Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 16 dubna 2024
Celkem je zde 161 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: xtrancer
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 410
Online návštěvníků
Návštěvníků: 158
Uživatelů: 3
Celkem: 161

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 1.11. 2011
Příspěvků: 37 | Témat: 8

15.10 2012 13:08


Ahoj, mám AUDI A4, 1.8T, r.v.1996 a mám problém s kolísáním otáček ihned po nastartování studeného motoru, po cca 30 vterřinách je vše OK a motor drží krásně otáčky. Dle návodu tu na fóru jsem vyčistil škrtící klapku a restartoval řídící jednotku. První dva dny OK potom se to vrátilo do starých kolejí. Na diagnostice to napsalo chyba Lambda* sonda- zběžně. Může to být ještě něčím jiným? Fungují univerzální Lambda* sondy?
nahoru

sponzor





15.10 2012 13:08


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 29.5. 2010
Příspěvků: 2409 | Témat: 91

22.10 2012 11:49


Tipuju že ti někde utíká podtlak :/ težko říct
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 12720 | Témat: 228

22.10 2012 16:16


A) Lambda* sonda prvnich cca 30+ vterin po startu studeneho motoru neni v provoznim rezimu...tzn, ze RJ v danou chvili pracuje pouze se signalem zatizeni MAF* (vahou), snimacem teploty, potenciometrem skrtici klapky a mapama ECU* v rezimu vypnute Lambda* regulace. Teprve az kdyz se Lambda* zahreje na svou provozni teplotu (kolem 300 stupnu) a je dosazeno dalsich podminek pro aktivaci Lambda* regulacni smycky (např. určité teploty motoru atd) s ni ECU* zacina pracovat.

To ze se ti to po 30 vterinach uklidní neznamena nic jineho, ze po nabehu Lambda* regulace ti to ECU* srovna, respektive dorovna pozadovany pomer paliva/vzduchu (zkrati/prodlouzi dobu vstriku). Bud mas nekde netesnost sani, podtlaku, odvetrani klikove hridele nebo neco se skrtici klapkou, ci vstrikama, teplotnim snimacem atd..je potreba juknout na aditivni korecni hodnoty, zda jdou do plusu, nebo minusu. Kanal 32 tusim ze..Minusove znamenaji ze RJ dlouhodobe zkracuje dobu vstriku (ubírá na dávce paliva) protoze je smes moc bohata, plusove naopak znamenaji prodluzovani doby vstriku (pridavani na davce paliva) nebot je smes prilis chuda.

To ze mas v RJ chybu Lambda* sondy nemusi zakonite znamenat problem vadne sondy (jak nekteri vymenovaci dilu radi interpretuji), ale naopak prekroceni adaptacnich korekci/hodnot mimo tolerancni pasmo. Lidove musi dorovnavat smes vice, nez je unosne, ci zdravo. Kazdy motor ma toto pasmo jinak definovane, je potreba namerene hodnoty porovnat s daty od vyrobce vozidla. U tvyho auta by to mohlo byt nekde plus minus +/- 10-12% u obou hodnot, podle typu motoru.

b) Formaty ridici jednotky jsou u motoru vybavenych diagnostikou/ODBD rozhranim jsou s prominutim slendrian. Dela se to tak, ze se diagnostikou vymazou adaptacni hodnoty na kanale adaptace nula a pak se strednim, az zivejsim tempem jede nejakych 30 km a prubezne se sleduji aditivni a multiplkativni adaptacni hodnoty, kam za narostostou procentualne, zda nejdou mimo pasmo tolerance...

c) nez vyrazis po vymazani adaptacnich hodnot na testovaci jizdu, udelej si zakladni nastaveni skrtici klapky

d) pokud ucitis, ze tapes a necitis se na to, radsi to odvez nekam, kde benzinum rozumi, vedi co delaji...tim nemyslim nekoho kdo ma kabel a umi vycist jako cvicena opice tabulku chyb, ale kdo se diagnostikou seriozne zivi, umi trochu s benzinama...
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

24.10 2012 10:59


Jen malá poznámka k "formátování". Návody jsem čerpal z německých a rakouských audiforumů, a u jedné verze také ze servisního manuálu. Berte tedy prosím návod, které jsem zde publikoval, jako nouzové varianty. Rozhodně ty návody nikdy nezklamaly a fungují.

V každém případě, jak píše Lumpiq: , používejte pro nastavení diagnostiku, a nebo zajeďte k místním servismanům.
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 12720 | Témat: 228

25.10 2012 0:14


Muj nazor je ten, ze formatovani neni nic jineho nez vymaz adaptacnich hodnot a jejich provonaadoptovani podle nejakeho scenare..nicneme z dlouhodobeho hlediska z mych zkusenosti nic neresi, protoze pokud motor neni v kondici, ma problem, za par stovek, tisicu km se znovu korekcni hodnoty posunou plus minus nekam dal k tolerancnimu pasmu, kde se opet objevuji priznaky typu snizeny vykon, skubani, problematicke starty, nestabilita vo, vysoka spotreba atd...

Resit se musi pricina, ne dusledek...

Tadle procedura ma podle me smysl pokud treba s autem jezdil nejaky duchodce, zenska a dlouhodobe podtaceli motor coz se promita spatne, odezve, dynamice vozidla, anebo pokud se menili nektery ze snimacu, akcnich prvku za novy, aby doslo k reinicializaci jejich "tolerancniho pasma" v ECU*, smazly se adaptacni hodnoty...tam to ma smysl a opodstatneni..
Naposledy upravil Lumpiq dne 25.10 2012 16:27, celkově upraveno 1 krát. (2% původního příspěvku)
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

25.10 2012 7:56


Lumpiq: To co jsi napsal, tak naprosto souhlasím. Je logické, aby akční prvky byly v kondici. A pokud nejsou tak nepomůže nic.

Nicméně, když nemáš diagnostiku a navíš si rady, tak metoda pomůže. A bohudík pomohla již mnohým. Vždycky jsem lidem psal nebo říkal, že musí být všechny akční prvky v pořádku, že to jinak nepomůže.
A když už jsme u toho, tak když jsem kupoval mojí A4, tak auto jelo jako lemra. Tehdy jsem neměl ostrou verzi VAGu, tak jsem "formát" vyzkoušel i na mém, a zafungovalo to dobře. Samozřejmě, že registr závad musel být prázdný.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email