Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je středa, 16 června 2021
Celkem je zde 13 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Josefostrej
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 47 214
Online návštěvníků
Návštěvníků: 12
Uživatelů: 1
Celkem: 13

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

09.07 2008 14:04


Chci se s Vámi všemi podělit o zkušenost, která ukazuje, jak je vše kolem motoru, a to nejen s Turbem, choulostivé a citlivé. Na téma těchto motoru tady bylo již popsáno mnoho problému.

Nějak mi prostě nedalo, že mám příliš vysokou spotřebu. Beru to, že mám motor 1.8T s 132kW a quattro*. Proto jsem přistoupil k podrobnejší analýze. No prostěmi to nedalo, a rozebral jsem celou část, která vede k Turbu.

Podrobné schéma sací části motoru AJL k Turbu je na přiloženém obrázku. Na obrázku jsem označil ventily, které velice ovlivňují chod motoru. Zejména se jedná o ventil označený šipkou 1, který je regulátoru tlaku. Samozřejme se zapojení bude mírně lišit u jiných typů motorů, ale princip je všude stejný.

Tento ventil, když jsem vše rozebíral, tak z něj tekl olej. To asi správné nebylo. Ventil č.1 jsem tedy vyčistil benzínem a i vše ostatní a namontoval vše zpět. Ventil č.2 je vypínací ventil a na něj se ještě v nejbližší době chystám.

Výsledek tohoto čištění je, že se mi snížila aktuální spotřeba o 1,5-2 litry. Tak si myslím, že je to určitě zajímavé zamyšlení a námět pro všechny, kdo je schopen si udělat toto čištění sám.
nahoru

sponzor





09.07 2008 14:04


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 6.5. 2008
Příspěvků: 2277 | Témat: 16

09.07 2008 22:17


Kolega čo má A4 1.8T 110kw ho vyčistil tiež a spotreba mu išla dole cca 0,5-1 l. Špiny tam bolo kopu dokonca tam mal aj mušku
Ja som ho vyčistil na mojej 2.6 a zvýšil sa mi výkon cca o 20-30 percent.
To isté potvrdil aj kolega.
Tuning zadarmo. Načo CHIP na takom starom aute, stačí vrátiť výkon.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 26.5. 2008
Příspěvků: 247 | Témat: 23

11.07 2008 12:02


to koukam jak blazen.. nechces jeste neco takovyho vymyslet? to by se mi celkem hodilo, nacipovat auto hadrem od benzinu.. ale diky za tip.. jdu na to!
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

11.07 2008 13:18


Spox:
to koukam jak blazen.. nechces jeste neco takovyho vymyslet? to by se mi celkem hodilo, nacipovat auto hadrem od benzinu.. ale diky za tip.. jdu na to!


No fakt je ten, že se trochu zkulturnil chod motoru a jde rychleji do otáček.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 1.12. 2007
Příspěvků: 7141 | Témat: 200

11.07 2008 13:51


to je šikovný, si dobrej
nahoru

AK fanatik
AK fanatik


Registrace: 28.9. 2007
Příspěvků: 7051 | Témat: 70

11.07 2008 21:52



No zrovna dneska se mi zdalo, ze by to chtelo nejak poresit.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

12.07 2008 19:57


Takže dnes jsem natankoval plnou nádrž a ujel zhruba 50km. Výsledkem této drobné opravy, podle palubního počítačej je, že počítač ukazuje více kilometrů na dojetí, než předtím. Standardně mi počítač ukazoval cca 580km na dojetí, teď po ujetí 50km mi ukazuje 610km. Domníváme se, že se potvrzuje moje teze, že je kolem motoru mnoho faktorů, které ovlivňují reálný chod motoru.

Pro ty, kteří ještě nemají všechny informace uvýdím, že před vyčištěním regulačního ventilu jsem resetoval řídící jednotku a škrtíví klapka je vyčištěná. Ve skutečnosti se opravdu zkulturnil chod motoru, a jde rychleji do "zátaju" či otáček.

Pokud si někdo neví rady nebo není zručný, obracejte se na mě, rád poradím nebo pomohu.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 26.5. 2008
Příspěvků: 247 | Témat: 23

14.07 2008 9:30


Petan:


Pokud si někdo neví rady nebo není zručný, obracejte se na mě, rád poradím nebo pomohu.


tak jo... rad toho vyuziju... nejak jsem se tomu nedohrabal... koukal jsem na to a podle toho obrazku jsem ten ventil nenasel.. nemel by jsi fotku? sorry ale asi jsem uplny hovado.... jo a jeste neco... ten reset RJ je nutnost, nebo jen opatrnost? vcera jsem resetoval, tak nevim jestli mam znova po tom vycisteni.... Díky za rady....
nahoru

sponzor





14.07 2008 9:30


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

14.07 2008 19:59


Spox: Motory se trochu liší. U mé bvalé A3 typ AGU byl motor napříč, takže regulační ventily mohou být trochu jinde. U mého motoru AJL je motor podél.Navíc po vyčištění ventilu jsem ani sám neprovedl reset jednotky, ale správně by se reset měl provést.

