Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 28 března 2024
Celkem je zde 342 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: eliska123
Uživatelů dnes: 3
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 391
Online návštěvníků
Návštěvníků: 339
Uživatelů: 3
Celkem: 342

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

19.10 2009 7:44


jsem o víkendu konečně poprvé úspěšně laboroval s kabelem a VAG-COM*. jako jednu z prvních věcí jsem narazil na jízdní diagnostiku a tam jsem našel i modul měření akcelerace - lze tam měřit přímo zrychlení 0-100, sprint na 200 a 400m, průběžné zrychlení 90(80)-120, atd. Ideální pro otestování auta.

s tímto jsem narazil na jednu zajímavou věc. tato rychlost z vagu neodpovídá rychlosti na tachometru. je to stejná rychlost, kterou ukazuje např. palubní počítač, pokud jedu po rovině, natavím Tempomat* např. na 130km/h dle tachometru a vynuluji průměrnou rychlost - ustálí se např. na 124 km/h, tedy o 6km/h níže což odpovídá GPS* a je to chyba tachometru a odpovídá to také hodnotě kterou ukazuje vag.

proto jsem se chtěl zeptat, jak auto měří přesnou rychlost a je ručičkový ukazatel rychlosti uměle upraven? si myslím že skoro ano. a jakým způsobem by počítač určoval přesnou rychlost? někde jsem slyšel že se vychází z otáček motoru v závislosti s otáčením kol - lze tak dopočítat i např. korekce při sjíždění pneu, atp. proto by mě zajímalo, jestli jste si toho také někdo všiml a případně nevíte více podrobností jak se měří a počítá přesná rychlost.

ps - čistě náhodou, rychlost v digitální podobě dostat na Maxidot* lze? např. tak jak to mají automaty? možná že by to mohlo jít ne?
nahoru

sponzor





19.10 2009 7:44


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 24.8. 2009
Příspěvků: 1328 | Témat: 1

19.10 2009 8:08


Každý máš věčí kola tak každý tachač proměřuje + - cca 5Km....Tak že je to tím že máš věčí kola.
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

19.10 2009 8:47


větší kola než co?
a problém nebyl v tom že proměřuje tacháč, ale že tacháč ukazuje něco jiného než co ukazuje vag či pp. tohle nechápu, musí tam být rozdílná měření nebo nějaká umělá chyba...
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 18.3. 2008
Příspěvků: 5245 | Témat: 36

19.10 2009 11:23


lordmystic: Kdyz jedes podle GPS* 130, tak ti tachometr ukazuje 124? Nebo naopak?
Mohl by si mit vetsi obvod kol, nez kola psany v TP ale ty mas myslim originalni, ne?
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

19.10 2009 11:29


mam originalni s-line kola 17/235/45. vzorek cca. 80%. když jedu 130 tacho tak ve skutečnosti mi GPS* ukazuje 124 a to mi také +- ukazuje palubní počítač pokud dám průměrnou rychlost a také rychlost z připojeného VAGu. proto se mi zdá, že mi sedí GPS* s interní rychlostí z pp (vagu) a jediný tachometr je o něco výš. proto mě docela zajímá jestli to je náhoda nebo záměr...
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

19.10 2009 13:31


lordmystic: To prostě tak je. Psali jsme tu již o tom, že cca do 90km/h je rozdíl 4-6km a nad může být rozdíl 5-9km/h. Jinak řečeno tachometr ukazuje víc než je skutečnost.
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

19.10 2009 13:37


chápu to je mi jasný že ten tacho proměřuje, teď spíš info jestli hodnota rychlosti z vagu je opravdu korektní a jak se získává...? to bude asi složitější, ale otestuji to nyní pomocí GPS* přesněji a za chvíli budu přezouvat na zimní tak otestuji opět odchylku dle vagu a dle tacho. a pak to zkusím na jiném autě a kdyby jste to někdo zkoušeli, dejte vědět. třeba se potvrdí že to měří rychlost ten vag opravdu přesně bez závislosti na průměru kola... si umím představit že to měří počet otočení kola v poměru otáček motoru a dopočítává korekci... no bůh ví jak to je.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 18.3. 2008
Příspěvků: 5245 | Témat: 36

19.10 2009 14:18


lordmystic: To asi ne - kdyz by neznal prumer kola, tak nemuze pocitat z otacek rychlost. To bys mu ten prumer kola musel nekam zadat. Bez zavislosti na prumeru kola to podle me nejde.
nahoru

sponzor





19.10 2009 14:18


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

19.10 2009 14:30


bicek: myslíš že tam nemůže být někde čítač otáček kola, nějaký samostatný senzor umístění klidně i někde na kotouči nebo na hřídeli... pak to pozná že se kolo točí rychleji či pomaleji dle gumy a zná to i otáčky motoru a může to dopočítat - podle mě by to mohlo jít.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 9.10. 2007
Příspěvků: 4581 | Témat: 83

19.10 2009 14:36


lordmystic: otacku zjistit muze, ale nemuze absolutne poznat, jestli tam ma vetsi polomer kola nebo mensi. On ma porad sve otacky a z prumeru kola zadaneho nekde muze dopocitat rychlost. Ale pokud tam nedas doporucenou velikost kola z technicaku, vzivote ti nemuze presne dopocitat rychlost.
Naposledy upravil sTeblo dne 19.10 2009 14:44, celkově upraveno 1 krát. (0% původního příspěvku)
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 9.10. 2006
Příspěvků: 1913 | Témat: 87

19.10 2009 14:37


Tak to je snad jednoduché. Znáš otáčky kola, znáš jeho obvod (předepsaný), tak spočítáš rychlost. Pokud máš předepsaný rozměr a nemáš sjeté gumy, bude se vypočtená rychlost blížit hodnotě z GPS*.

Auto pak tuto svou skutečnou rychlost záměrně ku*ví, abys mě na tachometru vyšší cifru.

Rozdíl je od pár km/h až po 10 %. Záleží auto od auta, budíky od budíků...

Na A4 s továrníma budíkama jsem měl cca těch 10 %. Dal jsem budíky z S4 a odchylku mám jeden, dva km/h a to i při dvoustovce. Záleží na budících.
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 9.10. 2006
Příspěvků: 1913 | Témat: 87

19.10 2009 14:41


lordmystic: Kdepak, je to jak píše Steblo. Pracuje to jen s předepsaným rozměrem a otáčkama. Vzorek ani rozměr to nijak nezjišťuje, to je ptákovina...
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

19.10 2009 15:09


a jo máte pravdu, hledal jsem v tom víc než je. každopádně je to hezká vychytávka zjistit si tu přesnější rychlost z vagu, navíc i ten test kacelerace je fajnovej.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email