Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 19 dubna 2024
Celkem je zde 365 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: MattyK99
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 413
Online návštěvníků
Návštěvníků: 365
Uživatelů: 0
Celkem: 365

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK oldtimer
AK oldtimer

Muž
Registrace: 8.7. 2007
Příspěvků: 20259 | Témat: 1614

19.02 2012 23:42


Obchodní řetězce znají vaše tajemství. Ví, zda máte rádi cereálie nebo čekáte dítě

Obchodní řetězce shromažďují data o všech pravidelných zákaznících a zaměstnávají analytiky, kteří zkoumají jejich nákupní zvyky. Díky tomu mohou klientům zasílat speciálně upravené akční nabídky. Pokud dostanete slevu na plenky, znamená to, že se prodejci podařilo zjistit, že čekáte dítě.

Když v roce 2002 začal Andrew Pole pracovat jako statistik pro americký obchodní řetězec Target, jeho kolegové z oddělení marketingu mu položili neobvyklou otázku: "Dokázal bys zjistit, zda je některá z našich zákaznic v jiném stavu, přestože by si nepřála, abychom to věděli?"

Nastávající matky jsou totiž pro prodejce "zlatý grál"
, vysvětlili Polovi marketéři. Zatímco většina zákazníků preferuje specializované prodejny, vyčerpaní novopečení rodiče často mění své zvyky, přestávají být věrní kdysi oblíbeným značkám a jsou ochotni nakupovat veškeré zboží v jediném obchodním centru.

Target, obchodní dům nabízející vše od mléka po plyšová zvířátka a od nábytku po elektroniku, chtěl proto právě takové zákazníky získat. A to dřív než konkurence. Dřív, než okolí vůbec začne tušit, že je dítě na cestě.

Zákaznicím v druhém trimestru, v době, kdy těhotné ženy začínají nakupovat těhotenské oblečení, plenky do zásoby i vitaminy, by Target posílal speciální nabídky
, plánovali pracovníci marketingového oddělení.

"Bylo nám jasné, že pokud dokážeme těhotné identifikovat ve druhém trimestru, můžeme je získat na věky. Jakmile je přimějeme, aby u nás kupovaly plenky, začnou si u nás kupovat i všechno ostatní," vysvětlil Andrew Pole.

Statistici a analytici Targetu proto začali sestavovat seznam zákaznic, o kterých se domnívali, že by mohly čekat dítě. Už dříve shromažďoval Target, podobně jako další obchodní řetězce, desítky dat o každém, kdo pravidelně nakupoval v některém z jeho obchodů.

Jednotlivým zákazníkům přiděloval unikátní ID, k němuž přiřazoval informace o jejich věku, rodinném stavu, bydlišti a odhadovaném platu, o tom, jakou kreditní kartu používají a jaké webové stránky navštěvují, nebo o tom, jakou značku toaletního papíru, kávy či cereálií mají nejraději.

Změť dat vyhodnocovali zaměstnanci analytického oddělení. Byli schopni vyčíst z ní téměř cokoli o chování zákazníka, jeho osobních i nákupních zvycích a díky tomu na něj zacílit tak šikovně, aby se Targetu zvýšil odbyt.

Andrew Pole se tak zaměřil nejprve na ženy, o kterých věděl, že prokazatelně jsou v jiném stavu. Sledoval, co v průběhu těhotenství nakupují, a zjistil, že na rozdíl od jiných zákaznic mají výrazně větší zájem například o žínky nebo neparfemovaná pleťová mléka a mýdla, stejně jako o vápník, hořčík, zinek a podobné doplňky stravy.

Pole identifikoval 25 produktů, jež napovídaly, které z žen nakupujících v Targetu čekají dítě. Svůj "klíč" aplikoval na všechny zákaznice, které měl Target v databázi. Podařilo se mu najít statisíce žen, u nichž si mohl být téměř jist, že jsou těhotné. Dokázal určit nejen pravděpodobnost jejich těhotenství, ale i termín porodu. V různých fázích gravidity nakupovaly totiž ženy různé druhy zboží.

Target jim tak mohl posílat reklamy a slevové kupóny na ty produkty, o které v daném období těhotenství stály nejvíce.
Ve snaze získat je k nákupu co nejširšího sortimentu, zařazoval prodejce do podobných nabídek také kupóny na čisticí prostředy, drogerii, potraviny, oblečení a další.

V rozhovoru s redaktorem New York Times Charlesem Duhiggem, který Andrew Pole poskytl předtím, než mu Target zakázal o unikátní marketingové strategii mluvit, statistik připustil: "Pokud bychom některé ženě poslali katalog se slovy "gratulujeme k vašemu prvnímu miminku", aniž by nám řekla, že je v jiném stavu, bylo by jí to určitě nepříjemné."

Target proto kombinoval nabídky na těhotenské a dětské zboží, které zákaznicím posílal, s reklamou na produkty, které by těhotná žena nikdy nekoupila. Vedle kupónu na plenky umístil prodejce slevu na sekačku na trávník, vedle fotografie dětského oblečení obrázek skleničky na víno. Jako by šlo o náhodný výběr. Díky tomu neměly zákaznice ani tušení o tom, že "byly sledovány". Domnívaly se, že tutéž nabídku dostali i všichni ostatní v jejich ulici, a své nákupní kupóny hojně využívaly. Odbyt těhotenského a dětského sortimentu v Targetu prudce vzrostl.

Od roku 2002, kdy obchodní řetězec zaměstnal Andrewa Pola, do roku 2010 se tržby Targetu vyšplhaly ze 44 bilionů dolarů na 67 bilionů dolarů.
nahoru

sponzor





19.02 2012 23:42


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 15677 | Témat: 299

20.02 2012 3:49


a to je nejak spatne nebo co? ...
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 2.2. 2008
Příspěvků: 13276 | Témat: 134

20.02 2012 8:31


Zajímalo by mě, co by vykoumali z mých nákupů.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 7.10. 2010
Příspěvků: 291 | Témat: 17

20.02 2012 8:50


šikovnej ten Andrew Pole, přihrál jim 20 bilionů dolarů, toho by asi ve Včele nezaplatili
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 19.7. 2011
Příspěvků: 25 | Témat: 0

21.02 2012 11:38


Citace:
Jednotlivým zákazníkům přiděloval unikátní ID, k němuž přiřazoval informace o jejich věku, rodinném stavu, bydlišti a odhadovaném platu, o tom, jakou kreditní kartu používají a jaké webové stránky navštěvují, nebo o tom, jakou značku toaletního papíru, kávy či cereálií mají nejraději.


jak mohli / muzou sledovat jake weby ty zensky navstevuji? to jim hacknuli kompa?
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email