Napiš jaký typ motoru máš a když tak sem hodím obrázek.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 26.5. 2008
Příspěvků: 247 | Témat: 23

21.07 2008 10:30


Petan:
Spox:
Napiš jaký typ motoru máš a když tak sem hodím obrázek.

tušim že AGU díík!
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

29.07 2008 9:05


Spox:

tušim že AGU díík!


Ahoj. Tak jsem se konečně dostal k tomu, abych to vytáhl obrázek a popis k tvému autu. V tvém případě je to ventil regulátoru tlaku - položka 20.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 26.5. 2008
Příspěvků: 247 | Témat: 23

04.08 2008 11:01


Petan:


Ahoj. Tak jsem se konečně dostal k tomu, abych to vytáhl obrázek a popis k tvému autu. V tvém případě je to ventil regulátoru tlaku - položka 20.

tak ted jsem z toho trosku vedle... v tom 1. prizpevku jsem to pochopil, ze jde o seriovy BOV ventil, ale ted na tom 2. obrazku jsi oznacil ten "hribek" vedle BOV tak nevim, mam to u mojeho motoru jinak? kdyz to vycistim, snizi se mi spotreba?
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

04.08 2008 11:08


Spox: Nelze říct, jestli to pomůže tobě, ale mě to pomohlo. Může to být individuální.

Článkem jsem chtěl hlavně upozornit na to, že ty ventily mohou negativně ovlivnit chod motoru. Ten ventil, co jsem čistil byl plný oleje. Navíc jsem zjistil olej i u škrtící klapky. A také mi trochu mizel olej. Ten ventil totiž funguje pro odvětrávání klikové skříně a podtlak sání mi tahal olej. A přesně to mi stáhlo spotřebu.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 26.5. 2008
Příspěvků: 247 | Témat: 23

04.08 2008 11:25


Petan:
Spox: Nelze říct, jestli to pomůže tobě, ale mě to pomohlo. Může to být individuální.

Článkem jsem chtěl hlavně upozornit na to, že ty ventily mohou negativně ovlivnit chod motoru. Ten ventil, co jsem čistil byl plný oleje. Navíc jsem zjistil olej i u škrtící klapky. A také mi trochu mizel olej. Ten ventil totiž funguje pro odvětrávání klikové skříně a podtlak sání mi tahal olej. A přesně to mi stáhlo spotřebu.


aha! tak to zkusim a pak napisu jek to zabralo u me... tak díky...
PS: porad si nejak nejsem jistej tim veztilem, jestli je to on tak az budu s autek tak vyfotim a poslu.... ok? nebo nemas nejakou fotku ty? díky moc!
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

04.08 2008 11:36


Spox: Bohužel fotku nemám. Je to položka 20 v rozpisce a na obrázku. Ale jinak fotku pošli.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

09.08 2008 21:35


Takže nedalo mi to a provedl jsem po dílčích čištění ješte opětovné:
- vyčištění kompletní sácí soustavy včetně škrtící klapky a čidla za škrtíci klapkou.
- opětovné vyčištění všech zpětných ventilu a řídících ventilů ve vzduchové soustqbvě.
- provedl reset řídící jednotky dle mého návodu-varianta.

No jsme zvědav na výsledek mého snažení. První zjištění bylo to, že mé snažení je znát na výkonu a je slyšet jinak Turbo*. Najednou sluším takové hvízdání turba v určitých otážkách a tah motoru je znatelně vyšší. No, uvidím jak to bude vypadat.

Tímto vláknem a příspěvkem chci upozornit na fakt, že to stále piši je, že pokud nejsou v pořádku elektronické a vzduchové části kolem motoru, tak motor nejde tak jak má. No je to sice spoustu hodin práce kolem motoru, ale myslím si, že se to vyplatí.
nahoru

sponzor





09.08 2008 21:35


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 21.6. 2008
Příspěvků: 125 | Témat: 14

09.08 2008 23:50


Petan:


Ahoj. Tak jsem se konečně dostal k tomu, abych to vytáhl obrázek a popis k tvému autu. V tvém případě je to ventil regulátoru tlaku - položka 20.


nenašel by se ten obrazek sani i na audi tt rok 99 pokud je potřeba typ motoru tak AJQ ? byl bych zavazan
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

11.08 2008 8:20


Troo:


nenašel by se ten obrazek sani i na audi tt rok 99 pokud je potřeba typ motoru tak AJQ ? byl bych zavazan


Tady máš obrázek s popisem. Snad ti to pomůže.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

11.08 2008 8:48


Petan:
Takže nedalo mi to a provedl jsem po dílčích čištění ješte opětovné:
- vyčištění kompletní sácí soustavy včetně škrtící klapky a čidla za škrtíci klapkou.
- opětovné vyčištění všech zpětných ventilu a řídících ventilů ve vzduchové soustqbvě.
- provedl reset řídící jednotky dle mého návodu-varianta.

