poradí. Jedině vyfotit, ale to už bude lepší, ať Ti to někdo ukáže osobně.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

26.02 2009 22:06


jardA4: Vítej na Audiklubu.

Obávám se, že s tak novým autem tady nebude mít mnoho členů zkušenosti. Zkus nafotit jako to tam vypadá. Sice semůžu podívat do Etky, ale nekdy vizuální obraz je lepší.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 6.5. 2008
Příspěvků: 2277 | Témat: 16

26.02 2009 23:56


Vyzerá to skoro rovnako:
nahoru

sponzor





26.02 2009 23:56


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 25.1. 2009
Příspěvků: 106 | Témat: 4

27.02 2009 21:12


hohol:
tak tohle už taky nechápu ,autoexpert a neví kde je vduchový filtr
ku-va chlape proč prosím tě otvíráš kapotu ? proč neřekneš starý at ti ten filtr vymění






nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 25.1. 2009
Příspěvků: 106 | Témat: 4

27.02 2009 21:19


Lajka:
Ahoj, nedávno jsem si koupil A4/TDI1.9/02 a chtěl bych si vyměnit původní vzduchový filtr za bavlněnou vložku přímo do originál boxu. Nicméně jsem tak trochu amatér, a potřeboval bych poradit s postupem jak na to.V návodu jsem nic takového nenašel, asi se počítá s tím, že se auto dá okamžitě do servisu.

Předem díky
Lajka


Jo, dej si tam sportovní vložku, a pak napíš za pul roku proč ti kvíli Turbo*,
není to jenom o vzducháči, ale taky o správnem alternativnim založení.

Jinak fakt dobrý chlapi, už vydržte pár týdnu a až budu menit vzducháč, tak to nafotím, a napíšu velký článek o výmene vzducháču.
A stejne dobré že ho nehledáte v kufru, měl jsem známeho co ho hledal v příhradce na rukavice
nahoru

AK fanatik
AK fanatik


Registrace: 28.9. 2007
Příspěvků: 7051 | Témat: 70

28.02 2009 13:14


Transporter: Proc by mu melo kvilet Turbo*?
To by mu delalo, kdyby tam dal kit primeho sani (kuzel)
jardA4: Nekolik dalsich veci je potreba rozdelat, ale zadna hruza to neni. Udelej to podle toho obrazku, co sem poslal flashmajster
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 4.6. 2008
Příspěvků: 2401 | Témat: 38

28.02 2009 13:22


Transporter: Když vymění vložku, tak Turbo* kvílet nebude..

Každej není takovej borec aby zvládl třeba i pitomou výměnu vzduchovýho filtru. Můj názor je, že když nevim tak se radši zeptám.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 29.3. 2007
Příspěvků: 46 | Témat: 3

28.02 2009 19:14


hele ten obrazek co jsi poslal tak je asi ono, ale musí to ještě nějak pokračovat. podívej se ještě jestli tam není nějaké pokračování, protože když uělám jen tohle co je naznačený tak ten box neotevřu ani náhodou.Když vytočím ty dva šrouby co jsou tam naznačený v tý horní části tak se tam sice udělá malá škvíra asi 1 cm a víc to nejde.Dík[/u]
nahoru

AK fanatik
AK fanatik


Registrace: 28.9. 2007
Příspěvků: 7051 | Témat: 70

28.02 2009 22:08


jardA4: Kdyz jsem ten filtr menil, tak stacilo udelat skviru par cm, abych ho vytahl a nasadil zpet. Musis ty hadice odsunout stranou, aby to slo pootevrit vic.
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 16.12. 2007
Příspěvků: 11459 | Témat: 306

01.03 2009 15:06


ty sponky jsou tam 4. v každém rohu jedna. musíš oddělat všechny
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

01.03 2009 19:25


Hmm, ale někde nemusí být spony, ale šrouby. Třeba A3 měla na airboxu dva šrouby. Takže pozor na to.
nahoru

sponzor





01.03 2009 19:25


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 4.12. 2008
Příspěvků: 32 | Témat: 9

14.03 2009 8:42


Vyčerpávající.A zavěr? Našel jsi ho?
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 24.2. 2009
Příspěvků: 23 | Témat: 3

16.03 2009 23:16


Zdar chlapi...
Taky už jsem dospěl do fáze, že budu měnit vzducháč. Ale potřeboval bych poradit, jaký mám koupit. Nabídka není úplně malá a pokud jeden stojí 120,- a druhý 380,- asi bude někde rozdíl... mluvím konkrétně o nabídce
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
Mám A4 1,9TDi quattro* Avant r.v. 1996 (81kW/ 110hP) Díky za radu
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 16.12. 2007
Příspěvků: 11459 | Témat: 306

17.03 2009 7:57


neo603: já zatím volil nějaký střed...

tak teď se dívám, že ten FRAM, který jsem bral posledně už nemají. Volil bych asi MANN, ale asi půjdu do sportovního filtříku...
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 24.2. 2009
Příspěvků: 23 | Témat: 3

17.03 2009 9:25


vencaa6:
neo603: já zatím volil nějaký střed...

tak teď se dívám, že ten FRAM, který jsem bral posledně už nemají. Volil bych asi MANN, ale asi půjdu do sportovního filtříku...


Mno a taky koukám, že jediný FRAM, co tam je, tak by mi tam neseděl, protože ten můj je takřka čtvercový...
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 16.12. 2007
Příspěvků: 11459 | Témat: 306

17.03 2009 10:26


neo603: jak neseděl? když si tam navolíš typ auta atd. tak ti to vyplivne přesně co tam má příjít... fotky jsou někdy orientační...

jinak se kukni na
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
máme tam přes meggyho slevy...
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 24.2. 2009
Příspěvků: 23 | Témat: 3

17.03 2009 11:06


vencaa6:
neo603: jak neseděl? když si tam navolíš typ auta atd. tak ti to vyplivne přesně co tam má příjít... fotky jsou někdy orientační...

jinak se kukni na
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
máme tam přes meggyho slevy...


Jj, to se podívám. Protože pokud by ten obrázek odpovídal, tak ten FRAM, co už je vyřazený, tak to je taková dlouhá nudle. Ale já mám v autě skoro čtverec...
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email