No jsme zvědav na výsledek mého snažení. První zjištění bylo to, že mé snažení je znát na výkonu a je slyšet jinak Turbo*. Najednou sluším takové hvízdání turba v určitých otážkách a tah motoru je znatelně vyšší. No, uvidím jak to bude vypadat.

Tímto vláknem a příspěvkem chci upozornit na fakt, že to stále piši je, že pokud nejsou v pořádku elektronické a vzduchové části kolem motoru, tak motor nejde tak jak má. No je to sice spoustu hodin práce kolem motoru, ale myslím si, že se to vyplatí.


Takže výsledek mého ladění je následující:
- jak jsem psal tak motor se zkulturnil a má velice dobrý zátah. Po ujetí cca 180km po resetu jsem byl překvapen průměrnou spotřebou. Palubní počítač najednou ukazuje průměrnou spotřebu 9,8l/100km. Nehledě toho, že aktuální spotřeba se podle stylu jízdy snižila také. Na tuto spotřebu jsem se před tím vůbec nedostal.

No snad jsem dal ostatním zajímavou inspiraci na zlepšeních našich autíček. V případě dotazů se na mě obracejte buď přes mail, ICQ nebo SZ.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 21.6. 2008
Příspěvků: 125 | Témat: 14

11.08 2008 12:42


Petan:


Tady máš obrázek s popisem. Snad ti to pomůže.



Děkuji
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 21.6. 2008
Příspěvků: 125 | Témat: 14

13.08 2008 19:48


Tak jsem provedl take čištěni. ) Vele jsem to měl od oleje. tak jsem tam nalil 2x technicky benzin protřepal zamichal vytekla břečka hotovo:) tahne podle mne lepe spotřebu nevim nefunguje my palubni pc. Ale každopadně děkuji autorovy i zučastněnym.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

13.08 2008 20:09


Troo: Děkuji za tvůj příspěvek. Jak je vidět, tak mé úsilí bylo i pro někoho jiného k užitku.

Ten ventil, co jsi nafotil, je "ten" problémový ventil, který je schopen v případě závady vytáhnout hodně oleje a člověk si myslí, že má velikou spotřebu oleje úplěně z jiného důvodu.

Ještě jedno díky.
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 2.2. 2008
Příspěvků: 13276 | Témat: 134

14.08 2008 0:11


Lama dotaz: je něco takového možné i u motoru AKE (2.5tdi)?
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 26.5. 2008
Příspěvků: 247 | Témat: 23

14.08 2008 8:35


Troo:
Tak jsem provedl take čištěni. ) Vele jsem to měl od oleje. tak jsem tam nalil 2x technicky benzin protřepal zamichal vytekla břečka hotovo:) tahne podle mne lepe spotřebu nevim nefunguje my palubni pc. Ale každopadně děkuji autorovy i zučastněnym.


tak tohle jsem potreboval, fotku! díky chlape!
nahoru

sponzor





14.08 2008 8:35


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 21.6. 2008
Příspěvků: 125 | Témat: 14

14.08 2008 8:38


Spox: Rád jsem pomoh
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 21.6. 2008
Příspěvků: 125 | Témat: 14

14.08 2008 13:46


Petan: Dělal jsi už něco s tim vypinacim ventilem? Nějaky efekt ?
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

14.08 2008 14:00


Troo:
Petan: Dělal jsi už něco s tim vypinacim ventilem? Nějaky efekt ?


Vyčistil jsem raději všechny ventily a kontrolovat všechny hadice a hadičky. Výsledek je. Dál jsem tomu hodně času, ale vyplatilo se to.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

14.08 2008 14:03


tom.valmet:
Lama dotaz: je něco takového možné i u motoru AKE (2.5tdi)?


Možné je všechno. Podobný problém může být i u 2.5TDi. Je tam hodně ventilů a čidel. Dovedu si představit, že když je někde vadné nebo špinavé čidlo nebo ventil, tak motor nepůjde jak má. Otázkou je, jestli máš k dispozici měřící předpis k čidlům, aby jsi mohl měřenou hodnotu čidla s něčím porovnat.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 21.6. 2008
Příspěvků: 125 | Témat: 14

14.08 2008 14:04


Petan:


Vyčistil jsem raději všechny ventily a kontrolovat všechny hadice a hadičky. Výsledek je. Dál jsem tomu hodně času, ale vyplatilo se to.



ouu to ja už bych to neposkladal dokupy
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

14.08 2008 14:08


Troo: No když to uděláš postupně, tak to zvládneš. Nejdřív uděláš sácí část k turbu a potom od turba k motoru.

K některým hadičkám u mého motoru byl špatný přístup, tak jsem je raději nechal tak jak jsou.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio cana_klapky canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email